abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159564019
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 11:20 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Vanwege de holding/fondsen boom?
o.a. ja. We hebben dit project hier anderhalve week geleden namelijk al besproken.
pi_159564092
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 11:29 schreef bleyenburg het volgende:
Ik wacht bij AGD even op de uitkomst van de perikelen bij een project.
Als dat voor elkaar is, doe ik ook mee met eurostolz.
(of ze moeten die verlengen, of het is daar nu bijna te laat voor)
Ook dat kan ik mij voorstellen (het even afwachten). Ik denk dat verlengen geen zin heeft in dit geval.
pi_159564655
quote:
16s.gif Op maandag 1 februari 2016 07:52 schreef Benger het volgende:

[..]

Dit bedrijf heeft een geldboom. Als het mis gaat komt er waarschijnlijk gewoon een derde tranche.
Ah, nog meer voorraad uitbreiden! Want dan blijft het vast goed gaan! :P
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 08:24 schreef Murene het volgende:

[..]

Zoiets hou je toch altijd. Op het moment dat je investeert zie je een moment opname van een bedrijf. Week later kan er weer van alles gebeurd zijn en het bedrijf er anders voorstaan. Zowel positief als negatief.
En je kunt natuurlijk niet van een ondernemer verlangen dat hij na het afsluiten van een lening de komende jaren niet meer mag lenen en investeren.
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:09 schreef obligataire het volgende:
Dat klopt maar die zorgen zijn toch wel terecht. Het is erg kort na de vorige financiering.
Investeren in voorraad is niet vrij van risico. Banken financieren voorraad ook maar voor zo'n 70%.
Dat dus. Het is gewoon zo snel. Misschien gaat het wel heel goed hoor, maar het blijft een risico. En natuurlijk mogen ondernemers best nog lenen en investeren, maar dan wel met andere zekerheden. Nu worden dezelfde zekerheden meermaals ingezet. Jij krijgt op één huis van twee ton ook maar één hypotheek van twee ton. En geen drie van twee ton. Want dan voldoet het onderpand niet meer. De bank zou daar niet mee akkoord gaan. De crowd van de tweede tranche heeft de keuze om akkoord te gaan met deze uitholling van zekerheden, maar de crowd van de eerste tranche wordt nu gedwongen. Dat is niet netjes en zou mijns inziens dichtgetimmerd moeten worden.
Schip ahoy!
pi_159567725
weet iemand of er een limiet is aan het aantal mutaties van een ing betaalrekening?
pi_159568000
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:55 schreef samlood het volgende:
weet iemand of er een limiet is aan het aantal mutaties van een ing betaalrekening?
Nee, niet volgens mij.
pi_159570429
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 13:55 schreef samlood het volgende:
Uit eigen ervaring weet ik dat, áls er al een limiet is bij een privé rekening, deze behoorlijk hoog is O-)

Zakelijk gezien betaal je kosten bij elk inkomend bedrag dus daar zal er wel helemaal geen limiet zijn; daar hebben ze geen belang bij.
Pecunia non olet
pi_159571357
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 12:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat dus. Het is gewoon zo snel. Misschien gaat het wel heel goed hoor, maar het blijft een risico. En natuurlijk mogen ondernemers best nog lenen en investeren, maar dan wel met andere zekerheden. Nu worden dezelfde zekerheden meermaals ingezet. Jij krijgt op één huis van twee ton ook maar één hypotheek van twee ton. En geen drie van twee ton. Want dan voldoet het onderpand niet meer. De bank zou daar niet mee akkoord gaan. De crowd van de tweede tranche heeft de keuze om akkoord te gaan met deze uitholling van zekerheden, maar de crowd van de eerste tranche wordt nu gedwongen. Dat is niet netjes en zou mijns inziens dichtgetimmerd moeten worden.
Ik ben het helemaal met je eens.

Bij een tweede lening zouden de mensen van de eerste lening op dat moment moeten kunnen zeggen dat ze uitstappen of doorgaan. De grootte van de tweede lening zou dan moeten zijn het bedrag van de gezamelijke uitstappers + het bedrag van de beoogde tweede trans.
Komt de tweede lening niet vol dan blijft de eerste lening gewoon bestaan met alle oorspronkelijke inschrijvers, komt de tweede trans lening wel vol dan krijgen de uitstappers van de eerste lening hun nog uitstaande kapitaal terug.
pi_159572030
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2016 11:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

o.a. ja. We hebben dit project hier anderhalve week geleden namelijk al besproken.
Project zit al voor 90% vol. Keek nog even bij de vragen en ook hier wordt een vragensteller met een kluitje in het riet gestuurd met een nietszeggend antwoord dat daardoor veel zegt!

- hoeveel van de geprognosticeerde omzet van 3,7 mio in 2017 is al in meer of minder mate gerealiseerd?

J.G.M. Brassé
01-02-2016 15:30

We hebben een goedgevulde pipeline waarmee we de prognose voor 2017 verwachten te realiseren.

ik lees hier in dat er dus nog niet veel orders zijn voor 2017 anders had de heer Brasse het wel anders geformuleerd!
pi_159572125
Nieuwe bij GvE, https://geldvoorelkaar.nl(...)roject.aspx?id=13291

Vastgoed, korte looptijd (48mnd) & hoge rente (8,5%). Ik denk dat ie voor 20u vanavond vol zit :)

Wat denken "wij" op Fok hiervan?
pi_159572232
Wel een 5s, hoop dat die persoon niet teveel hooi/leverage op zijn vork neemt.
pi_159572851
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:48 schreef aborren het volgende:

Vastgoed, korte looptijd (48mnd) & hoge rente (8,5%). Ik denk dat ie voor 20u vanavond vol zit :)

Mooi eigen vermogen. Risico zit hem in een draai in de markt voor koopwoningen. Aan de andere kant hij zit in het goedkope segment dus ik kan me voorstellen dat dat segment minder gevoelig is voor dalingen. Mensen moeten toch wonen en er is een tekort aan betaalbare goedkope woningen. Kan de persoon zelf niet op internet vinden. Op zijn bedrijfsnaam vind ik ook geen vreemde zaken. Ik twijfel nog.
pi_159573030
Dit is het bericht wat symbid aandeelhouders vandaag kregen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159573098
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens.

Bij een tweede lening zouden de mensen van de eerste lening op dat moment moeten kunnen zeggen dat ze uitstappen of doorgaan. De grootte van de tweede lening zou dan moeten zijn het bedrag van de gezamelijke uitstappers + het bedrag van de beoogde tweede trans.
Komt de tweede lening niet vol dan blijft de eerste lening gewoon bestaan met alle oorspronkelijke inschrijvers, komt de tweede trans lening wel vol dan krijgen de uitstappers van de eerste lening hun nog uitstaande kapitaal terug.
Dat lijkt me helemaal niet zo verkeerd. Maar ja, dan moet ineens het rentebedrag voor alle uitstappers van de eerste lichting ineens voldaan worden, dat zal wel een bottleneck zijn. Het is veel eenvoudiger om er gewoon niet over te spreken en de investeerders in hun sop te laten gaarkoken. :{
Schip ahoy!
pi_159573183
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:18 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat lijkt me helemaal niet zo verkeerd. Maar ja, dan moet ineens het rentebedrag voor alle uitstappers van de eerste lichting ineens voldaan worden, dat zal wel een bottleneck zijn. Het is veel eenvoudiger om er gewoon niet over te spreken en de investeerders in hun sop te laten gaarkoken. :{
De uitstappers willen dat zelf, dus die krijgen in deze situatie natuurlijk alleen hun nog uitstaande deel van de investering terug zonder rente.
Het wordt natuurlijk wel wat ingewikkelder.
Maar feitelijk moet de lener/het platform wel. De zekerheden veranderen bij een nieuwe lening dus eigenlijk wordt er contract breuk gepleegd als er geen uitstap mogelijkheid geboden wordt.

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 01-02-2016 17:27:54 ]
pi_159573393
Ik heb er maar eens een mailtje aan gewaagd naar KoM. Eens kijken of het ergens toe leidt.

Overigens ben ik het niet met je eens dat de rente 'opgeofferd' moet worden. Je hebt je als investeerder verbonden aan een risico. De leningnemer wil nu nog meer, en zoekt je medewerking voor een nieuw contract. Als je dat niet wil, mag ie het afkopen.
Schip ahoy!
pi_159573555
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb er maar eens een mailtje aan gewaagd naar KoM. Eens kijken of het ergens toe leidt.

Overigens ben ik het niet met je eens dat de rente 'opgeofferd' moet worden. Je hebt je als investeerder verbonden aan een risico. De leningnemer wil nu nog meer, en zoekt je medewerking voor een nieuw contract. Als je dat niet wil, mag ie het afkopen.
Soms moet je niet het onderste uit de kan willen. In dit geval kan je blijven zitten en de rente vangen met het nieuwe risico. Je kan ook kiezen het schip te verlaten je krijgt je geld terug maar vangt geen toekomstige rente. Omdat je zelf kiest vind ik het laten lopen van de rente als je je geld terug krijgt redelijk normaal. Als je in deze construktie de investeeders die uitstappen alle toekomstige rente geeft dan blijft natuurlijk niemand zitten en gaat het niet werken.
  maandag 1 februari 2016 @ 17:37:57 #92
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_159573658
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Soms moet je niet het onderste uit de kan willen. In dit geval kan je blijven zitten en de rente vangen met het nieuwe risico. Je kan ook kiezen het schip te verlaten je krijgt je geld terug maar vangt geen toekomstige rente. Omdat je zelf kiest vind ik het laten lopen van de rente als je je geld terug krijgt redelijk normaal.
Ik zou het wel weten als ze mij dit aanboden! Met drie handen aanpakken. De zekerheid je inleg terug te krijgen is toch heel wat groter dan de onzekerheid dat je je inleg plus rente in de loop van de tijd terug krijgt.
pi_159573756
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mooi eigen vermogen. Risico zit hem in een draai in de markt voor koopwoningen. Aan de andere kant hij zit in het goedkope segment dus ik kan me voorstellen dat dat segment minder gevoelig is voor dalingen. Mensen moeten toch wonen en er is een tekort aan betaalbare goedkope woningen. Kan de persoon zelf niet op internet vinden. Op zijn bedrijfsnaam vind ik ook geen vreemde zaken. Ik twijfel nog.
Vooralsnog heeft-ie ook nog een fulltime baan, dat biedt ook nog een beetje zekerheid, mocht het aankomen op de hoofdelijke aansprakelijkheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2016 17:41:33 ]
pi_159573804
En nóg een nieuwe bij GvE, https://geldvoorelkaar.nl(...)roject.aspx?id=13326

Electronica handel, 48 mnd en 5,5% bij een classificatie : 1

Enige gekke vind ik de borg van 65k (waarom niet gewoon voor het hele bedrag....?)
pi_159573832
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Soms moet je niet het onderste uit de kan willen. In dit geval kan je blijven zitten en de rente vangen met het nieuwe risico. Je kan ook kiezen het schip te verlaten je krijgt je geld terug maar vangt geen toekomstige rente. Omdat je zelf kiest vind ik het laten lopen van de rente als je je geld terug krijgt redelijk normaal. Als je in deze construktie de investeeders die uitstappen alle toekomstige rente geeft dan blijft natuurlijk niemand zitten en gaat het niet werken.
Daar zit ook weer wat in. Iedereen zal dan uitstappen ja, zo had ik het nog niet bekeken. Aan de andere kant: hoe meer mensen er uitstappen, hoe slechter de zekerheden worden voor de zittenblijvers. Als er 50k vrijkomt, moet 150k opnieuw gefinancierd worden en dan hebben de zittenblijvers van de eerste tranche nog maar 1/4 van hun oorspronkelijke zekerheden (want alles wordt toch gelijkgetrokken). Een hellend vlak dus. Daarom lijkt het me beter om nieuwe zekerheden te verplichten, en anders geen nieuwe tranche.
Schip ahoy!
pi_159574192
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:43 schreef aborren het volgende:

Enige gekke vind ik de borg van 65k (waarom niet gewoon voor het hele bedrag....?)
Wie veel heeft wil niet alles kwijt als het mis gaat. :) Als de borg wat voorsteld wat ik wel verwacht in dit geval is die ongeveer 1/3 van het geleende bedrag. Dus het grootste risico zit in de eerste 2.5 jaar van de lening.
Ik moet je zeggen dat ik dit een stuk beter vind als bij die logistieke verwerkers die 600K lenen en slechts voor 50K borg staan. Dat is voor mij echt onaanvaartbaar. Zeker daar het risico in dat project door mij vele malen hoger ingeschat wordt.
pi_159574281
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:43 schreef aborren het volgende:

vooruit, klein bedragje erin. Iemand gooit er even E 30k in!
pi_159574383
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

+1
Ik twijfel ook nog. Heb ingeschreven op een paar projecten op Lendico en Funding Circle die nog niet vol zijn, maar waarvan de inschrijftermijn is verlopen. Onzeker of ik nu op zoek moet naar alternatieve projecten.
pi_159574583
Ik vraag me alleen af waarom dit bedrag geleend moet worden bij een eigen vermogen van 1 miljoen.
  maandag 1 februari 2016 @ 18:35:52 #100
132191 -jos-
Money=Power
pi_159575004
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:48 schreef aborren het volgende:

Ziet er goed uit. Ik heb alleen een vraag, hij is getrouwd dus dan zou zijn vrouw toch ook mee moeten tekenen??
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')