Een andere mogelijkheid is dat haar man reeds in Europa is en haar heeft laten nakomen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk dat je zonder man een probleem hebt als je geen eigen inkomen hebt. Het is dus een economische reden die de *wanhoop* veroorzaakt. Sneu voor de vrouw maar er is nu eenmaal een hoop narigheid in de wereld en ik heb er nog steeds geen behoefte aan om haar en haar kinderen te onderhouden. Ze zal toch echt in Turkije in een opvangkamp moeten blijven of werk zoeken ter plekke werk zoeken. Meestal vangt de familie in die landen de behoeftige familieleden op maar dat kan lastig zijn als je land uit elkaar ligt door opstand/oorlog.
Beter lezen. Ik stelde dat die mogelijkheid bestond.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zit voortdurend zaken in te vullen die je niet kunt weten. Je weet niet of deze vrouw uit een vluchtelingenkamp kwam. En je weet niet of deze arts haar komst toejuichte. Ik gok zomaar van niet.
Ik juich niets toe.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:14 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Beter lezen. Ik stelde dat die mogelijkheid bestond.
Door het heel zielig voor de ouders te vinden dat hun kind verdronken is en hen daarbij alle sympathie en hulp in de wereld geeft, juich je toe dat ouders met kinderen de overtocht wagen. Ik snap dat de situatie in een vluchtelingenkamp niet prettig is, maar we moeten niet hebben dat grote groepen mensen hun eigen leven en die van hun kinderen op het spel zetten vanwege economische redenen.
Nou dat heeft hij dan prima geregeldquote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Een andere mogelijkheid is dat haar man reeds in Europa is en haar heeft laten nakomen.
De westerse landen hebben deze asielcrisis zelf gecreëerd, toen door Merkel bekend werd dat Syriërs welkom waren, stroomden er in no-time grote groepen de grens over.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk dat je zonder man een probleem hebt als je geen eigen inkomen hebt. Het is dus een economische reden die de *wanhoop* veroorzaakt. Sneu voor de vrouw maar er is nu eenmaal een hoop narigheid in de wereld en ik heb er nog steeds geen behoefte aan om haar en haar kinderen te onderhouden. Ze zal toch echt in Turkije in een opvangkamp moeten blijven of werk zoeken ter plekke werk zoeken. Meestal vangt de familie in die landen de behoeftige familieleden op maar dat kan lastig zijn als je land uit elkaar ligt door opstand/oorlog.
Het hele vluchtelingenbeleid klopt niet, het vluchtelingenverdrag stamt uit een tijd van weinig mobiliteit en gesloten grenzen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:14 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Beter lezen. Ik stelde dat die mogelijkheid bestond.
Door het heel zielig voor de ouders te vinden dat hun kind verdronken is en hen daarbij alle sympathie en hulp in de wereld geeft, juich je toe dat ouders met kinderen de overtocht wagen. Ik snap dat de situatie in een vluchtelingenkamp niet prettig is, maar we moeten niet hebben dat grote groepen mensen hun eigen leven en die van hun kinderen op het spel zetten vanwege economische redenen.
Feit is dat deze vrouw haar heil in Europa zocht en daarbij drie kinderen heeft verloren. De arts denkt dat mensen haar als uitbuiter zien, en als ik hier zo de reacties peil, heeft hij dat bij het goede eind.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou dat heeft hij dan prima geregeldKlinkt dus onwaarschijnlijk. Als zij het zelf op eigen kracht met de kinderen moest doen dan had hij haar en de kinderen toch gewoon meteen meegenomen ? Na laten komen doe je gewoon door een vliegticket te regelen.
Mijn stelling: het is heel goed mogelijk dat zij een uitbuiter is. Daar doen haar overleden kinderen niets aan af.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Feit is dat deze vrouw haar heil in Europa zocht en daarbij drie kinderen heeft verloren. De arts denkt dat mensen haar als uitbuiter zien, en als ik hier zo de reacties peil, heeft hij dat bij het goede eind.
Wel duizenden euro's aan een mensensmokkelaar betalen, maar niet een paar tientjes voor wat zwemvesten.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:20 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Mijn stelling: het is heel goed mogelijk dat zij een uitbuiter is. Daar doen haar overleden kinderen niets aan af.
Merkel is niet * de westerse landen * Merkel staat alleen voor Duitsland.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De westerse landen hebben deze asielcrisis zelf gecreëerd, toen door Merkel bekend werd dat Syriërs welkom waren, stroomden er in no-time grote groepen de grens over.
[..]
Het hele vluchtelingenbeleid klopt niet, het vluchtelingenverdrag stamt uit een tijd van weinig mobiliteit en gesloten grenzen.
Er zijn 60 miljoen vluchtelingen op deze wereld. Als die allemaal naar hier komen, dan krijgt Europa (of eigenlijk de rijke landen van Europa) er een gigantische bevolkingsaanwas bij.
Daarnaast zijn grote groepen mensen die hier aankloppen helemaal geen vluchteling. Het zijn mensen die uit een aanzienlijk armere omgeving komen. Als we die hier allemaal toe zouden laten, zijn wij Europeanen in de minderheid.
Maar asielzoekers kwamen in haar kielzog ook naar Zweden, Nederland, Denemarken etc.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Merkel is niet * de westerse landen * Merkel staat alleen voor Duitsland.
Dit zou fantastisch zijn. Het jammere is alleen dat de grenslanden als Griekenland, Italië en Spanje dan beginnen te morren omdat zij alle last hebben. Maar ik zou dit plan zeker financieel steunen mochten die landen het wel prima vinden.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Merkel is niet * de westerse landen * Merkel staat alleen voor Duitsland.
Ik ben tegen de huidige migratie en voor veel sneller en directer tegenhouden van de invasie van economische migranten. Als het aan mij lag een bewaakt hek om de EU heen. Alle migranten die er toen door weten te komen oppakken en aan de andere kant van hek neer zetten. Gewoon in niemandsland
Ik heb t niet gelezen dus vertel even hoe ze alle 3 haar kinderen dan verloren heeft ? Tegelijk of 1 voor 1 ?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Feit is dat deze vrouw haar heil in Europa zocht en daarbij drie kinderen heeft verloren. De arts denkt dat mensen haar als uitbuiter zien, en als ik hier zo de reacties peil, heeft hij dat bij het goede eind.
Je vergeet de mogelijkheid dat er twee tegelijkertijd en een later is overleden.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb t niet gelezen dus vertel even hoe ze alle 3 haar kinderen dan verloren heeft ? Tegelijk of 1 voor 1 ?
Kijk, nu zwak je je oorspronkelijke uitspraken af. Het is waar: we weten het niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:20 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Mijn stelling: het is heel goed mogelijk dat zij een uitbuiter is. Daar doen haar overleden kinderen niets aan af.
Zeg doe eens niet zo lui, als je kunt schrijven kun je ook lezen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb t niet gelezen dus vertel even hoe ze alle 3 haar kinderen dan verloren heeft ? Tegelijk of 1 voor 1 ?
Nope, beter lezen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Kijk, nu zwak je je oorspronkelijke uitspraken af. Het is waar: we weten het niet.
Oftewel, ik stelde dat de mogelijkheid bestaat dat zij een profiteur is. Dit is exact dezelfde stelling als die ik hierboven stelde.quote:Waarom zou die vrouw geen profiteur kunnen zijn die willens en wetens haar kinderen in gevaar heeft gebracht door de Middellandse Zee over te steken in een prutboot?
Zoek het maar dan, je kunt ook gewoon antwoord geven. Ik ga dat hele opgeklopte sentimentele, totaal ongeloofwaardige verhaal echt niet doorlezen hoor. Ik hield het al voor gezien toen die man beweerde dat hij per dienst 300-500 mensen zag.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Zeg doe eens niet zo lui, als je kunt schrijven kun je ook lezen.
Waarom doe jij mee aan de discussie als je de aanleiding niet eens blieft te lezen?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zoek het maar dan, je kunt ook gewoon antwoord geven. Ik ga dat hele opgeklopte sentimentele, totaal ongeloofwaardige verhaal echt niet doorlezen hoor. Ik hield het al voor gezien toen die man beweerde dat hij per dienst 300-500 mensen zag.
Dan eerder een tegenhanger, want genuanceerd zou ik zijn verhaal toch absoluut niet durven noemen. Ding staat vol met drogredenaties en generalisaties.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik zie het niet als argument om iedereen binnen te laten, maar als nuancering op de beeldvorming van profiterende aanrandende jongemannen uit landen waar geen oorlog is.
Dat is elk weldenkend mens inmiddels denk ik. Het stuk is dan ook niet echt een steunbetuiging aan het huidige beleid.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:34 schreef Morrigan het volgende:
Na het lezen van dat stuk ben ik een nog grotere tegenstander van het huidige beleid geworden. Haal die mensen hier met vliegtuig of zorg voor plaatselijke opvang. Op deze manier brengen vluchtelingen hun familie en zichzelf in gevaar. De enige die hier beter van worden zijn de mensensmokkelaars.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |