abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159520301
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:53 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Jij durft met 100% zekerheid te zeggen dat alle daders illegalen waren en geen vluchtelingen ? Riskante uitspraak. Idem dito met Timmermans, riskant om dit te roepen. Zodra er 1 vluchteling bij zat hangen zowel jij als hij.
Ja en dan is het nog goochelen met de definitie van "vluchteling" he.
Als iemand uit Iran met die hele vluchtelingenstroom is meegekomen maar in het thuisland geen oorlog heeft, heeft het natuurlijk dus weer absoluut niets met de vluchtelingencrisis te maken, zoals het gesteld wordt.
pi_159520367
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Als iemand uit Iran met die hele vluchtelingenstroom is meegekomen maar in het thuisland geen oorlog heeft, heeft het natuurlijk dus weer absoluut niets met de vluchtelingencrisis te maken, zoals het gesteld wordt.
Je weet dat men de discussie aan het verliezen is als ze zich op zulke definities moet gaan beroepen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_159520369
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:58 schreef ToT het volgende:

[..]

De bewering van TS is gewoon iets anders dan wat Timmermans heeft gezegd. Mogelijk vindt Timmermans wel dat het met de vluchtelingencrisis te maken heeft de vluchtelingencrisis is veel ruimer dan de massale instroom van vluchtelingen.
pi_159520370
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb tijden geleden al aangegeven dat ze dus voor extra capaciteit bij politie, IND, DT&V, COA , OM en rechtspraak moeten zorgen. Daarnaast zorgen voor snel uitzetten van illegalen en mensen die geen recht op asiel hebben, wat betekent dat je haast moet maken met EU druk op landen die niet meewerken. Daarnaast moet je vind ik de stroom vluchtelingen beperken door mensen zelf te vervoeren, liefst in samenwerking met UNHCR zoals Australie doet zodat je weet wie je binnenhaalt als land voordat ze hier zijn. De mensen die per boot komen moet je dan extra uitgebreid controleren in Griekenland en Italië en vandaar zo snel mogelijk terugsturen. Opvang in de regio verbeteren in samenwerking met UNHCR en andere landen overhalen om meer e doen aan opvang van vluchtelingen. Verder landen op lijst van veilige landen van herkomst zetten zodat die procedures sneller kunnen.

Het functioneren van politie etc. moet veel beter worden maar daar kun je nog hele hoofdstukken over schrijven.
Ik vrees dat als je er met een bootje naar toe gaat en zegt: "Stap maar in, jongens!", dat we straks allemaal met onze reet richting het westen op de grond liggen te bidden.
pi_159520420
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik vrees dat als je er met een bootje naar toe gaat en zegt: "Stap maar in, jongens!", dat we straks allemaal met onze reet richting het westen op de grond liggen te bidden.
Ik heb nergens zo'n bewering gedaan. Bij de UNHCR procedure wordt een lijst gemaakt van mensen in vluchtelingenopvang die naar een ander land kunnen gaan. Vaak kunnen de landen voorkeuren aangeven. Dan worden de papieren gecontroleerd en de aanvraag in dat land gescreend, daarna worden de mensen overgebracht.
pi_159520510
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb nergens zo'n bewering gedaan. Bij de UNHCR procedure wordt een lijst gemaakt van mensen in vluchtelingenopvang die naar een ander land kunnen gaan. Vaak kunnen de landen voorkeuren aangeven. Dan worden de papieren gecontroleerd en de aanvraag in dat land gescreend, daarna worden de mensen overgebracht.
Dan nog; veel mensen die normaal van de reis af zouden zien omdat het te gevaarlijk is, hebben op deze manier helemaal geen belemmering meer om hier naar toe te komen.
pi_159520568
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Dan nog; veel mensen die normaal van de reis af zouden zien omdat het te gevaarlijk is, hebben op deze manier helemaal geen belemmering meer om hier naar toe te komen.
Dat is alleen volkomen onzin want in het hele traject zitten criteria die belemmeringen zijn. Landen geven zelfs aan hoeveel vluchtelingen ze op die manier willen opnemen.
http://www.unhcr.org/3bd58ce9a.html
pi_159520590
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is alleen volkomen onzin want in het hele traject zitten criteria die belemmeringen zijn. Landen geven zelfs aan hoeveel vluchtelingen ze op die manier willen opnemen.
http://www.unhcr.org/3bd58ce9a.html
En dan zullen mensen dus weer gewoon op de huidige manier onze kant op komen, als die limieten zijn bereikt! ^O^
pi_159520617
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:11 schreef ToT het volgende:

[..]

En dan zullen mensen dus weer gewoon op de huidige manier onze kant op komen, als die limieten zijn bereikt! ^O^
Geen oplossing dus.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_159520650
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:12 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Geen oplossing dus.
Nou als de grenzen absoluut 100% potdicht gegooid kunnen worden op het aan- en afvaren van die bootjes na, ZOU het wel kunnen werken. :Y
pi_159520695
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:11 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat zou kunnen vandaar dat het dus niet voldoende is om alleen dat te doen en vandaar de opmerking over de opvang in Griekenland en Italië. Voordeel van de methode is wel dat de anderen dus "verdacht" zijn en qua aantal minder zijn geworden. De screening van de mensen die dus buiten de normale procedure om komen kan zwaarder en beter en de mensen in de vluchtelingen opvang hebben met die procedure uitzicht en reden om de officiële methode te volgen en dus in de opvang van UNHCR te blijven. Mensen die daar afgewezen zijn kun je ook eerder terugsturen, je hebt hun vingerafdrukken al als ze zich melden in de EU.
pi_159520825
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat zou kunnen vandaar dat het dus niet voldoende is om alleen dat te doen en vandaar de opmerking over de opvang in Griekenland en Italië. Voordeel van de methode is wel dat de anderen dus "verdacht" zijn en qua aantal minder zijn geworden. De screening van de mensen die dus buiten de normale procedure om komen kan zwaarder en beter en de mensen in de vluchtelingen opvang hebben met die procedure uitzicht en reden om de officiële methode te volgen en dus in de opvang van UNHCR te blijven. Mensen die daar afgewezen zijn kun je ook eerder terugsturen, je hebt hun vingerafdrukken al als ze zich melden in de EU.
Wel een interessant idee, maar je onderschat de hebzucht en de vindingrijkheid van degenen die per sé hier naar toe willen komen.
pi_159520932
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Wel een interessant idee, maar je onderschat de hebzucht en de vindingrijkheid van degenen die per sé hier naar toe willen komen.
Nee dat onderschat ik niet ik denk dat er gewoon een aantal vluchtelingen op andere manieren zullen komen die je niet kunt terugsturen. Er is geen systeem om vluchtelingen buiten te houden omdat die mensen recht op asiel hebben en een aanvraag mogen doen. Het is volgens mij altijd een kwestie van veel maatregelen nemen maar je vooral concentreren op de mensen die je mag weigeren en uitzetten en de rest zoveel mogelijk reguleren. Internationale samenwerking is in mijn ogen cruciaal om het beheersbaar te maken. Uiteindelijk is alleen het ontstaan van vluchtelingenstromen tegengaan iets dat echt werkt.
pi_159521075
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 14:00 schreef hugecooll het volgende:
Dit doen ze niet als ze net aangekomen zijn, maar pas als ze hier al een tijdje zijn

oké, dan is het goed
Echt he, dat is de redenatie van de goedpraters. _O-
pi_159521176
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 14:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weet je waar extreemrechts garen bij spint? Bij dit soort uitlatingen van Timmermans. Dankzij o.a. Timmermans radicaliseert een groot deel van de bevolking.
Dit.

Dat Timmermans etc. dit niet inziet is echt gewoon te grappig voor woorden, het laat zien dat ze totaal buiten de werkelijkheid staan.
pi_159521258
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hadden ze alleen al anderhalf tot twee jaar eerder mee moeten beginnen, toen de artikeltjes verschenen dat er miljoenen Syriërs onder deplorabele omstandigheden in vluchtelingenkampen in omringende landen zaten en toen het duidelijk werd dat in Libië 1 miljoen vluchtelingen van divers pluimage zich opmaakten om de overtocht te maken naar Italië e.o. Maar toen deed men niets. Toen verzopen er steeds meer, en toen zei Merkel kom allemaal maar, en nu verzuipen er nog meer daardoor. Vandaag weer 33. Gister of eergister 50.
Ze hadden daar meteen bij het uitbreken van de burgeroorlog mee moeten beginnen. Maar de Verhostadts van deze wered dachten onder het motto 'never waste a good crisis' de instroom van arbeidskrachten niet alleen te kunnen vergroten, maar daar ook een EU-bevoegdheid van te kunnen maken zodat die instroom ook op lange termijn verzekerd zou zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159521263
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:37 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Dit.

Dat Timmermans etc. dit niet inziet is echt gewoon te grappig voor woorden, het laat zien dat ze totaal buiten de werkelijkheid staan.
Tja idd; hoe meer dingen er goedgepraat worden of er met cijfers gegoocheld wordt om dingen toch maar zo SNEL mogelijk weer die doofpot in te krijgen, hoe ontevredener mensen worden.
pi_159521267
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:37 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Dit.

Nee, ze hebben het niet door, maar ik zit straks liever niet opgescheept met een rechts autoritair systeem, want als ze met de moslims klaar zijn, kloppen ze bij wijze van spreke bij mij aan de deur.
I´m back.
pi_159521427
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ze hebben het niet door, maar ik zit straks liever niet opgescheept met een rechts autoritair systeem, want als ze met de moslims klaar zijn, kloppen ze bij wijze van spreke bij mij aan de deur.
Zouden ze daar niet al mee aan de gang zijn en mijn hersenen overspoelen met deze dingen?

Het scenario van de EU is volgens MIJ geschreven in de jaren 1940 of later?
pi_159521452
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Da's wel de pest: kijk maar naar Frankrijk; daar hebben ze het er al over dat ze de noodtoestand een generatie lang willen behouden! :X
  zaterdag 30 januari 2016 @ 17:55:02 #196
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159521475
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze hadden daar meteen bij het uitbreken van de burgeroorlog mee moeten beginnen. Maar de Verhostadts van deze wered dachten onder het motto 'never waste a good crisis' de instroom van arbeidskrachten niet alleen te kunnen vergroten, maar daar ook een EU-bevoegdheid van te kunnen maken zodat die instroom ook op lange termijn verzekerd zou zijn.
Dat zou nog wel eens kunnen kloppen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_159521535
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, nou ja, er is ook een grove fout gemaakt toen, want veel mensen, zoals ik ook, dacht dat die mensen uit waren op vrijheid zoals in een liberale democratie. De vervollediging van Fukuyama's einde van de geschiedenis, maar dan ook in islamitische dictaturen. Dat is een geheel verkeerde inschatting geweest natuurlijk. Los van wat de Verhofstadtjes onder ons dan misschien gedacht hebben.
I´m back.
pi_159521552
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Da's wel de pest: kijk maar naar Frankrijk; daar hebben ze het er al over dat ze de noodtoestand een generatie lang willen behouden! :X
Ja, slechte zaak dus.
I´m back.
pi_159521568
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zouden ze daar niet al mee aan de gang zijn en mijn hersenen overspoelen met deze dingen?

Het scenario van de EU is volgens MIJ geschreven in de jaren 1940 of later?
Ja, dat is toch wel een heel ander conflict geweest, onvergelijkbaar en ac- en auctoren ook.
I´m back.
pi_159521585
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 17:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, slechte zaak dus.
Maar wel een stapje richting wat ze willen misschien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')