Tjonge laat het maar niet degenen horen die zich aangesproken voelen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als ik zeg 'die fietsers letten nooit goed op' verwijs ik inderdaad naar alle fietsers.
Racisme is niet het probleem, mensen die erover janken zijn het probleem?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:57 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Tjonge laat het maar niet degenen horen die zich aangesproken voelen.
(en dat is dus het probleem, en niet het zeggen ervan)
gister was die pelikaan van een freek de jonge weer op TV.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:51 schreef LXIV het volgende:
Net zoals het geen racisme is om een neger pelikaan te noemen. Daar doet niemand moeilijk over.
Ja, als je je aangesproken voelt als iemand aap roept dan is dat het probleem, mischien dan minder jezelf als aap gedragen helpt ook wel. als je je niet aangesproken voelt gaat het ook langs je heen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Racisme is niet het probleem, mensen die erover janken zijn het probleem?
Oke Peachbird, het is al goed hoor. In jouw hoofd is dat vast een prima oplossing.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:00 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Ja, als je je aangesproken voelt als iemand aap roept dan is dat het probleem, mischien dan minder jezelf als aap gedragen helpt ook wel. als je je niet aangesproken voelt gaat het ook langs je heen.
Als iemand 'HEY JOODSE JOOD!!" naar mij roept voel ik daar ook niks bij.
Nee, in de hoofden van alle ontwikkelde mensen die zichzelf ver van apengedrag hebben verwijderd.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oke Peachbird, het is al goed hoor. In jouw hoofd is dat vast een prima oplossing.
Precies.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
DIE!!!!! zwarten. DIE!!!!! is een aanwijzend voornaamwoord. DIE!!!!! slaat alleen op de personen die op die auto staan te dansen.
Dat is het ook volgens de betreffende rechter.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:39 schreef sp3c het volgende:
nou als je heel technisch gaat doen heeft hij het over 'die zwarten uit de jungle
lijkt mij racismisch
"It's like a jungle sometimesquote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:39 schreef sp3c het volgende:
nou als je heel technisch gaat doen heeft hij het over 'die zwarten uit de jungle
lijkt mij racismisch
Iets met de geschiedenis enzo. Maar dat is voor de verhulde (haha) white supremacists iets te hoog gegrepen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:51 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk is het superrascistisch om moeilijk te gaan doen als negers voor apen worden uitgemaakt (en dat bij blanken niet te doen). Daar impliceer je mee dat het apen noemen van negers gevoeliger ligt en dat ze dus eigenlijk ook meer op apen lijken dan blanken.
In een totaal onrascistische maatschappij zou het niet uit mogen maken of je negers danwel blanken voor apen uitmaakte. Dat was hooguit een belediging maar geen racisme.
Net zoals het geen racisme is om een neger pelikaan te noemen. Daar doet niemand moeilijk over. Maar als je zegt "Gisteren was die aap van een Humberto Tan weer op TV", dan zijn de poppen aan het dansen.
In dit geval zou het ook kunnen betekenen dat juist de apen hier gediscrimineerd worden.quote:[..]
Ik vind de foto's treffend en uitermate geschikt om zijn afkeer uit te spreken van de acties van het tuig op de bovenste foto.
Zou het ook racistisch zijn als op de onderste foto allemaal pelikanen stonden?
ok bedankt, goede muzakquote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
"It's like a jungle sometimes
It makes me wonder how I keep from goin' under"
[ afbeelding ]
Gediscrimineerd niet, maar wel beledigd.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In dit geval zou het ook kunnen betekenen dat juist de apen hier gediscrimineerd worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |