Ik zie veel overeenkomsten met de beginperiode van Cocu.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat klinkt weinig vertrouwenwekkend inderdaad, en misschien zelfs vrij onzeker.
Maar die indruk had ik zondag al bij Gio voor de camera's.
Misschien heeft Gio zelf een coach nodig.
Alsjeblieft zegquote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:42 schreef avotar het volgende:
Zou Don Leo er zijn handen niet nog eens aan willen branden?
Dat is nou net wat we nog nodig hebben. Die paar talentvolle spelers die we nog hebben voor een habbekrats de deur uit jagen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:42 schreef avotar het volgende:
Zou Don Leo er zijn handen niet nog eens aan willen branden?
Alweer?quote:
twitter:DennisVanEersel twitterde op dinsdag 02-02-2016 om 09:54:57Vandaag gaat het weer voornamelijk over voetbal. Om 13:00 uur geeft Van Bronckhorst een persconferentie over het bekerduel bij Roda JC. reageer retweet
Je kan het wel afdoen met "ja maar Been dit en dat, maar Verbeek zus en zo", maar het is wel heel opvallend hoeveel voormalig medewerkers de top van Feyenoord compleet afbranden. Het is dat VDH in zijn laatste jaren op zijn jacht heeft toegestaan dat een paar prutsers er een rommeltje van maakten, maar ik denk dat je kunt stellen dat het er na de coupe maar weinig beter op is geworden. Hoog tijd voor een sterke hand. Misschien toch maar eens overwegen die Eenhoorn van AZ te jatten. Volgens mij voeren ze daar een véél efficiënter beleid.quote:Verbeek: ''Mentaliteit van niet verder willen in De Kuip''
Topsportklimaat. Het zou volgens diverse voormalige Feyenoord-trainers ontbreken bij Feyenoord. Ook huidig coach Giovanni van Bronckhorst kwam tot dezelfde conclusie. ''Het sportieve plaatje loopt niet parallel met de omstandigheden bij Feyenoord'', oordeelt Mario Been.
''Het probleem is dat het elftal geen top is. Dát ontbreekt er aan in mijn ogen. Dan kunnen we het hebben over topsportmentaliteit, maar het begint met de kwaliteit op het veld. Scouten is lastig, dat weet ik, maar misschien was het beter geweest als ze twee goede spelers voor veel geld hadden gehaald in plaats van zeven voetballers van mindere kwaliteit'', vertelt Been in het Algemeen Dagblad. ''In de top van Feyenoord moet anders worden gedacht. Die mensen daarboven moeten hun verantwoordelijkheid nu nemen.''
Gertjan Verbeek ziet wel een diepgeworteld probleem. ''Wat ik aantrof was een mentaliteit van niet verder willen. Dat zegt wat. Ik was van acht tot acht op de club, maakte een sociale opoffering. Ik vind: dat moet iedereen doen. Mijn stappen waren destijds misschien te rigoureus, maar op een gegeven moment moet je ze wel maken. Een nieuw stadion is nodig, want dat kan als vliegwiel werken. Dat zie je bij Heracles. Maar aan de andere kant: dit jaar was er eindelijk weer geld voor aankopen en dan halen ze Vejinovic, een gemiddelde speler van Vitesse. Ja, dat is nogal een verschil met Guardado.''
Stadionsoap kabbelt rustig voort, voor een nieuwe sponsor hebben we nog een half jaar, transfermarkt is gesloten... Gudje moet toch iets doen tussen zijn kopjes koffie door?quote:
Het gaat over voetbal gelukkig.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:00 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Stadionsoap kabbelt rustig voort, voor een nieuwe sponsor hebben we nog een half jaar, transfermarkt is gesloten... Gudje moet toch iets doen tussen zijn kopjes koffie door?
Oh, nu ligt het weer aan de supporters die op de training komen kijkenquote:Gudde: ''De buitenwacht zoekt altijd naar een schuldige''
De druk op algemeen directeur Eric Gudde neemt ook toe nu de sportieve crisis van Feyenoord ernstige vormen gaat aannemen. ''De buitenwacht zoekt altijd naar een schuldige'', vertelt Gudde in het Algemeen Dagblad.
''Intern stoppen wij vooral energie in de vraag: wat is er aan de hand? Dat doet de technische staf met elkaar. En dat doet de directie met de technische staf. We komen op dit moment waanzinnig veel obstakels tegen. Daar moet je niet omheen lopen, maar er dwars doorheen. Misschien moet je iets doorbreken door een keer voor een ander spelconcept te kiezen. Of naar een iets andere voorbereiding op een wedstrijd.''
Het woord topsportklimaat, of beter gezegd een gebrek daaraan, valt opnieuw. ''Geloof me, we hebben echt enorme vooruitgang geboekt'', aldus Gudde, die wel erkent dat er vooruitgang aankomt. ''Dat moet de nieuwe trainingsaccommodatie zijn, die hopelijk in 2018 gerealiseerd wordt. Nu is er in en rond het stadion nooit een rustige manier van werken. Ons eerste elftal zal straks veel meer in beslotenheid kunnen werken, zonder overigens geen open club meer te zijn.''
Dat ziet iedere bosmongool toch? Hoewel hier dat ook slechts een handjevol roept.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 09:59 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Je kan het wel afdoen met "ja maar Been dit en dat, maar Verbeek zus en zo", maar het is wel heel opvallend hoeveel voormalig medewerkers de top van Feyenoord compleet afbranden. Het is dat VDH in zijn laatste jaren op zijn jacht heeft toegestaan dat een paar prutsers er een rommeltje van maakten, maar ik denk dat je kunt stellen dat het er na de coupe maar weinig beter op is geworden. Hoog tijd voor een sterke hand. Misschien toch maar eens overwegen die Eenhoorn van AZ te jatten. Volgens mij voeren ze daar een véél efficiënter beleid.
Gewoon de persconferentie die ze altijd houden een dag voorafgaand aan een wedstrijd.quote:
- Het is belangrijk nu de rust te bewarenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De inhoud van zo'n persconferentie kun je zelf wel invullen:
- Gio heeft begrip voor de teleurstelling van supporters, maar hij vindt bedreigingen niet kunnen.
- Roda is een lastige wedstrijd.
- Roda is een belangrijke wedstrijd.
- Ajax is een lastige wedstrijd. Maar vergeet niet: De klassieker is altijd een wedstrijd op zich.
- Je wint samen en je verliest samen.
- We moeten er met zijn allen de schouders onder zetten.
- Gio heeft geen behoefte aan een mentor.
- Het is voor beide partijen het beste dat Kazim vertrokken is.
- Gio denkt niet aan opstappen en ziet nog perspectief.
quote:Blankemeijer zou zeggen dat Feyenoord nog steeds leeft
In het najaar van 1995 speelde Feyenoord voor de Europa Cup II tegen Everton. In Liverpool was het met kunst- en vliegwerk 0-0 geworden. Voor de thuiswedstrijd sprak Fred Blankemeijer me in de perskamer aan. 'Halloooo. Ik heb 'm nog hoor.' Uit zijn broekzak viste hij een haarspeld. Twee dagen eerder had ik Feyenoords senior manager die twee meter lang was als een giraffe zien bukken. Hij zei: 'Als je iets vindt van een vrouw moet je het oprapen, dat brengt geluk.' Twee dagen later won Feyenoord met 1-0 van Everton en plaatste zich voor de kwartfinale. Dankzij die haarspeld.
Fred Blankemeijer was een eigenaardige man, maar zijn autoriteit in de Kuip was nooit in het geding. Omdat je wist dat meneer Blankemeijer - vlak voor zijn dood in 2010 mocht ik Fred zeggen - Feyenoord al 70 jaar diende. In zijn aanwezigheid was Feyenoord geëvolueerd van buurtclub, tot Rotterdamse club, tot landelijke club, tot internationale club. Het ging dan wel om landstitels, maar het ging er ook om dat je een beetje kon lachen om je ellende. Het woord topsportklimaat heeft hij gelukkig nooit in de mond genomen.
In deprimerende tijden zoals deze mist de Feyenoord-supporter een relativerend, humoristisch mensch als Fred Blankemeijer. Managersjargon was hem vreemd, evenals defaitisme. Zijn advies zou zijn geweest om vandaag in de Kuip op zoek te gaan naar een verloren haarspeld, lippenstift of desnoods een tampon, want dat brengt geluk. En hij zou zeggen dat vijf op rij verloren wedstrijden op 107 seizoenen Feyenoord niks voorstelt en dat Feyenoord nog steeds leeft na die 10-0-nederlaag tegen PSV.
Blankemeijer: 'Woensdag Roda JC uit de beker knikkeren en zondag Ajax in de pan hakken. In mei de KNVB-beker winnen en er wachten volgend seizoen zes Europese wedstrijden. Hoe simpel kan het zijn?'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |