abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159478334
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:24 schreef L-E het volgende:
Blij om te lezen dat Eva niet kan puzzelen Spark :D Hier lukt dat dan wel, maar kleuren en vormen, waarvan ik ook hier las dat ze 'dat echt wel kennen', hell no. Hij kan wel Pokemon herkennen trouwens, maar daar scoor je niet mee op de Cito later he :P
Ja, jemig, sorry hè. Ik heb ook maar 1 referentiepunt. Ik zal voortaan waken iets generaliserends te zeggen.

En ja, ik ben erg van het cognitieve. Zit zelf ook erg in m'n hoofd, dus dat is niet gek.
En ja, ik zou het fijn vinden als ze haar op de psz meer stimuleren op sociaal gebied, of creatief gebied of whatever. Maar dat lijkt helemaal onmogelijk, dus tja... Nergens is tijd voor. Zolang ze maar niet opvalt is het goed. Dat zint me niet, maar het is niet op te lossen nu.
Home is where the O+ is...
pi_159478367
Luuk zal volgens zn leeftijd ws maar 1,5 jaar kleuteren, maar ik gok dat hij het toch 2,5 jaar gaat doen.
Sofie is van eind oktober en kleutert dus ook korter. Zij heeft t nu echt wel nodig om straks naar groep 3 te gaan. Ze leest boekjes op m3 niveau en schrijft al aardig wat. Ze krijgt nu ook extra uitdaging in haar werkjes omdat ze zich anders gaat vervelen.

Kleuren kent Luuk goed, zelfs wat nuances in het licht en donker. Geen idee of hij vormen kent.

Hij kent wel overduidelijk het verschil tussen jongens en meisje. Hij was vanmorgen WOEST op me. Normaliter zorgt mijn man voor Luuk in de ochtend, maar vanmorgen moest hij al de deur uit voor de kinderen wakker waren.

Luuk begin met roepen om papa, maar toen ik boven kwam was het mis:
" nee mama, papa moet mij doen"
"mogen geen meisjes op mijn kamer"
"jij bent een meisje, meisjes zijn STOM en niet op mijn kamer"
"ga weg meisje, ik wil papa"
"ik wil niet meer met jou trouwen, jij bent een meisje, ik wil met papa trouwen, papa is een jongen"


Toen kwam z'n zus ook nog eens op het tumult af

"ga weg sies, jij bent ook al een meisje, meisjes zijn STOM sies"
*poef* nu is het weg
pi_159478371
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ok. Dit onthou ik wel even.
En individueel extra verdieping aanbieden is natuurlijk een goede optie om verveling tegen te gaan, zoals je al zegt. Ik ken Dalton niet, maar volgens mij is het op scholen redelijk gebruikelijk tegenwoordig om naar het niveau van het individu te kijken :)
pi_159478413
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:04 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ja, jemig, sorry hè. Ik heb ook maar 1 referentiepunt. Ik zal voortaan waken iets generaliserends te zeggen.

Doe niet zo misplaatst beledigd, alsjeblieft zeg.
pi_159478527
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:06 schreef L-E het volgende:

[..]

Doe niet zo misplaatst beledigd, alsjeblieft zeg.
Misplaatst beledigd? Ik krijg hier de boel over me heen alsof ik m'n kind push en weet ik wat. En nee, dat was jij niet, dat waren er meer.
Ik zie de dingen anders, denk ik. En ik kreeg toch even het gevoel dat daar geen ruimte voor was. Dat vind ik heel erg jammer.
Home is where the O+ is...
pi_159478534
Bram liep met een pop bij de cb arts. Dus die vraagt bram: is de pop een jongen of een meisje.
Bram: ja.. * zucht, kijk verveeld, dat weet ik toch niet??!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159478581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:09 schreef Ticootje het volgende:
Bram liep met een pop bij de cb arts. Dus die vraagt bram: is de pop een jongen of een meisje.
Bram: ja.. * zucht, kijk verveeld, dat weet ik toch niet??!
:D wat heerlijk! Wijsneus
E.
pi_159478603
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:10 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

