abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159518369
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Laten we het dan als volgt oplossen: "al die mensen die vanuit Noord-Afrika, via Sub-Sahara Afrika t/m Centraal-Azië en het Midden-Oosten vanaf ongeveer anderhalf tot twee jaar geleden, met een duidelijke piek na 6 september 2015, in niet aflatende hoeveelheden het gebied van de EU, en dan met name de Noordwest gelegen delen daarvan, binnentrekken om een bepaalde legale status te verkrijgen en zich er metterwoon te vestigen en later hun familieleden te laten overkomen". Die mensen.
Ik begrijp niets van je verhaal.
pi_159518387
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er zijn nogal wat plannen die op elkaar lijken. De EC wou mensen opvangen in Griekenland en Italië en vandaar mensen terugsturen en doorsturen. Ik weet echt niet of Samsom een plan van een ander heeft gejat of zelf dingen heeft toegevoegd aan plannen van een ander.
Ik zou het terug moeten zoeken, doe het echter niet is me teveel werk, en daar vind ik ze net wat te min voor!
pi_159518388
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik begrijp niets van je verhaal.
Die mensen daarvan zijn én de vluchtelingencrisis én de massa-aanrandingen het gevolg.
I´m back.
pi_159518429
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die mensen daarvan zijn én de vluchtelingencrisis én de massa-aanrandingen het gevolg.
Volgens mij is de vluchtelingencrisis een gevolg van de oorlog is Syrië en gevolg van het beleid van Assad. De aanrandingen in Keulen komen door de daders. Ik zie geen reden om de oorzaak van seksueel geweld te leggen buiten de verantwoordelijkheid van de daders.
pi_159518440
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik het goed begrepen heb, en of ze nou van lutjebroek komen of waar dan ook?
pi_159518468
Zeer interessant stuk op de Duitstalige site van The Huffington Post vandaag, Ben benieuwd of de Nederlandse media dit oppikken.

Lees maar: http://www.huffingtonpost.de/2016/01/29/story_n_9116048.html
pi_159518481
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij is de vluchtelingencrisis een gevolg van de oorlog is Syrië en gevolg van het beleid van Assad. De aanrandingen in Keulen komen door de daders. Ik zie geen reden om de oorzaak van seksueel geweld te leggen buiten de verantwoordelijkheid van de daders.
Waar of hoe zit het dan met de verantwoordelijkheid van het gezag, en lees gezag dan even heel breed.
pi_159518521
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:39 schreef contactpersoon het volgende:
Zeer interessant stuk op de Duitstalige site van The Huffington Post vandaag, Ben benieuwd of de Nederlandse media dit oppikken.

Lees maar: http://www.huffingtonpost.de/2016/01/29/story_n_9116048.html
Ja een verhaal achteraf wat moet of mag ik ervan denken?
pi_159518539
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar of hoe zit het dan met de verantwoordelijkheid van het gezag, en lees gezag dan even heel breed.
Ook als er geen gezag is vind ik dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen gedrag. Het gezag is verantwoordelijk voor wat ze nalaten en wel verplicht zouden zijn. Het falen van het handhaven van de openbare orde is dus hun verantwoordelijkheid.
pi_159518565
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja een verhaal achteraf wat moet of mag ik ervan denken?
Dat mag je helemaal zelf weten.
pi_159518629
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij is de vluchtelingencrisis een gevolg van de oorlog is Syrië en gevolg van het beleid van Assad.
Nee hoor, die oorlog is immers al jaren bezig dus is geen oorzaak van de vluchtelingenstroom die in 2015 ineens goed op gang komt. Dat moet meer te maken hebben met de uitnodiging om asiel aan te komen vragen, de mededeling dat ze welkom zijn en daarmee hun veel te hoge verwachtingen, het verneuken van de opvang in de regio door de EU, en het negeren van het veilige land principe.

Als vervolgens Noord-Afrikanen misbruik maken van de vluchtelingencrisis om in bijv. Duitsland te verblijven, dan heeft ook dat probleem alles met die gecreeerde vluchtelingencrisis te maken. Dat Timmermans ergens wel een punt heeft dat het geen echte vluchtelingen waren die Keulen onveilig maakten doet daar niet aan af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159518634
15 van de 52 arrestanten waren vluchtelingen, maar het heeft niets met vluchtelingen te maken! :')
Maar goed, het grootste deel bestond dus uit ANDERE moslims, dus kun je de schuld niet bij de islamitische VLUCHTELINGEN leggen. :P
pi_159518668
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee hoor, die oorlog is immers al jaren bezig dus is geen oorzaak van de vluchtelingenstroom die in 2015 ineens goed op gang komt.
De vluchtelingenstroom kwam al veel eerder op gang.
http://data.unhcr.org/syrianrefugees/regional.php
pi_159518682
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:46 schreef ToT het volgende:
15 van de 52 arrestanten waren vluchtelingen, maar het heeft niets met vluchtelingen te maken! :')
Maar goed, het grootste deel bestond dus uit ANDERE moslims, dus kun je de schuld niet bij de islamitische VLUCHTELINGEN leggen. :P
Je verwart denk ik asielzoekers met vluchtelingen.
pi_159518796
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus toch vluchtelingen dan? :D.
I´m back.
pi_159518816
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ook als er geen gezag is vind ik dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen gedrag. Het gezag is verantwoordelijk voor wat ze nalaten en wel verplicht zouden zijn. Het falen van het handhaven van de openbare orde is dus hun verantwoordelijkheid.
Ben ik met je eens, en dan vind ik het echter niet staven met de westerse norm van gezag wat deze mensen misschien helemaal niet kunnen?
pi_159518838
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Daar staat die in oktober 2014 nog 18.000 per maand was, en in 2015 groeit naar 156.000 voor de maand oktober van dat jaar.
pi_159518853
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus toch vluchtelingen dan? :D.
Er zijn inderdaad genoeg vluchtelingen, er zijn ook veel asielzoekers en er zijn ook veel asielzoekers die geen vluchteling zijn. Het is best eenvoudig maar voor sommige mensen blijkbaar toch te moeilijk.
pi_159518939
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je verwart denk ik asielzoekers met vluchtelingen.
Zijn vluchtelingen geen asielzoekers dan?
pi_159518953
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar staat die in oktober 2014 nog 18.000 per maand was, en in 2015 groeit naar 156.000 voor de maand oktober van dat jaar.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad de cijfers van mensen die naar Europa komen maar de vluchtelingenstroom kwam al veel eerder opgang naar de buurlanden. Op moment dat dat gebeurde was voorzienbaar dat ze richting EU zouden komen, de opvang daar is immers slecht geregeld en de mensen krijgen er niet de vluchtelingenstatus waardoor ze geen toekomst hebben in de regio.
pi_159518959
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad genoeg vluchtelingen, er zijn ook veel asielzoekers en er zijn ook veel asielzoekers die geen vluchteling zijn. Het is best eenvoudig maar voor sommige mensen blijkbaar toch te moeilijk.
Opvallend, een tijdje geleden werd het nog over één kam geschoren.
Of bestaat asielzoekers ook uit gelukszoekers?

Hoe dan ook; ze zijn met de migrantenstroom binnengekomen die nu in AZC's verblijft.
pi_159518980
Asielzoekers verkrachten burgers; Timmermans: Heeft niets met asielzoekers/asielzoekerscrisis te maken!

Wat? :?
pi_159518987
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Zijn vluchtelingen geen asielzoekers dan?
Nee dat hoeft niet. Er zijn veel vluchtelingen in Turkije die geen asiel zoeken en daar illegaal verblijven. Je bent een asielzoeker als je ergens een asielaanvraag wil doen of de aanvraag in behandeling is.
pi_159519011
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

[..]

Dat zijn inderdaad de cijfers van mensen die naar Europa komen maar de vluchtelingenstroom kwam al veel eerder opgang naar de buurlanden. Op moment dat dat gebeurde was voorzienbaar dat ze richting EU zouden komen, de opvang daar is immers slecht geregeld en de mensen krijgen er niet de vluchtelingenstatus waardoor ze geen toekomst hebben in de regio.
Dat is dus uitgelokt, o.a.door een zooitje te maken van de opvang in de regio.
pi_159519013
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 16:00 schreef system32 het volgende:
Asielzoekers verkrachten burgers; Timmermans: Heeft niets met asielzoekers/asielzoekerscrisis te maken!

Wat? :?
Ja nee nu wordt het blijkbaar over een andere boeg gegooid: azielzoekers is blijkbaar een te algemene term en blijkbaar kan niet direct keihard bewezen worden dat er VLUCHTELINGEN tussen zaten; alleen maar asielzoekers, waar volgens mij vluchtelingen OOK onder vallen, maar ook de economische migranten die samen met hen mee komen.

Ja nee dat maakt een GROOT verschil natuurlijk! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')