Het concept is het onderscheid; als een tandenfee zou bestaan dan is het in theorie mogelijk dat waar te nemen en kennis over te hebben daar een tandenfee op ons niveau meedoet; komt huis binnen, kan tand dragen, heeft geld dus doet ook mee in ons economisch systeem (hypothetisch natuurlijk). God is van een heel ander soort concept. True, ik neig richting er is geen God, maar ik heb het niet op mensen die beweren dit zeker te weten, want dat kun je gewoon niet op basis van het concept van God.quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hmm, sorry als het overkomt als doorhameren.. maar wat is dan het verschil met geen kennis over de tandenfee kunnen hebben? (Of wat dan ook... want als je niet overal agnostisch over bent, hoe maak je dan een onderscheid?)
Als je het mij vraagt kunt je daar net zo goed niet zeker van zijn als ten aanzien van het concept tandenfee.quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:44 schreef laforest het volgende:
[..]
Het concept is het onderscheid; als een tandenfee zou bestaan dan is het in theorie mogelijk dat waar te nemen en kennis over te hebben daar een tandenfee op ons niveau meedoet; komt huis binnen, kan tand dragen, heeft geld dus doet ook mee in ons economisch systeem (hypothetisch natuurlijk). God is van een heel ander soort concept. True, ik neig richting er is geen God, maar ik ben absoluut tegen mensen die beweren dit zeker te weten, want dat kun je gewoon niet op basis van het concept van God.
Dat mag jij inderdaad vinden, maar ik denk daar anders over. Ik ben van mening dat het waarschijnlijker is dat God (niet per se die van het Christendom) bestaat dan dat een tandenfee bestaat.quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt kunt je daar net zo goed niet zeker van zijn als ten aanzien van het concept tandenfee.
Het is niet alsof er minder invloeden van de Christelijke god op de wereld worden verondersteld. Zo nu en dan wordt natuurlijk aangetoond dat die god ergens niet achter zit. Maar dat maakt het bestaan van zo'n god niet minder waarschijnlijk.
Als dat wel zo was dan zou dat betekenen dat het gebrek aan een aantoonbare verklaring ergens voor het bestaan van zo'n god waarschijnlijker maakt. En dat klopt natuurlijk niet.
Anders gezegd: ook als je nergens de invloed van de tandenfee kunt aantonen zou die tandenfee nog steeds kunnen bestaan. Dat geldt evenveel voor de tandenfee als voor de Christelijke god.
Wil het 1 aannemelijker zijn dan het ander dan zal er iets moeten zijn dat het 1 (on)waarschijnlijker maakt dan het ander. En ik zie eerlijk gezegd niet waar, in dit geval, dat verschil dan precies in zou moeten zitten.
Dat we daarover van mening verschillen moge duidelijk zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:58 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat mag jij inderdaad vinden, maar ik denk daar anders over. Ik ben van mening dat het waarschijnlijker is dat God (niet per se die van het Christendom) bestaat dan dat een tandenfee bestaat.
En ik denk niet dat God bestaat, dus moet je nagaan wat ik van een tandenfee vind. Echter, ik geef aan dat op basis van het concept het eerder mogelijk is kennis op te doen van een tandenfee dan van God. Dus ik zie puur een conceptueel verschil en daarom ben ik agnostisch op het gebied van God en niet op het gebied van een tandenfee.
Ik heb daar nu geen tijd voor.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:18 schreef ATON het volgende:
[..]
Mee eens: afschrijven !
[..]
Deze lijn is al krom getrokken aan het begin van de 2e eeuw.
Aanrader : http://www.damon.nl/book/geschreven-en-toegeschreven Voor ¤ 18,90 inzicht krijgen is weggevertje.
Was niet tegen jou.quote:[..]
Hoe kan ik nu boos zijn op een fantasie ? Denk daar eens over na. Bovenvermeld boek lees je best met het N.T. ernaast.
Orait.quote:[..]
Je moet willen, en daar zit het probleem.
[..]
Een heel stuk verder dan jij.
Als je dat maar niet te hard zegt tegen atheïsten. Die zijn er vrij zeker van dat God niet bestaat, net zoals gelovigen vrij zeker zijn dat Hij wel bestaat. Van deze kant bekeken zijn uitspraken van atheïsten nogal belachelijk ironisch. Vind je niet?quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:48 schreef laforest het volgende:
[..]
Waar ik sta? Ik ben van mening dat het wel of niet bestaan van God een vraag is wat buiten onze mogelijke waarnemingen en kennis ligt. Dit houdt in dat ik vind dat beide kant puur speculeren.
Als je niet eens weet of God bestaat zijn gedachten over de tweede dood niet aan de orde.quote:Daarnaast vind ik verhalen over een tweede dood die zou plaats vinden na de eerste dood al helemaal speculatief en volledig op niets gebaseerd. Of God bestaat of niet bestaat is een vraag waarop het antwoord komt als je dood bent en iedereen die met zekerheid meent te weten wat het antwoord is kan ik simpelweg niet serieus nemen. Dus, geloven is fijn en kan ik respecteren, maar het is geen wetenschap of feit, maar je kunt ook nooit zeker zijn dat God niet bestaat (dat is net zo goed een geloof en ook geen feit).
Daar is ook niets mis mee. Alleen ik wil niet enkel afwachten terwijl ik verder van het leven geniet. Ik wil ook antwoorden.quote:Ik sta dus zonder antwoord op deze vraag en wacht het mooi af. Ondertussen geniet ik van het leven waar ik wel van weet dat het bestaat.
Och, ik vroeg ook niet om het ermee eens te zijn. Alleen om te begrijpen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:27 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, als ik bijbelse logica volg vind ik de bijbel logisch. Dat lijkt me nogal wiedes. Om Hitler weer es van stal te halen: als ik zijn manier van denken, uiteengezet in Mein Kampf, logisch vind dan snap ik ook waarom hij zijn keuzes heeft gemaakt. Maar daarom kan ik het er nog wel mee oneens zijn.
Hihi.quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:27 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Hoe kan ik boos zijn op een niet bestaand verzinsel?
Kennelijk heb je in die 22 jaar nooit zelf de Bijbel gelezen. Anders had je geweten waarom Hij er niet was tijdens de holocaust. Ging je toen gewoon gelovigen volgen zonder te weten waar het christendom over gaat en volg jij nu gewoon atheïsten zonder te weten wat dat inhoudt?quote:Ik ben alleen boos op mezelf dat het 22 jaar geduurd heeft voordat ik het door had.
Maar mocht ik ooit worden opgewekt, dan zal ik God vragen waar hij was tijdens de holocaust.
Niet dagelijks. Niet de hele tijd. Af en toe. Ik werk en ik moet naar school. Tussendoor heb ik een huis om te onderhouden, man die aandacht vraagt en lessen om te leren. Als je wilt mag je me hier uitleg geven en lees ik het wel als ik online kom. Want als ik zelf moet opzoeken/lezen heb ik nog minder tijd om hier aan te bellenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 07:24 schreef ATON het volgende:
[..]
ONZIN !! Je hebt wel tijd om hier dagelijks te komen aanbellen.
Zijn dit alle smoesjes of heb je er nog enkele achter de hand ?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 07:28 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Niet dagelijks. Niet de hele tijd. Af en toe. Ik werk en ik moet naar school. Tussendoor heb ik een huis om te onderhouden, man die aandacht vraagt en lessen om te leren. Als je wilt mag je me hier uitleg geven en lees ik het wel als ik online kom. Want als ik zelf moet opzoeken/lezen heb ik nog minder tijd om hier aan te bellen
Tot mijn 18e heb ik geen bijbel gelezen, toen heb ik er een gekocht, (de goede vertaling van KBS), kaft tot kaft doorgelezen, de absurditeiten doorzien en het geloof vaarwel gezegd. Wel nog wat nachtmerries gehad over de boeman god, maar dat ebde snel weg.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 07:16 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Hihi.
"Niet bestaand verzinsel".
[..]
Kennelijk heb je in die 22 jaar nooit zelf de Bijbel gelezen. Anders had je geweten waarom Hij er niet was tijdens de holocaust. Ging je toen gewoon gelovigen volgen zonder te weten waar het christendom over gaat en volg jij nu gewoon atheïsten zonder te weten wat dat inhoudt?
Je mag best eens bij mij aanbellen, hoor.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 07:28 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Niet dagelijks. Niet de hele tijd. Af en toe. Ik werk en ik moet naar school. Tussendoor heb ik een huis om te onderhouden, man die aandacht vraagt en lessen om te leren. Als je wilt mag je me hier uitleg geven en lees ik het wel als ik online kom. Want als ik zelf moet opzoeken/lezen heb ik nog minder tijd om hier aan te bellen
Lullig om te lezen, als katholiek laat ik mensen niet gauw vallen en zie ik atheïsten en gelovigen gewoon als mensen met andere overtuigingen. Ik zat in de klas met twee Jehova's en ik vond het een vrije enge leer.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:02 schreef Anne-bell het volgende:
Ik spring er ff in. Ik kwam hier per toeval terecht en vind het heel interessant...mede natuurlijk omdat ik in dit geloof ben opgegroeid. Ik ken t van héél dichtbij, ik heb er relatief leuke herinneringen aan....maar ook heel veel minder leuke. ( dat zijn de meeste)
Ik kan absoluut zeggen dat het draait om indoctrinatie en controle over het doen en laten van de volgelingen. De sociale controle van de broeders en zusters binnen de gemeenten is enorm. Dat kan positief zijn, maar ook negatief als in de zin van " big Brother is watching you "
Men ventileert naar buiten een gemeenschap van naastenliefde te zíjn. Maar eenmaal deel van de gemeenschap moet je niet proberen om zelfs maar uit "de pas" te dénken want dan is die naastenliefde zéér ver te zoeken kan ik je vertellen.
Ouders die kinderen letterlijk op straat zetten omdat dochterlief ( puber van 15/16 jaar) rookte. Het kind heeft letterlijk een tijdje op straat geleefd.
Gezinsleed....letterlijk! Vrouw wordt mishandeld door echtgenoot die aan de drank is ( ja binnen JG) vlucht uiteindelijk met haar 2 kinderen naar n blijf van mn lijf huis, maar wordt toch door de ouderlingen terug naar haar man gestuurd...want ja....er is geen overspel gepleegd, de enige reden voor n scheiding.
Ikzelf ben al jaren inactief zoals ze dat noemen...Maar vrienden van toen lopen me straal voorbij hoor. Ik besta niet meer voor hun, terwijl ik niet ben uitgesloten zoals hun dat noemen.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat er binnen de gemeenschap van jehova's getuigen alleen maar voorwaardelijke liefde bestaat, op t moment dat je je afvraagt of t allemaal wel klopt wat ze leren....je vraagtekens zet echt gaat nadenken...Dan houdt de liefde heel snel op. Dan ziet men je niet meer als mens, maar ben je een afvallige
Heel triest
Dat klinkt erg vervelend. Sterkte naar je familie, als ik dit zo lees strookt dit totaal niet met het christendom. Mensen buitensluiten omdat ze afvallen...quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:40 schreef Anne-bell het volgende:
Met mij gaat het heel goed. Ik heb meerdere fases doorlopen zoals dat gaat als je je hele leven gehersenspoeld bent, maar dat is allemaal al lang geleden. Ik ben er al lang helemaal los van. Heb n nieuwe lieve vrienden kring. Mijn kinderen zijn allebei niet opgegroeid met JG...daar hebben we allebei voor gewaakt.
Maar ik heb de hier boven genoemde zaken dus echt aan den lijve ondervonden. De puber was mijn vriendin( dat is ze nu nog steeds) en de vrouw die mishandeld werd mijn schoonmoeder.
Ik dacht het eigenlijk allemaal achter me gelaten te hebben...maar nu werd ik alweer met een knap staaltje naastenliefde van JG geconfronteerd.
Mijn ouders hebben de gemeenschap ook al een aantal jaren geleden vaarwel gezegd. Maar mijn vaders broer en gezin is nog zéér actief lid. Mijn vader houdt veel van zijn broer, maar hun hielden t contact af vanwege t feit dat mijn ouders geen actieve leden meer zijn. Het is niet anders...Mijn vader leed er onder, maar had zich er bij neergelegd.
Nu kwam er dinsdag een kaart dat mijn oom was overleden. Fijn dat ze t toch ff laten weten zou je denken. Ware t niet dat hij 2 wkn geleden was overleden en begraven. Ik ben wederom sprakeloos hoe mensen zo harteloos kunnen zijn. Ze geven mijn vader niet eens de gelegenheid om afscheid te nemen van zijn nog enige familielid die hij nog had! En waarom...omdat zijn denken niet meer strookt met dat van hun???
Ik was vanmiddag bij mijn ouders, en was getuige van t intense verdriet van mn vader....hartverscheurend gewoon. Buiten de klap van t verlies van zn broer, moet hij nu ook verwerken dat het hem niet gegund was om afscheid van hem te nemen.
Zoals ik al zei...een knap staaltje van naastenliefde weer.
Zijn hier actieve getuigen van Jehova op dit forum dan daag ik je uit om dit goed te praten cq verdedigen
Duidelijk. Voor mij als katholiek besef ik dat ik zelf meer tekortkomingen heb, om dat geloof puur na te leven zoals het is. In die zin faal ik gewoon. Maar ik probeer mijn best te helpen en mensen bij te staan. Gelovig of ongelovig.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:59 schreef Anne-bell het volgende:
Nee Argo, daar heb je helemaal gelijk in...maar dat is de zgn vuile was, en die hoor je als buitenstaander nooit he.
Maar je moet het dan ook echt niet zien als een christelijke religie....het is n secte puur sang. Wat ze zelf ook mogen beweren....meer is t niet.
En strikt genomen zijn mijn ouders eigenlijk niet eens afvallig, maar ze zijn op n bepaald moment gewoon gestopt met hun vergaderingen bezoeken.
Mooi dat je toch nog je geloof hebt kunnen behouden in Jezus. Ik weet zeker als je je zorgen bij hem legt dat Hij er voor je is. Dat hij een steun mag zijn voor het leed dat je is aangedaanquote:Op zaterdag 6 februari 2016 00:30 schreef Anne-bell het volgende:
Juist! En dát is nu voor mij ook de essentie van t christelijk zijn! Maakt toch helemaal niet uit welke stroming je aanhangt? Jezus heeft ons naastenliefde bij gebracht, en als je dat in praktijk brengt ben je al halfweg. En niet alleen voor gelijkgestemden...maar voor iedereen.
Ik ben nog steeds gelovig, maar ik geloof niet meer in door mensen bedachte regels om te geloven. God zit in je hart ( of niet natuurlijk)
Toen ik nog JG was werd er met vaste regelmaat geroepen: de waarheid maakt je vrij (zij hebben de waarheid nml ...dat claimen ze) Maar ik heb me nog nooit zo vrij gevoeld als toen ik eindelijk helemaal los van JG was. Toen kon ik met recht zeggen...ja, de waarheid maakt je vrij.
Heftig verhaal. Mijn ervaring bij dit soort verhalen is dat JG's zullen zeggen dat dit "geen ware JG's zijn". Overigens hoeft het niet zo te zijn; ik heb ook een kant van de familie die nog steeds JG is (wel allemaal 70+, overigensquote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:40 schreef Anne-bell het volgende:
Met mij gaat het heel goed. Ik heb meerdere fases doorlopen zoals dat gaat als je je hele leven gehersenspoeld bent, maar dat is allemaal al lang geleden. Ik ben er al lang helemaal los van. Heb n nieuwe lieve vrienden kring. Mijn kinderen zijn allebei niet opgegroeid met JG...daar hebben we allebei voor gewaakt.
Maar ik heb de hier boven genoemde zaken dus echt aan den lijve ondervonden. De puber was mijn vriendin( dat is ze nu nog steeds) en de vrouw die mishandeld werd mijn schoonmoeder.
Ik dacht het eigenlijk allemaal achter me gelaten te hebben...maar nu werd ik alweer met een knap staaltje naastenliefde van JG geconfronteerd.
Mijn ouders hebben de gemeenschap ook al een aantal jaren geleden vaarwel gezegd. Maar mijn vaders broer en gezin is nog zéér actief lid. Mijn vader houdt veel van zijn broer, maar hun hielden t contact af vanwege t feit dat mijn ouders geen actieve leden meer zijn. Het is niet anders...Mijn vader leed er onder, maar had zich er bij neergelegd.
Nu kwam er dinsdag een kaart dat mijn oom was overleden. Fijn dat ze t toch ff laten weten zou je denken. Ware t niet dat hij 2 wkn geleden was overleden en begraven. Ik ben wederom sprakeloos hoe mensen zo harteloos kunnen zijn. Ze geven mijn vader niet eens de gelegenheid om afscheid te nemen van zijn nog enige familielid die hij nog had! En waarom...omdat zijn denken niet meer strookt met dat van hun???
Ik was vanmiddag bij mijn ouders, en was getuige van t intense verdriet van mn vader....hartverscheurend gewoon. Buiten de klap van t verlies van zn broer, moet hij nu ook verwerken dat het hem niet gegund was om afscheid van hem te nemen.
Zoals ik al zei...een knap staaltje van naastenliefde weer.
Zijn hier actieve getuigen van Jehova op dit forum dan daag ik je uit om dit goed te praten cq verdedigen
Je jokt gewoon zo mennn...quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:19 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Tot mijn 18e heb ik geen bijbel gelezen, toen heb ik er een gekocht, (de goede vertaling van KBS), kaft tot kaft doorgelezen, de absurditeiten doorzien en het geloof vaarwel gezegd. Wel nog wat nachtmerries gehad over de boeman god, maar dat ebde snel weg.
Allemaal zelfstudie.
Want anders had je deze vraag nooit aan mij hoeven stellen. En had je nooit de verwachting gehad dat Hij zou ingrijpen. Als je het van kaft tot kaft had gelezen, had je begrepen dat Hij zich, met de komst van Jezus, niet meer op de oude manier gaat bemoeien met de mens. Hij heeft Jezus gestuurd en de Bijbel laten schrijven. Als je de Bijbel kent is het duidelijk genoeg.quote:Maar vertel eens, waar was de goede almachtige god tijdens de holocaust, even weg naar een andere planeet misschien?
Openbaring is het allerlaatste boek van de bijbel. Als je na het lezen van de eerste helft van het oude testament nog alles gelooft, dan ben je inderdaad niet te redden, leef vrolijk verder in je sprookjeswereld.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 10:27 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Je jokt gewoon zo mennn...
[..]
Want anders had je deze vraag nooit aan mij hoeven stellen. En had je nooit de verwachting gehad dat Hij zou ingrijpen. Als je het van kaft tot kaft had gelezen, had je begrepen dat Hij zich, met de komst van Jezus, niet meer op de oude manier gaat bemoeien met de mens. Hij heeft Jezus gestuurd en de Bijbel laten schrijven. Als je de Bijbel kent is het duidelijk genoeg.
Volgens katholieke kan je direct naar de hemel, maar is er het vagevuur. Deze is ingesteld omdat we de hemel niet kunnen voorstellen in menselijke begrippen. Althans die eeuwigheid ervan.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:37 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Openbaring is het allerlaatste boek van de bijbel. Als je na het lezen van de eerste helft van het oude testament nog alles gelooft, dan ben je inderdaad niet te redden, leef vrolijk verder in je sprookjeswereld.
Nu weet ik ook dat de interpretatie van JG een andere is dan de katholieke, waar je gelijk na je overlijden al naar de hemel kunt, dus vergeef me als ik jullie interpretatie niet helemaal op een rij heb, geloofstechnisch was ik bij Jakob en Esau al afgehaakt. Dus kun je me even bijpraten over de chronologie vanaf mijn opwekking, dat weet ik wat me te wachten staat.
Dat heeft hij niet. Het O.T. bestond reeds en het N.T. is pas geschreven tussen 71 en 120 n.C.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 10:27 schreef Hexxenbiest het volgende:
Hij heeft Jezus gestuurd en de Bijbel laten schrijven. Als je de Bijbel kent is het duidelijk genoeg.
Hoe zit het dan met die gezalfde hun ziek is wel eeuwig? Het klinkt allemaal heel lastig te verdedigen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:57 schreef Anne-bell het volgende:
Volgens JG is de ziel weldegelijk sterfelijk. Op het moment dat je lichaam sterft sterft je ziel mee. De dood is dus als t ware een wacht toestand....ook voor de ziel in die zin omdat zij de ziel niet los van het lichaam zien.
En een wacht toestand in de zin van "wachten op de opstanding"
Aah ja. Nouja dat klinkt nogal erg vreemd, de heilige geest moet je ontvankelijk voor zijn. Het christendom is erop gebrand om nederig te zijn voor allen. Openstaan voor de liefde van God en die liefde doorgeven. Barmhartigheid in zeker zin betekend tegen je eigen hart ingaan om iets voor een ander te doen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:43 schreef Anne-bell het volgende:
Ja klopt, het is ook heel lastig te rijmen. Maar idd zo leggen ze het wel uit. De 144.000 uitverkorenen zitten wel aan Christus tafel in de hemelen om samen met hem te regeren. Dus behoorlijk tegenstrijdig, maar als er bv 1 vd 144.000 nog levende leden komt te overlijden dan gaat hij ( het is altijd een man) dus wel naar de hemel.
Nu ben ik er al ongeveer 20 jaar uit....maar het was altijd zo dat leden van de 144.000 deelnamen aan t avondmaal. Dwz ze aten van het ongezuurde brood en dronken de wijn. De rest werd geacht om deze symbolen gewoon door te geven... Dus je mocht er niets van gebruiken.
Hoe ze wisten dat ze bij de 144.000 hoorden, Tja dat heb ik me ook altijd afgevraagdZelf zeggen ze dat hun dat door de heilige geest is ingegeven.
Wat heeft dat te maken met onze discussie? Je wilde toch weten over het geloof van JG omtrent opstanding en waarom Hij er niet was tijdens de holocaust? Wat de Bijbel erover zegt? Of hadden we het over de geloofwaardigheid van de Bijbel?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:37 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Openbaring is het allerlaatste boek van de bijbel. Als je na het lezen van de eerste helft van het oude testament nog alles gelooft, dan ben je inderdaad niet te redden, leef vrolijk verder in je sprookjeswereld.
Ik wist dat je ergens nog gelooft dat God bestaat! Het onderstreepte zegt genoeg.quote:Nu weet ik ook dat de interpretatie van JG een andere is dan de katholieke, waar je gelijk na je overlijden al naar de hemel kunt, dus vergeef me als ik jullie interpretatie niet helemaal op een rij heb, geloofstechnisch was ik bij Jakob en Esau al afgehaakt. Dus kun je me even bijpraten over de chronologie vanaf mijn opwekking, dat weet ik wat me te wachten staat.
Zo is dat.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:07 schreef Anne-bell het volgende:
Tevreden-Atheïst, mocht armageddon komen vóór je sterft dan wordt je gewoon vernietigd.
Er is alleen hoop voor je als je voor die tijd dood gaat. De dood wist nml alle zonden, en wordt je ter zijner tijd in het paradijs begroet ( uiteraard de jonge uitgave van jou mocht je al gerimpeld zijn bij t heengaan) door liefdevolle broeders en zusters die je vertellen wat er gebeurt is. Vervolgens leef je 1000 jaar in vrede en mag je bewijzen dat je het eeuwige leven waardig bent. Lukt dat niet dan wacht alsnog de vernietiging.
Toch? Hexxenbiest![]()
Ik zie niet waarom dat zegt dat Hij dat niet heeft.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:45 schreef ATON het volgende:
[..]
Dat heeft hij niet. Het O.T. bestond reeds en het N.T. is pas geschreven tussen 71 en 120 n.C.
Wist je dat niet ?
Kun je daar eens een verstaanbare zin van maken ?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:47 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik zie niet waarom dat zegt dat Hij dat niet heeft.
Je zei: Dat heeft hij niet. Ik neem aan dat je bedoelt dat Hij de Bijbel niet heeft laten schrijven? Omdat het O.T. al eerder bestaat en het N.T. na Chr. was geschreven? Ik zie niet waarom dat zegt dat Hij de Bijbel niet heeft laten schrijven. Ze zijn door inspiratie geschreven.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:53 schreef ATON het volgende:
[..]
Kun je daar eens een verstaanbare zin van maken ?
Duidelijk, ik ken zo'n jehovah meid die is getrouwd heeft ze zo'n foto van waar ze zoenen en iedereen achter ze doet de handen voor hun ogen. Weet niet of dat ook een jehovah ding is.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:33 schreef Anne-bell het volgende:
Er zijn geen aparte stromingen binnen JG. Je bént JG....of niet.
Naar buiten toe wordt alles heel mooi geventileerd. Mooier gemaakt dan het werkelijk is, van daar dat je denkt dat er conservatievere groepen bestaan...Maar dat is niet zo. Elke gemeente bestaat uit een aantal ouderlingen en dienaren in de bediening (altijd alleen mannen) De ouderlingen maken de dienst uit binnen de gemeente, maar zoals in elke hiërarchie krijgen ook zij controle van een zgn kringopziener die eens in de zoveel tijd controle uitvoert, en de puntjes op de i zet.
Zijn er problemen binnen de gemeente zoals bv huwelijks problemen....of bv een verloofd stelletje is er tussen uit gepiept zonder chaperonne....Dan bemoeien de ouderlingen zich daarmee, en krijgen ze een "gesprek". Eigenlijk bemoeien de ouderlingen zich overal mee wat niet door de beugel kan. Bv..kijk geen horrorfilm want dat is demonisch
Ga als vrouw niet met een broek de velddienst in dat heeft geen pas.
Zorg dat je kleding (voor de vrouw) gepast is als je naar de zaal gaat, geen broek of korte rok
Verricht je wel genoeg velddienst, dat hoor je te doen!
Heb je wel je vrijwillige bijdrage (geld) gedaan
En dan heb ik t nog niet eens over bv sex voor t huwelijk ( er zijn daar kinderen die met 18 al trouwen met alle gevolgen van dien)
Maar zo wordt het niet voorgesteld aan buitenstaanders....óók niet aan ongelovige familie.
Want dát zijn zaken die binnen de gemeente horen te blijven.
Och t is zo fijn en gezellig bij óns....Jazeker...zolang je maar braaf in de pas blijft lopen.
Bedankt voor de info. Tofquote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:07 schreef Anne-bell het volgende:
Tevreden-Atheïst, mocht armageddon komen vóór je sterft dan wordt je gewoon vernietigd.
Er is alleen hoop voor je als je voor die tijd dood gaat. De dood wist nml alle zonden, en wordt je ter zijner tijd in het paradijs begroet ( uiteraard de jonge uitgave van jou mocht je al gerimpeld zijn bij t heengaan) door liefdevolle broeders en zusters die je vertellen wat er gebeurt is. Vervolgens leef je 1000 jaar in vrede en mag je bewijzen dat je het eeuwige leven waardig bent. Lukt dat niet dan wacht alsnog de vernietiging.
Toch? Hexxenbiest![]()
Ach welnee joh, natuurlijk geloof ik niet in god, zie het als een interesse in fantasy-horror. Ik ben alleen benieuwd naar je uitleg hoe een rechtvaardige god te rijmen valt met het gedogen van de moord op zes miljoen joden tijdens de holocaust en op het einde der tijden de vernietiging van rechtvaardigen die zich enkel schuldig maken aan thoughtcrime.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:47 schreef Hexxenbiest het volgende:
Wat heeft dat te maken met onze discussie? Je wilde toch weten over het geloof van JG omtrent opstanding en waarom Hij er niet was tijdens de holocaust? Wat de Bijbel erover zegt? Of hadden we het over de geloofwaardigheid van de Bijbel?
[..]
Ik wist dat je ergens nog gelooft dat God bestaat! Het onderstreepte zegt genoeg.
Maar je hebt al uitleg van Anne-bell, zie ik. Wat denk je ervan? Ben je nog bang? Ik zei toch al dat dat niet hoeft? Het is niet eng en niet pijnlijk. Je zult er niets van weten. Wanneer je dood bent weet je echt helemaal niets. Vergelijk het met een droomloze slaap.
[..]
Zo is dat.
[..]
Ik zie niet waarom dat zegt dat Hij dat niet heeft.
Wat andere doen en zeggen of niet zeggen oordeel ik niet over. Iemand heeft wel in dit topic laten vallen dat een familielid nog wel normaal deed.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:30 schreef Anne-bell het volgende:
Hahahaha, daar kun je je dan op voorbereiden Tevreden-Atheïst
Argo, ja ik laat het zeker rusten. Het heeft sowieso geen zin om je verhaal te halen want op dat punt zijn deze mensen gewoon sociaal gestoord.
Valt het je ook niet op dat Hexxenbiest( de JG onder ons) totaal niet reageert op dat wat ik over de organisatie heb geschreven?
Struisvogel politiek heet dat. Vermijden van de discussie hierover.
Ze weet dat het zo gaat, maar hoe moet ze dat nu aan anderen uitleggen. Ontkennen gaat niet, dan zou ze liegen...En dat mag niet
Een heikel punt dus....
Betreft holocaust, als het iets is dat God veroorzaakt had zou hij het moeten rechtzetten, mensen zijn, zijn creatie, dus hij had ze of zo moeten maken dat ze geen holocaust zouden kunnen beginnen of God had iedere NSB'r en nazi moeten doodmaken?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:33 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ach welnee joh, natuurlijk geloof ik niet in god, zie het als een interesse in fantasy-horror. Ik ben alleen benieuwd naar je uitleg hoe een rechtvaardige god te rijmen valt met het gedogen van de moord op zes miljoen joden tijdens de holocaust en op het einde der tijden de vernietiging van rechtvaardigen die zich enkel schuldig maken aan thoughtcrime.
Maar wat deed god tijdens de holocaust? Die vraag ontwijk je nog steeds.
Ik zeg niet eens dat hij slechten moest bestraffen, de almachtige god heeft zelfs verzuimd om de goeden te redden. Zes miljoen onverhoorde gebeden in doodsnood.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:40 schreef Argo het volgende:
[..]
Betreft holocaust, als het iets is dat God veroorzaakt had zou hij het moeten rechtzetten, mensen zijn, zijn creatie, dus hij had ze of zo moeten maken dat ze geen holocaust zouden kunnen beginnen of God had iedere NSB'r en nazi moeten doodmaken?
En nu moet God iedereen die extreemrechts is dan straffen door ze een ziekte te geven etc wat zou rechtvaardig zijn volgens jou?
Volgens jou is dus het verhoren van gebed rechtvaardig en goed?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:45 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ik zeg niet eens dat hij slechten moest bestraffen, de almachtige god heeft zelfs verzuimd om de goeden te redden. Zes miljoen onverhoorde gebeden in doodsnood.
Je kon ook gewoon netjes vragen wat ik daarop te zeggen heb.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:30 schreef Anne-bell het volgende:
Valt het je ook niet op dat Hexxenbiest( de JG onder ons) totaal niet reageert op dat wat ik over de organisatie heb geschreven?
Struisvogel politiek heet dat. Vermijden van de discussie hierover.
Ze weet dat het zo gaat, maar hoe moet ze dat nu aan anderen uitleggen. Ontkennen gaat niet, dan zou ze liegen...En dat mag niet
Een heikel punt dus....
bezit jij wel enig empatisch vermogen?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:47 schreef Argo het volgende:
[..]
Volgens jou is dus het verhoren van gebed rechtvaardig en goed?
Je blijft daar steeds steken. Volgens mij vuur jij die vraag standaard af op elke gelovige. Je zegt toch de Bijbel te kennen? Hoe komt het dan dat je niet weet waar Hij was? Hoe komt het dat je niet weet dat Hij, toen Hij Jezus naar de aarde zond, zich niet meer op de manier van het O.T. (direct ingrijpen) met de mens ging bemoeien? Waarom wil je dat Hij juist bij de holocaust moest ingrijpen en niet bij alle ziektes en andere misdaden? Waarom vraag je je niet af waar Hij nu is, nu IS ook aan het massa moorden is?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:33 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ach welnee joh, natuurlijk geloof ik niet in god, zie het als een interesse in fantasy-horror. Ik ben alleen benieuwd naar je uitleg hoe een rechtvaardige god te rijmen valt met het gedogen van de moord op zes miljoen joden tijdens de holocaust en op het einde der tijden de vernietiging van rechtvaardigen die zich enkel schuldig maken aan thoughtcrime.
Maar wat deed god tijdens de holocaust? Die vraag ontwijk je nog steeds.
Neen, ik probeer jouw gevoel van rechtvaardigheid te achterhalen, wat had God volgens jou moeten doen?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:00 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
bezit jij wel enig empatisch vermogen?We hebben het over joden in de gaskamers, die heeft god dus letterlijk laten stikken.
1 - De auteurs van het N.T. hebben de Septuagint gebruikt, niet bepaald een geslaagde inspiratie wat uit zijn ontwikkeling blijkt:quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:01 schreef Hexxenbiest het volgende:
Je zei: Dat heeft hij niet. Ik neem aan dat je bedoelt dat Hij de Bijbel niet heeft laten schrijven? Omdat het O.T. al eerder bestaat en het N.T. na Chr. was geschreven? Ik zie niet waarom dat zegt dat Hij de Bijbel niet heeft laten schrijven. Ze zijn door inspiratie geschreven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |