abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 februari 2016 @ 16:27:34 #126
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159598851
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:24 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Maar dit is voor het eerst (in de recente geschiedenis dan) dat er in dergelijke aantallen mensen aan de poorten van de Europese landen staan. Dan moet je ze inderdaad laten creperen (weg gaan ze niet), of opnemen.

Onze samenleving gaat nooit ontwricht worden, denk je echt dat men het zo ver laat komen? Wil je een boze Nederlander zien, maak dan eens een opmerking over de tijd dat deze onder de douche staat, of dat het zonde van de poen is dat hij een iPhone 6 heeft gekocht terwijl hij een iPhone 5 had.

In dergelijke gevallen laat de Nederlander zijn aard zien, en is hier niet verlegen om. Eerder gebeurt er gewoon niks, dat is al vaak genoeg gebleken.
Dus men maakt zich boos om Iphone en douche opmerkingen maar men maakt zich niet kwaad om wat er allemaal gebeurd? Bizar....
  dinsdag 2 februari 2016 @ 16:30:48 #127
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_159598899
Na het lezen van het hele artikel kan ik maar één ding zeggen, boefuckinghoe! Laat ze eerst maar eens de Islam afzweren en elkaar niet afmaken omdat ze allemaal op een net wat andere manier in een tovenaar in de lucht geloven. En ja, het Westen heeft daar ook slechte dingen gedaan maar het zijn nog altijd de mensen zelf in het Midden-Oosten en Afrika die er al honderden jaren lang een puinhoop van maken.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_159598913
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:27 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dus men maakt zich boos om Iphone en douche opmerkingen maar men maakt zich niet kwaad om wat er allemaal gebeurd? Bizar....
Jij denk dat de Nederlander bereid is (ook maar iets) afstand te doen van zijn lifestyle die hij sinds jaar en dag ervaart en als vanzelfsprekend beschouwd?

Het is vooralsnog lekker schreeuwen, dat we iedereen moeten helpen enzo, want "dit kan toch nooooooit in een land als Nederland". Deze hele kwestie heeft niemand nog financieel geraakt, niks. Je weet dat de Nederlander heel onverschillig is behalve als het over poen gaat? We gaan het meemaken, ik denk dat de deur vroeg of laat voor de neus van zieke vluchtelingenkinderen wordt dichtgeramd (bijv. als we niet meer die iPhone kunnen kopen).
Why stay small, if you can grow big..
pi_159598944
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:27 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik heb het niet over ophalen. Ik heb het over mensen uit die gebieden ook toegang geven en die ook op te vangen.
Waarom doe je net of je niet begrijpt wat ik bedoel? :')
"Hierheen laten komen" vind ik ook een erg vreemde uitdrukking waarvan ik niet weet wat je daarmee concreet bedoelt.

Verder geef ik de antwoorden die ik wil en bij vreemde hypothetische vragen en suggestieve vragen is mijn bereidheid om te antwoorden gewoon niet zo groot. Het is hier de nieuwe trend lijkt het wel om dat te doen en in de praktijk kunnen mensen miljoenen vragen bedenken waarvan het beantwoorden in mijn ogen geen enkel nut heeft. In jouw geval stel je ook vragen zonder dat ook maar enigszins duidelijk is welk punt je wil maken, als je jouw mening kwijt wil kun je die geven als je mijn mening wil over iets kun je gewoon een open vraag stellen.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 16:33:38 #130
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159598949
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:31 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Jij denk dat de Nederlander bereid is (ook maar iets) afstand te doen van zijn lifestyle die hij sinds jaar en dag ervaart en als vanzelfsprekend beschouwd?

Het is vooralsnog lekker schreeuwen, dat we iedereen moeten helpen enzo, want "dit kan toch nooooooit in een land als Nederland". Deze hele kwestie heeft niemand nog financieel geraakt, niks. Je weet dat de Nederlander heel onverschillig is behalve als het over poen gaat? We gaan het meemaken, ik denk dat de deur vroeg of laat voor de neus van zieke vluchtelingenkinderen wordt dichtgeramd (bijv. als we niet meer die iPhone kunnen kopen).
Ja voor de neus van de zieke kinderen waarschijnlijk wel omdat dat makkelijke "slachtoffers" zijn terwijl DE nederlander niets durft te doen tegen de straat en azc aso's.
Dus de conclusie is dat de nederlanders (overheid) lafaards zijn?
pi_159598951
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is al te laat
Het kwaad is al geschied inderdaad.
pi_159599051
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

"Hierheen laten komen" vind ik ook een erg vreemde uitdrukking waarvan ik niet weet wat je daarmee concreet bedoelt.

Verder geef ik de antwoorden die ik wil en bij vreemde hypothetische vragen en suggestieve vragen is mijn bereidheid om te antwoorden gewoon niet zo groot. Het is hier de nieuwe trend lijkt het wel om dat te doen en in de praktijk kunnen mensen miljoenen vragen bedenken waarvan het beantwoorden in mijn ogen geen enkel nut heeft. In jouw geval stel je ook vragen zonder dat ook maar enigszins duidelijk is welk punt je wil maken, als je jouw mening kwijt wil kun je die geven als je mijn mening wil over iets kun je gewoon een open vraag stellen.
Ik stel je vrij simpele vragen. Maar goed ik begrijp dat daar over na denken te ongemakkelijk voor je is. Waarvan akte.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 16:41:35 #133
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159599095
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:21 schreef HPLC het volgende:

[..]

Nou ja, zijn toch een aantal mensen aangehouden bij protesten tegen AZC die een boete moesten betalen, dus die zijn er op achteruitgegaan
Door hun eigen domme geweldadige gedrag ja.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_159599217
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja voor de neus van de zieke kinderen waarschijnlijk wel omdat dat makkelijke "slachtoffers" zijn terwijl DE nederlander niets durft te doen tegen de straat en azc aso's.
Dus de conclusie is dat de nederlanders (overheid) lafaards zijn?
Gewoon de grenzen sluiten. Het is een aanname van mij waar ik denk dat die klopt dat de Nederlander zijn lifestyle wilt houden zoals hij is. Beter mag altijd, slechter niet.

De politiek weet dit ook. Je ziet al genoeg signalen, bijvoorbeeld Samson die nu wel met quota komt e.d. waar hij kort daarvoor zij 'dat Nederland moet opnemen zoveel als nodig is'. Ook andere partijen staan "opeens" kritisch tegen de instroom. Omdat, ik denk, de politiek ook wel weet dat de Nederlander flink gaat zeiken als hij - alweer - die spreekwoordelijke iPhone niet meer kan kopen.
Why stay small, if you can grow big..
  dinsdag 2 februari 2016 @ 16:48:52 #135
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159599236
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:14 schreef LXIV het volgende:
Het vraag is niet of die vluchtelingen zielig zijn. De vraag is wat onze maatschappij aankan zonder te ontwrichten.
Er zijn ook al jarenlang heel veel zielige Afrikanen geweest die echt honger hadden. Die hebben we destijds ook niet massaal naar Nederland gehaald om te integreren. Was vast beter geweest voor die mensen zelf.
Het probleem in Syrie moet in Syrie worden opgelost, desnoods met hulp van ons. Door iedereen die het minder fijn heeft dan wij naar Nederland te laten komen, lossen we niks op en aan het einde van het liedje is het hier net zo n bende als daar. Daar heeft niemand iets aan.
Dit.

Verder wel een stuk waar ik me in kan vinden. Hij gaat alleen volledig voorbij dat bijvoorbeeld zijn voorbeeld over dat Aziatische kind in de klas het er maar een (1) was.

Waar we nu voor staan is dat over honderd jaar in de minderheid zijn, en dat er nog wel eens een serieus voorstel voor de sharia door de tweede kamer kan gaan rollen.

Wil niet zeggen dat het gebeurt, maar alleen het denken aan vind ik al voldoende om dat koste wat kost te proberen te vermijden.
pi_159599246
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:39 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik stel je vrij simpele vragen. Maar goed ik begrijp dat daar over na denken te ongemakkelijk voor je is. Waarvan akte.
simpele vragen kunnen een vrij ingewikkeld antwoord nodig hebben maar blijkbaar ben je niet geïnteresseerd in het antwoord op iets, je trekt immers jouw eigen conclusie over wat een ander denkt en ziet dat als feit.
pi_159599275
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

simpele vragen kunnen een vrij ingewikkeld antwoord nodig hebben maar blijkbaar ben je niet geïnteresseerd in het antwoord op iets je trekt immers jouw eigen conclusie over wat een ander denkt en ziet dat als feit.
Als ik daar niet in geinteresseerd was had ik het je niet gevraagd.
Je geeft geen antwoord en ontwijkt de vragen door net te doen of je mij niet begrijpt dus hoe trek ik mijn eigen conclusie?
Wat dacht je ervan om gewoon de vraag te beantwoorden en dan wil ik daar best met je over praten...
pi_159599403
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:50 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als ik daar niet in geinteresseerd was had ik het je niet gevraagd.
Je geeft geen antwoord en ontwijkt de vragen door net te doen of je mij niet begrijpt dus hoe trek ik mijn eigen conclusie?
Wat dacht je ervan om gewoon de vraag te beantwoorden en dan wil ik daar best met je over praten...
Als je wel geïnteresseerd was had je mijn teksten gelezen en de manier van vragen aangepast en jouw tekst aangepast.
Verder trek je jouw eigen conclusie door te stellen dat:
quote:
ik begrijp dat daar over na denken te ongemakkelijk voor je is.
Het is vrij vreemd dat jij weet wat ik ongemakkelijk vind.

Verder heb ik al geschreven op basis waarvan ik vragen beoordeel en op basis waarvan ik beoordeel welk antwoord ik geef. Het maakt mij ook geen bal uit of je met mij wil praten ergens over, het gaat mij om de inhoud en ik weet nog steeds niet wat het nut van jouw vragen is.
pi_159599436
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 15:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Waar die laatste zin vandaan komt begrijp ik werkelijk niet. De hele toon is er een van groot verwijt, ongericht maar kennelijk aan alle Duitsers. Oké, dat is enigszins begrijpelijk met de populariteit van extreem rechts in gedachten. Maar denken dat je medeburgers deze arme moeder een profiteur zouden vinden? Dat gaat mij te ver.
Waarom zou die vrouw geen profiteur kunnen zijn die willens en wetens haar kinderen in gevaar heeft gebracht door de Middellandse Zee over te steken in een prutboot?

Op de één of andere manier vinden we het heel zielig voor de ouders als hun kinderen tijdens de overtocht verdrinken, terwijl men al (lang) in een vluchtelingenkamp in Turkije zat.

Als ik met een kind op een koude, stormachtige avond ver de Noordzee in vaar op een schamel bootje, en het kind verdrinkt, word ik publiekelijk te schande gemaakt en opgepakt voor doodslag/moord.
pi_159599452
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je wel geïnteresseerd was had je mijn teksten gelezen en de manier van vragen aangepast en jouw tekst aangepast.
Verder trek je jouw eigen conclusie door te stellen dat:

[..]

Het is vrij vreemd dat jij weet wat ik ongemakkelijk vind.

Verder heb ik al geschreven op basis waarvan ik vragen beoordeel en op basis waarvan ik beoordeel welk antwoord ik geef. Het maakt mij ook geen bal uit of je met mij wil praten ergens over, het gaat mij om de inhoud en ik weet nog steeds niet wat het nut van jouw vragen is.
Laat maar. Dat gedraai en ontwijken van je hangt me onderhand wel weer de keel uit en ja dat spreekt boekdelen. :z
pi_159599467
Aah de hardwerkende Chinese immigranten vergelijken met asielzoekers, wat een stuk :') Werd er bijna emotioneel van ;(
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2016 @ 17:00:20 #142
137949 Disana
pi_159599489
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:58 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Waarom zou die vrouw geen profiteur kunnen zijn die willens en wetens haar kinderen in gevaar heeft gebracht door de Middellandse Zee over te steken?

Op de één of andere manier vinden we het heel zielig voor de ouders als hun kinderen tijdens de overtocht verdrinken, terwijl men al (lang) in een vluchtelingenkamp in Turkije zat.

Als ik met een kind op een koude, stormachtige avond ver de Noordzee in vaar op een schammel bootje, en het kind verdrinkt, word ik publiekelijk te schande gemaakt en opgepakt voor doodslag/moord.
Ik denk dat er ware doodsverachting of uiterste wanhoop nodig is voordat je zwanger met twee kinderen de oversteek maakt.
pi_159599516
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:58 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Laat maar. Dat gedraai en ontwijken van je hangt me onderhand wel weer de keel uit en ja dat spreekt boekdelen. :z
Ik heb niet gedraaid hoor, ik heb vrij consequent geantwoord op jouw teksten. Het is vrij normaal dat ik zelf over mijn antwoorden ga, ik was je zelfs behulpzaam en gaf wat aanwijzingen hoe je de vraagstelling zou kunnen verbeteren om de kans op een antwoord te vergroten. Als jij daar dan niet toe bereid bent vind ik het prima.
pi_159599523
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk dat er ware doodsverachting of uiterste wanhoop nodig is voordat je zwanger met twee kinderen de oversteek maakt.
Dus alle zwangere vrouwen steken niet over met als hoofdreden een beter (economisch) leven dan in een vluchtelingenkamp?
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2016 @ 17:03:48 #145
137949 Disana
pi_159599554
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:02 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dus alle zwangere vrouwen steken niet over met als hoofdreden een beter (economisch) leven dan in een vluchtelingenkamp?
Jij weet net zo min als ik waar deze vrouw vandaan kwam en wat haar motieven waren om het leven van haar drie kinderen te riskeren. Ik ga er echter zonder meer vanuit dat ze voor de oorlog is gevlucht aangezien ze haar kinderen meeneemt.
pi_159599627
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij weet net zo min als ik waar deze vrouw vandaan kwam en wat haar motieven waren om het leven van haar drie kinderen te riskeren.
Je doet ander wel alsof je het weet:

quote:
Ik ga er echter zonder meer vanuit dat ze voor de oorlog is gevlucht aangezien ze haar kinderen meeneemt.
We zien elke dag dat ouders vanuit vluchtelingenkampen toch de overtocht wagen, met kindslachtoffers als gevolg. Dit moeten we niet toejuichen.
pi_159599640
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij weet net zo min als ik waar deze vrouw vandaan kwam en wat haar motieven waren om het leven van haar drie kinderen te riskeren. Ik ga er echter zonder meer vanuit dat ze voor de oorlog is gevlucht aangezien ze haar kinderen meeneemt.
Niemand vlucht uit Turkije vanwege oorlog.

Deze vluchtelingen hebben economische motieven, wat geen schande is, het is ook vreselijk om in armoede te moeten leven. Maar het is geen reden tot asiel.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 17:08:09 #148
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159599642
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk dat je zonder man een probleem hebt als je geen eigen inkomen hebt. Het is dus een economische reden die de *wanhoop* veroorzaakt. Sneu voor de vrouw maar er is nu eenmaal een hoop narigheid in de wereld en ik heb er nog steeds geen behoefte aan om haar en haar kinderen te onderhouden. Ze zal toch echt in Turkije in een opvangkamp moeten blijven of werk zoeken ter plekke werk zoeken. Meestal vangt de familie in die landen de behoeftige familieleden op maar dat kan lastig zijn als je land uit elkaar ligt door opstand/oorlog.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2016 @ 17:10:11 #149
137949 Disana
pi_159599690
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:07 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Je doet ander wel alsof je het weet:

[..]

We zien elke dag dat ouders vanuit vluchtelingenkampen toch de overtocht wagen, met kindslachtoffers als gevolg. Dit moeten we niet toejuichen.
Je zit voortdurend zaken in te vullen die je niet kunt weten. Je weet niet of deze vrouw uit een vluchtelingenkamp kwam. En je weet niet of deze arts haar komst toejuichte. Ik gok zomaar van niet.
  † In Memoriam † dinsdag 2 februari 2016 @ 17:12:02 #150
137949 Disana
pi_159599732
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Niemand vlucht uit Turkije vanwege oorlog.

Deze vluchtelingen hebben economische motieven, wat geen schande is, het is ook vreselijk om in armoede te moeten leven. Maar het is geen reden tot asiel.
In Turkije hadden Syrische vluchtelingen geen enkel uitzicht op een beter leven, maar dit terzijde. Ik lees nergens dat deze vrouw uit een vluchtelingenkamp kwam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')