quote:• HR Vlissingse brandweerkosten: Behandelt eveneens het Windmill-criterium. De Brandweerwet bood geen grondslag voor de gemeente Vlissingen om gemaakte bluskosten op de eigenaar van een schip te verhalen, dus probeerde ze het via de privaatrechtelijke weg. Dit betekent echter een doorkruising van de Brandweerwet, en dat mag niet. Echter, de Brandweetwet bood überhaupt geen publiekrechtelijke weg tot kostenverhaal. Dit betekent echter niet – zo oordeelt de HR – dat er dan kostenverhaal via de privaatrechtelijke manier gezocht kan worden. Dit volgt uit de aard en strekking van de regeling, i.c. de Brandweerwet. Indien de publiekrechtelijke regeling dus geen uitkomst tot kostenverhaal biedt, is beslissend of kostenverhaal via privaatrecht de regeling op onaanvaardbare wijze doorkruist
Ja.quote:
Net je ma.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:11 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Wat is het Academiegebouw in het paars/rood ook zo mooi 's avonds.
Ik fiets graag even langs om er even van te genieten.
Ik heb een 6, dus wat maakt het allemaal nog uit idd.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:35 schreef Henrys het volgende:
Hoe belangrijk zijn je cijfers nou in de bachelorfase? Stond gemiddeld een 7 maar die 3 die ik nu herkanst werd trekt het toch wat naar beneden
Ik dacht altijd dat de mastercijfers geldend waren, zeker als deze veel hoger zijn dan je bachelorcijfers om te laten zien dat je je ontwikkelt hebtquote:Op zondag 31 januari 2016 00:04 schreef Boterbartje het volgende:
Eh wel belangrijk. Kleine kantoren kijken wel naar je brief en kijken oprecht naar jou als persoon. Campusrecruiters van grote firma's kijken alleen of je cv voldoet aan een aantal punten en kijken dan naar de hoogte van je cijfers. Heb je geen goede cijfers, val je niet op.
Die recruiters hebben vaak zelf niet eens rechten gestudeerd en hebben geen idee wat je nou echt kan. Gaat gewoon om cv en cijfers om ook maar in beeld te komen.
Ligt eraan waar je solliciteert maar in een beetje serieuze sector word dergelijke onzin niet gewaardeerd net als wijven die hun sollicitatiebrief besproeien met parfum etc..quote:Op zondag 31 januari 2016 02:15 schreef Henrys het volgende:
Kunnen werkgevers een creatief CV wel waarderen of zien ze liever gewoon zo'n ouderwetse zwart-wit CV? Het geeft toch je vaardigheden met de computer weer en denk dat de modernere bedrijven het wel kunnen waarderen
Zou even aan Ryon vragen, die heeft er meer verstand van.quote:Op zondag 31 januari 2016 00:39 schreef Henrys het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de mastercijfers geldend waren, zeker als deze veel hoger zijn dan je bachelorcijfers om te laten zien dat je je ontwikkelt hebt
Dat weet ik.quote:Op zondag 31 januari 2016 08:09 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Mijn ma is tenminste slank.
Mijn ervaring is niet helemaal zoals hier beschreven. Ik heb bij een groot (Big Four) kantoor gesolliciteerd en daarna bij een klein kantoor. Nergens heb ik cijferlijsten hoeven overhandigen. Er is nooit naar cijfers of een gemiddelde gevraagd. Voor het Big Four kantoor werd ik uitgenodigd om te komen solliciteren en zij kenden mijn gemiddelde niet. Maar wellicht doelde je op advocatenkantoren, die zijn doorgaans wat meer van de cijfers.quote:Op zondag 31 januari 2016 00:04 schreef Boterbartje het volgende:
Eh wel belangrijk. Kleine kantoren kijken wel naar je brief en kijken oprecht naar jou als persoon. Campusrecruiters van grote firma's kijken alleen of je cv voldoet aan een aantal punten en kijken dan naar de hoogte van je cijfers. Heb je geen goede cijfers, val je niet op.
Die recruiters hebben vaak zelf niet eens rechten gestudeerd en hebben geen idee wat je nou echt kan. Gaat gewoon om cv en cijfers om ook maar in beeld te komen.
Duh advocatenkantorenquote:Op zondag 31 januari 2016 12:01 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Mijn ervaring is niet helemaal zoals hier beschreven. Ik heb bij een groot (Big Four) kantoor gesolliciteerd en daarna bij een klein kantoor. Nergens heb ik cijferlijsten hoeven overhandigen. Er is nooit naar cijfers of een gemiddelde gevraagd. Voor het Big Four kantoor werd ik uitgenodigd om te komen solliciteren en zij kenden mijn gemiddelde niet. Maar wellicht doelde je op advocatenkantoren, die zijn doorgaans wat meer van de cijfers.
Mijn ervaring is dat die kantoren meestal niet veel verder kijken dan je cijfers. Als je gemiddelde te laag is lig je er hoe dan ook uit, ook met een goed gevuld CV.quote:
Ja grote kantoren. Kleine weer niet.quote:Op zondag 31 januari 2016 13:14 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat die kantoren meestal niet veel verder kijken dan je cijfers. Als je gemiddelde te laag is lig je er hoe dan ook uit, ook met een goed gevuld CV.
Wat versta je onder "verhaal"?quote:Op zondag 31 januari 2016 15:10 schreef Maharbal het volgende:
Dat is dus niet per definitie waar, helemaal niet voor een stage. Je moet dan gewoon zorgen dat je een overigens prima cv en verhaal hebt, en/of dat mensen je een beetje kennen (business case, inhouse dagen en dat soort dingen).
Ik heb zelf net fiat gegeven voor een sollicitant (stage) met eigenlijk best ruk cijfers. Maar prima cv en verhaal verder.
Dat je jezelf enigszins kunt verkopen, je keuzes kunt toelichten en verder geen algehele autist bent.quote:Op zondag 31 januari 2016 15:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat versta je onder "verhaal"?
Moet ik dan denken aan zoetsappig verhaal over hoe je de wereld beter wil maken, etc...?
Awwquote:Op zondag 31 januari 2016 15:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat je jezelf enigszins kunt verkopen, je keuzes kunt toelichten en verder geen algehele autist bent.
Wat is daar zo grappig aanquote:Op zondag 31 januari 2016 15:59 schreef IPA35 het volgende:
Grappig hoe al die studenten hiero zoveel verstand hebben van deze procedures...
Neem mij dan als stagiair?quote:Op zondag 31 januari 2016 15:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat je jezelf enigszins kunt verkopen, je keuzes kunt toelichten en verder geen algehele autist bent.
alleen de grotere kantoren.. En daar wil ik juist eens een kijkje nemen. Master is ook maar één jaar, dat maakt het ook wel shit.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:20 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Kantoren willen meestal alleen masterstudenten... Of je moet een extreem goed verhaal hebben.
Waar leer je dat überhaupt? Niet zo alsof de gemiddelde student kantoren afgaat of banenmarkten o.i.d.quote:
Ja hoor, zeker. Maar juist in deze directe methode kijken ze veel meer naar dingen als je cijfers etc.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:35 schreef IPA35 het volgende:
En kom je überhaupt ergens binnen zonder stage?
Liever geen uit de klei getrokken boertjes.quote:
Blabla. Ik denk dat jij ook wel weet dat bb =/= irl. Ik ben overigens ook maar importboer.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Liever geen uit de klei getrokken boertjes.
vinyl of?quote:
stage is ook gewoon hartstikke leuk. Je leert er veel van, maar ik vond het bovenal erg leuk.quote:Op zondag 31 januari 2016 16:35 schreef IPA35 het volgende:
En kom je überhaupt ergens binnen zonder stage?
Vanwege mijn omweg via het hbo volg ik liever extra vakken in mijn master dan dat ik voor de derde keer een stage ga doen en met een minimaal universitair vakkenpakket aan kom zetten... Tot nu toe haal ik nog redelijke cijfers dus hoop dat vol te kunnen houden...quote:Op zondag 31 januari 2016 16:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja hoor, zeker. Maar juist in deze directe methode kijken ze veel meer naar dingen als je cijfers etc.
Stage is sowieso niet vanuit de uni. Zelf regelen. Geen handje vasthouden zoals op het hbo. Als je geen onderwijs hebt kun je dus stage lopen, moet je zelf regelen.quote:Op zondag 31 januari 2016 17:48 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Vanwege mijn omweg via het hbo volg ik liever extra vakken in mijn master dan dat ik voor de derde keer een stage ga doen en met een minimaal universitair vakkenpakket aan kom zetten... Tot nu toe haal ik nog redelijke cijfers dus hoop dat vol te kunnen houden...
Wellicht is het interessant om een korte stage te doen in een zomervakantie of zo, ik begreep dat dit kan/mag (van de uni)?
Duh. En dat moet bij het hbo ook hoor.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Stage is sowieso niet vanuit de uni. Zelf regelen. Geen handje vasthouden zoals op het hbo. Als je geen onderwijs hebt kun je dus stage lopen, moet je zelf regelen.
Dat is wat ik bedoel...quote:Onder voorwaarden kan je wel EC's krijgen trouwens. Moet verslagje bij..
Ligt eraan waar je komt hè...quote:Hbo stage is trouwens niet te vergelijken. Waar ik stage heb gelopen werden hbo'ers gewoon als faillissementsmedewerker ingezet. Beetje crediteuren/debiteuren beheer, hele dag bellen.
Wat duh, stage is bij hbo verplicht en vaak een half jaar. Wo is altijd op eigen initiatief en je moet er zelf maar tijd voor vrijmaken (of,in de zomervakantie, dan is het wel vaak rustig), daarnaast vaak een korte periode.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:25 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Duh. En dat moet bij het hbo ook hoor.
[..]
Dat is wat ik bedoel...
[..]
Ligt eraan waar je komt hè...
Sowieso is de advocatuur niet echt heel interessant voor iemand die hbo doet.
Veel formeler nu. Je moet ook de docent met u aanspreken.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:16 schreef Henrys het volgende:
Weet iemand of er veel verschil is tussen is tussen strafrecht 2 (oud-formeel) en strafrecht 3 (nieuw-formeel)? gebruikt hetzelfde boek dus weet niet of er veel aan de opzet veranderd is (RUG)
Straf 2 oud leunde op werkgroepcasusquote:Op zondag 31 januari 2016 22:16 schreef Henrys het volgende:
Weet iemand of er veel verschil is tussen is tussen strafrecht 2 (oud-formeel) en strafrecht 3 (nieuw-formeel)? gebruikt hetzelfde boek dus weet niet of er veel aan de opzet veranderd is (RUG)
Wat moeten we zonder jou JOOSIE!!!!quote:Op zondag 31 januari 2016 22:32 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Straf 2 oud leunde op werkgroepcasus
Straf 3 nieuw leunt op hoorcollegesheets
Dat krijg ik te horen op de werkvloerquote:Op zondag 31 januari 2016 22:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat moeten we zonder jou JOOSIE!!!!
Goed hoor Joosie!quote:Op zondag 31 januari 2016 22:35 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat krijg ik te horen op de werkvloer
Ben goed in koffie halen, dan krijg je zulk commentaar al snel![]()
Hahaha watquote:Op zondag 31 januari 2016 05:36 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
net als wijven die hun sollicitatiebrief besproeien met parfum etc..
ha ties hoiquote:
Contactgestoorde tosti klonk toch leuker.quote:Op zondag 31 januari 2016 15:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nice! Bij ons is er ook zo'n soort vak (Estate Planning), maar die mag je alleen volgen als je Notarieel Recht doet. Hoe krom, is gewoon een fiscaal vak.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:10 schreef Ties02 het volgende:
Joepie komend blok weer een fiscaal vak, Schenk- en Erfbelasting![]()
Dat dacht ik.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Goed hoor Joosie!
Hoe gaat het met de stofzuiger?
Maar heel erg gestoeld op het notariaat / een notariële achtergrond. Ik kan me er wel enigszins in vinden.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:45 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nice! Bij ons is er ook zo'n soort vak (Estate Planning), maar die mag je alleen volgen als je Notarieel Recht doet. Hoe krom, is gewoon een fiscaal vak.
Op zich wel ja. Alleen vind ik het vreemd aangezien je als fiscalist (voorzover ik weet) gewoon aan de slag kan op de afdeling Estate Planning bij <insert kantoor>.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar heel erg gestoeld op het notariaat / een notariële achtergrond. Ik kan me er wel enigszins in vinden.
Ja. Fiscaal en notarieel moet je ook gewoon combineren imo. Alleen fiscaal of notarieel is ook zo karig.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar heel erg gestoeld op het notariaat / een notariële achtergrond. Ik kan me er wel enigszins in vinden.
Erik loser.quote:
Notarieel plus Nederlands recht (of IT recht). Want die laatsten geven beiden civiel effect. (Bij RUG.)quote:Op maandag 1 februari 2016 13:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja. Fiscaal en notarieel moet je ook gewoon combineren imo. Alleen fiscaal of notarieel is ook zo karig.
Ja sowieso civiel effect. Maar je kan ook evt. paar vakjes volgen om dat te halen, hoeft niet specifiek een hele master.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:22 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Notarieel plus Nederlands recht (of IT recht). Want die laatsten geven beiden civiel effect. (Bij RUG.)
Ja, maar ook wel beetje gay hoor.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:23 schreef IPA35 het volgende:
Notarieel is natuurlijk wel mooi, veel meer diepgang op bepaalde privaatrechtelijke aspecten dan Nederlands Recht...
Waarom? Lijkt me juist mooie richting. Helaas kan ik het zelf niet doen, dan maar alleen RGR en misschien in de master nog een notarieel vakquote:Op maandag 1 februari 2016 14:24 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, maar ook wel beetje gay hoor.
Hoezo kan niet. Kan toch?quote:Op maandag 1 februari 2016 14:26 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom? Lijkt me juist mooie richting. Helaas kan ik het zelf niet doen, dan maar alleen RGR en misschien in de master nog een notarieel vak
Dergelijke dingen komen vaker voor dan je denkt aangezien sommigen een sollicitatiebrief zien als een of ander persoonlijk kunstproject.quote:
Is het ook.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:29 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Dergelijke dingen komen vaker voor dan je denkt aangezien sommigen een sollicitatiebrief zien als een of ander persoonlijk kunstproject.
Kan niet, ik doe pre-master voor Nederlands recht. (Er is geen pre-master voor notarieel. Ken een meisje die dat wel wilde en die ging in overleg met studieadvies om een eigen pakket samen te stellen maar dat zal zomaar +40 ect zijn o.i.d.).quote:Op maandag 1 februari 2016 14:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hoezo kan niet. Kan toch?
Ja, erg leuk maar ik wil toch geen notaris worden. Wil je meer diepgang in het civielrecht, dan kun je natuurlijk ook gewoon die master doen.
Ja maar RUG is sowieso een kutuni. Als je privaat leuk vindt, was dan naar Nijmegen gegaan.. die staan bekend om hun focus op privaat. Zo krijg je in de bachelor Nederlands recht (en ook in de premaster) ook familie en personenrecht + erfrecht. Nou krijg je in de pre master geen personenvennootschappen, in de reguliere bachelor wel.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:32 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Kan niet, ik doe pre-master voor Nederlands recht. (Er is geen pre-master voor notarieel. Ken een meisje die dat wel wilde en die ging in overleg met studieadvies om een eigen pakket samen te stellen maar dat zal zomaar +40 ect zijn o.i.d.).
Neem master privaatrecht bij de RUG, dan krijg je een 6 ect vak over personen- en familierecht. In de notariële bachelor krijg je al 20 ect...
Zij krijgen in de bachelor ook een vak "Rechtspersonen en Personenvennootschappen" naast het gemeenschappelijk vak Handelsrecht, etc.
Achteraf had ik naar Nijmegen gekund. Ik had slechte cijfers op hbo en RU is streng, maar vanwege mijn Legal English vak dat ik extra heb gedaan bij de HAN had ik naar de RU gemogen. Nu ja, ik ben tevreden over de RUG en de RUG is ook een goed aangeschreven uni op zich.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja maar RUG is sowieso een kutuni. Als je privaat leuk vindt, was dan naar Nijmegen gegaan.. die staan bekend om hun focus op privaat. Zo krijg je in de bachelor Nederlands recht (en ook in de premaster) ook familie en personenrecht + erfrecht. Nou krijg je in de pre master geen personenvennootschappen, in de reguliere bachelor wel.
Niet serieus waarschijnlijk maar een sollicitatiebrief moet qua opmaak gewoon net en degelijk zijn al dat onzinnige gedoe mag weggelaten worden.quote:
Waar tf woon jij, Nijmegen en Groningen liggen niet echt dicht bij elkaar?quote:Op maandag 1 februari 2016 14:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Achteraf had ik naar Nijmegen gekund. Ik had slechte cijfers op hbo en RU is streng, maar vanwege mijn Legal English vak dat ik extra heb gedaan bij de HAN had ik naar de RU gemogen. Nu ja, ik ben tevreden over de RUG en de RUG is ook een goed aangeschreven uni op zich.
RU is natuurlijk veel beter. Ze zijn wel echt streng btw. Al die premaster studenten (voor bedrijfskunde) moeten een test maken en daar valt 60% al af... en die gaan dan naar RUG want die nemen iedereen aan zonder enige toelatingstoetsquote:Op maandag 1 februari 2016 14:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Achteraf had ik naar Nijmegen gekund. Ik had slechte cijfers op hbo en RU is streng, maar vanwege mijn Legal English vak dat ik extra heb gedaan bij de HAN had ik naar de RU gemogen. Nu ja, ik ben tevreden over de RUG en de RUG is ook een goed aangeschreven uni op zich.
Niet mee eens, gewoon lekker persoonlijk.quote:Op maandag 1 februari 2016 14:58 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Niet serieus waarschijnlijk maar een sollicitatiebrief moet qua opmaak gewoon net en degelijk zijn al dat onzinnige gedoe mag weggelaten worden.
Maakt dat nou uit, ga je toch op kamers?quote:Op maandag 1 februari 2016 15:00 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Waar tf woon jij, Nijmegen en Groningen liggen niet echt dicht bij elkaar?
Wat versta je dan precies onder persoonlijk?quote:Op maandag 1 februari 2016 15:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
RU is natuurlijk veel beter. Ze zijn wel echt streng btw. Al die premaster studenten (voor bedrijfskunde) moeten een test maken en daar valt 60% al af... en die gaan dan naar RUG want die nemen iedereen aan zonder enige toelatingstoets
[..]
Niet mee eens, gewoon lekker persoonlijk.
Als je op kamers gaat ga dan naar een normale stad niet naar Groningen.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maakt dat nou uit, ga je toch op kamers?
Dichter bij Nijmegen...quote:Op maandag 1 februari 2016 15:00 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Waar tf woon jij, Nijmegen en Groningen liggen niet echt dicht bij elkaar?
Niks met Groningen hequote:Op maandag 1 februari 2016 15:17 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Als je op kamers gaat ga dan naar een normale stad niet naar Groningen.
Aub niet zegquote:Op maandag 1 februari 2016 15:23 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Niks met Groningen heJe laat je toch niet door BB beïnvloeden?
Nijmegen welquote:Op maandag 1 februari 2016 15:37 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Aub niet zeg![]()
. Maar komop Groningen kunnen je nou niet echt een wereldstad noemen.
quote:Op maandag 1 februari 2016 15:38 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Nee klopt maar voor Nijmegen hoefde je niet op kamers toch?
Kun je laten zien dat je rijke papa hebt.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:46 schreef Ashqelon het volgende:
Ik zag trouwens dat er ook wat partners zijn bij Nederlandse kantoren die in de VS hebben gestudeerd, whats up with that?
Gewoon niet die nonsense dat je 'gelijk geïnteresseerd was bij het zien van de vacature' en dat je tijdens een business course 'een unieke gelegenheid waar kennis en vaardigheden samen kunnen komen' vindt... maar gewoon zeggen waar je voor staat in jip en janneke taal. Ik zet er ook wel eens in dat ik geen hoge cijfers heb, maar dat mijn prioriteiten daar ook niet liggen.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:16 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Wat versta je dan precies onder persoonlijk?
Nijmegen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:17 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Als je op kamers gaat ga dan naar een normale stad niet naar Groningen.
Verschilt per faculteit. De hbo'ers voor bedrijfskunde moeten toelatingstoetsen én minimaal 7 of 7,5 dacht ik.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:32 schreef IPA35 het volgende:
Bij RU hoef je alleen maar gemiddeld een 7 te staan hoor, alleen zijn er beperkte plekken en vallen die met de laagste cijfers af. Nu had ik exact een 7 gemiddeld gehad achteraf (maar daar had ik niet op kunnen gokken).
quote:Op maandag 1 februari 2016 15:46 schreef Ashqelon het volgende:
Ik zag trouwens dat er ook wat partners zijn bij Nederlandse kantoren die in de VS hebben gestudeerd, whats up with that?
Ja, desalniettemin lijkt mij dat érg tof. Bijvoorbeeld aan NYU Law en dan proberen the bar te halen om ook in NY aan de slag te kunnen. Maar pap wil niet even 100.000 neertellen voor een LL.M. helaas.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Kun je laten zien dat je rijke papa hebt.
USA is wel tof én van toegevoegde waarde. Maar het kost bijv. al 3000 euro o.i.d. om het summer programma voorafgaande aan de master te volgen met enkel het vak fundamentals of US law. En de master zelf is iets van 50-60.000 pegels + levensonderhoud in een stad als NY. Jezus.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:04 schreef IPA35 het volgende:
Een tweede LL.M. zou ik dan binnen Europa nog wel willen overwegen. Maar USA is gewoon niet te betalen.
Ja, maar dat ga je toch voor NY of bijv. california? Daar kan je met enkel een LL.M worden toegelaten tot de bar association en kan je dus ook als advocaat werken in NY. Daar zitten toch aardig wat kantoren met een Dutch desk of bijv. internationale kantoren die ook in AMS zitten.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:04 schreef IPA35 het volgende:
Een tweede LL.M. zou ik dan binnen Europa nog wel willen overwegen. Maar USA is gewoon niet te betalen.
En ik vraag me ook af wat de toegevoegde waarde is. In de USA heb je enorm veel verschillende jurisdicties (i.t.t. in de EU hebben ze daar geen last van harmonisatie-ziekte) waardoor Recht daar meer op een soort van comparities niveau bestudeerd wordt in plaats van dat je echt bepaalde regeltjes leert die in een bepaalde staat toepasselijk zijn. Tenminste zo heb ik dat begrepen.
Maar ik denk dat je bijvoorbeeld internationaal handelsrecht o.i.d. net zo goed elders kunt leren. En in een Europees land kun je jezelf ook nog verdiepen in het EU recht. Lijkt me zowel nuttiger als veel goedkoper.
Maar wat leer je daar concreet wat je dichter bij huis niet kunt leren, behalve dat HR fags het flitsend vinden staan op je cv.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:07 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
USA is wel tof én van toegevoegde waarde. Maar het kost bijv. al 3000 euro o.i.d. om het summer programma voorafgaande aan de master te volgen met enkel het vak fundamentals of US law. En de master zelf is iets van 50-60.000 pegels + levensonderhoud in een stad als NY. Jezus.
Ja okay, maar mag je daar zomaar aan de slag als buitenlander? Dan zul je eerst een verblijfsvergunning nodig hebben neem ik aan? Nu zul je die wel kunnen krijgen als je bij een of ander internationaal kantoor in dienst gaat, daar niet van...quote:Op maandag 1 februari 2016 16:08 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, maar dat ga je toch voor NY of bijv. california? Daar kan je met enkel een LL.M worden toegelaten tot de bar association en kan je dus ook als advocaat werken in NY. Daar zitten toch aardig wat kantoren met een Dutch desk of bijv. internationale kantoren die ook in AMS zitten.
Feit dat je aan het werk kan daaro.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar wat leer je daar concreet wat je dichter bij huis niet kunt leren, behalve dat HR fags het flitsend vinden staan op je cv.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |