Maar hier leert ze toch ook gewoon van?quote:Op donderdag 28 januari 2016 14:49 schreef Cwen het volgende:
Maar vooralsnog vindt ze gewoon lekker spelen, kleuren en plakken ook leuk, dus vooruit.
Dat vind ik dus ook ja!quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
Maar hier leert ze toch ook gewoon van?
Ik vind eerlijk gezegd best wel dat het leereffect van gewoon lekker spelen onderschat wordt. Of zo lijkt het althans. Niet alleen hier maar ook op andere plekken.
Groep 0 is inderdaad wat Phaidra zegt, geldt dan wel voor kinderen die jarig zijn na 1 januari, dat zijn de kinderen die doorgaans > 2 jaar kleuteren.
Jazeker! Maar dat doen we thuis ook. We spelen, knutselen en wandelen verder de hele week zo ongeveer, dus daar hoeft ze niet voor naar de psz, denk ik dan. Voor de sociale ontwikkeling wel, maar ik had gewoon ook gehoopt dat er wat meer in zou zitten dat ik niet kan bieden... Moeilijk uit te leggen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
Maar hier leert ze toch ook gewoon van?
Verwacht jij niet gewoon te veel van een peuterspeelzaal? Wij hebben Saar op een wachtlijst gezet, en met 2.3 jaar mag ze daarheen als er plek is, en ik hoop dat ze daar dan uitdaging vind, en ook nog spelenderwijs dingen leert maar vooral dat ze de leert om met anderen om te gaan, samen spelen/delen en een stukje zelfstandigheid voor die 3 uurtjes. Maar boven alles hoop ik dat ze gewoon peuter kan en mag zijn.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:56 schreef Cwen het volgende:
[..]
Jazeker! Maar dat doen we thuis ook. We spelen, knutselen en wandelen verder de hele week zo ongeveer, dus daar hoeft ze niet voor naar de psz, denk ik dan. Voor de sociale ontwikkeling wel, maar ik had gewoon ook gehoopt dat er wat meer in zou zitten dat ik niet kan bieden... Moeilijk uit te leggen.
En ja, ik vind taal, rekenen en al dat soort vakken wel echt belangrijk. De huidige maatschappij vraagt heel erg veel van ons en dan kan een zetje op jonge leeftijd al veel helpen, denk ik.
Dat is ook mijn gevoel. Dat is ook waarom ik een beetje reageer op dat hele thematische van een gastouder, maar ook bij een psz spreekt het me niet erg aan. En natuurlijk wordt het vast heel leuk en stimulerend en uitdagend gebracht, daar twijfel ik niet aan, maar ik vind dat de nadruk al vrij jong op het cognitieve vlak ligt. En ik vind echt dat er waardevollere dingen te leren zijn dan dat. En wat Franny zegt is ook zo waar: je reageert ook heel erg vanuit eigen emotie en ervaringen. Mijn jeugd bestond uit foutloze rapporten en mensen die meenden dat het geweldig met me ging, omdat ik het op school zo goed deed. Ik ben jarenlang gepest en intens ongelukkig geweest, ik had het goed kunnen gebruiken als er wat verder werd gekeken toendertijd. En ja, dat is 25 15 jaar geleden, maar gezien onze ervaringen op de eerste school van Oudste is mijn angst daarin niet eens ongegrond.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
Maar hier leert ze toch ook gewoon van?
Ik vind eerlijk gezegd best wel dat het leereffect van gewoon lekker spelen onderschat wordt. Of zo lijkt het althans. Niet alleen hier maar ook op andere plekken.
Groep 0 is inderdaad wat Phaidra zegt, geldt dan wel voor kinderen die jarig zijn na 1 januari, dat zijn de kinderen die doorgaans > 2 jaar kleuteren.
En dit begrijp ik dus echt niet. Je kind is zo slim, dat leert echt wel lezen en rekenen. Zou dat 'zetje' niet veel meer nodig zijn op andere vlakken?quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:56 schreef Cwen het volgende:
[..]
Jazeker! Maar dat doen we thuis ook. We spelen, knutselen en wandelen verder de hele week zo ongeveer, dus daar hoeft ze niet voor naar de psz, denk ik dan. Voor de sociale ontwikkeling wel, maar ik had gewoon ook gehoopt dat er wat meer in zou zitten dat ik niet kan bieden... Moeilijk uit te leggen.
En ja, ik vind taal, rekenen en al dat soort vakken wel echt belangrijk. De huidige maatschappij vraagt heel erg veel van ons en dan kan een zetje op jonge leeftijd al veel helpen, denk ik.
Pokemon herkennen? Ik geloof dat Eva niet eens weet wat een Pokemon isquote:Op donderdag 28 januari 2016 18:24 schreef L-E het volgende:
Blij om te lezen dat Eva niet kan puzzelen SparkHier lukt dat dan wel, maar kleuren en vormen, waarvan ik ook hier las dat ze 'dat echt wel kennen', hell no. Hij kan wel Pokemon herkennen trouwens, maar daar scoor je niet mee op de Cito later he
Dadelijk kennen ze een heel arsenaal aan vormen en sta je met je oren te klapperenquote:Op donderdag 28 januari 2016 19:18 schreef Kyara het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen idee of ze vormen kennen eigenlijk. Morgen maar even een basiscursusje doen
Ben het hier echt compleet mee eens. Ik ben vroeger altijd enorm gepusht en heb dat echt als heel vervelend ervaren. Heeft bij mij ook echt als gevolg gehad dat ik leren/studeren echt niet leuk vindt. Heb dan ook een behoorlijke aversie van de prestatiedruk die al op zeer jonge kinderen wordt gelegd. Er zijn zoveel belangrijkere dingen dan excelleren op school.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:06 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ja, voor mijn gevoel moet je vooral heel erg opletten dat je niet te vroeg gaat "pushen" en faalangst of gewoon afkeer tegen leren (of tegen bepaalde vakken) gaat kweken. Van nature vinden kinderen leren leuk, maar als er te vroeg op gehamerd wordt dan werkt t volgens mij juist averechts..
Nee, maar ik geloof niet dat het probleem ligt in het peuteronderwijs.quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:59 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind dit echt een onwijs interessante discussie. Ja, ik ga ervan uit dat mijn kind slim genoeg is om te leren lezen en rekenen, ook als daar niet veel nadruk op ligt. Hij is ook nieuwsgierig genoeg. Maar aan de andere kant blijkt dat enorm veel eerstejaarsstudenten moeite hebben met taal. En ja, dat zijn ook slimme kinderen, VWO afgerond enzo. En op de pabo zakt de helft voor de verplichte taal- en rekentoets (op groep 8 basisschoolniveau) Dus ik weet het niet, ergens klopt er iets niet dan toch?
Maar de oplossing of oorzaak van de dingen die je noemt liggen toch niet perse bij wat we onze peuters aanbieden?quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:59 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind dit echt een onwijs interessante discussie. Ja, ik ga ervan uit dat mijn kind slim genoeg is om te leren lezen en rekenen, ook als daar niet veel nadruk op ligt. Hij is ook nieuwsgierig genoeg. Maar aan de andere kant blijkt dat enorm veel eerstejaarsstudenten moeite hebben met taal. En ja, dat zijn ook slimme kinderen, VWO afgerond enzo. En op de pabo zakt de helft voor de verplichte taal- en rekentoets (op groep 8 basisschoolniveau) Dus ik weet het niet, ergens klopt er iets niet dan toch?
Je zult altijd rekening moeten houden met de ontwikkeling van het kind, en het niveau van het kind. Een zetje geven, werkt alleen als het kind er ontvankelijk voor is, er aan toe is, zich zeker, veilig en geaccepteerd voelt, en weet welke leerstrategie hij kan toepassen. Je kunt het niet forceren, er zal - zoals hier al werd geschreven - altijd naar een totaalplaatje moeten worden gekeken: hoe het kind als geheel functioneert.quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:56 schreef Cwen het volgende:
En ja, ik vind taal, rekenen en al dat soort vakken wel echt belangrijk. De huidige maatschappij vraagt heel erg veel van ons en dan kan een zetje op jonge leeftijd al veel helpen, denk ik.
Oeiquote:Op donderdag 28 januari 2016 20:20 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Nee, maar ik geloof niet dat het probleem ligt in het peuteronderwijs..
Ik merk ook op mijn school (een gymnasium nota bene) dat veel leerlingen moeite hebben met taal. De taalfouten die ik nog tegenkom in werkstukken in klas 6. Oei. Het is vrij ingewikkeld om te analyseren waar dat precies aan ligt. Ik denk dat ik als ouder, en zelf docent, wel goed in de gaten ga houden wat voor methodes voor rekenen en taal op de basisschool gebruikt worden, en of I wel echt goed de basis leert. Dus de kans is groot dat ik ook een zeikerige ouder wordt,.
Nee ok dat denk ik ook nietquote:Op donderdag 28 januari 2016 20:23 schreef L-E het volgende:
[..]
Maar de oplossing of oorzaak van de dingen die je noemt liggen toch niet perse bij wat we onze peuters aanbieden?
En daarom ga ik binnenkort beginnen met een post hbo master over hoogbegaafdheid... Deze problemen zie je regelmatig!quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:28 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Je zult altijd rekening moeten houden met de ontwikkeling van het kind, en het niveau van het kind. Een zetje geven, werkt alleen als het kind er ontvankelijk voor is, er aan toe is, zich zeker, veilig en geaccepteerd voelt, en weet welke leerstrategie hij kan toepassen. Je kunt het niet forceren, er zal - zoals hier al werd geschreven - altijd naar een totaalplaatje moeten worden gekeken: hoe het kind als geheel functioneert.
Ik heb nu op mijn school een mentorleerling in klas 2. Getest als hoogbegaafd, groep overgeslagen op de basisschool, maar bij ons haalt hij alleen maar onvoldoendes. De abstractie van de lesstof sluit niet aan op zijn belevingswereld, hij is in zijn manier van denken nog heel kinderlijk, hij snapt niet hoe hij iets moet aanpakken, voelt zich gedemotiveerd omdat hij merkt dat hij de aansluiting mist. Hij vindt de klassieke talen helemaal niet leuk. Kortom, deze jongen zit in een neerwaartse spiraal en hij zit niet op de juiste plek. En het enige waar zijn ouders maar keer op keer mee komen is: ja maar hij is zo slim, hij moet het kunnen, kunnen jullie hem niet meer zetjes geven?
Laatste was hier ook inderdaad, vond ik ook meevallen. De nieuwe bedragen viel ik echt een beetje door van mijn stoelquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:36 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja en mocht ie hettoch nodig hebben kun je er altijd nog voor kiezen om bv groep twee over te doen toch?
Al is mijn ervaring dat dat niet zo snel gebeurt.. eerder in groep 3 of 4 mocht het uberhaupt nodig zijn.
Hier betaal je de psz naar gelang je inkomen. Wij betalen de volle mep want in 2015 waren we 1,5 verdieners. Maar dan praten wr over een bedrag van 60 euro per maand voor twee dagdelen per week. Vind dat nog wel meevallen.
Hier moest Jan (nu 7) wel groep 2 overdoen. Hij had enorm veel interesse in taal/schrijven/lezen, maar omdat hij het verschil niet kende tussen het grote blauwe vierkant, en de kleine rode cirkel, mocht hij niet naar groep drie. Hij zit nu een half jaar in groep drie en heeft op de cito een A gescoord voor lezen, een C voor rekenen (hij gokt maar wat af, wil te snel en te graag).quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:36 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja en mocht ie hettoch nodig hebben kun je er altijd nog voor kiezen om bv groep twee over te doen toch?
Al is mijn ervaring dat dat niet zo snel gebeurt.. eerder in groep 3 of 4 mocht het uberhaupt nodig zijn.
Bram loopt nu al erg voor.quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:42 schreef L-E het volgende:
Wat is het bezwaar bij 2,5 jaar kleuteren?
Maar hij kan de sociaal-emotionele ontwikkeling toch wel hard nodig hebben? Kleuterklas is m.i. zo veel meer dan kleuren leren en kunnen knippenquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bram loopt nu al erg voor.
Groep 1,2 en 3 zit hier bij elkaar, dus ik gok dat zeker bram snel klaar is met de stof groep 1 en 2.
Haha, zo irritant.quote:
Nee want dat moeten ze juist op de psz leren!quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:48 schreef L-E het volgende:
[..]
Kleuterklas is m.i. zo veel meer dan kleuren leren en kunnen knippen
Oh dat snap ik helemaal! Dat is op dit moment ook mijn grootste zorg hoor.quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:48 schreef L-E het volgende:
[..]
Maar hij kan de sociaal-emotionele ontwikkeling toch wel hard nodig hebben? Kleuterklas is m.i. zo veel meer dan kleuren leren en kunnen knippen
Ik ben bang dat hij dan geen uitdaging meer heeft.quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:51 schreef Loj het volgende:
Als ik me goed kan herinneren hadden wij vooral t probleem dat hij al naar het kdv gaat dus we kregen niets terug...
Maar ik ga toch nog eens ff terugzoeken. Het is alweer een paar maanden geleden dat ik me erin heb verdiept.
Waarom wil je niet dat Bram 2,5 jaar kleutert Tico?
Ik ben er juist heel blij mee
Wij willen ook als scho weer terug richting de 1 okt grens ipv de 1 jan grens. Wij blijven telkens weer zien dat de okt-dec kinderen het erg zwaar hebben.
Ik deed te lang over m'n berichtje netquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben bang dat hij dan geen uitdaging meer heeft.
Maar ik verwacht eigenlijk dat school zegt laat maar meedraaien. Iedereen werkt sowieso op zn eigen niveau en tempo. Dalton <3
Ok. Dit onthou ik wel even.quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:56 schreef L-E het volgende:
Oudste is intelligent: scoorde op alle cito's A+ (dat heet nu niet meer zo, het was de hoogste score iig) maar wat waren we (en zijn we) blij dat hij die tijd bij de kleuters heeft kunnen doorbrengen. Hij was eerder echt niet toe aan in een klas zitten met toch wel grote kinderen en alles wat daarbij hoort, ook al kon hij de lesstof aan. Ik ben fan van lang kleuteren
Ja, jemig, sorry hè. Ik heb ook maar 1 referentiepunt. Ik zal voortaan waken iets generaliserends te zeggen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:24 schreef L-E het volgende:
Blij om te lezen dat Eva niet kan puzzelen SparkHier lukt dat dan wel, maar kleuren en vormen, waarvan ik ook hier las dat ze 'dat echt wel kennen', hell no. Hij kan wel Pokemon herkennen trouwens, maar daar scoor je niet mee op de Cito later he
En individueel extra verdieping aanbieden is natuurlijk een goede optie om verveling tegen te gaan, zoals je al zegt. Ik ken Dalton niet, maar volgens mij is het op scholen redelijk gebruikelijk tegenwoordig om naar het niveau van het individu te kijkenquote:
Doe niet zo misplaatst beledigd, alsjeblieft zeg.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:04 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja, jemig, sorry hè. Ik heb ook maar 1 referentiepunt. Ik zal voortaan waken iets generaliserends te zeggen.
Misplaatst beledigd? Ik krijg hier de boel over me heen alsof ik m'n kind push en weet ik wat. En nee, dat was jij niet, dat waren er meer.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:06 schreef L-E het volgende:
[..]
Doe niet zo misplaatst beledigd, alsjeblieft zeg.
quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:09 schreef Ticootje het volgende:
Bram liep met een pop bij de cb arts. Dus die vraagt bram: is de pop een jongen of een meisje.
Bram: ja.. * zucht, kijk verveeld, dat weet ik toch niet??!
Ja. Dat dus. Je ligt soms echt in een deuk wat voor onzin daar uitkomt.quote:
Klinkt goed. Dat zijn inderdaad de betere projecten; sluit goed aan op de belevingswereld en is motiverend, en ze zien hoe abstracte kennis werkt in de praktijk.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:02 schreef .Sparkling. het volgende:
Mij lijkt even extra kleuteren ook heel fijn voor een kind ja. Eva is van eind mei dus dat is helaas niet zo lang.
Ik ben trouwens om dezelfde reden geen fan van klassen laten overslaan. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat sociaal emotioneel goed is voor een kind. Dan liever gewoon meedraaien plus extra verdieping. Basisschool waar we gisteren gingen kijken had dat wel heel mooi, daar waren jongens bezig een hut van bamboe te maken in de plusklas. Maar ze mochten niet zomaar bouwen, vooraf moesten ze een realistische bouwtekening maken en inschatten hoe lang ze bezig waren, hoeveel materiaal nodig was enz. Jongens waren heel druk en heel trots op wat ze maakten
Ja? Vond het ook heel leuk om te bekijken, het hoeft natuurlijk ook niet allemaal leren uit een boekje te zijn. Het was ook oprecht een hele fijne school, ben benieuwd of de rest daar nog aan kan tippenquote:Op donderdag 28 januari 2016 22:11 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Klinkt goed. Dat zijn inderdaad de betere projecten; sluit goed aan op de belevingswereld en is motiverend, en ze zien hoe abstracte kennis werkt in de praktijk.
Excuus, ik ben een tikje verdrietig over de voor de hand liggende dingen en dan kom ik wat ongenuanceerder door de bocht dan ook ik wenselijk vind.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:09 schreef Cwen het volgende:
[..]
Misplaatst beledigd? Ik krijg hier de boel over me heen alsof ik m'n kind push en weet ik wat. En nee, dat was jij niet, dat waren er meer.
Ik zie de dingen anders, denk ik. En ik kreeg toch even het gevoel dat daar geen ruimte voor was. Dat vind ik heel erg jammer.
Dit klinkt logisch!quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:15 schreef Loj het volgende:
Hihi, die Luuk.
Wat wij merken op onze school (en zien het ook stichting breed, maar dat zegt niets over heel Nederland) is dat jonge leerlingen (uit okt-dec) net langer de tijd nodig hebben en net wat meer concentratieproblemen.
En eigenlijk is dat logisch. Het traditioneel onderwijs richt zijn onderwijs in op de spanningsboog van de leerlingen. Bij de kleuters ben je max 5 min bezig met een werkje, groep 3 is het de afwisseling van 10 min werken en dan weer hetzelfde op een andere manier aangeboden.
In groep 8 is het bijna een uur geconcentreerd werken...
Wij zien dat de jonge leerlingen (en dat is ook een van de problemen bij versnelde leerlingen) daardoor eerder afhaken, stof en herhaling missen terwijl ze het een maand later wel kunnen.
Dat klinkt logisch inderdaad, interessant.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:15 schreef Loj het volgende:
Hihi, die Luuk.
Wat wij merken op onze school (en zien het ook stichting breed, maar dat zegt niets over heel Nederland) is dat jonge leerlingen (uit okt-dec) net langer de tijd nodig hebben en net wat meer concentratieproblemen.
En eigenlijk is dat logisch. Het traditioneel onderwijs richt zijn onderwijs in op de spanningsboog van de leerlingen. Bij de kleuters ben je max 5 min bezig met een werkje, groep 3 is het de afwisseling van 10 min werken en dan weer hetzelfde op een andere manier aangeboden.
In groep 8 is het bijna een uur geconcentreerd werken...
Wij zien dat de jonge leerlingen (en dat is ook een van de problemen bij versnelde leerlingen) daardoor eerder afhaken, stof en herhaling missen terwijl ze het een maand later wel kunnen.
Dat snap ikquote:Op donderdag 28 januari 2016 22:18 schreef L-E het volgende:
[..]
Excuus, ik ben een tikje verdrietig over de voor de hand liggende dingen en dan kom ik wat ongenuanceerder door de bocht dan ook ik wenselijk vind.
Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig! Goed observeren is alles behalve makkelijk, en je hebt ook nog - wat Franny ook aanhaalde - de wisselwerking tussen ouders en school/leerkracht.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:20 schreef Loj het volgende:
Maar het allerbelangrijkste is: kijk naar het kind... Uitzonderingen bevestigen de regel.
Dat is het ook, en soms maak je ook een "fout".quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:23 schreef Cwen het volgende:
[..]
Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig!
De wisselwerking gaat vaak gewoon goed he.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:23 schreef Cwen het volgende:
[..]
Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig! Goed observeren is alles behalve makkelijk, en je hebt ook nog - wat Franny ook aanhaalde - de wisselwerking tussen ouders en school/leerkracht.
Observeren zonder een oordeel te hebben, of iets te projecteren, echt alleen maar kijken, dat is inderdaad supermoeilijk, voor iedereen. Ik probeer het wel bij I. ook.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:23 schreef Cwen het volgende:
[..]
Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig! Goed observeren is alles behalve makkelijk, en je hebt ook nog - wat Franny ook aanhaalde - de wisselwerking tussen ouders en school/leerkracht.
Mijn vraag werd een beetje ondergesneeuwd geloof ik, maar hebben jullie nog gesprek met de psz gehad?quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:23 schreef Cwen het volgende:
[..]
Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig! Goed observeren is alles behalve makkelijk, en je hebt ook nog - wat Franny ook aanhaalde - de wisselwerking tussen ouders en school/leerkracht.
Och, dat is zeker naar. Hij vervaagt door de wisselwerking van de stoffen in papier, inkt en uv. Je kunt hem het best in ofwel zuurvrij papier ofwel zuurvrij plastic in een zuurvrije doos afgesloten opbergen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 23:14 schreef L-E het volgende:
Ik vind het echt naar dat de oorspronkelijke echo vervaagt
Misschien zou een echoscopiste zoiets weten?
Pardon, zeker ondergesneeuwd! Nee, na de kerstvakantie niet meer. Er zijn 4 nieuwe kindjes begonnen die allemaal veel moeite hebben met wennen, dus er is letterlijk even geen ruimte.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:49 schreef Kyara het volgende:
[..]
Mijn vraag werd een beetje ondergesneeuwd geloof ik, maar hebben jullie nog gesprek met de psz gehad?
Dit. Ik heb zelf een klas overgeslagen en heb altijd heel veel moeite moeten doen om sociaal-emotioneel 'mee te komen' met de rest. Dat trok pas bij toen ik bleef zittenquote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:39 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik ben het er helemaal mee eens dat klassen overslaan op cognitief gebied misschien best kan. Maar vergeet het sociaal-emotioneel gebied.
Wat is actief? Al vanaf 1 jaar zit ze regelmatig op het potje, maar pas sinds een maand nu is ze er ook mee bezig en heeft ze er interesse in. Ik lees voor, zij zit, zo houden we het leuk. Ze voelt ook steeds vaker dat ze iets moet, dus met kleine stapjes gaan we zo voorwaarts.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:28 schreef Burdie het volgende:
Als ik hier toch dingen aan het vragen ben; zindelijkheidstraining. Wanneer zijn jullie daar actief mee begonnen?
Nee, dat ben ik niet, om precies de reden die jij hier noemt - was bij mij ook zo. Maar het is allemaal 1 stichting, en er is verder niets beschikbaar in de buurt. Helaas is er dus niet veel aan te doen buiten het goed in de gaten houden.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:32 schreef Sylver_ het volgende:
Ik wist helemaal niet dat echo foto's vervagen. Dat is in jullie situatie helemaal ruk, LE![]()
Cwen, ze vraagt geen aandacht, maar krijgt ze dat wel als het zo druk is?
Ik ben bang dat als ze pas aandacht krijgt als ze er om vraagt, je altijd een beetje achter de feiten aanloopt.
Dat is tenminste mijn eigen ervaring als rustig middenmootje op de basisschool. Op het moment dat ik aandacht ging vragen, ging daar een lange periode van 'niet zo fijn voelen' aan vooraf dat blijkbaar niemand door had.
Ik heb wel het idee dat je eigenlijk helemaal niet tevreden bent met deze psz. Maar er is geen andere (enigszins) in de buurt?
Spannende dag voor Riley en Omen! Gaat ze alleen wennen of blijf je er nog bij, Omen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |