abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:24:13 #1
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159403445
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:24:28 #2
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159403454
Duurde lang, wist niet dat ik de laatste was.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159403473
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Pakje/flesje zoet drinken per dag mee naar school elke dag en je komt al een paar kilo aan, als het kind voor de rest gewoon in balans eet met hoeveel het beweegt.
Dat zijn ook echt boosdoeners :Y
pi_159403496
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:21 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

En wat is vroeger? Ik had vroeger ook al een Nintendo en speelde Duck Hunt :P
Dat is ook weer zo inderdaad :D
pi_159403502
Nouja, goed, kinderen, lastig verhaal in ieder geval :P Maar zoals al eerder aangemerkt zal je met 'alles met mate' en een beetje gezond verstand niet zoveel kwaad doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:27:18 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_159403525
Zo, dat waren ineens een hoop emoties :D

Ik was overigens zo'n kind dat juist nooit iets moest, met een moeder die altijd thuis was en dat was achteraf gezien heel slecht voor een aartsluilak als ik. Want ik deed dus niks. En ik heb nog steeds moeite met motivatie vinden. Mijn moeder vond altijd alles lastig dus we deden nooit iets :')

Moraal: elk mens heeft een andere aanpak nodig. Er is geen goed of slecht. Laten we vooral geen mensen afbranden die andere normen en waarden hebben :+
disclaimer
pi_159403532
Ik denk trouwens wel dat ik wanneer ik kinderen heb zou proberen om meer structuur aan te brengen, ontbijten en avondeten zoveel mogelijk met zijn allen tegelijk aan tafel. Nu eten we vaak op de bank en alleen als we heel veel moeite hebben gedaan voor het avondeten aan tafel :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:27:49 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_159403535
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:20 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben het niet helemaal mee eens dat playstation/ipads etc het probleem zijn.
Vroeger had je ook een grote groep kinderen die met een boek op de bank zaten dan buiten te spelen.
Precies! En denk inderdaad even terug naar onze eigen generatie. Wij zaten al meer voor de tv dan onze eigen ouders, en dat is alleen maar doorgeëvolueerd. En dat is ook niet per definitie slecht, als je maar zorgt dat er een beetje balans is. Sterker nog, ik vind ouders die hun kind nu krampachtig weghouden van ipads en playstations niet slim. Het is de manier van werken en denken van nu en de toekomst. Kinderen hebben het nodig om op die manier met informatie om te leren gaan.
Minecraft is misschien een spel, maar ze pikken daar best veel van op: dat je dingen moet combineren om tot iets anders te komen. Eerst een fornuis, dan hout, dan vuur etc. etc.

Die van mij hebben trouwens een limiet van gamen: op woensdag een uurtje en op zaterdag en zondag een uurtje. En daar smokkelen we af en toe wel wat mee, maar toch, over het algemeen is het dit.

Zo, en nu hou ik er over op. :Y
Ten slotte gaat het niet over mijn bloedjes, maar over mij! *O* *)

Dieten it is! :Y
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:28:17 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_159403543
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk trouwens wel dat ik wanneer ik kinderen heb zou proberen om meer structuur aan te brengen, ontbijten en avondeten zoveel mogelijk met zijn allen tegelijk aan tafel. Nu eten we vaak op de bank en alleen als we heel veel moeite hebben gedaan voor het avondeten aan tafel :P
jup, dat doe je vanzelf want je wil écht geen dreumes hebben die nasi op je bank eet. Gewoon niet. :')
disclaimer
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:29:49 #10
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159403568
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wauw... ga je lekker? Weet je wel hoe godverdomde moeilijk het is om én kinderen te hebben én te voldoen aan alle verwachtingen die de maatschappij aan je stelt? :o :X
Want als ik thuis was gaan zitten met de kinderen dan was het vast ook weer niet goed, met mijn reet op de bank de hele dag.

