Dat is precies wat ik bedoel ja. Er worden in rap tempo ziek veel mensen bijgefokt waar geen banen en vooruitzichten voor zijn. Honger speelde ook een grote rol in bijv de Egyptische revoluties.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:26 schreef luxerobots het volgende:
Er is onderzoek waaruit blijkt dat landen met een jonge bevolking een grotere kans hebben op oorlog/gewapende conflicten. Landen met een autoritaire bestuursvorm hebben dat trouwens ook.
Dat voorspelt weinig goeds voor Afrika/Midden-Oosten en grote delen van Azië. Ook niet voor Europa en onze capaciteit om mensen hier op te vangen trouwens.
Een wereld van verschil.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan noem je ze toch gelukszoekers. Het zal me echt aan m'n reet roesten, het verandert niets aan het vraagstuk.
Dat kan helemaal niet.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Illegalen pak je keihard aan en trap je met gepast geweld Europa uit.
Ergens in het oosten. Mensen die daarvoor op de vlucht zijn, kunnen terecht in Rusland (als ze van Russische afkomst zijn) of in het westen Oekraïne. Oekraïne is een gigantisch land, het conflict speelt zich op een relatief klein deel. Het gedeelte van Oekraïne dat volledig veilig is, is groter dan Duitsland. Wie illegale immigranten uit Oekraïne "vluchtelingen" noemt heeft er niets van begrepen. Gelukkig speelt dit nauwelijks, omdat Oekraïners geen Afrikanen en moslims zijn en dus minder snel geneigd zijn om de parasiteren op westerse verzorgingsstaten.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel een gewapend conflict in Oekraïne.
"Dat kan helemaal niet" moet maar eens ophouden. Wat is er niet mogelijk? Hekken bouwen mag, grenzen bewaken mag. "Vluchtelingen" binnenlaten is niet verplicht, je moet ze alleen wel de gelegenheid geven asiel aan te vragen. Dat asiel wijs je vervolgens direct af (klaar terwijl de aanvrager wacht) op grond van komst vanuit veilig land. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet lukken, dan moet het vluchtelingenverdrag onmiddellijk opgeschort worden in afwachting van herziening.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet.
Althans, niet zonder alle verdragen en alle internationale afspraken aan je laars te lappen en al je ethiek overboord te gooien.
Inderdaadquote:Op zondag 31 januari 2016 21:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met hem eens. Maar iemand die 6 veilige landen door is gereisd vreest allang niet meer voor z'n leven. Daar zit de denkfout van vele naïevelingen.
Inderdaad. En jonge mannen gaan sneller over tot geweld. Zal ook wel met testosteron (en andere hormonen) te maken hebben.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:29 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel ja. Er worden in rap tempo ziek veel mensen bijgefokt waar geen banen en vooruitzichten voor zijn. Honger speelde ook een grote rol in bijv de Egyptische revoluties.
Zonder met mijn ogen te knipperen. als er grote groepen asielESERS zonder ethiek op ons af komen mag je zelf ook best een tandje terugschakelenquote:Op zondag 31 januari 2016 21:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet.
Althans, niet zonder alle verdragen en alle internationale afspraken aan je laars te lappen en al je ethiek overboord te gooien.
Er zijn talloze aanwijzingen die aantonen dat het geen vluchtelingen zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:37 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Inderdaad
En ik vermoed dat maar een klein percentage op de vlucht is voor zijn leven.
Klopt. Ethiek geldt wat mij betreft voor Europeanen en westerse bondgenoten, niet voor indringers, illegalen en mensen uit culturen die zelf ook nooit van ethiek hebben gehoord.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:39 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Zonder met mijn ogen te knipperen. als er grote groepen asielESERS zonder ethiek op ons af komen mag je zelf ook best een tandje terugschakelen
Dan kom je al gauw uit bij vragen zoals: "mag je iemand die zonder toestemming de grens passeert ter plekke doodschieten?"quote:Op zondag 31 januari 2016 21:39 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Zonder met mijn ogen te knipperen. als er grote groepen asielESERS zonder ethiek op ons af komen mag je zelf ook best een tandje terugschakelen
Dat is de belangrijkste oorzaak van de problemen in Afrika. Ik word wel eens voor nazi uitgemaakt als ik gedwongen sterilisatie in Afrika opper, maar ik vrees dat dit de enige oplossing is. Het alternatief is een wereld vol oorlog en een Europa vol kansloze illegalen.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inderdaad. En jonge mannen gaan sneller over tot geweld. Zal ook wel met testosteron (en andere hormonen) te maken hebben.
Die vraag is heel simpel te beantwoorden: Onder voorwaarden. Als ze na 3 keer bevel tot stoppen (of teruggaan) negeren, dan mag er geschoten worden om de illegaal te stoppen. Niet om te doden, om te stoppen. In die zin is het antwoord op de vraag 'nee'. Maar er mag geschoten worden en de kans bestaat dat de illegaal daarbij om het leven komt. Dat neigt dus naar de 'ja', maar allesbehalve volmondig 'ja'.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan kom je al gauw uit bij vragen zoals: "mag je iemand die zonder toestemming de grens passeert ter plekke doodschieten?"
Zelf zou ik die vraag niet positief kunnen of willen beantwoorden. Voor de mensen die hier oproepen tot het laten varen van onze ethiek... ik zou het wel dapper vinden als ze dit dan ook hardop zouden uitspreken / hiervoor zouden pleiten. Het is ieg consequent.
Een belangrijkere vraag: doen we dat voor- of nadat ons eigen continent naar de knoppen is?quote:Op zondag 31 januari 2016 20:57 schreef Buster24 het volgende:
Het is niet de vraag OF we terug gaan slepen maar WANNEER
Dat 'slepen' klinkt veel belovend, maar ik vrees dat dit gepaard zal geen met het met vliegtuigen ophalen van 'vluchtelingen'. Het gaat ze namelijk niet om het voorkomen dat ze naar Europa gaan, maar om de verdrinkingen (zielig!). Politiek leiders zijn totaal geschift.quote:Op zondag 31 januari 2016 20:57 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Klopt die cijfers kwamen laatst ook op radio 1 voorbij.
Een nuchtere deskundige stelde ook dat toelaten uiteindelijk geen optie meer is.
Het is niet de vraag OF we terug gaan slepen maar WANNEER
In dit land kennen we niet eens een doodstraf voor moord. Om dan illegale grensoverschreiding ernstig genoeg te noemen om gericht te schieten lijk me nogal meten met twee maten. Het lijkt me iets heel anders dan, zeg, een gewapende roofoverval.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die vraag is heel simpel te beantwoorden: Onder voorwaarden. Als ze na 3 keer bevel tot stoppen (of teruggaan) negeren, dan mag er geschoten worden om de illegaal te stoppen. Niet om te doden, om te stoppen. In die zin is het antwoord op de vraag 'nee'. Maar er mag geschoten worden en de kans bestaat dat de illegaal daarbij om het leven komt. Dat neigt dus naar de 'ja', maar allesbehalve volmondig 'ja'.
Is dit alles nieuw en voor mij bedacht? Nee. Dit is zoals de politie handelt bij misdadigers. En illegaal een Europese grens overschrijden is wat mij betreft een ernstig misdrijf, zeker als je dit doelbewust met massa's mensen doet.
Wat mij betreft niet. De illegale grensoverschrijdingen ontwrichten het volledige continent. Het lijkt mij niet meer dan redelijk om dat te classificeren als een zwaar misdrijf. Daar hoort met scherp schieten bij, als laatste middel als andere pogingen (verbodsborden, hek, stop-bevel, waarschuwingsschoten) om het misdrijf te stoppen zijn mislukt.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
In dit land kennen we niet eens een doodstraf voor moord. Om dan illegale grensoverschreiding ernstig genoeg te noemen om gericht te schieten lijk me nogal meten met twee maten. Het lijkt me iets heel anders dan, zeg, een gewapende roofoverval.
Schieten op mensen die zelf niet bewapend zijn is wat mij betreft in alle gevallen verwerpelijk.
Mijn respect dat je dit in elk geval hardop zo uitspreekt.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. De illegale grensoverschrijdingen ontwrichten het volledige continent. Het lijkt mij niet meer dan redelijk om dat te classificeren als een zwaar misdrijf. Daar hoort met scherp schieten bij, als laatste middel als andere pogingen (verbodsborden, hek, stop-bevel, waarschuwingsschoten) om het misdrijf te stoppen zijn mislukt.
Voor de duidelijkheid: Ik heb het niet over een asielzoeker die zich bij een officiële grensovergang meldt en asiel aanvraagt. Ik heb het over mensen die doelbewust hekken omver duwen en daarbij soms zelfs geweld tegen politieagenten gebruiken.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mijn respect dat je dit in elk geval hardop zo uitspreekt.Heel wat mensen die pleiten voor strengere grensbewaking lijken daar toch niet de ballen voor te hebben.
Dat wil overigens niet zeggen dat ik het standpunt zelf respecteer. Zelf zou ik dit niet kunnen of willen verdedigen. Maar het is in elk geval consequent en realistisch.
Een schietbevel zou kunnen mits alle andere geweldsmiddelen uitgeput.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan kom je al gauw uit bij vragen zoals: "mag je iemand die zonder toestemming de grens passeert ter plekke doodschieten?"
Zelf zou ik die vraag niet positief kunnen of willen beantwoorden. Voor de mensen die hier oproepen tot het laten varen van onze ethiek... ik zou het wel dapper vinden als ze dit dan ook hardop zouden uitspreken / hiervoor zouden pleiten. Het is ieg consequent.
Ik ga daar helemaal niet aan voorbij. Ik ben me er terdege van bewust dat die enorme toestroom een enorme impact heeft op Europa.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat ik bezwaarlijk vind aan jouw standpunt is dat het lijkt alsof je voorbij gaat aan de ontwrichting van het continent, en daarbij de belangen van de Europeanen. Ik heb stevige standpunten, niet omdat ik een of andere idioot ben, maar simpelweg omdat ik het belang van de Europese bevolking op het eigen continent boven het belang van illegale indringers plaats, ongeacht de (ethische) consequenties.
Heb je de video's gezien van de massale aanvallen op grenswachters?quote:Op zondag 31 januari 2016 22:09 schreef Molurus het volgende:
Wat mij betreft kun je niet gericht gaan schieten op iemand wiens enige misdaad het omduwen van een hek is.
Ja. Wat mij betreft ziet dat er nog niet half zo dramatisch uit als een wedstrijd van Feijenoord. En daar schieten we ook niet met scherp.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heb je de video's gezien van de massale aanvallen op grenswachters?
Kijk bij tientallen is schieten niet nodig maar bij tienduizenden, en daar heb je het over zijn er weinig alternatieven.quote:Op zondag 31 januari 2016 22:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik ga daar helemaal niet aan voorbij. Ik ben me er terdege van bewust dat die enorme toestroom een enorme impact heeft op Europa.
Ik vraag me alleen af hoe dat het schieten op individuen rechtvaardigt. Geen enkel specifiek persoon kun je op die manier verantwoordelijk houden voor die ontwrichting. Wat mij betreft kun je niet gericht gaan schieten op iemand wiens enige misdaad het omduwen van een hek is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |