abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 februari 2016 @ 23:10:45 #126
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159850023
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 21:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waterstof is nog lichter :7
Helium leuker (en minder gevaarlijk): ik stel voor dat ze gewoon heel de cabine met helium vullen! Alle passagiers zo´n hoog stemmetje en je vliegtuig weegt bijna niets, super economisch!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator donderdag 11 februari 2016 @ 23:18:37 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159850275
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2016 23:10 schreef flipsen het volgende:

[..]

Helium leuker (en minder gevaarlijk): ik stel voor dat ze gewoon heel de cabine met helium vullen! Alle passagiers zo´n hoog stemmetje en je vliegtuig weegt bijna niets, super economisch!
Weet ik, dat ging bij de Hindenburg ook fout ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159850841


:D
  donderdag 11 februari 2016 @ 23:49:35 #129
6941 APK
Factual, I think.
pi_159851186
quote:
Easy :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 12 februari 2016 @ 08:14:47 #130
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159853458
quote:
Nieuw bloed voor Schiphol

Luchthaven Schiphol is bezig om nieuwe strategische partners te zoeken voor de luchtvracht. Vrachtdirecteur Jonas van Stekelenburg bevestigt dat de luchthaven inzet op „partijen die voor langere tijd directe verbindingen verzorgen met Schiphol”.
De nationale luchthaven is een draaipunt in de Europese distributie. De overslag daalde vorig jaar licht in een zwaar concurrerende markt. „We willen sneller groeien dan de markt om onze positie te consolideren”, zegt Van Stekelenburg tegen De Telegraaf over de toekomst.
Wilde vaart

Het groeiplan wordt echter bemoeilijkt door de beslissing van luchtvaartmaatschappij en „home carrier” KLM om een zestal vrachtvliegtuigen van vrachtdochter Martinair uit de vaart nemen. Hierdoor kan groot materieel niet altijd op een willekeurige plaats ter wereld afgeleverd worden. Dit vermindert de aantrekkelijkheid ten opzichte van andere vrachtluchthavens die relatief dichtbij liggen, zoals Maastricht, Luik, Frankfurt en Parijs.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 13:47:24 #131
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159859010
Dus KLM loopt aan de ene kant te piepen als Schiphol meer vluchten van Golfcarriers toelaat, maar werkt aan de andere kant zelf Schiphol tegen door Martinair in te krimpen...

3 maal raden wie er straks het hardst staat te huilen als een Golfcarrier straks met meer cargo op Schiphol komt vliegen.
So we just called him Fred
  vrijdag 12 februari 2016 @ 13:48:51 #132
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159859038
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:
Dus KLM loopt aan de ene kant te piepen als Schiphol meer vluchten van Golfcarriers toelaat, maar werkt aan de andere kant zelf Schiphol tegen door Martinair in te krimpen...

3 maal raden wie er straks het hardst staat te huilen als een Golfcarrier straks met meer cargo op Schiphol komt vliegen.
KLM.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 12 februari 2016 @ 14:33:20 #133
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_159860039
Zo te horen vanaf de UT (en te zien op flightradar) is met met een Cessna S550 weer rondom vliegveld Twente aan het vliegen :)
  vrijdag 12 februari 2016 @ 15:38:05 #134
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159861608
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:
Dus KLM loopt aan de ene kant te piepen als Schiphol meer vluchten van Golfcarriers toelaat, maar werkt aan de andere kant zelf Schiphol tegen door Martinair in te krimpen...

3 maal raden wie er straks het hardst staat te huilen als een Golfcarrier straks met meer cargo op Schiphol komt vliegen.
Ik denk...... KLM! en ga nu door voor de volgende ronde?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_159862459


Vanmorgen is om 08:46 uur voor de allerlaatste keer een Air France Boeing 747 vertrokken vanaf Aéroport de Paris-Charles de Gaulle.
F-GITJ (De 747 die de allerlaatste commerciële vlucht naar Mexico-Stad uitvoerde op 11/12 januari en de een na laatste afscheidsvlucht AF744 op 14 januari) vloog vanmorgen naar Aéroport de Tarbes-Lourdes-Pyrénées in Zuid-Frankrijk voor opslag.

Haar zusterschip F-GITE vloog eerder al op 4 en 5 februari via Chicago naar Mojave Air and Space Port in Californië voor ontmanteling en sloop. Zij vloog op 14 januari de allerlaatste afscheidsvlucht AF747.

En de 3e overgebleven 747-400 van Air France, F-GITD vloog op 3 februari al naar Tarbes.
Zij stond op 14 januari in de hangar waar de stewardess nog een keer een fles champagne op stuk sloeg, net als in 1968 in Seattle.



Ook vloog F-GITD op 27 januari nog met de Patrouille de France, het demonstratieteam van de Franse luchtmacht.
(Ja, ik moet deze foto gewoon nog een keer laten zien _O_ )



Na net geen 46 jaar is het nu dus helemaal over en uit voor de 747 bij Air France.

Gistermiddag vloog ook een British Airways 747-400 haar allerlaatste vlucht.
G-BNLX - op 16 maart 1992 in de vloot genomen, op 5 november 2015 er uit - vloog haar laatste vlucht van Cardiff, Wales (onderhoudsplek voor BA vliegtuigen) naar MOD St Athan, Wales, een afstand van 6 kilometer.
Vlucht duurde dus dan ook maar 14 minuten.




Haar toekomst is ietwat rooskleuriger dan haar Franse zusters; zij wordt in gezet als ground trainer.
Hier haar aankomst op St. Athan, de hangars van Cardiff zijn links op de achtergrond in de verte te zien.

pi_159862834
Volgens mij waren 2 747's van Air France verkocht aan een chartermaatschappij
pi_159865105
PH-BVP maakt weer een testvlucht als BOE568. Ze zal extra welkom zijn in Amsterdam, want er zijn nu drie A332's en twee 74M's uit terwijl er drie 789's zijn bijgekomen. Nu zijn de toestellen niet bepaald gelijk, maar toch vijf om drie lijkt niet optimaal met het zomerseizoen in aantocht.

[ Bericht 1% gewijzigd door inkjet op 12-02-2016 18:26:24 ]
--
pi_159865550
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 18:12 schreef inkjet het volgende:
PH-BVP maakt weer een testvlucht als BOE568. Ze zal extra welkom zijn in Amsterdam, want er zijn nu drie A332's en twee 74M's uit terwijl er drie 789's zijn bijgekomen. Nu zijn de toestellen niet bepaald gelijk, maar toch vijf om drie lijkt niet optimaal met het zomerseizoen in aantocht.
Komen nog 5 787's en 1 777 bij tot en met september;)
pi_159865586
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:35 schreef Mikey92 het volgende:
Volgens mij waren 2 747's van Air France verkocht aan een chartermaatschappij
Ja, maar niet 2 van deze 3.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 18:12 schreef inkjet het volgende:
PH-BVP maakt weer een testvlucht als BOE568. Hij zal welkom zijn in Amsterdam, want er zijn nu drie A332's en twee 74M's uit terwijl er drie 789's zijn bijgekomen. Nu zijn de toestellen niet bepaald gelijk, maar toch vijf om drie lijkt niet optimaal met het zomerseizoen in aantocht.
Precies; "in aantocht". Nu is het nog winterseizoen dus kunnen ze het wel gemakkelijker missen.
En wanneer op 27 maart het zomerseizoen ingaat (wanneer ze de toestellen kunnen gebruiken) gaat er weliswaar nog een A330-200 weg (PH-AOK), maar is er komt ook een 777-300ER bij (-BVP), een 787 (PH-BHE) en tijdens het zomerseizoen komen er nog een 777-300ER bij (-BVR) en vier 787-9's (-BHF t/m -BHI). Dus ze groeien juist voor/tijdens het zomerseizoen.

Aan het einde van het zomerseizoen gaat er echter nog een 747-combi weg en bij het begin van het tijdens het winterseizoen 2016/2017 nog een 3 (waaronder de eerste full-pax 747 (uitfasering); PH-BFA).
En dan komen er nog eens 2 777-300ER's erbij maar geen nieuwe 787-9's.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 18:43:40 #140
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159865710
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 13:47 schreef FredvZ het volgende:
Dus KLM loopt aan de ene kant te piepen als Schiphol meer vluchten van Golfcarriers toelaat, maar werkt aan de andere kant zelf Schiphol tegen door Martinair in te krimpen...

3 maal raden wie er straks het hardst staat te huilen als een Golfcarrier straks met meer cargo op Schiphol komt vliegen.
Wat was nou eigenlijk het plan van KLM met Martinair toen ze het in 1998 overnamen? Er 350 miljoen voor betalen toen der tijd om het vervolgens 18 jaar later af te breken? Er lijkt nooit geïnvesteerd te zijn in Martinair waardoor Tui een flink marktaandeel wist te winnen.
pi_159865896
quote:
Dus ze groeien juist voor/tijdens het zomerseizoen.

En dan komen er nog eens 2 777-300ER's erbij maar geen nieuwe 787-9's.
Klopt, daarom typede ik ook dat een nieuw toestel welkom zou zijn (natuurlijk staat de BHE ook gepland maar die maakt momenteel geen testvlucht ;)

Eind 2016 plan:
+8 789
+2 77W

-5 332
-5 74M
-1 744

Dat is minus 1 maar de tien nieuwe toestellen zullen vaker inzetbaar zijn dan de elf oude.

In 2017 zouden er overigens ook weer twee 789's moeten arriveren. De jaren daarna zijn nog wat vaag.

[ Bericht 7% gewijzigd door inkjet op 12-02-2016 19:19:50 (2017.) ]
--
  vrijdag 12 februari 2016 @ 20:39:40 #142
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159869027
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 18:43 schreef Sunri5e het volgende:
Wat was nou eigenlijk het plan van KLM met Martinair toen ze het in 1998 overnamen? Er 350 miljoen voor betalen toen der tijd om het vervolgens 18 jaar later af te breken? Er lijkt nooit geïnvesteerd te zijn in Martinair waardoor Tui een flink marktaandeel wist te winnen.
Ik denk dat het vooral om de contracten met de touroperators ging en het eeuwige welles-nietes spelletje om met Transavia ook op long haul vluchten een low-cost product aan te bieden.

Het ploffen van de internetbubbel van 2001 zal er wel voor gezorgd hebben dat ze bij KLM er weining in konden investeren en dat ze dachten dat wel het niet met zo'n vaart zou lopen met dat internet en dat ze gewoon stoelen aan touroperators konden verkopen.

Maar de touroperators (met name TUI en Thomas Cook) wilde meer keuze dan alleen KLM, dus in 2003 kwam er concurentie van Air Holland op long haul routes naar de Caribbean, dat ging met horten en stoten, Air Holland failliet, doorstart als Holland-Exel, opnieuw failliet, doorstart als Arkefly (ofwel TUI had de boedel gekocht en ging het zelf doen) en met een lange adem zijn ze succesvoller op deze routes dan Martinair ooit was.
Saillant detail: Martinair heeft in 2004 de PH-MCV aan Holland Exel verkocht. Zouden ze bij KLM gedacht hebben dat het toch niks ging worden of was het een voor opgezet plan om 6 jaar later te kunnen stoppen met de pax vluchten van Martinair?

Ik kan er ook naast zitten en ze hebben MP enkel gekocht voor het vrachtroutenetwerk, maar ontbreekt het bij KLM aan enige vorm van flexibiliteit en zijn ze nooit in staat geweest om echt in te spelen op de vraag in de markt.
So we just called him Fred
pi_159869788
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 18:53 schreef inkjet het volgende:

[..]

Eind 2016 plan:
+8 789
+2 77W

8 787 leveringen in 2016 of totaal aantal aan het eind van 2016?

Vraag is nog wat er gebeurd met de 787 leveringen aan Air France, eerste stond gepland voor november(linenummer 500), staat overigens nog steeds op de productielijst, de 2de(linenummer 517) is al ingevuld door een andere maatschappij
pi_159870587
Ik heb de uitfasering en nieuwe toestellen voor eind 2015 en 2016 opgeteld.

Het was misschien een optie geweest als KLM de 787's voor AF over had kunnen nemen, maar misschien is acht voor eind 2015 en 2016 wel weer eens genoeg. Het is immers veel werk in training en dergelijke. Daarnaast kunnen de 74's beter worden uitgenut tot hun D-check nodig is, dan heb je het meeste rendement van de investering.
--
  zaterdag 13 februari 2016 @ 14:10:43 #145
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159884741
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 18:43 schreef Sunri5e het volgende:
Wat was nou eigenlijk het plan van KLM met Martinair toen ze het in 1998 overnamen?
Concurrentie uitschakelen: opkopen, cherry picken (cargo), de rest af laten sterven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 20:39 schreef FredvZ het volgende:
Ik kan er ook naast zitten en ze hebben MP enkel gekocht voor het vrachtroutenetwerk
Het vrachtnetwerk was een gunstige bijkomstigheid.
quote:
maar ontbreekt het bij KLM aan enige vorm van flexibiliteit en zijn ze nooit in staat geweest om echt in te spelen op de vraag in de markt.
Rijkswaterstaat, Schiphol en KLM hebben decennia lang een situatie in stand gehouden, waarbij alles moest wijken voor het belang van de Nederlandse luchtvaart. KLM is van oudsher de grootste maatschappij, dus KLM had in principe een monopolie op Schiphol.

Handig voor KLM: concurrentie vanuit het binnenland koop je uit (bv. Martinair), concurrentie vanuit het buitenland hou je tegen via Rijkswaterstaat (bv. Singapore die een vrachthub op Schiphol wilde openen). Geen enkele noodzaak dus om flexibel of creatief na te denken.

Na de Bijlmerramp (beter gezegd: na de parlementaire enquete) is echter de bezem door de rijksluchtvaartdienst van Rijkswaterstaat gegaan en kan KLM geleidelijk aan niet meer terugvallen op hun monopolie via de invloed van Rijkswaterstaat.

Wat je bij KLM nu ziet is typisch gedrag van een voormalig monopolist: geen enkele zelfreflectie en alleen maar zeuren en klagen dat alles oneerlijke concurrentie is. Hun truukjes werken niet meer: Emirates kunnen ze niet meer tegenhouden en Emirates opkopen gaat ook niet gebeuren.

Maar goed, wat Martinair overkomen is, gaat KLM waarschijnlijk ook op termijn overkomen door Air France.

[ Bericht 0% gewijzigd door OEM op 13-02-2016 14:32:03 ]
  zaterdag 13 februari 2016 @ 14:42:22 #146
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159885363


Wat probeert KLM te zeggen met deze post op Instagram?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 13 februari 2016 @ 14:43:11 #147
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_159885372
Virgin Atlantic naar Skyteam?
pi_159885427
KLM twitterde op zaterdag 13-02-2016 om 10:00:17 Guess who's in love with us? ;) (@VirginAtlantic) #ValentinesDay reageer retweet
VirginAtlantic twitterde op zaterdag 13-02-2016 om 10:30:54 @KLM Virgin is red, KLM is blue, Having fun in the clouds, With lots of sky high love from us to you#loveintheair ❤😍 reageer retweet
pi_159885659
Nadere joint venture voor Atlantische vluchten is mijn gok
pi_159885751
quote:
Maar goed, wat Martinair overkomen is, gaat KLM waarschijnlijk ook op termijn overkomen door Air France.
Niet zolang KLM het beter doet dan AF.
--
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')