abonnement Unibet Coolblue
pi_160982089
quote:
17s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:28 schreef Soury het volgende:

[..]

OMG wat een plaatje idd. Ik moest pluisje even opzoeken maar ik begreep al wie het was toen ik de film keek.
Top film ^O^ Top tip
Dikke 9, had uren langer mogen duren.
Nice, ik heb er wel spijt van dat ik hem niet in de bios heb gekeken.
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 27 maart 2016 @ 18:57:28 #152
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_160982163
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2016 15:01 schreef H0D3NPYL het volgende:
The Big Short (2015) - IMDb

Ik verwachtte er wel wat meer van. Er was geen moment dat ik echt in de film werd gezogen. Misschien komt het omdat ik niet zo in de bankenwereld bekend ben. Wellicht de film over een tijdje opnieuw bekijken mét ondertitels.

De personages waren wel interessant en de manier van filmen ook. Bijvoorbeeld hoe sommige termen werden uitgelegd door bekende mensen :P

7
Heb deze ook laatst gezien maar wat een fantastische film. Je moet er echter wel 100 procent je aandacht bijhouden en ondertitels zijn wel een must. Hoewel mijn engels toch wel van een prima niveau is wordt er vrij veel jargon gebruikt en is het simpelweg makkelijker te begrijpen als je het wat rustiger kunt volgen.

Over de film zelf: Heerlijke editing en camerawerk alhoewel het wel je ding moet zijn. Zoals je zegt, de manier van het uitleggen van zo'n complex iets op een simpele manier is werkelijk fantastisch.
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_160982166
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 16:58 schreef Zapata het volgende:
Star Wars: The force awakens

Cijfer: 5/10


A. Verder is het verhaal onduidelijk. De strijdende partijen zijn onduidelijk. En het is onduidelijk wat nu de staat van de melkweg is na Return of the jedi. Wie is er aan de macht, waarom is er een verzetsbeweging, etc. etc. Ik heb halverwege de film een Wiki geraadpleegd.

B. Er zitten een paar onzin dingen in zoals iemand die nog een paar uur eerder heeft ontdekt dat ze force krachten had ineens super goed kan vechten.

C. De schepen, kleding, gebouwen, stormtroopers, etc. zien er een stuk minder tof uit dan in de oorspronkelijke films. Geen unieke vormgeving meer; het had zo een andere film kunnen zijn.

D.Volgens mij zitten er een paar grappen in de film maar die zijn zo slecht getimed dat het niet grappig is en ik me af vraag of het nu wel of niet grappig bedoelt is.

Iedereen heeft natuurlijk een eigen mening. Ik vond The Force Awakens geweldig, echt een waardig vervolg van de franchise en gewoon een 10/10.
Toch een aantal dingen in je review die ik vreemd vond.
A: In de originele Star Wars wordt er ook niet uigelegegd wat de politieke situatie precies is, waarom er een verzetsbeweging is enz. Het is vooral een familie actiefilm en geen sci-fi thriller. De originele Star Wars was dat niet en de nieuwe hoeft het ook niet te zijn.

B: Gast, iemand die een paar uur eerder the force heeft ontdekt en nu zo goed kan vechten is zo omdat ze al EERDER is getraind. Dat jij die kleine verwijzingen niet ziet is niet de fout van de regisseur. Of ze iemands familie is of hoe het precies zat gaat we in de komende film zien.

C: Er zitten letterlijk dezelfde stormtrooper pakken en space schepen in deze film. Ook weer modellen net als in de originele trilogie.

D: Jij bent de eerste die ik tegenkom die de grappen niet goed vond.
  zondag 27 maart 2016 @ 20:39:20 #154
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_160984298

Memories of Matsuko
IMDb: 7.9
Ik: 8.5

Wat een parel van een film. Al heeft het druk camerawerk zoals kenmerkend is in Natural Born Killers of een Terry Gilliam film en de ontzettend mooie kleurrijke en stijlvolle beelden zoals in Survive Style 5+, lijkt deze tragikomedie voor mij het meest op de eveneens Japanse Only Yesterday. Waar in Only Yesterday de vrouw in een voiceover over haar leven vertelt chronologisch vanaf klein meisje tot jonge vrouw, met de flashbacks erbij, gebeurt het in Memories of Matsuko door meerdere mensen en is het niet altijd chronologisch.

Het verhaal begint met een jongen die ontdekt dat een oudere tante genaamd Matsuko, waarvan hij het bestaan niet wist, vermoord is. Ze was uit de familie geschopt en ze ging dood als een stoffige kluizenaar. Terwijl hij in haar kleine apartment kijkt en met verschillende mensen praat die haar gekend hebben, zien we flashbacks terug van haar leven, beginnend als klein meisje. In het begin nog vrolijk en leuk, maar je weet al dat haar leven slechter en slechter zal worden. Het mooie aan deze film zijn de mooie beelden, de stijlvolle edits en de soms magische en musicalstukjes die iets leuks of tragisch underscoren. Geniaal wanneer je in een tragische flashback meeleeft met Matsuko, en in rap tempo vliegt er een vrolijke flashback achteraan en ben je weer blij voor iets wat eerder in haar leven gebeurde.

Erg toffe film ^O^ ^O^ ^O^
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 27 maart 2016 @ 20:44:51 #155
381517 Zapata
held op sokken
pi_160984424
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 18:57 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Iedereen heeft natuurlijk een eigen mening. Ik vond The Force Awakens geweldig, echt een waardig vervolg van de franchise en gewoon een 10/10.
Toch een aantal dingen in je review die ik vreemd vond.
A: In de originele Star Wars wordt er ook niet uigelegegd wat de politieke situatie precies is, waarom er een verzetsbeweging is enz. Het is vooral een familie actiefilm en geen sci-fi thriller. De originele Star Wars was dat niet en de nieuwe hoeft het ook niet te zijn.

B: Gast, iemand die een paar uur eerder the force heeft ontdekt en nu zo goed kan vechten is zo omdat ze al EERDER is getraind. Dat jij die kleine verwijzingen niet ziet is niet de fout van de regisseur. Of ze iemands familie is of hoe het precies zat gaat we in de komende film zien.

C: Er zitten letterlijk dezelfde stormtrooper pakken en space schepen in deze film. Ook weer modellen net als in de originele trilogie.

D: Jij bent de eerste die ik tegenkom die de grappen niet goed vond.
A In de originele films is dat direct duidelijk. De empire zijn de baas en zijn evil. De rebels vechten daar tegen. In deze film ligt de situatie anders en ingewikkelder maar wordt niet uitgelegd.
(De republiek is de baas maar zien we alleen in 1 scene, the resistance..geen idee wie dat zijn. En de new order..ook geen idee wat voor macht zij hebben)

B Die verwijzingen heb ik dan gemist. En met mij heel veel als ik andere reviews lees. Slecht uitgelegd dus.Of zoals je zelf toegeeft helemaal neit uitgelegd.

C Dan ben je stekeblind. Zie hier:


en de X wing is ook anders; hij is nota bene zwart/grijs!

Ik zou een oog dokter bezoeken.

D Welke grappen? alleen Han Solo zijn droge opmerkingen waren semi amusant maar waren zo geforceerd dat het niet grappig was.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zapata op 27-03-2016 20:52:13 ]
pi_160984543
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:39 schreef Mirel het volgende:
[ afbeelding ]
Memories of Matsuko
IMDb: 7.9
Ik: 8.5

Wat een parel van een film. Al heeft het druk camerawerk zoals kenmerkend is in Natural Born Killers of een Terry Gilliam film en de ontzettend mooie kleurrijke en stijlvolle beelden zoals in Survive Style 5+, lijkt deze tragikomedie voor mij het meest op de eveneens Japanse Only Yesterday. Waar in Only Yesterday de vrouw in een voiceover over haar leven vertelt chronologisch vanaf klein meisje tot jonge vrouw, met de flashbacks erbij, gebeurt het in Memories of Matsuko door meerdere mensen en is het niet altijd chronologisch.

Het verhaal begint met een jongen die ontdekt dat een oudere tante genaamd Matsuko, waarvan hij het bestaan niet wist, vermoord is. Ze was uit de familie geschopt en ze ging dood als een stoffige kluizenaar. Terwijl hij in haar kleine apartment kijkt en met verschillende mensen praat die haar gekend hebben, zien we flashbacks terug van haar leven, beginnend als klein meisje. In het begin nog vrolijk en leuk, maar je weet al dat haar leven slechter en slechter zal worden. Het mooie aan deze film zijn de mooie beelden, de stijlvolle edits en de soms magische en musicalstukjes die iets leuks of tragisch underscoren. Geniaal wanneer je in een tragische flashback meeleeft met Matsuko, en in rap tempo vliegt er een vrolijke flashback achteraan en ben je weer blij voor iets wat eerder in haar leven gebeurde.

Erg toffe film ^O^ ^O^ ^O^
Heb je Kawaki ook gezien van dezelfde regisseur? De edits daarin zijn ook erg indrukwekkend. Was alleen niet weg van de film zelf helaas. :P
  zondag 27 maart 2016 @ 20:52:22 #157
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_160984628
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:49 schreef Cikx het volgende:

[..]

Heb je Kawaki ook gezien van dezelfde regisseur? De edits daarin zijn ook erg indrukwekkend. Was alleen niet weg van de film zelf helaas. :P
Nope, Memories of Matsuko is m'n eerste van hem. Dat zal snel veranderen :) Eerst Kamikaze Girls kijken en daarna Kawaki :)
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 27 maart 2016 @ 23:40:19 #158
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_160989745

Deadpool (2016) - IMDb

Verenigde Staten / Canada
Actie / Komedie
108 minuten

geregisseerd door Tim Miller
met Ryan Reynolds, Morena Baccarin en T.J. Miller

Wade Wilson is een speciale agent van de overheid die, nadat hij onderworpen is aan een behandeling die hem bovenmenselijke genezende krachten heeft gegeven, een alter-ego in de vorm van 'Deadpool' aanneemt. Gewapend met zijn nieuwe vaardigheden en een verwrongen gevoel voor humor jaagt hij op de man die bijna zijn hele leven verwoest heeft.

Een superhelden film die het eens over een andere boeg gooit dan de standaard Marvel aanpak. Vooral erg geslaagd door de flauwe, soms puberale en soms ook gevatte humor wat zorgt voor een heel ander concept dan elke andere superhelden film.

Alles en iedereen moet het ontgelden. Als Deadpool neemt Ryan Renolds zijn tegenstanders, zijn medestanders,zichzelf, zowel Marvel als DC, andere superhelden francises en zefls Ryan Renolds op de hak.

De actie was ik wat minder over te spreken. Veel een op een gevechten zijn van erg dichtbij geschoten waardoor het vaak wat rommelig over komt.

Het verhaal is onderhoudend, maar niet heel erg verassend. Redelijk inwisselbaar voor welke andere origin story dan ook. Er is wel de nodige vaart in waardoor het nooit saai en erg voorspelbaar wordt.

Uiteindelijk een leuke film met een hoop grappen en aardige actie. Aanrader als je van Superhelden met een beetje humor houdt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 27 maart 2016 @ 23:51:17 #159
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160989960
Youth (2015) - IMDb

Lente. Fred en Mick, (Michael Cain en Harvey Keitel) twee oude vrienden die de tachtig naderen, zijn samen op vakantie in een gezellig hotel aan de voet van de Alpen. Fred, een componist en dirigent, is gepensioneerd. Mick, een regisseur, is nog steeds actief. De twee vrienden weten dat ze niet veel tijd meer over hebben en kijken met nieuwsgierigheid en tederheid naar de verwarde levens van hun kinderen, de enthousiaste jonge schrijvers van Mick en de andere hotelgasten, die allen de tijd hebben waaraan het hen ontbreekt. En terwijl Mick een scenario afwerkt van een film waarvan hij denkt dat het zijn laatste belangrijke zal zijn, heeft Fred geen enkele intentie om terug te keren naar zijn muzikale carrière. Toch is er iemand die koste wat kost zijn composities wil horen en hem opnieuw een orkest wil zien leiden.

Prima rollen weer van zowel Harvey Keitel als Michael Caine.
Verder vooral een beetje flinterdunne komische feeling good movie.
Hoogtepunt voor mij de scene waarin de zogenaamde Miss Universe naakt het zwembad instapte.

IMDb: 7,4
Ik: 6,5
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 27 maart 2016 @ 23:57:05 #160
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_160990082
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:51 schreef golfer het volgende:
Youth (2015) - IMDb

Lente. Fred en Mick, (Michael Cain en Harvey Keitel) twee oude vrienden die de tachtig naderen, zijn samen op vakantie in een gezellig hotel aan de voet van de Alpen. Fred, een componist en dirigent, is gepensioneerd. Mick, een regisseur, is nog steeds actief. De twee vrienden weten dat ze niet veel tijd meer over hebben en kijken met nieuwsgierigheid en tederheid naar de verwarde levens van hun kinderen, de enthousiaste jonge schrijvers van Mick en de andere hotelgasten, die allen de tijd hebben waaraan het hen ontbreekt. En terwijl Mick een scenario afwerkt van een film waarvan hij denkt dat het zijn laatste belangrijke zal zijn, heeft Fred geen enkele intentie om terug te keren naar zijn muzikale carrière. Toch is er iemand die koste wat kost zijn composities wil horen en hem opnieuw een orkest wil zien leiden.

Prima rollen weer van zowel Harvey Keitel als Michael Caine.
Verder vooral een beetje flinterdunne komische feeling good movie.
Hoogtepunt voor mij de scene waarin de zogenaamde Miss Universe naakt het zwembad instapte.

IMDb: 7,4
Ik: 6,5
Heb Youth niet gezien maar wat ik zo lees lijkt het een kleeeein beetje op , over bejaarde Engelsen die naar een hotel in India gaan. De hoteleigenaar wordt gespeeld door Dev Patel die zijn problemen heeft, en de oudjes problemen van hun leeftijd.
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 28 maart 2016 @ 00:03:18 #161
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160990230
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:57 schreef Mirel het volgende:

Heb Youth niet gezien maar wat ik zo lees lijkt het een kleeeein beetje op , over bejaarde Engelsen die naar een hotel in India gaan. De hoteleigenaar wordt gespeeld door Dev Patel die zijn problemen heeft, en de oudjes problemen van hun leeftijd.
Heeft wel een paar raakvlakken, maar The Best Marigold Hotel vond ik stukken beter.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_160990652
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:51 schreef golfer het volgende:
Youth (2015) - IMDb

Lente. Fred en Mick, (Michael Cain en Harvey Keitel) twee oude vrienden die de tachtig naderen, zijn samen op vakantie in een gezellig hotel aan de voet van de Alpen. Fred, een componist en dirigent, is gepensioneerd. Mick, een regisseur, is nog steeds actief. De twee vrienden weten dat ze niet veel tijd meer over hebben en kijken met nieuwsgierigheid en tederheid naar de verwarde levens van hun kinderen, de enthousiaste jonge schrijvers van Mick en de andere hotelgasten, die allen de tijd hebben waaraan het hen ontbreekt. En terwijl Mick een scenario afwerkt van een film waarvan hij denkt dat het zijn laatste belangrijke zal zijn, heeft Fred geen enkele intentie om terug te keren naar zijn muzikale carrière. Toch is er iemand die koste wat kost zijn composities wil horen en hem opnieuw een orkest wil zien leiden.

Prima rollen weer van zowel Harvey Keitel als Michael Caine.
Verder vooral een beetje flinterdunne komische feeling good movie.
Hoogtepunt voor mij de scene waarin de zogenaamde Miss Universe naakt het zwembad instapte.

IMDb: 7,4
Ik: 6,5
Hoezo een gezellig hotel? Dat vond ik juist sterk, het is kil en koud.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_160992323
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:44 schreef Zapata het volgende:

[..]

A In de originele films is dat direct duidelijk. De empire zijn de baas en zijn evil. De rebels vechten daar tegen. In deze film ligt de situatie anders en ingewikkelder maar wordt niet uitgelegd.
(De republiek is de baas maar zien we alleen in 1 scene, the resistance..geen idee wie dat zijn. En de new order..ook geen idee wat voor macht zij hebben)

B Die verwijzingen heb ik dan gemist. En met mij heel veel als ik andere reviews lees. Slecht uitgelegd dus.Of zoals je zelf toegeeft helemaal neit uitgelegd.

C Dan ben je stekeblind. Zie hier:
[ afbeelding ]

en de X wing is ook anders; hij is nota bene zwart/grijs!

Ik zou een oog dokter bezoeken.

D Welke grappen? alleen Han Solo zijn droge opmerkingen waren semi amusant maar waren zo geforceerd dat het niet grappig was.
Jezus zeg. Letterlijk the New Order is de voortzetting van de Empire en de rebellen strijden ertegen. Voor iedereen makkelijk begrijpbaar.

Helemaal niet slecht uitgelegd. Het is een Trilogie, oftewel er zijn allerlei dingen die in de volgende delen bekend zullen worden. Net als dat je in A new Hope niet direct wist dat Dart Vader Luke's vader was.

Ja natuurlijk zijn pakken iets doorontwikkeld.... er zit 30 jaar tussen het plaatsvinden van deel 6 en 7.

Ach ja ik vind dat JJ Abrams de perfecte Star Wars film heeft gemaakt.
pi_161000511
The Son of No One (2011) - IMDb

A young cop is assigned to a precinct in the working class neighborhood where he grew up, and an old secret threatens to destroy his life and his family.




Hele film heeft wat een dramatische sfeer steeds met flashbacks hier en daar. Mooie film. Ben het zelf niet eens met de 5.1 van IMDB. Eerder een kleine 7 ofzo.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_161000880
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 16:58 schreef Zapata het volgende:
Star Wars: The force awakens

Cijfer: 5/10

Normaal gesproken geef ik alleen een 5 of lager als ik een film niet uit kijk; ik heb deze film in drie gedeelten gekeken omdat ik hem toch wou uitzien want Star Wars.

Wat vind ik goed:
Het eerste half uur is best goed, er wordt door middel van goeie regie echt een spanning opgebouwd. En ook het gevoel alsof je naar iets speciaals zit te kijken.

Harrison Ford was bij de eerste scene best heel goed.

Wat vind ik niet goed:
Op de een of andere manier stort dit hele gevoel in na 45 minuten en ik had op het einde niet eens door dat ik de finale van de film zat te kijken. Wat dus ook niet de finale was want er komt nog een zinloos stuk achteraan.

Verder is het verhaal onduidelijk. De strijdende partijen zijn onduidelijk. En het is onduidelijk wat nu de staat van de melkweg is na Return of the jedi. Wie is er aan de macht, waarom is er een verzetsbeweging, etc. etc. Ik heb halverwege de film een Wiki geraadpleegd.

Er zitten een paar onzin dingen in zoals iemand die nog een paar uur eerder heeft ontdekt dat ze force krachten had ineens super goed kan vechten.

Harrison Ford heeft een hele slechte pruik.

De schepen, kleding, gebouwen, stormtroopers, etc. zien er een stuk minder tof uit dan in de oorspronkelijke films. Geen unieke vormgeving meer; het had zo een andere film kunnen zijn.

Het verhaal jat gewoon van de eerste Star Wars film. Er is niks origineels aan en rammelt ook nog eens aan alle kanten. Je hebt echt geen flauw idee waarom de hoofdmissie van het verhaal belangrijk is.

Volgens mij zitten er een paar grappen in de film maar die zijn zo slecht getimed dat het niet grappig is en ik me af vraag of het nu wel of niet grappig bedoelt is.

Heel veel overbodige en slecht lopende scenes met te veel gepraat. Er zit ook helemaal geen flow in de film en ook niet in individuele scenes.

Raar camerawerk en ook voorspelbaar. Wide shot met twee tegenstanders op een brug, dat soort standaard gedoe komt heeeel veel voor zonder enige originaliteit.

Super saaie bad guy, wat een verschil met Darth Vader.

Ik kan nog wel doorgaan maar ben er flauw van.
Daar gaat het al fout. Je snapt er echt helemaal niks van :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 28 maart 2016 @ 17:54:27 #166
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_161002462
Star Wars ep 7 is gewoon simpele hollywood remake bagger. Het enige wat er wel beter in was dan ep 4 is dat er geen domme grappig bedoelde aliens. Op die ene yodakloon na, die mocht er wel uit blijven.

Slotje. *O*
When all else fails, you always have delusion.
  Moderator maandag 28 maart 2016 @ 22:17:46 #167
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_161011024
Stukje Star Wars discussie verwijderd.

Voor The Force Awakens: TV / Star Wars: The Force Awakens #15

Voor Star Wars in het algemeen: TV / Star Wars Centraal: Waar de Force met ons is
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_161016832
400 Days (2015)



Verenigde Staten
Mystery / Sciencefiction
91 minuten

geregisseerd door Matt Osterman
met Tom Cavanagh, Caity Lotz en Brandon Routh

Vier astronauten worden op een gesimuleerde missie naar een verre planeet gestuurd om de psychologische effecten van lange ruimtereizen te testen. Ze worden voor 400 dagen opgesloten. De mentale toestand van de bemanning begint te verslechteren wanneer ze alle communicatie met de buitenwereld verliezen. Uiteindelijk worden ze gedwongen om het schip te verlaten en dan ontdekken ze dat deze missie helemaal geen simulatie geweest kan zijn.

Een redelijke Sci Fi, niet goed maar ook niet slecht. Redelijk goed verhaal. De eerste helft van de film is vrij saai maar wordt daarna beter. Ze houden het mysterie er goed in, je blijft aandachtig kijken. Het einde was een anti-climax, je blijft met een hoop vragen achter.

IMDB 4.5/10
Ik 5.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 29 maart 2016 @ 09:45:50 #169
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_161017748
Batman v Superman

Man man man.......

Ik vond de trailer al vrij knullig (met Doomsday voorop, gevolgd door een irritant schmierende Eisenberg) en ik had het idee dat deze de hele verhaallijn weggaf. Daarna kwamen de vernietigende recensies, maar ik wilde toch zelf oordelen hoe deze bagger op het scherm gesmeten werd, en dus ging ik gisteren.

De eerste anderhalf uur was ik blij verrast. Oke, dat was alleen maar omdat mijn verwachten op nul zaten (of -5), maar toch. Lex Luthor was irritant, maar het irritantste stukje zat eigenlijk al in de trailer. De rest viel me mee. Wonder Woman was stijlvol, sexy en stoer. Nou, dit gaat nog ergens heen. En Ben Affleck als Batman vond ik dikke prima. Cavill als Superman... tja. Ik heb het altijd een zielloze plastic pop gevonden, maar goed, dat vind ik van de held Superman zelf ook. Dus dat was geen verrassing. Toch, "het viel me allemaal mee".

En toen kwam het moment waar de film zo'n 2 uur naar opbouwt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat alles was nog niet zo extreem erg als ze het met een knipoog brachten, maar nee. Ze brengen het met de meest bloedserieuze toon die er is.

Pffff. :{

NEXT!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 30 maart 2016 @ 01:18:20 #170
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_161042325
Cloudy With A Chance of Meatballs 2

Het eerste deel heb ik niet gezien maar gelukkig waren de eerste paar minuten van dit tweede deel verhelderend. Binnen een paar minuten wisten we precies wat er in het eerste deel gebeurd was en dat was dan ook precies waar het vervolg begint.
Het verhaal zal vast iets minder origineel zijn dan het dat van het eerste deel en het is allemaal natuurlijk extreem voorspelbaar. Daarentegen staat dan wel weer dat de film een lust voor het oog is met z`n felle kleurtjes en dat de woordspelingen met de namen erg leuk zijn.
Jammer dat het verhaal wat achter blijft bij de rest van de film maar verder wel best een leuke animatie film.

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
  woensdag 30 maart 2016 @ 08:06:44 #171
455692 olafwicherink
Check in de box
pi_161043142
10 Cloverfield Lane (2016)

Ik heb al heel erg lang niet meer zo'n goede, nieuwe, thriller gezien. De tijd in de bioscoopzaal vloog voorbij, en ik heb de hele film met mijn ogen gericht naar het scherm gezeten.

Het gaat over een jongedame en een jongeman die onder de grond worden vastgehouden door een wat oudere man. Voor de rest is het beter om niets meer over het verhaal te vertellen.

Het is fijn om te zien wat er gebeurd wanneer een kleine film doet wat het wilt, zonder al te veel invloed van een grote maatschappij. Jammer dat de box office cijfers tegenvallen, vooral wanneer je ziet dat de redelijke Batman v Superman film bovenaan staat.
Help deze uitstekende kleine film door een bezoek aan de bioscoop te brengen!

http://m.imdb.com/title/tt1179933/

IMDB: 7.8
Ik: 4/5
Niet aanraken.
pi_161043303
Deadpool (2016)




Verenigde Staten / Canada
Actie / Komedie
108 minuten

geregisseerd door Tim Miller
met Ryan Reynolds, Morena Baccarin en T.J. Miller

Wade Wilson is een speciale agent van de overheid die, nadat hij onderworpen is aan een behandeling die hem bovenmenselijke genezende krachten heeft gegeven, een alter-ego in de vorm van 'Deadpool' aanneemt. Gewapend met zijn nieuwe vaardigheden en een verwrongen gevoel voor humor jaagt hij op de man die bijna zijn hele leven verwoest heeft.

Het meeste over deze film is hier wel gezegd. Ik vond het een fantastische film. Erg genoten van de overdosis actie en humor. vooral die laatste 20 minuten (holy shit 8)7 )

IMDB 8.4/10
Ik 8.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_161043455
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:01 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik vond hem ook echt vreselijk. Het bevestigde voor mij alleen maar dat Diably Cody als schrijfster echt een 1 hit wonder is geweest: Juno. En daardoor kijken veel mensen uit naar "de volgende Cody". maar dat is allemala bagger gebleken. Snel vergeten dat mens.
daarom dacht ik hier aan maar helaas inderdaad sinds juno niets meer goed gedaan.

dit was echt tijdverspilling
  Moderator woensdag 30 maart 2016 @ 09:22:11 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161043645
Room



Een film over een meisje dat gevangen gehouden wordt in een kamer en daar een kind heeft gekregen en opvoed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het een prima gegeven voor een film maar nogal matig nietszeggend uitgewerkt...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 30 maart 2016 @ 09:52:37 #175
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_161043970
quote:
2s.gif Op woensdag 30 maart 2016 09:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Room

[ afbeelding ]

Een film over een meisje dat gevangen gehouden wordt in een kamer en daar een kind heeft gekregen en opvoed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het een prima gegeven voor een film maar nogal matig nietszeggend uitgewerkt...
Jij bent echt de eerste die ik er wat over zie/hoor zeggen die deze film niet indrukwekkend vond. Ik zag 'm een tijdje geleden in de bioscoop en mensen in de zaal bleven tijdens de aftiteling stil en onder de indruk op hun stoelen zitten.

Wat mij betreft had deze film de Oscar voor Beste Film mogen winnen dit jaar.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')