o.a. ja. We hebben dit project hier anderhalve week geleden namelijk al besproken.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:20 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Vanwege de holding/fondsen boom?
Ook dat kan ik mij voorstellen (het even afwachten). Ik denk dat verlengen geen zin heeft in dit geval.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:29 schreef bleyenburg het volgende:
Ik wacht bij AGD even op de uitkomst van de perikelen bij een project.
Als dat voor elkaar is, doe ik ook mee met eurostolz.
(of ze moeten die verlengen, of het is daar nu bijna te laat voor)
Ah, nog meer voorraad uitbreiden! Want dan blijft het vast goed gaan!quote:Op maandag 1 februari 2016 07:52 schreef Benger het volgende:
[..]
Dit bedrijf heeft een geldboom. Als het mis gaat komt er waarschijnlijk gewoon een derde tranche.
quote:Op maandag 1 februari 2016 08:24 schreef Murene het volgende:
[..]
Zoiets hou je toch altijd. Op het moment dat je investeert zie je een moment opname van een bedrijf. Week later kan er weer van alles gebeurd zijn en het bedrijf er anders voorstaan. Zowel positief als negatief.
En je kunt natuurlijk niet van een ondernemer verlangen dat hij na het afsluiten van een lening de komende jaren niet meer mag lenen en investeren.
Dat dus. Het is gewoon zo snel. Misschien gaat het wel heel goed hoor, maar het blijft een risico. En natuurlijk mogen ondernemers best nog lenen en investeren, maar dan wel met andere zekerheden. Nu worden dezelfde zekerheden meermaals ingezet. Jij krijgt op één huis van twee ton ook maar één hypotheek van twee ton. En geen drie van twee ton. Want dan voldoet het onderpand niet meer. De bank zou daar niet mee akkoord gaan. De crowd van de tweede tranche heeft de keuze om akkoord te gaan met deze uitholling van zekerheden, maar de crowd van de eerste tranche wordt nu gedwongen. Dat is niet netjes en zou mijns inziens dichtgetimmerd moeten worden.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:09 schreef obligataire het volgende:
Dat klopt maar die zorgen zijn toch wel terecht. Het is erg kort na de vorige financiering.
Investeren in voorraad is niet vrij van risico. Banken financieren voorraad ook maar voor zo'n 70%.
Nee, niet volgens mij.quote:Op maandag 1 februari 2016 13:55 schreef samlood het volgende:
weet iemand of er een limiet is aan het aantal mutaties van een ing betaalrekening?
Uit eigen ervaring weet ik dat, áls er al een limiet is bij een privé rekening, deze behoorlijk hoog isquote:Op maandag 1 februari 2016 13:55 schreef samlood het volgende:
weet iemand of er een limiet is aan het aantal mutaties van een ing betaalrekening?
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat dus. Het is gewoon zo snel. Misschien gaat het wel heel goed hoor, maar het blijft een risico. En natuurlijk mogen ondernemers best nog lenen en investeren, maar dan wel met andere zekerheden. Nu worden dezelfde zekerheden meermaals ingezet. Jij krijgt op één huis van twee ton ook maar één hypotheek van twee ton. En geen drie van twee ton. Want dan voldoet het onderpand niet meer. De bank zou daar niet mee akkoord gaan. De crowd van de tweede tranche heeft de keuze om akkoord te gaan met deze uitholling van zekerheden, maar de crowd van de eerste tranche wordt nu gedwongen. Dat is niet netjes en zou mijns inziens dichtgetimmerd moeten worden.
Project zit al voor 90% vol. Keek nog even bij de vragen en ook hier wordt een vragensteller met een kluitje in het riet gestuurd met een nietszeggend antwoord dat daardoor veel zegt!quote:Op maandag 1 februari 2016 11:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
o.a. ja. We hebben dit project hier anderhalve week geleden namelijk al besproken.
Mooi eigen vermogen. Risico zit hem in een draai in de markt voor koopwoningen. Aan de andere kant hij zit in het goedkope segment dus ik kan me voorstellen dat dat segment minder gevoelig is voor dalingen. Mensen moeten toch wonen en er is een tekort aan betaalbare goedkope woningen. Kan de persoon zelf niet op internet vinden. Op zijn bedrijfsnaam vind ik ook geen vreemde zaken. Ik twijfel nog.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:48 schreef aborren het volgende:
Nieuwe bij GvE, https://geldvoorelkaar.nl(...)roject.aspx?id=13291
Vastgoed, korte looptijd (48mnd) & hoge rente (8,5%). Ik denk dat ie voor 20u vanavond vol zit
Wat denken "wij" op Fok hiervan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt me helemaal niet zo verkeerd. Maar ja, dan moet ineens het rentebedrag voor alle uitstappers van de eerste lichting ineens voldaan worden, dat zal wel een bottleneck zijn. Het is veel eenvoudiger om er gewoon niet over te spreken en de investeerders in hun sop te laten gaarkoken.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens.
Bij een tweede lening zouden de mensen van de eerste lening op dat moment moeten kunnen zeggen dat ze uitstappen of doorgaan. De grootte van de tweede lening zou dan moeten zijn het bedrag van de gezamelijke uitstappers + het bedrag van de beoogde tweede trans.
Komt de tweede lening niet vol dan blijft de eerste lening gewoon bestaan met alle oorspronkelijke inschrijvers, komt de tweede trans lening wel vol dan krijgen de uitstappers van de eerste lening hun nog uitstaande kapitaal terug.
De uitstappers willen dat zelf, dus die krijgen in deze situatie natuurlijk alleen hun nog uitstaande deel van de investering terug zonder rente.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat lijkt me helemaal niet zo verkeerd. Maar ja, dan moet ineens het rentebedrag voor alle uitstappers van de eerste lichting ineens voldaan worden, dat zal wel een bottleneck zijn. Het is veel eenvoudiger om er gewoon niet over te spreken en de investeerders in hun sop te laten gaarkoken.
Soms moet je niet het onderste uit de kan willen. In dit geval kan je blijven zitten en de rente vangen met het nieuwe risico. Je kan ook kiezen het schip te verlaten je krijgt je geld terug maar vangt geen toekomstige rente. Omdat je zelf kiest vind ik het laten lopen van de rente als je je geld terug krijgt redelijk normaal. Als je in deze construktie de investeeders die uitstappen alle toekomstige rente geeft dan blijft natuurlijk niemand zitten en gaat het niet werken.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb er maar eens een mailtje aan gewaagd naar KoM. Eens kijken of het ergens toe leidt.
Overigens ben ik het niet met je eens dat de rente 'opgeofferd' moet worden. Je hebt je als investeerder verbonden aan een risico. De leningnemer wil nu nog meer, en zoekt je medewerking voor een nieuw contract. Als je dat niet wil, mag ie het afkopen.
Ik zou het wel weten als ze mij dit aanboden! Met drie handen aanpakken. De zekerheid je inleg terug te krijgen is toch heel wat groter dan de onzekerheid dat je je inleg plus rente in de loop van de tijd terug krijgt.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Soms moet je niet het onderste uit de kan willen. In dit geval kan je blijven zitten en de rente vangen met het nieuwe risico. Je kan ook kiezen het schip te verlaten je krijgt je geld terug maar vangt geen toekomstige rente. Omdat je zelf kiest vind ik het laten lopen van de rente als je je geld terug krijgt redelijk normaal.
Vooralsnog heeft-ie ook nog een fulltime baan, dat biedt ook nog een beetje zekerheid, mocht het aankomen op de hoofdelijke aansprakelijkheid.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Mooi eigen vermogen. Risico zit hem in een draai in de markt voor koopwoningen. Aan de andere kant hij zit in het goedkope segment dus ik kan me voorstellen dat dat segment minder gevoelig is voor dalingen. Mensen moeten toch wonen en er is een tekort aan betaalbare goedkope woningen. Kan de persoon zelf niet op internet vinden. Op zijn bedrijfsnaam vind ik ook geen vreemde zaken. Ik twijfel nog.
Daar zit ook weer wat in. Iedereen zal dan uitstappen ja, zo had ik het nog niet bekeken. Aan de andere kant: hoe meer mensen er uitstappen, hoe slechter de zekerheden worden voor de zittenblijvers. Als er 50k vrijkomt, moet 150k opnieuw gefinancierd worden en dan hebben de zittenblijvers van de eerste tranche nog maar 1/4 van hun oorspronkelijke zekerheden (want alles wordt toch gelijkgetrokken). Een hellend vlak dus. Daarom lijkt het me beter om nieuwe zekerheden te verplichten, en anders geen nieuwe tranche.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Soms moet je niet het onderste uit de kan willen. In dit geval kan je blijven zitten en de rente vangen met het nieuwe risico. Je kan ook kiezen het schip te verlaten je krijgt je geld terug maar vangt geen toekomstige rente. Omdat je zelf kiest vind ik het laten lopen van de rente als je je geld terug krijgt redelijk normaal. Als je in deze construktie de investeeders die uitstappen alle toekomstige rente geeft dan blijft natuurlijk niemand zitten en gaat het niet werken.
Wie veel heeft wil niet alles kwijt als het mis gaat.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:43 schreef aborren het volgende:
En nóg een nieuwe bij GvE, https://geldvoorelkaar.nl(...)roject.aspx?id=13326
Electronica handel, 48 mnd en 5,5% bij een classificatie : 1
Enige gekke vind ik de borg van 65k (waarom niet gewoon voor het hele bedrag....?)
vooruit, klein bedragje erin. Iemand gooit er even E 30k in!quote:Op maandag 1 februari 2016 17:43 schreef aborren het volgende:
En nóg een nieuwe bij GvE, https://geldvoorelkaar.nl(...)roject.aspx?id=13326
Electronica handel, 48 mnd en 5,5% bij een classificatie : 1
Enige gekke vind ik de borg van 65k (waarom niet gewoon voor het hele bedrag....?)
+1quote:Op maandag 1 februari 2016 17:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Mooi eigen vermogen. Risico zit hem in een draai in de markt voor koopwoningen. Aan de andere kant hij zit in het goedkope segment dus ik kan me voorstellen dat dat segment minder gevoelig is voor dalingen. Mensen moeten toch wonen en er is een tekort aan betaalbare goedkope woningen. Kan de persoon zelf niet op internet vinden. Op zijn bedrijfsnaam vind ik ook geen vreemde zaken. Ik twijfel nog.
Ziet er goed uit. Ik heb alleen een vraag, hij is getrouwd dus dan zou zijn vrouw toch ook mee moeten tekenen??quote:Op maandag 1 februari 2016 16:48 schreef aborren het volgende:
Nieuwe bij GvE, https://geldvoorelkaar.nl(...)roject.aspx?id=13291
Vastgoed, korte looptijd (48mnd) & hoge rente (8,5%). Ik denk dat ie voor 20u vanavond vol zit
Wat denken "wij" op Fok hiervan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |