abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159526395
Gemaskerde groep valt jonge migranten aan

STOCKHOLM -
Een groep van zo'n honderd gemaskerde mannen heeft vrijdagavond in het treinstation van Stockholm jacht gemaakt op jonge migranten, die vervolgens in elkaar werden geslagen.

Alexandra Mezher werd maandag vermoord in een opvangcentrum voor kinderen in Mölndal, Zweden. Alexandra Mezher werd maandag vermoord in een opvangcentrum voor kinderen in Mölndal, Zweden.

Volgens de politiewoordvoerder hadden de mannen met bivakmutsen zich verzameld om Noord-Afrikaanse hangjongeren aan te vallen, aldus Zweedse media.

Eerder op de avond deelde de groep flyers uit waarop onder meer viel te lezen dat ze woest zijn vanwege de moord op een 22-jarige Zweedse vrouw, eerder deze week in een opvangcentrum voor kinderen. Een 15-jarige Somalische vluchteling wordt verdacht en zit vast.

'Het is genoeg', valt te lezen op het stuk papier. 'We weigeren nog langer te accepteren dat Zweedse vrouwen worden misbruikt en lastiggevallen. Als de politiek en de politie meer sympathie heeft voor moordenaars dan voor slachtoffers, dan is het onze plicht om te protesteren.'

De politie vermoedt dat het om een groep hooligans gaat. Ze hopen de flyers in handen te krijgen, om zo de vermoedelijke daders aan te kunnen houden.

http://www.telegraaf.nl/b(...)migranten_aan__.html

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159526557
Vandaag, 18:55
Een groep van 100 gemaskerde mannen heeft gisteravond in Stockholm immigranten lastig gevallen. De in het zwart geklede mannen deelden pamfletten uit waarin ze dreigen met aanvallen op jonge migranten. De Zweedse politie heeft twee mannen gearresteerd.

Een man werd opgepakt omdat hij een politieagent in burger in zijn gezicht sloeg, de ander omdat hij een boksbeugel bij zich had.

Volgens ooggetuigen viel de groep ook verschillende straatjongeren aan, maar of dat echt is gebeurd en hoeveel straatjongeren het slachtoffer zijn geworden, kan de politie niet zeggen. Zweedse media melden dat het gaat om hooligans van lokale voetbalclubs.
Pamflet

In het pamflet staat: "Als de Zweedse straten niet langer veilig zijn voor normale Zweden, is het onze plicht om iets aan het probleem te doen. Vandaag zijn daarom 200 Zweedse mannen samengekomen om een statement te maken tegen de Noord-Afrikaanse straatjongeren die rond het centraal station in onze hoofdstad zitten."

De mannen willen de "Noord-Afrikanen de behandeling geven die ze verdienen."

Rond het station in Stockholm leeft een groep minderjarige asielzoekers. Het zou gaan om zo'n 300 jongeren van 15 tot 20 jaar oud, voornamelijk afkomstig uit Marokko en Afghanistan.

http://nos.nl/artikel/208(...)ig-in-stockholm.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 30 januari 2016 @ 21:10:42 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159526569
De tijd dat Zweeds nieuws nog geen Nederlands nieuws was O+ O+ O+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_159526640
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:04 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als de wet immoreel is en regelrecht de belangen van het volk schaadt dan is het niet zo gek om daar niet in mee te gaan. Loyaal zijn aan je land betekent niet per definitie loyaal aan de staat.
Ik begrijp het niet, Nederland en de staat der Nederlanden is volgens mij hetzelfde.
pi_159526721
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:04 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als de wet immoreel is en regelrecht de belangen van het volk schaadt dan is het niet zo gek om daar niet in mee te gaan. Loyaal zijn aan je land betekent niet per definitie loyaal aan de staat.
Dit.
pi_159526734
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik begrijp het niet, Nederland en de staat der Nederlanden is volgens mij hetzelfde.
Met de staat bedoel ik de regering/overheid. Stel je voor er komt straks een PVV regering ben jij dan daar loyaal aan en zou je extreme wetgeving dan maar gewoon accepteren?
pi_159526845
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 19:00 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel. Ben daarnaast ook niet blind voor de laissez-faire houding die overheden nu al lange tijd op vele belangrijke beleidsfronten voeren, en die werd aangewakkerd door een neoliberale doctrine waarvan de goegemeente jarenlang als zwijnen de vruchten naar binnen heeft geschoven zonder enige vorm van protest.

Maar nu we zelf ook eens de zure vruchten gepresenteerd krijgen, is het opeens tijd om met het beschuldigende vingertje naar 'de polletiek' en de vluchtelingen te wijzen, want het kan toch niet zo zijn dat wij, de beschaafde Westerse voorhoede, nu een massale stroom aan mensen moeten gaan opvangen die onze overheden -namens ons- op oneindig bommentapijten en gemilitariseerde samenlevingen hebben getrakteerd, terwijl wij, in al onze onschuld, ijver en democratische verhevenheid, ónmogelijk konden bevroeden dat die complete regio dusdanig ontwricht zou raken dat er een onleefbare situatie zou ontstaan waaruit ieder normaal mens (en daar zijn er kennelijk nogal wat van) zou willen vluchten.

Om dan nu, als blijkt dat de voorspelbare gevolgen van die (door ons impliciet goedgekeurde) oorlogszuchtige invasiepolitiek ook bij ons leiden tot frictie in de samenleving, moord en brand te schreeuwen bij iedere (al dan niet gefabriceerde) aangifte van 'vluchtelingengeweld', en opruiing en gewelddadige represailles goed te keuren, want... er is nu eenmaal geen andere oplossing en 'de polletiek' doet er niks aan.

Ja, het is de politiek, maar het is de politiek die we zelf jarenlang hebben toegestaan en actief hebben bevorderd, nadat Bush, Blair en vele andere Europese leiders op hun zeepkisten kropen om een doodgepamperd en navelstarend volk met weinig moeite te overtuigen dat dé oplossing voor terrorisme een ver-van-m'n-bed oorlog was. Dus ja, het zit er inderdaad al heel lang aan te komen, maar ik hoop dat je in dat geval ook bereid bent ver genoeg terug te gaan om te onderkennen dat wij zelf medeschuldig zijn aan deze situatie. En dat -hoewel ik niet beweer dat jij er daar een van bent- lijkt er toch altijd vrij lastig in te gaan bij mensen die liever met honkbalknuppels zwaaien om problemen 'op te lossen'.
Tja dat is een heel verhaal en ik ben het deels met je eens maar nogmaals: willen jullie wat veranderen dan zal je politiek meer in de melk moeten gaan brokkelen oftewel: vorm politieke partijen/fronten/protesten om tegengas te geven.

Ik weet ook wel dat de ellelange ellende is veroorzaakt door "onze" bemoeienis in het Midden Oosten en Noord afrika maar dezelfde mensen die nu schreeuwend tegenover elkaar komen te staan gaan zodirekt weer even vrolijk naar de stembus om hun favoriete gevestigde partij hun stem te geven.

Doch je kunt niet echt ontkennen dat deze massale instroom van "vluchtelingen" desastreuze gevolgen zal hebben op langere termijn.
En NIEMAND keurt deze aktie goed maar we staan NIEt vreemd op te kijken dat dit gebeurd.
Ik, voor mijzelf, snap eerlijk gezegd niet dat dit niet EERDER is gebeurd.
pi_159526875
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:16 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Met de staat bedoel ik de regering/overheid. Stel je voor er komt straks een PVV regering ben jij dan daar loyaal aan en zou je extreme wetgeving dan maar gewoon accepteren?
Ik zou geen geweld gebruiken en me aan de wetten houden. Er zijn langs democratische en juridische weg manieren om wetgeving "aan te vallen".
pi_159527017
quote:
Als de Zweedse straten niet langer veilig zijn voor normale Zweden, is het onze plicht om iets aan het probleem te doen.
Lekker op tijd. Laat ze een voorbeeld nemen aan de Russen, in Moskou worden preventief jaarlijks vele tientallen kleurlingen doodgetrapt, ondanks dat de meesten zich gelukkig niet meer in het donker op straat vertonen en veel wegkomen met slechts blijvende invaliditeit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Weltschmerz op 30-01-2016 21:31:56 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159527088
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik zou geen geweld gebruiken en me aan de wetten houden. Er zijn langs democratische en juridische weg manieren om wetgeving "aan te vallen".
Wat als dat niet mogelijk blijkt en de PVV nog extremere wetgeving invoert die volstrekt immoreel is en zelfs crimineel? Wat nou als ze de democratische en juridische weg afsluiten?

Overigens wil ook nog steeds weten of je daar loyaal aan bent...
pi_159527141
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:25 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wat als dat niet mogelijk blijkt en de PVV nog extremere wetgeving invoert die volstrekt immoreel is en zelfs crimineel? Wat nou als ze de democratische en juridische weg afsluiten?
Dan ligt het eraan hoe ze dat doen, als dat via een democratische manier is gegaan dan zul je je moeten schikken. In dat geval zou ik dus vluchten naar Duitsland. Tegen een staatsgreep mag je je natuurlijk verzetten.
pi_159527212
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan ligt het eraan hoe ze dat doen, als dat via een democratische manier is gegaan dan zul je je moeten schikken. In dat geval zou ik dus vluchten naar Duitsland. Tegen een staatsgreep mag je je natuurlijk verzetten.
Je schikt dus helemaal niet, je vlucht.
Tja niet iedereen is een lafaard.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 21:29:26 #13
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159527213
quote:

[..]

Een utopisch verhaal wat nooit zal gebeuren.
  Trouwste user 2022 zaterdag 30 januari 2016 @ 21:29:36 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_159527219
Sloan pa

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 30 januari 2016 @ 21:30:33 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_159527243
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Lekker op tijd. Laat ze een voorbeeld nemen aan de Russen, in Moskou worden preventief jaarlijks vele tientallen kleurlingen doodgetrapt, ondanks dat de meesten zich gelukkig niet meer in het donker op straat vertoenen en veel wegkomen met slechts blijvende invaliditeit.
_O_

En de homo's Vies tuig.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_159527305
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:29 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Je schikt dus helemaal niet, je vlucht.
Tja niet iedereen is een lafaard.
Het staat mij vrij om naar een ander land te reizen, lijkt mij vrij logisch dat te doen in die situatie. Heeft verder weinig met laf te maken, in die situatie kiezen dus heel veel mensen voor het veranderen van de grondwet, het opzeggen van mensenrechtenverdragen en het invoeren van extreme wetten. Ik vind dat je dan als tegenstander dat moet respecteren al neem ik aan dat die mensen alles hebben gedaan wat legaal mogelijk is om dat te voorkomen. Democratie betekent dat je niet altijd jouw zin kunt krijgen en dan moet je kiezen wat je met de veranderde omstandigheden doet.
pi_159527479
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het staat mij vrij om naar een ander land te reizen, lijkt mij vrij logisch dat te doen in die situatie. Heeft verder weinig met laf te maken, in die situatie kiezen dus heel veel mensen voor het veranderen van de grondwet, het opzeggen van mensenrechtenverdragen en het invoeren van extreme wetten. Ik vind dat je dan als tegenstander dat moet respecteren al neem ik aan dat die mensen alles hebben gedaan wat legaal mogelijk is om dat te voorkomen. Democratie betekent dat je niet altijd jouw zin kunt krijgen en dan moet je kiezen wat je met de veranderde omstandigheden doet.
En dan maar hopen dat ze je willen laten gaan ;)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 30 januari 2016 @ 21:40:34 #18
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159527552
quote:

[..]

Ik ben het niet eens met de huidige PVDA/VVD wetgeving en beleid. En daar juridisch iets aan doen wordt je ook onmogelijk gemaakt. Probeer maar eens een WOB uit te voeren en zie de muur waar je tegenaan loopt, en dan vraag je slechts om informatie waar je inzicht in moet krijgen.

Wat nu?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_159527566
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En dan maar hopen dat ze je willen laten gaan ;)
Er is tijd genoeg, voordat de grondwet is veranderd moet er een wetsvoorstel worden aangenomen daarna verkiezingen en daarna de grondwet wijzigen.
pi_159527594
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:40 schreef Proximo het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met de huidige PVDA/VVD wetgeving en beleid. En daar juridisch iets aan doen wordt je ook onmogelijk gemaakt. Probeer maar eens een WOB uit te voeren en zie de muur waar je tegenaan loopt, en dan vraag je slechts om informatie waar je inzicht in moet krijgen.

Wat nu?
In WGR advies vragen of een advocaat inschakelen.
pi_159527663
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vluchten is ook verzet en daarnaast ben je dan dus ook niet loyaal.
Democratie is ook niet willens en wetens de belangen van de bevolking schaden, de wil van het volk negeren en je verschuilen achter een mandaat die niks zei over dit specifieke probleem.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 21:46:25 #22
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159527702
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In WGR advies vragen of een advocaat inschakelen.
Om vervolgens in een jarenlang juridisch getouwtrek te belanden.

Mensen aftuigen op het station werkt dan gewoon beter, het is niet alsof de mensen die crimineel rondhangen op stations een fuck geven om wat letters op papier, dus waarom zou jij?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_159527765
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:40 schreef Proximo het volgende:

[..]

Wat nu?
Geen idee. Ik vraag mij hetzelfde af.
pi_159527865
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:44 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Vluchten is ook verzet en daarnaast ben je dan dus ook niet loyaal.
Democratie is ook niet willens en wetens de belangen van de bevolking schaden, de wil van het volk negeren en je verschuilen achter een mandaat die niks zei over dit specifieke probleem.
Ik hoor dat soort teksten de laatste tijd steeds vaker toch klopt dat niet. Dat is al jaren wel onze democratie. De bevolking stemt en geeft de kamer een mandaat tot de volgende verkiezingen. Als zij belangen zien om belangen van de bevolking te schaden dan mag dat, men kan bijvoorbeeld voor de toekomstige belangen kiezen en de huidige bevolking daarom extra belasten of om zaken buiten Nederland kiezen om dingen te den die geen direct belang hebben voor de bevolking. Daarnaast is het erg subjectief wat precies de belangen van de bevolking zijn.

Dat het mandaat niks zegt over een probleem is ook altijd al zo geweest, dat is nog nooit reden geweest om te klagen over een regering of besluiten van de kamer. Toen de treinkapingen er waren was er ook geen mandaat voor de regering om daar in te grijpen. Voor de huidige wetten en verdragen hebben de regeringen altijd mandaat gehad trouwens, net als dat de grondwet bepaalde garanties geeft. Dat een regering het in de peilingen slecht doet komt ook best vaak voor.

Ik vind dat geklaag wat je tegenwoordig vaker hoort dus gewoon dom gelul van wat gefrustreerde mensen.
pi_159527898
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:46 schreef Proximo het volgende:

[..]

Om vervolgens in een jarenlang juridisch getouwtrek te belanden.

Mensen aftuigen op het station werkt dan gewoon beter, het is niet alsof de mensen die crimineel rondhangen op stations een fuck geven om wat letters op papier, dus waarom zou jij?
Omdat ik democratie en rechtsstaat wel belangrijk genoeg vind. Verder werkt mensen aftuigen volgens mij totaal niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')