:D wat heerlijk! Wijsneus
Ja. Dat dus. Je ligt soms echt in een deuk wat voor onzin daar uitkomt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159478609
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:02 schreef .Sparkling. het volgende:
Mij lijkt even extra kleuteren ook heel fijn voor een kind ja. Eva is van eind mei dus dat is helaas niet zo lang.
Ik ben trouwens om dezelfde reden geen fan van klassen laten overslaan. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat sociaal emotioneel goed is voor een kind. Dan liever gewoon meedraaien plus extra verdieping. Basisschool waar we gisteren gingen kijken had dat wel heel mooi, daar waren jongens bezig een hut van bamboe te maken in de plusklas. Maar ze mochten niet zomaar bouwen, vooraf moesten ze een realistische bouwtekening maken en inschatten hoe lang ze bezig waren, hoeveel materiaal nodig was enz. Jongens waren heel druk en heel trots op wat ze maakten O+
Klinkt goed. Dat zijn inderdaad de betere projecten; sluit goed aan op de belevingswereld en is motiverend, en ze zien hoe abstracte kennis werkt in de praktijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159478693
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:11 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Klinkt goed. Dat zijn inderdaad de betere projecten; sluit goed aan op de belevingswereld en is motiverend, en ze zien hoe abstracte kennis werkt in de praktijk.
Ja? Vond het ook heel leuk om te bekijken, het hoeft natuurlijk ook niet allemaal leren uit een boekje te zijn. Het was ook oprecht een hele fijne school, ben benieuwd of de rest daar nog aan kan tippen :D
E.
pi_159478754
Hihi, die Luuk.

Wat wij merken op onze school (en zien het ook stichting breed, maar dat zegt niets over heel Nederland) is dat jonge leerlingen (uit okt-dec) net langer de tijd nodig hebben en net wat meer concentratieproblemen.

En eigenlijk is dat logisch. Het traditioneel onderwijs richt zijn onderwijs in op de spanningsboog van de leerlingen. Bij de kleuters ben je max 5 min bezig met een werkje, groep 3 is het de afwisseling van 10 min werken en dan weer hetzelfde op een andere manier aangeboden.
In groep 8 is het bijna een uur geconcentreerd werken...
Wij zien dat de jonge leerlingen (en dat is ook een van de problemen bij versnelde leerlingen) daardoor eerder afhaken, stof en herhaling missen terwijl ze het een maand later wel kunnen.
pi_159478865
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:09 schreef Cwen het volgende:

[..]

Misplaatst beledigd? Ik krijg hier de boel over me heen alsof ik m'n kind push en weet ik wat. En nee, dat was jij niet, dat waren er meer.
Ik zie de dingen anders, denk ik. En ik kreeg toch even het gevoel dat daar geen ruimte voor was. Dat vind ik heel erg jammer.
Excuus, ik ben een tikje verdrietig over de voor de hand liggende dingen en dan kom ik wat ongenuanceerder door de bocht dan ook ik wenselijk vind.
pi_159478892
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:15 schreef Loj het volgende:
Hihi, die Luuk.

Wat wij merken op onze school (en zien het ook stichting breed, maar dat zegt niets over heel Nederland) is dat jonge leerlingen (uit okt-dec) net langer de tijd nodig hebben en net wat meer concentratieproblemen.

En eigenlijk is dat logisch. Het traditioneel onderwijs richt zijn onderwijs in op de spanningsboog van de leerlingen. Bij de kleuters ben je max 5 min bezig met een werkje, groep 3 is het de afwisseling van 10 min werken en dan weer hetzelfde op een andere manier aangeboden.
In groep 8 is het bijna een uur geconcentreerd werken...
Wij zien dat de jonge leerlingen (en dat is ook een van de problemen bij versnelde leerlingen) daardoor eerder afhaken, stof en herhaling missen terwijl ze het een maand later wel kunnen.
Dit klinkt logisch!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159478965
Maar het allerbelangrijkste is: kijk naar het kind... Uitzonderingen bevestigen de regel :) .
pi_159479022
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:15 schreef Loj het volgende:
Hihi, die Luuk.

Wat wij merken op onze school (en zien het ook stichting breed, maar dat zegt niets over heel Nederland) is dat jonge leerlingen (uit okt-dec) net langer de tijd nodig hebben en net wat meer concentratieproblemen.

En eigenlijk is dat logisch. Het traditioneel onderwijs richt zijn onderwijs in op de spanningsboog van de leerlingen. Bij de kleuters ben je max 5 min bezig met een werkje, groep 3 is het de afwisseling van 10 min werken en dan weer hetzelfde op een andere manier aangeboden.
In groep 8 is het bijna een uur geconcentreerd werken...
Wij zien dat de jonge leerlingen (en dat is ook een van de problemen bij versnelde leerlingen) daardoor eerder afhaken, stof en herhaling missen terwijl ze het een maand later wel kunnen.
Dat klinkt logisch inderdaad, interessant.
E.
pi_159479066
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:18 schreef L-E het volgende:

[..]

Excuus, ik ben een tikje verdrietig over de voor de hand liggende dingen en dan kom ik wat ongenuanceerder door de bocht dan ook ik wenselijk vind.
Dat snap ik :).
Home is where the O+ is...
pi_159479098
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:20 schreef Loj het volgende:
Maar het allerbelangrijkste is: kijk naar het kind... Uitzonderingen bevestigen de regel :) .
Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig! Goed observeren is alles behalve makkelijk, en je hebt ook nog - wat Franny ook aanhaalde - de wisselwerking tussen ouders en school/leerkracht.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cwen op 28-01-2016 22:29:02 ]
Home is where the O+ is...
pi_159479318
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:23 schreef Cwen het volgende:

[..]

Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig!
Dat is het ook, en soms maak je ook een "fout".
Maar met de kennis van een leerkracht en de inzichten van de ouders kom je wel heel ver :)

Hihi zo lijkt het net alsof leerkrachten geen inzichten hebben en de ouders geen kennis :@ :')
pi_159479590
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:23 schreef Cwen het volgende:

[..]

Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig! Goed observeren is alles behalve makkelijk, en je hebt ook nog - wat Franny ook aanhaalde - de wisselwerking tussen ouders en school/leerkracht.
De wisselwerking gaat vaak gewoon goed he.
Lijkt soms misschien niet omdat we vaak de mindere dingen hier vertellen (doe ik ook).

En nu ga ik slapen... Morgen ook weer een oudergesprek (over een kind dat aangeeft dat ze uitdaging mist ;) )
pi_159479800
Mijn kind heeft de beste juf van de wereld. Ze snapt hem, ze ziet hem, ze is net zo begaan met zijn welzijn als wij. Als je een goede leerkracht treft, dan heb je een gemeenschappelijk doel, dat communiceert heel fijn!

Morgen is ze jarig, Oudste ging heel ziek naar bed vanavond maar hij wil morgen toch even naar school om het kado en de kaart te brengen. Dat is belangrijk! O+
pi_159479869
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:23 schreef Cwen het volgende:

[..]

Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig! Goed observeren is alles behalve makkelijk, en je hebt ook nog - wat Franny ook aanhaalde - de wisselwerking tussen ouders en school/leerkracht.
Observeren zonder een oordeel te hebben, of iets te projecteren, echt alleen maar kijken, dat is inderdaad supermoeilijk, voor iedereen. Ik probeer het wel bij I. ook.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159480237
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:23 schreef Cwen het volgende:

[..]

Maar dat lijkt me, zeker als leerkracht maar soms zelfs als ouder, best lastig! Goed observeren is alles behalve makkelijk, en je hebt ook nog - wat Franny ook aanhaalde - de wisselwerking tussen ouders en school/leerkracht.
Mijn vraag werd een beetje ondergesneeuwd geloof ik, maar hebben jullie nog gesprek met de psz gehad?
pi_159480324
En inderdaad, de leerkracht kan zo bepalend zijn

pi_159480522
Volgens mij ben ik de enige die lentezoet niets aan vindt ;(

Weten jullie hoe je echo's goed kan bewaren, zonder dat ze vervagen?
pi_159480706
Foto van maken?
pi_159480738
Wilde ik ook net gaan typen, Kyara.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159480810
Inscannen misschien?

(en :* voor jou L-E )
pi_159480814
Nee, ik wil echt de fysieke echo ook bewaren en daar iets mee doen zodat het daar zichtbaar blijft, snap je?
pi_159480843
ja, dat begrijp ik wel.

Ik kan zo snel ook niets vinden. Het is best lastig vrees ik ;(
pi_159481207
Ik vind het echt naar dat de oorspronkelijke echo vervaagt ;(

Misschien zou een echoscopiste zoiets weten?
pi_159481260
Het enige waar ik aan kan denken, is een bewaarplek waar het donker, droog is en niet te warm. Zoals je ook met oude papieren omgaat bijvoorbeeld. Op die manier rek je het proces het meest.

Ik denk dat je het beste een fotograaf dat kan vragen?

Verder: :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159481514
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:14 schreef L-E het volgende:
Ik vind het echt naar dat de oorspronkelijke echo vervaagt ;(

Misschien zou een echoscopiste zoiets weten?
Och, dat is zeker naar. Hij vervaagt door de wisselwerking van de stoffen in papier, inkt en uv. Je kunt hem het best in ofwel zuurvrij papier ofwel zuurvrij plastic in een zuurvrije doos afgesloten opbergen.
Nu is het 3 jaar geleden dat ik met fotoarchieven werkte, dus voor de meest recente adviezen raad ik je aan het Fotomuseum in Rotterdam te contacteren. Zij weten echt alles van fotoconservering.
Home is where the O+ is...
pi_159481550
Ik zat nog even te googlen, maar wat je in ieder geval niet moet doen, is plastificeren. Dan worden ze helemaal zwart. (Wist je waarschijnlijk ook al, maar just in case.)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159481651
Ah tnx all. Cwen, ik ga de vraag bij hen neerleggen idd :)

We hebben niet zo veel van Elva dat tastbaar is, wat er is wil ik veilig stellen.
pi_159481688
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:49 schreef Kyara het volgende:

[..]

Mijn vraag werd een beetje ondergesneeuwd geloof ik, maar hebben jullie nog gesprek met de psz gehad?
Pardon, zeker ondergesneeuwd! Nee, na de kerstvakantie niet meer. Er zijn 4 nieuwe kindjes begonnen die allemaal veel moeite hebben met wennen, dus er is letterlijk even geen ruimte.
Ellie lijkt er wel mee om te kunnen gaan (beter dan ik - de wanhoop in die huiltjes, vreselijk!) en ze vraagt geen aandacht, dus wat hun betreft gaat het goed.
Ik weet niet of ik het daar mee eens ben - ze lijkt het wel naar haar zin te hebben nog steeds, maar alleen goed als ze niet opvalt vind ik ook geen fijn idee.
Home is where the O+ is...
pi_159484701
Hier heb ik de echo's donker bewaard (lade van dressoir) en daar is tot nu toe (bijna 3 en 5 jaar) nog niets aan het vervagen.

Wat vervelend dat een van de weinige tastbaarheden aan het vervagen is. Hopelijk vind je een goede oplossing :*
pi_159484716
Och, wat naar inderdaad, L-E. :*
pi_159484773
Wat naar l-e:*

Cwen, niet fijn dat ze geen aandacht vraagt. Ook dat is zo heel belangrijk als je het nodig hebt. Hopelijk heeft de peuterspeelzaal snel wel even tijd voor jouw zorgen/vragen. :*

Vandaag gaat Riley voor het eerst wennen op de peuterspeelzaal. Die is hier echt heel goedkoop. Sfeer was erg goed en de jufjes lijken me erg aardig.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 08:32:27 #189
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159485121
Ik wist helemaal niet dat echo foto's vervagen. Dat is in jullie situatie helemaal ruk, LE :{

Cwen, ze vraagt geen aandacht, maar krijgt ze dat wel als het zo druk is?
Ik ben bang dat als ze pas aandacht krijgt als ze er om vraagt, je altijd een beetje achter de feiten aanloopt.
Dat is tenminste mijn eigen ervaring als rustig middenmootje op de basisschool. Op het moment dat ik aandacht ging vragen, ging daar een lange periode van 'niet zo fijn voelen' aan vooraf dat blijkbaar niemand door had.

Ik heb wel het idee dat je eigenlijk helemaal niet tevreden bent met deze psz. Maar er is geen andere (enigszins) in de buurt?

Spannende dag voor Riley en Omen! Gaat ze alleen wennen of blijf je er nog bij, Omen?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159485172
Omen wat leuk voor Riley *O*

LE de echos blijven het beste als ze op een donkere plaats liggen en ook in een donkere plaats bekeken worden. Beetje zelfde effect als negatieven ontwikkelen jn een doka (aldus mijn man).

En ik ben het er helemaal mee eens dat klassen overslaan op cognitief gebied misschien best kan. Maar vergeet het sociaal-emotioneel gebied. Ik ben dan ook voorstander van een jaartje extra met verdieping :Y
  vrijdag 29 januari 2016 @ 09:02:50 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159485460
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 08:39 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik ben het er helemaal mee eens dat klassen overslaan op cognitief gebied misschien best kan. Maar vergeet het sociaal-emotioneel gebied.
Dit. Ik heb zelf een klas overgeslagen en heb altijd heel veel moeite moeten doen om sociaal-emotioneel 'mee te komen' met de rest. Dat trok pas bij toen ik bleef zitten :+.
Mijn nichtje heeft trouwens hetzelfde gehad en zij kon het wel, dus het verschilt echt per kind.
KuikenGuppy
pi_159485658
Dank voor de inzichten qua leerjaren. Ik heb inderdaad total geen rekening gehouden of het social-emotioneel ook wel kan. Ook de concentratie spanne denk ik natuurlijk helemaal niet over na.

Anyway, hij gaat nu eerst maar eens 3 ochtenden naar de psz en de middagen terug naar het kdv. Misschien kan hij daar ook al flink zn ei kwijt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 09:25:49 #193
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_159485733
Grinnik Tico. 😘
If you can dream it, you can do it...
  vrijdag 29 januari 2016 @ 09:28:27 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159485781
Als ik hier toch dingen aan het vragen ben; zindelijkheidstraining. Wanneer zijn jullie daar actief mee begonnen?
KuikenGuppy
pi_159485920
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:28 schreef Burdie het volgende:
Als ik hier toch dingen aan het vragen ben; zindelijkheidstraining. Wanneer zijn jullie daar actief mee begonnen?
Wat is actief? Al vanaf 1 jaar zit ze regelmatig op het potje, maar pas sinds een maand nu is ze er ook mee bezig en heeft ze er interesse in. Ik lees voor, zij zit, zo houden we het leuk. Ze voelt ook steeds vaker dat ze iets moet, dus met kleine stapjes gaan we zo voorwaarts.
Home is where the O+ is...
pi_159485960
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 08:32 schreef Sylver_ het volgende:
Ik wist helemaal niet dat echo foto's vervagen. Dat is in jullie situatie helemaal ruk, LE :{

Cwen, ze vraagt geen aandacht, maar krijgt ze dat wel als het zo druk is?
Ik ben bang dat als ze pas aandacht krijgt als ze er om vraagt, je altijd een beetje achter de feiten aanloopt.
Dat is tenminste mijn eigen ervaring als rustig middenmootje op de basisschool. Op het moment dat ik aandacht ging vragen, ging daar een lange periode van 'niet zo fijn voelen' aan vooraf dat blijkbaar niemand door had.

Ik heb wel het idee dat je eigenlijk helemaal niet tevreden bent met deze psz. Maar er is geen andere (enigszins) in de buurt?

Spannende dag voor Riley en Omen! Gaat ze alleen wennen of blijf je er nog bij, Omen?
Nee, dat ben ik niet, om precies de reden die jij hier noemt - was bij mij ook zo. Maar het is allemaal 1 stichting, en er is verder niets beschikbaar in de buurt. Helaas is er dus niet veel aan te doen buiten het goed in de gaten houden.
Home is where the O+ is...
pi_159485988
Burd:

Ze loopt nu regelmatig in een onderbroek (of in een wasbare luier zonder liner) door het huis. Ze heeft nog geen enkele keer op de wc/potje geplast, maar volgens montessori leert ze zo wel haar lichaam kennen en wordt plassen (en poepen) minder ongecontroleerd.
pi_159486000
Vlak voor zijn tweede verjaardag had hij interesse, dus toen hebben we het potje ingevoerd maar er niet zo gek veel mee gedaan.

Tussen 2-2,5 jaar wat halfslachtig geprobeerd maar de interesse was verdwenen.

Afgelopen zomer vond ik het zelf wel tijd (toen was hij 2 jr 9 maanden), dus een paar dagen actief geprobeerd maar dat resulteerde in een peuteresk IK WIL NIET OP HET POTJE MAMA!

Rond 3 jaar hebben we de luier een paar dagen afgedaan (omdat hij al bewezen had dat hij prima een paar uur lang droog kon blijven zonder luier en het naar ons idee meer een kwestie van niet willen dan niet kunnen was) maar helaas was de peutereske mening er nog steeds. Na twee dagen en twintig keer droge broeken aantrekken hebben we het opgegeven.

Afgelopen weekend weer geprobeerd zonder, potje in de woonkamer gezet en nu was het opeens wel ok. Hop, pats boem zindelijk :o Hij geeft het ook meteen zelf en ruim op tijd aan en heeft de hele week geen enkel ongelukje gehad, ook niet bij oma en op het kdv. Vanmorgen stond hij met een droge luier naast ons bed om te vertellen dat hij moest plassen, dus ik vermoed dat het ook 's nachts niet lang meer duurt. Hij is nu 3 jaar en 3 maanden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 29-01-2016 09:51:06 ]
  vrijdag 29 januari 2016 @ 09:41:32 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159486004
Kuiken heeft het potje interessant gevonden, maar wil er tegenwoordig niet meer op. Na een bezoek aan zijn nichtje (half jaar ouder) die geen luier meer draagt, wilde hij laatst zelf ook wel een dagje zonder en dat ging prima. Nu vraag ik hem bij elke luierwissel of hij zonder wil, maar dat wil hij nu absoluut niet meer. Potje wil hij ook niet, alleen bij een ander (bij de gastouder en bij de oppas wel, bij ons niet).
Ik blijf het vragen/aanbieden en laat het verder op zijn beloop. Zou dat een goede manier zijn of moet ik er actiever iets mee?
KuikenGuppy
  vrijdag 29 januari 2016 @ 09:43:34 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159486042
Oh mineola, zo zou het hier dus ook kunnen gaan. Helemaal prima :)
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')