En ze mogen plenty hoor, echt wel, je moet alleen de juiste school uitkiezen. En vergeet niet, al die eisen die de maatschappij aan scholen stelt, en dus aan kinderen... daar werken wij allemaal ook hard aan mee he... We willen toch allemaal die welvaart, en kinderen die met hun hoofd werken ipv met hun handen. Toch? Wees eerlijk, zou jij ook niet liever zien dat jouw kind een kantoorbaan heeft dan dat hij de hele dag op zijn knieeen straten aan het maken is?
Natuurlijk, ze moeten doen wat ze zelf willen, maar ik probeer ze wel te stimuleren er uit te halen wat er in zit. Dat is toch niet gek? Dat is volgens mij mens eigen. Willen presteren, willen leren.
Oh, het was niet allemaal als verwijt naar ouders bedoelt. Alleen als gedeeltelijke verklaring voor het minder buitenspelen. De druk die op ouders en scholen ligt vanuit de maatschappij is ook enorm. En ouders die niet allebei werken zijn niet voor niets schaars.

Overigens was 't achteraf wel makkelijk geweest als ik iets meer met mijn handen had leren doen. Ik kan nu namelijk nog net een hamer vasthouden. Maar dat is nauwelijks de schuld van mijn ouders, maar meer een compleet gebrek aan interesse voor alles wat daarmee te maken heeft van mijn kant.

Voor mijn hypothetische kind zou ik trouwens het liefst een beetje een creatieve baan zien. De hele dag met je kop in een PC zitten en van meeting naar meeting rennen is namelijk niet echt een carrière waar ik zelf met mijn volle verstand nog een keer voor zou kiezen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Sorry maar volgens mij maak je alleen maar aannames, misschien zal het in sommige gevallen in jouw omgeving zo zijn maar wie zegt dat kinderen in het algemeen meer moeten? Mijn zusje geeft les aan groep 3 en daar leren ze lezen of schrijven hoor. De ijverige kinderen kunnen dan misschien al een paar letters schrijven maar ik zie niet helemaal het verband tussen dat en gewicht.
En nu is sporten ineens weer slecht?
Ik zeg niet dat sporten slecht is. Ik zeg dat 3 keer per week een avond met je kind weg zijn om te sporten er aan bijdraagt dat kinderen minder buiten spelen.

En ik ga alleen maar uit wat ik van vrienden, familie en bekenden zie/hoor. Ik heb een jaar of 8 vrijwilligerswerk gedaan bij een organisatie die wekelijks activiteiten voor kinderen in de basisschoolleeftijd organiseert. Daarnaast heb ik redelijk wat vrienden die les geven op basisscholen in de buurt.

Ik zeg ook niet dat ze in groep 3 niet leren lezen en schrijven. Ik zeg dat er tegenwoordig van kleuters al verwacht wordt dat ze dat ook leren. Geen Shakespeare, of Lord of the Rings, maar toch wel simpele woordjes en hun eigen naam. Dat is verder ook prima, maar je kunt niet verwachten dat kinderen dat er allemaal bij kunnen doen, en dan ook nog tijd hebben om elke dag buiten te spelen.

Dat kinderen meer moeten / een drukke agenda hebben is overigens nog onderdeel geweest van een landelijke reclameactie van Sire een aantal jaar geleden.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_159403579
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Sterker nog, ik vind ouders die hun kind nu krampachtig weghouden van ipads en playstations niet slim. Het is de manier van werken en denken van nu en de toekomst. Kinderen hebben het nodig om op die manier met informatie om te leren gaan.
Minecraft is misschien een spel, maar ze pikken daar best veel van op: dat je dingen moet combineren om tot iets anders te komen. Eerst een fornuis, dan hout, dan vuur etc. etc.

Hier ben ik het zo mee eens O+
Ooit ook een hele discussie over Minecraft op mijn werk gehad.
Ze moeten daarvoor echt wel creatief/vindingrijk zijn.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:30:55 #12
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159403585
En nu weer over eten afvallen. Het is bijna lunchtijd.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:32:14 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_159403601
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:30 schreef MutedFaith het volgende:
Jaaaa, mogen we al? :9
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:32:27 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_159403604
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:29 schreef MutedFaith het volgende:

Voor mijn hypothetische kind zou ik trouwens het liefst een beetje een creatieve baan zien. De hele dag met je kop in een PC zitten en van meeting naar meeting rennen is namelijk niet echt een carrière waar ik zelf met mijn volle verstand nog een keer voor zou kiezen.

Dit helemaal. Goddomme, als ik had geweten hoe muf kantoorwerk was :')
Ik denk dat ik nog wel es een ander pad insla als ik klaar ben met voortplanten en mijn kinderen naar school gaan. Dan ga ik wel potjes vullen of iets anders met mijn handen.
disclaimer
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:32:45 #15
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159403612
Ik ben nog aan t bedenken of ik mijn banaan voor of na de lunch neem..
pi_159403621
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:30 schreef MutedFaith het volgende:
Heb net een zakje bites op dus ik verschuif mijn lunch een beetje.
En ga zo eerst sporten :)
pi_159403631
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:33 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Heb net een zakje bites op dus ik verschuif mijn lunch een beetje.
En ga zo eerst sporten :)
Goed bezig!

Sporten.... Dat is een dingetje waar ik snel weer motivatie voor moet zoeken :D
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:34:22 #18
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159403638
kantoor baan.. -O- morgen offshore *O*

En hopelijk over 3 jaar weer een offshore baan *O*

OOK met goed leren KAN je een "buiten"baan krijgen he ;) :P
het ligt er maar aan wat en hoe en waar :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:36:15 #19
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159403680
Een buitenbaan is met een accountancystudie toch een beetje een moeilijk verhaal..
pi_159403693
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:33 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Goed bezig!

Sporten.... Dat is een dingetje waar ik snel weer motivatie voor moet zoeken :D
Wat voor sport doe/deed je?
pi_159403722
Ik zie mezelf ook nog wel eens het kantoorleven gedag zeggen om fulltime atletiek- of roei-coach te worden of zo. Maar ik weet weer niet of ik dan het intellectuele niet zou gaan missen, al kun je je natuurlijk blijven verdiepen in fysiologische studies etc. Maar misschien zou een combinatie nog wel het leukste zijn :P
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:38:30 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_159403724
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:36 schreef MutedFaith het volgende:
Een buitenbaan is met een accountancystudie toch een beetje een moeilijk verhaal..
je kan natuurlijk altijd met je laptop in het gras gaan zitten mits de wifi sterk genoeg is 8-)
disclaimer
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:39:16 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_159403743
quote:
Mwoch... soms heb je geluk. Ik heb de bibliotheekopleiding gedaan en ik reis de hele wereld rond. :D *)
Maar ik heb strontjemazzel gehad daarmee hoor. :Y

En daarover gesproken, we gingen zaterdag kijken bij de rehearsals voor het carnaval in Sao Paulo en toen stond dit voor ons:

Mijn collega en ik zworen ter plekke al het eten af en besloten dat dit onze benchmark zou zijn. Hij gaat uitgeprint op mijn koelkast. :Y :D
pi_159403744
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zie mezelf ook nog wel eens het kantoorleven gedag zeggen om fulltime atletiek- of roei-coach te worden of zo. Maar ik weet weer niet of ik dan het intellectuele niet zou gaan missen, al kun je je natuurlijk blijven verdiepen in fysiologische studies etc. Maar misschien zou een combinatie nog wel het leukste zijn :P
Ik word na mijn promotie gewoon spinning instructeur. Dan ben ik een Spin Doctor 8-)
Ja doei.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:39:21 #25
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159403745
quote:
nou heb ik weinig verstand van accountancy, maar dat moet toch op de een of andere manier toch wel iets anders kunnen? als je je bv al op de creatieve wereld richt lijkt me de dinamiek al anders??

ik weet ook niet precies wat jij met een "buiten baan" bedoelt verder he? :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')