Helium leuker (en minder gevaarlijk): ik stel voor dat ze gewoon heel de cabine met helium vullen! Alle passagiers zo´n hoog stemmetje en je vliegtuig weegt bijna niets, super economisch!quote:
Weet ik, dat ging bij de Hindenburg ook foutquote:Op donderdag 11 februari 2016 23:10 schreef flipsen het volgende:
[..]
Helium leuker (en minder gevaarlijk): ik stel voor dat ze gewoon heel de cabine met helium vullen! Alle passagiers zo´n hoog stemmetje en je vliegtuig weegt bijna niets, super economisch!
quote:Nieuw bloed voor Schiphol
Luchthaven Schiphol is bezig om nieuwe strategische partners te zoeken voor de luchtvracht. Vrachtdirecteur Jonas van Stekelenburg bevestigt dat de luchthaven inzet op „partijen die voor langere tijd directe verbindingen verzorgen met Schiphol”.
De nationale luchthaven is een draaipunt in de Europese distributie. De overslag daalde vorig jaar licht in een zwaar concurrerende markt. „We willen sneller groeien dan de markt om onze positie te consolideren”, zegt Van Stekelenburg tegen De Telegraaf over de toekomst.
Wilde vaart
Het groeiplan wordt echter bemoeilijkt door de beslissing van luchtvaartmaatschappij en „home carrier” KLM om een zestal vrachtvliegtuigen van vrachtdochter Martinair uit de vaart nemen. Hierdoor kan groot materieel niet altijd op een willekeurige plaats ter wereld afgeleverd worden. Dit vermindert de aantrekkelijkheid ten opzichte van andere vrachtluchthavens die relatief dichtbij liggen, zoals Maastricht, Luik, Frankfurt en Parijs.
KLM.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:
Dus KLM loopt aan de ene kant te piepen als Schiphol meer vluchten van Golfcarriers toelaat, maar werkt aan de andere kant zelf Schiphol tegen door Martinair in te krimpen...
3 maal raden wie er straks het hardst staat te huilen als een Golfcarrier straks met meer cargo op Schiphol komt vliegen.
Ik denk...... KLM! en ga nu door voor de volgende ronde?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:
Dus KLM loopt aan de ene kant te piepen als Schiphol meer vluchten van Golfcarriers toelaat, maar werkt aan de andere kant zelf Schiphol tegen door Martinair in te krimpen...
3 maal raden wie er straks het hardst staat te huilen als een Golfcarrier straks met meer cargo op Schiphol komt vliegen.
Komen nog 5 787's en 1 777 bij tot en met september;)quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:12 schreef inkjet het volgende:
PH-BVP maakt weer een testvlucht als BOE568. Ze zal extra welkom zijn in Amsterdam, want er zijn nu drie A332's en twee 74M's uit terwijl er drie 789's zijn bijgekomen. Nu zijn de toestellen niet bepaald gelijk, maar toch vijf om drie lijkt niet optimaal met het zomerseizoen in aantocht.
Ja, maar niet 2 van deze 3.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:35 schreef Mikey92 het volgende:
Volgens mij waren 2 747's van Air France verkocht aan een chartermaatschappij
Precies; "in aantocht". Nu is het nog winterseizoen dus kunnen ze het wel gemakkelijker missen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:12 schreef inkjet het volgende:
PH-BVP maakt weer een testvlucht als BOE568. Hij zal welkom zijn in Amsterdam, want er zijn nu drie A332's en twee 74M's uit terwijl er drie 789's zijn bijgekomen. Nu zijn de toestellen niet bepaald gelijk, maar toch vijf om drie lijkt niet optimaal met het zomerseizoen in aantocht.
Wat was nou eigenlijk het plan van KLM met Martinair toen ze het in 1998 overnamen? Er 350 miljoen voor betalen toen der tijd om het vervolgens 18 jaar later af te breken? Er lijkt nooit geïnvesteerd te zijn in Martinair waardoor Tui een flink marktaandeel wist te winnen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:
Dus KLM loopt aan de ene kant te piepen als Schiphol meer vluchten van Golfcarriers toelaat, maar werkt aan de andere kant zelf Schiphol tegen door Martinair in te krimpen...
3 maal raden wie er straks het hardst staat te huilen als een Golfcarrier straks met meer cargo op Schiphol komt vliegen.
Klopt, daarom typede ik ook dat een nieuw toestel welkom zou zijn (natuurlijk staat de BHE ook gepland maar die maakt momenteel geen testvluchtquote:Dus ze groeien juist voor/tijdens het zomerseizoen.
En dan komen er nog eens 2 777-300ER's erbij maar geen nieuwe 787-9's.
Ik denk dat het vooral om de contracten met de touroperators ging en het eeuwige welles-nietes spelletje om met Transavia ook op long haul vluchten een low-cost product aan te bieden.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:43 schreef Sunri5e het volgende:
Wat was nou eigenlijk het plan van KLM met Martinair toen ze het in 1998 overnamen? Er 350 miljoen voor betalen toen der tijd om het vervolgens 18 jaar later af te breken? Er lijkt nooit geïnvesteerd te zijn in Martinair waardoor Tui een flink marktaandeel wist te winnen.
8 787 leveringen in 2016 of totaal aantal aan het eind van 2016?quote:
Concurrentie uitschakelen: opkopen, cherry picken (cargo), de rest af laten sterven.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 18:43 schreef Sunri5e het volgende:
Wat was nou eigenlijk het plan van KLM met Martinair toen ze het in 1998 overnamen?
Het vrachtnetwerk was een gunstige bijkomstigheid.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:39 schreef FredvZ het volgende:
Ik kan er ook naast zitten en ze hebben MP enkel gekocht voor het vrachtroutenetwerk
Rijkswaterstaat, Schiphol en KLM hebben decennia lang een situatie in stand gehouden, waarbij alles moest wijken voor het belang van de Nederlandse luchtvaart. KLM is van oudsher de grootste maatschappij, dus KLM had in principe een monopolie op Schiphol.quote:maar ontbreekt het bij KLM aan enige vorm van flexibiliteit en zijn ze nooit in staat geweest om echt in te spelen op de vraag in de markt.
twitter:KLM twitterde op zaterdag 13-02-2016 om 10:00:17 Guess who's in love with us? (@VirginAtlantic) #ValentinesDay reageer retweet
twitter:VirginAtlantic twitterde op zaterdag 13-02-2016 om 10:30:54 @KLM Virgin is red, KLM is blue, Having fun in the clouds, With lots of sky high love from us to you#loveintheair ❤😍 reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |