quote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:45 schreef hoas het volgende:
[..]
Wij hoeven alleen de buitengrenzen te bewaken.
In 1993 was er dan ook nog weinig aan de hand.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
De NAVO eis is 2%... (waar tot ongeveer 1993 aan voldeden).
Dat snap ik, maar dat land is ook net wat groter dan Nederland he... (82 miljoen inwoners)... Dat absolute getal zegt dus niet zoveel. Duitsland geeft verhoudingsgewijs ongeveer net zoveel uit aan defensie als Nederland.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:45 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat is nog steeds meer dan 40 miljard Euro.
Weekoverzicht Defensie operatiesquote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:44 schreef luxerobots het volgende:
En wat doet ons leger voor dat geld? Een beetje militairtje spelen in Mali en bommen afwerpen boven Irak en Syrië.
Sorry hoor, maar ik zie niet in hoe Nederlander veiliger wordt met zulke activiteiten.
De F-35 is ook gewoon in de huidige begroting meegenomen, je denkt toch niet serieus dat defensie er zo rond 2020 eenmalig acht miljard bij krijgt?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:22 schreef hoas het volgende:
[..]
Dat is een norm, dus geen eis.
Tevens zijn wij nog met de JSF bezig die nu al op 80mlj per stuk zit en nog steeds duurder gaat worden, die rekeningen kunnen wij in de toekomst wegstrepen tegen de bezuinigingen nu.
37 vliegtuigen is 8 miljard.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 21:15 schreef Nobu het volgende:
[..]
De F-35 is ook gewoon in de huidige begroting meegenomen, je denkt toch niet serieus dat defensie er zo rond 2020 eenmalig acht miljard bij krijgt?
Hoe minder van jouw type, inderdaad.quote:
Joh het is vechten tegen de bierkaai wat jij doet.quote:
Alsof je huis verdedigen het enige is wat het leger doetquote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:22 schreef Calcio het volgende:
Elke euro naar het leger is er 1 te veel. Alsof wij ooit aangevallen worden
Klopt, maar ja...quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:13 schreef Isee het volgende:
[..]
Joh het is vechten tegen de bierkaai wat jij doet.
Mijn idee.quote:De gemiddelde Nederlander interesseert zich niet in buitenlandse politiek, laat staan dat ze er iets van snappen. De gemiddelde NLer snapt het verband niet tussen internationaal je steentje bijdragen en de effecten daarvan op je economie. De gemiddelde NLer gelooft nog serieus dat onze grenzen liggen tegen België en Duitsland aan.
De gemiddelde NLer denkt serieus dat de rest van de NAVO staat te popelen om een stelletje freeloadende pacifisten woonachtig in een van de rijkste landen in het westen te beschermen.
En geef ze eens ongelijk, dit zijn geen zaken waar de gemiddelde burger weet van hoeft te hebben of over moet beslissen. Dit zijn zaken die gewoon goed geregeld dienen te zijn (liefst een vast percentage in de grondwet), een verzekeringspremie.
Hoe maakt bommen afwerpen in Irak en Syrië en militairtje spelen in Mali, Nederland veiliger?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, maar ja...
[..]
Mijn idee.
Zouden de anti-defensie Fokkers ook allemaal hun brandverzekering al opgezegd hebben omdat er toch nooit brand uitgebroken is?
Verkeerde prioriteiten...quote:
Dit dus. Als wij meer geld besteden aan defensie dan wordt dat geld besteed om meer bommen te werpen op Libië/Syrië of ergens anders aan de andere kant van de wereld. En hoe heeft dat tot nu toe uitgepakt? De terreurdreiging is alleen maar groter geworden in ons land.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe maakt bommen afwerpen in Irak en Syrië en militairtje spelen in Mali, Nederland veiliger?
Nja. Rusland betekent nu weinig maar dat deed het voor (of in het begin van) de sovjet unie toch ook? Rusland leerde zich bijv. in WW2 enorm snel te ontwikkelen waardoor het zich kon weren tegen Duitsland.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 20:34 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Die staan qua uitgaven nog steeds in de top 10.
Sowieso wordt de conventionele militaire macht van de Russen vaak schromelijk overschat. Teveel mensen zitten met hun hoofd nog in het Sovjet tijdperk, het is geen schim meer van wat het ooit was.
Ik lever de maatschappij alleen maar iets op, het leger kost alleen maar geld. Ik kan me de laatste nuttige actie van het Nederlandse leger niet herinneren. Was het tegen de Spaanse koning?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 22:04 schreef Heilwasser het volgende:
Hoe minder van jouw type, inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |