abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159573432
Ik schaam me dood, want ik ben echt heel erg bang dat als Trump president wordt dat alles naar de klote gaat. Heb bij niemand een goed gevoel.
pi_159573461
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:30 schreef MotherFoker het volgende:
Ik schaam me dood, want ik ben echt heel erg bang dat als Trump president wordt dat alles naar de klote gaat. Heb bij niemand een goed gevoel.
Waarom? Trump beschouwt een land als een bedrijf waar de president CEO van is. Trump gaat met andere woorden opkomen voor zijn bedrijf (Amerika) en zijn werknemers (Amerikanen) net zoals bv Poetin doet bij Rusland of Erdogan bij Turkije.
pi_159573491
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:31 schreef berko13 het volgende:

[..]

Waarom? Trump beschouwt een land als een bedrijf waar de president CEO van is. Trump gaat met andere woorden opkomen voor zijn bedrijf (Amerika) en zijn werknemers (Amerikanen) net zoals bv Poetin doet bij Rusland of Erdogan bij Turkije.
Het is gewoon een raar idee met bepaalde uitspraken die Trump doet, Ik weet niet goed hoe het te zeggen maar het geeft me geen goed gevoel.
pi_159573534
quote:

[..]

Waardoor Trump dus alle vrijheid zal krijgen en de inwoners in een 4 jaar lange deadlock komen te zitten. Bush Jr. had de trekjes van Erdogan al in lichtere mate. Journalisten mochten een gevoelig onderwerp ook niet anders belichten in het kader van 'you're either with us or against us'

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 01-02-2016 17:41:19 ]
pi_159573545
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Dat is toch een districtenstelsel?
Een overweldigende meerderheid in een bepaald gebied geeft je geen enkel voordeel in eender welk ander gebied (50,000000001% van de stemmen volstaat bij 2 kandidaten) terwijl bij een stelsel zoals bij ons het overschot in het ene gebied voor heel het land meetelt.
Nee de verdeling per precinct is wel proportioneel, maar of je nou 100% van 5000 of 50000 wint in een precinct maakt geen verschil.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159574191
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 15:31 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

zet je wekker om 5 uur en ga 6 uur weer slapen ;)
Of je staat op wanneer je anders zou opstaan en kijkt dan even op het internet naar de uitslag.
Boeiend dat het niet live is, het is geen sportwedstrijd. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159574226
quote:

[..]

De vergelijking tussen het bedrijfsleven en de overheid gaat natuurlijk al op vele vlakken mank, maar afgezien daarvan komt een CEO van een groot bedrijf doorgaans ook helemaal niet op voor zijn werknemers, die zit daar maar voor één ding in de Angelsaksische bedrijfscultuur, namelijk de maximalisatie van aandeelhouderswaarde. Poetin en Erdogan komen ook helemaal niet op voor 'de bevolking', die komen op voor hun 'land' als abstract concept en burgers die daar problemen mee hebben die worden uit de weg geruimd, opgesloten of dwarsgezeten. Gelukkig is de VS een vrij veerkrachtige democratie waarin de president veel minder macht heeft dan in bijvoorbeeld Rusland of Turkije.
pi_159574260
Now a Solid Bet: Donald Trump’s Nomination Chances Are Better Than 50 Percent

quote:
Donald Trump is now more likely than not to win the Republican nomination.

On the day of the Iowa caucuses, the political prediction markets, where traders bet on the outcome of the election, give him a 51 percent chance of becoming the G.O.P. nominee.

Although the Republican field still nominally contains an unusually large slate of candidates, prediction market traders see a four-horse race. Mr. Trump is the clear favorite. The second favorite is Marco Rubio, at 33 percent.

Ted Cruz, who appears to be Mr. Trump’s most serious rival to win in Iowa, is not expected to do as well in less conservative states, and so he is given only an 8 percent chance. The early front-runner in the race, Jeb Bush, is now given only a 6 percent chance.

Beyond this leading pack, while Chris Christie and John Kasich have each picked up important newspaper endorsements, the markets rank them essentially as 100-to-1 long shots. The markets see no real possibility that the other candidates will win, and each is rated as more improbable to win the nomination than Mitt Romney, who is not even running.

The odds that I’m citing here come from the prediction market tracker at the PredictWise website. Prediction markets have a long track record of providing accurate election forecasts, and historically have proven to be more accurate than statistical models or polls. In this race, the markets have been slow to take Mr. Trump’s candidacy seriously, and he became the market front-runner only in the past couple of weeks, even as he has led national polls since mid-2015.

Mr. Trump is now rated to have a 59 percent chance to win Monday evening’s Iowa caucuses, a 69 percent chance to win the New Hampshire primary and a 70 percent chance to win the South Carolina primary. He’s also given a 69 percent chance to win in Nevada.

If you think that means that he’s destined to coast through the early voting states, realize that these percentages will move sharply as each state votes. If Mr. Trump’s supporters fail to show up in large numbers at the Iowa caucuses, expect his chances in each of these subsequent states to fall sharply.

It is also worth emphasizing that while 50 percent is often a magic number in politics — earn one vote more than 50 percent and you’re guaranteed to win an election — that’s not true for prediction markets. Polls describe an expected vote share; prediction markets describe the chance that a candidate will garner the most votes. And as much as I’ve noted that Mr. Trump has slightly better than a 50 percent chance to win the nomination, they’re also saying that there’s nearly a 50 percent chance that he won’t.

The race remains wide open.
http://www.nytimes.com/20(...)times&smtyp=cur&_r=0
pi_159574455
Ook nog wat infographics over Hillary vs Bernie:
http://graphics.wsj.com/elections/2016/how-sanders-happened/
pi_159574483
quote:

[..]

Ik mag hopen dat Trump het land niet zo gaat benaderen, lijkt me sterk, want hij distantieert zich juist van dit soort cijfermatige en bestuursmatige aanpak van een land.
Algemene Voorwaarden
pi_159574629
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

De vergelijking tussen het bedrijfsleven en de overheid gaat natuurlijk al op vele vlakken mank, maar afgezien daarvan komt een CEO van een groot bedrijf doorgaans ook helemaal niet op voor zijn werknemers, die zit daar maar voor één ding in de Angelsaksische bedrijfscultuur, namelijk de maximalisatie van aandeelhouderswaarde. Poetin en Erdogan komen ook helemaal niet op voor 'de bevolking', die komen op voor hun 'land' als abstract concept en burgers die daar problemen mee hebben die worden uit de weg geruimd, opgesloten of dwarsgezeten. Gelukkig is de VS een vrij veerkrachtige democratie waarin de president veel minder macht heeft dan in bijvoorbeeld Rusland of Turkije.
Misschien als je de aandeelhouder als burger ziet, maar voor veel politici zijn de aandeelhouders hun donors en politieke partij al dan niet specifieke collega's die hun in het zadel houden, de burgers worden meer gezien als klanten :( :(. Maar ik denk overigens dat Trump het land juist niet op deze manier benadert, hier tegen strijdt en dit een van de redenen van zijn populariteit is, althans laten we dat hopen.
Algemene Voorwaarden
pi_159574702
Trouw had nog een interview met de biograaf van Trump:
http://m.trouw.nl/tr/m/nl(...)-niet-kansloos.dhtml

De korte samenvatting is dat Trump feitelijk een gestoorde sociopaat is. :P
pi_159575545
Wanneer Nederlandse tijd wordt de uitslag een beetje bekend van Iowa?
-géén blogabet, bvd-
pi_159575558
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:55 schreef MagicIsland1 het volgende:
Wanneer Nederlandse tijd wordt de uitslag een beetje bekend van Iowa?
Staat een paar post terug.
  maandag 1 februari 2016 @ 19:24:43 #241
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_159576531
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:14 schreef Elfletterig het volgende:
Ik weet niet of dit filmpje al was gedeeld, maar het is erg grappig. Bij The Late Show hebben ze Trump in debat laten gaan met... Trump

Het is trouwens al 4,6 miljoen keer bekeken in een paar dagen tijd.
Bij die flipflop van Megyn en Hillary ging ik echt stuk. _O-
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 1 februari 2016 @ 19:36:24 #242
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_159576964
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 18:23 schreef Monolith het volgende:
Trouw had nog een interview met de biograaf van Trump:
http://m.trouw.nl/tr/m/nl(...)-niet-kansloos.dhtml

De korte samenvatting is dat Trump feitelijk een gestoorde sociopaat is. :P
Ongeveer wel het beeld wat ik had, een gewetenloze "killer", maar daarnaast ook een soort Kardashian. Vooral die anekdote dat hij de pers te woord staat als ene "John Miller" is wel echt onbetaalbaar. :')
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_159577932
realDonaldTrump twitterde op maandag 01-02-2016 om 14:25:20 It all begins today - WE WILL FINALLY TAKE OUR COUNTRY BACK AND MAKE AMERICA GREAT AGAIN! reageer retweet
It begins
pi_159578295
"Take our country back." Maar van wie dan, Donald?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_159578327
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:17 schreef OMG het volgende:
pi_159580317
quote:
http://www.ontheissues.org/2016/Donald_Trump_Corporations.htm

Misschien.
Algemene Voorwaarden
pi_159581642
quote:
'Incompetent politicians in Washington'. Donald wilt het land besturen als Trump enterprise.
  maandag 1 februari 2016 @ 21:50:45 #248
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_159581698
Bij die "making America great again" uitspraken moet ik altijd aan het boek van Colbert denken. America Again: Re-becoming the Greatness We Never Weren't
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_159582422
quote:
99s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij die "making America great again" uitspraken moet ik altijd aan het boek van Colbert denken. America Again: Re-becoming the Greatness We Never Weren't
Ik moet altijd eerder denken aan dit boek:

pi_159582646
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:48 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

'Incompetent politicians in Washington'. Donald wilt het land besturen als Trump enterprise.
Ahh, en ik maar denken dat 'ie Mexicaanse homo's bedoelde, de groep die de blanke man z'n baan jat en z'n huwelijk komt bedreigen. Dat wat deels in de documentaire die Monolith al postte te zien was.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')