abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:13:24 #251
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_161469664
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:42 schreef Zith het volgende:

[..]

De Aldi verkoopt deze week houten vierkantemeterbakken voor 12eur.
http://www.aldi.nl/aldi_metermoestuin_48_5_20430_33471.html
Ik ben inmiddels al begonnen om gaaswerk in te graven, dus ik heb het niet meer nodig, maar misschien heeft iemand anders nog wel iets aan je tip!
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:38:27 #252
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_161470080
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat voor hout is het? Geinpregneerd?
Het lijkt wel onbehandeld vuren. In dat geval zou ik er niet aan beginnen. Rot zo weg, of je bent meer kwijt aan het behandelen dan aan de bak zelf. Beste bak is er eentje van lariks of een andere duurzame houtsoort die niet behandeld hoeft te worden.
pi_161479031
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:38 schreef Barrah het volgende:

[..]

Het lijkt wel onbehandeld vuren. In dat geval zou ik er niet aan beginnen. Rot zo weg, of je bent meer kwijt aan het behandelen dan aan de bak zelf. Beste bak is er eentje van lariks of een andere duurzame houtsoort die niet behandeld hoeft te worden.
De prijs geeft je antwoord :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  † In Memoriam † zaterdag 16 april 2016 @ 23:34:54 #254
230491 Zith
pls tip
pi_161480763
nou sorry hoor =(
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 17 april 2016 @ 07:09:22 #255
422610 Barrah
pi_161484784
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:34 schreef Zith het volgende:
nou sorry hoor =(
Excuses nergens voor nodig. Het is verder een leuk bakje. Als je het koopt is het wel goed te weten wat je er van mag verwachten.
  zondag 17 april 2016 @ 10:04:52 #256
348178 NotTheSame
pi_161486731
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:34 schreef Zith het volgende:
nou sorry hoor =(
Ik zag wel dankzij jouw tip dat ze vanaf woensdag kweektunnels hebben voor een tientje, waarschijnlijk dat er eentje in m'n winkelwagen donder ;).
  zondag 17 april 2016 @ 14:33:22 #257
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_161493574
Bij mijn aldi stonden de mensen voor de deur te wachten bij opening zaterdag en waren ze gelijk uitverkocht.
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
  † In Memoriam † zondag 17 april 2016 @ 15:15:18 #258
230491 Zith
pls tip
pi_161495031
Een paar maanden geleden verhuisd naar een woning met grote (400m2) tuin, waarvan een deel gebruikt gaat worden als moestuin. Er zat al een tuinkas in maar glazen waren kapot, er stonden grote bomen (pruimen, berken en kastanje) omheen...

Het zand in de tuinkas was net woestijnzand, het zand buiten was redelijk denk ik. Het het nu als volgt bewerkt: Wat grote takken van de bomen eromheen afgezaagd (helemaal omhakken wilde ik dit jaar nog niet aan beginnen) zodat er meer licht is, 120L compost, 30 kg koemest, 200L tuinaarde, 10KG bentoniet (kattenbakgrit), 50L vermiciliet. Ramen van de kas gemaakt, padjes aangelegd...

Nu kijken of het dit jaar wat wordt, anders moeten de bomen er helemaal uit. In de kas wil ik tomaten, komkommer, paprika en kruiden. Buiten kruiden, uien, bieten, courgettes, spruiten.

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_161495345
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 15:15 schreef Zith het volgende:
Een paar maanden geleden verhuisd naar een woning met grote (400m2) tuin, waarvan een deel gebruikt gaat worden als moestuin. Er zat al een tuinkas in maar glazen waren kapot, er stonden grote bomen (pruimen, berken en kastanje) omheen...

Het zand in de tuinkas was net woestijnzand, het zand buiten was redelijk denk ik. Het het nu als volgt bewerkt: Wat grote takken van de bomen eromheen afgezaagd (helemaal omhakken wilde ik dit jaar nog niet aan beginnen) zodat er meer licht is, 120L compost, 30 kg koemest, 200L tuinaarde, 10KG bentoniet (kattenbakgrit), 50L vermiciliet. Ramen van de kas gemaakt, padjes aangelegd...

Nu kijken of het dit jaar wat wordt, anders moeten de bomen er helemaal uit. In de kas wil ik tomaten, komkommer, paprika en kruiden. Buiten kruiden, uien, bieten, courgettes, spruiten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
^O^
pi_161503025
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 10:04 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Ik zag wel dankzij jouw tip dat ze vanaf woensdag kweektunnels hebben voor een tientje, waarschijnlijk dat er eentje in m'n winkelwagen donder ;).
Vanaf morgen ook bij de Praxis, exact dezelfde voor dezelfde prijs.
  zondag 17 april 2016 @ 19:43:38 #261
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_161503103
Wat een mooi project Zith!
Spoilers!
  zondag 17 april 2016 @ 20:09:52 #262
422610 Barrah
pi_161503983
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Koel!

Als ik zo'n kas had zou ik een deel van de tegels eruit halen. En misschien ook van die smalle paadjes erin, zodat je in de kas ook mooi wat planten kwijt kunt. Al aan vruchten als aubergine en meloensoorten gedacht?

Het rek buiten aan de achterkant vraagt om een druif of tamme braam.
  † In Memoriam † zondag 17 april 2016 @ 20:21:42 #263
230491 Zith
pls tip
pi_161504306
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 20:09 schreef Barrah het volgende:

[..]

Koel!

Als ik zo'n kas had zou ik een deel van de tegels eruit halen. En misschien ook van die smalle paadjes erin, zodat je in de kas ook mooi wat planten kwijt kunt. Al aan vruchten als aubergine en meloensoorten gedacht?

Ja, dat was het plan maar is er dit jaar nog niet van gekomen. Volgens jaar wil ik er dit van maken:

Nu is het dus een L vorm.

quote:
Het rek buiten aan de achterkant vraagt om een druif of tamme braam.
Het rek is aan de zuidkant.... Er groeit aan de westkant (over de lengte waar tuinaarde is) een grote tamme braam, die heb ik gesnoeid en netjes in banen geleid - en probeer ik naar de achterkant (noordzijde) te corrigeren... maar verwacht dat deze te veel zon zal opvangen in de namiddag voor de plek waar ik tomaten wil neerzetten.

Ik heb het gevoel dat de vorige bewoners hun best hebben gedaan zo veel mogelijk schaduw over de kas te creeren, omringt door bomen en heggen, verpakt in bramen en (aan de zuidkant) dus dat rek voor grote klimmende planten.
  zondag 17 april 2016 @ 20:44:32 #264
348178 NotTheSame
pi_161504885
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 19:41 schreef Piles het volgende:

[..]

Vanaf morgen ook bij de Praxis, exact dezelfde voor dezelfde prijs.
Ik woon hier in the middle of nowhere, ik ben al blij dat ik 10km verderop een Aldi heb ;). Praxis is nog 10km verder :').

Zith mooi project!!
  zondag 17 april 2016 @ 21:59:51 #265
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_161508133
Hier gaat het ook als een trein *O*

Ik heb zo ongeveer 20 tomatenplanten en 15 paprikaplanten staan.
Gedeelte tomaten staat al buiten in de kas.

Verder nog wat meloen, radijs, aardbeien, komkommer, pepers en wat kruiden.

Zo ook 2 plantjes Trinidad Moruga Scorpion }) Welke ik met gouden handschoenen verzorg :P Man wat was ik blij dat deze opkwamen :)
pi_161532554
quote:
Een paar maanden geleden verhuisd naar een woning met grote (400m2) tuin, waarvan een deel gebruikt gaat worden als moestuin.
Wow O+ Mooi man!
pi_161532672
Zoo jaloers! Ik vrees hier voor m'n groentjes, het gaat wel erg veel wind vangen. Een storm en alles is om zeep denk ik. Maar goed, is ook voor de lol natuurlijk. Toch zonde als 't misgaat.
pi_161542164
Wauw Zith! Succes met dit mooie project!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_161542393
Mooi project Zith!

Even een vraagje, wat is de beste combi om mijn bakken mee te vullen? Gedeelte tuinaarde met potgrond?
Ik heb sowieso besloten ze niet volledig met goede grond te vullen, we zijn nu een garage af aan het graven en gooien de aarde met puin (voornml kleinere stenen) tot iets van de helft van de bak.
  dinsdag 19 april 2016 @ 09:04:54 #270
348178 NotTheSame
pi_161542718
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 april 2016 08:26 schreef Audreyoot het volgende:
Mooi project Zith!

Even een vraagje, wat is de beste combi om mijn bakken mee te vullen? Gedeelte tuinaarde met potgrond?
Ik heb sowieso besloten ze niet volledig met goede grond te vullen, we zijn nu een garage af aan het graven en gooien de aarde met puin (voornml kleinere stenen) tot iets van de helft van de bak.
Helaas geen antwoord op je vraag, maar die stenen blijven wel naar boven komen als het regent. Hier hebben we dat ook, onze tuin had vroeger 30 bomen en sierpaden met steentjes, we hebben 90% eruit gekregen met het afgraven, maar die resterende 10% zat nog in de grond, met als gevolg dat ik bij elke schoffelbeurt nog een halve emmer stenen eruit vis :X.
pi_161542732
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:04 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Helaas geen antwoord op je vraag, maar die stenen blijven wel naar boven komen als het regent. Hier hebben we dat ook, onze tuin had vroeger 30 bomen en sierpaden met steentjes, we hebben 90% eruit gekregen met het afgraven, maar die resterende 10% zat nog in de grond, met als gevolg dat ik bij elke schoffelbeurt nog een halve emmer stenen eruit vis :X.
Nee dat zit onderin de bak, er komt dan nog zeker 40 cm andere grond op, denk je echt dat het naar boven komt? Ik ga ook niet schoffelen in de bak btw :P
  dinsdag 19 april 2016 @ 09:09:38 #272
348178 NotTheSame
pi_161542770
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:06 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Nee dat zit onderin de bak, er komt dan nog zeker 40 cm andere grond op, denk je echt dat het naar boven komt? Ik ga ook niet schoffelen in de bak btw :P
Wij zijn hier een meter de grond in gegaan vanwege de wortels en ik kom ze nog steeds tegen ;(.
pi_161542787
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:09 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Wij zijn hier een meter de grond in gegaan vanwege de wortels en ik kom ze nog steeds tegen ;(.
Hmm, ja in de tuin zelf kan ik me dat wel voorstellen met spitten, schoffelen ploegen enzo. Maar in een bak? Het enige wat ik daar af en toe in doen is wat onkruid eruit halen :P
  dinsdag 19 april 2016 @ 09:16:38 #274
348178 NotTheSame
pi_161542866
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:10 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Hmm, ja in de tuin zelf kan ik me dat wel voorstellen met spitten, schoffelen ploegen enzo. Maar in een bak? Het enige wat ik daar af en toe in doen is wat onkruid eruit halen :P
Dit is in onze siertuin, dus dieper als 10cm kom ik niet. Het probleem is dat door de regen de kleine stenen (tot nu toe kwam ik stenen <5cm tegen) die diep liggen omhoog worden gewerkt omdat het zand zich een weg naar beneden zoekt (aldus N.'s oom, hovenier).
De grote keien ben ik nog niet tegengekomen, ik denk dat die gewoon te zwaar zijn ofzo?
pi_161542898
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:16 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Dit is in onze siertuin, dus dieper als 10cm kom ik niet. Het probleem is dat door de regen de kleine stenen (tot nu toe kwam ik stenen <5cm tegen) die diep liggen omhoog worden gewerkt omdat het zand zich een weg naar beneden zoekt (aldus N.'s oom, hovenier).
De grote keien ben ik nog niet tegengekomen, ik denk dat die gewoon te zwaar zijn ofzo?
Ohw dat is minder :P Ik had namelijk ook het idee om de onderkant met wat tempexplaten op te vullen en daarover grond. 10 kuub is nogal behoorlijk en zo diep wortelen mijn moestuinplantjes toch niet. Gelukkig had ik die puingrond pas in 1 bak gedaan, doe ik de rest wel met tempexplaten :)
pi_161543332
Ik heb mijn tuin tot op 1.5 meter diep omgespit.
Kwam tegels, betonnen schuttingdelen en stukken boomstammen tegen..

Dus alles er maar netjes uitgehaald.. De compleet dode grond had ik voorzien van aardappelen om de structuur van grond te verbeteren.
Daarna compost toegevoegd en het natuurlijke afval van mijn kippen en konijnen..

Nu 3 jaar later is het goede vruchtbare grond waar tot op heden allerlei zaken goed groeien..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_161543545
Nice ik heb bij de Lidl ook zo'n handige kweekkast voor slechts 5 euro op de kop getikt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 19 april 2016 @ 10:28:54 #278
422610 Barrah
pi_161544025
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb mijn tuin tot op 1.5 meter diep omgespit.
Hoe groot is je tuin? Zo diep heb je het over een enorme hoeveelheid grond en is ook niet nodig voor de doorsnee (moes)tuin. Bedoel je niet 1,5 spade?
pi_161546598
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:28 schreef Barrah het volgende:

[..]

Hoe groot is je tuin? Zo diep heb je het over een enorme hoeveelheid grond en is ook niet nodig voor de doorsnee (moes)tuin. Bedoel je niet 1,5 spade?
De moestuin is een kleine 10 x 4 meter..
En nee, het was echt 1,5 meter ;( Overal kwam ik puin en zooi tegen, dus ik heb het maar allemaal uitgegraven om zeker te weten dat er geen troep meer in de grond zat.

dat alles n.a.v. het vinden van een rij stoeptegels/bielzen op +- 1 meter diepte..
Toen ik de fundering van de schuur uit aan het graven was bleek dat ze de fundering gemaakt hadden van stukken puin/steen met wat cement er tussen :') Dus ja, je krijgt dan al gauw je bedenkingen over de rest.

Als je een beetje de historie van de tuin weet, is het inderdaad niet nodig..
Prrrrttt
  dinsdag 19 april 2016 @ 12:56:10 #280
422610 Barrah
pi_161547467
Een plant wortelt hooguit 35 cm diep. Wil je een boom planten dan volstaat het om plaatselijk wat dieper uit te graven. Problemen met afwatering zijn op te lossen door drainage waarvoor je slechts een paar sleuven van hooguit 50cm hoeft te graven.

De rest had prima kunnen blijven zitten. Zo diep uitgraven kost een hoop tijd en energie en kan zelfs leiden tot nieuwe problemen zoals verzakkingen.

Maar als je hebt je zo te lezen in elk geval prima vermaakt met het verzetten van 60 kuub grond. _O-
pi_161550269
Weet ik, maar ik wilde graag zekerheid ipv over tig jaar weer rommel tegen komen.

Oh, en dat er een puin container op de parkeerplaats stond was natuurlijk ook een goede reden om echt alles in 1 keer weg te krijgen.. :P

Ik heb me goed vermaakt met me 40jaar oude schop (kost wat tijd en wat rugpijn ja, maar dan heb je ook wat)
Prrrrttt
pi_161553616
mooie kas hoor!

Stenen pad in het midden zou ik zo laten. Makkelijk om kuipen, potgrond etc over aan of af te voeren. Bovendien loop je even wat gemakkelijker de kas in om alleen eens te kijken.

quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 20:21 schreef Zith het volgende:

[..]

Ja, dat was het plan maar is er dit jaar nog niet van gekomen. Volgens jaar wil ik er dit van maken:

[ afbeelding ]

Nu is het dus een L vorm.

[..]

Het rek is aan de zuidkant.... Er groeit aan de westkant (over de lengte waar tuinaarde is) een grote tamme braam, die heb ik gesnoeid en netjes in banen geleid - en probeer ik naar de achterkant (noordzijde) te corrigeren... maar verwacht dat deze te veel zon zal opvangen in de namiddag voor de plek waar ik tomaten wil neerzetten.

Ik heb het gevoel dat de vorige bewoners hun best hebben gedaan zo veel mogelijk schaduw over de kas te creeren, omringt door bomen en heggen, verpakt in bramen en (aan de zuidkant) dus dat rek voor grote klimmende planten.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  woensdag 20 april 2016 @ 19:23:10 #283
348178 NotTheSame
pi_161581861
Vandaag een pot met biologische bieslook gekregen van de plaatselijke groenteboer omdat ik zo snel was met reageren, daar de volle boodschappenkrat van de (hoogbejaarde) vrouw voor me uit elkaar dreigde te vallen O+.
Zal ik de bieslook buiten zetten of kan ik dit beter binnen houden?
pi_161582534
is het een pot met grond? of zo'n wortelkluid die op water is geweekt?
de laatste kan je beter binnen houden en opeten.

mijn bieslook in de tuin staat al een tijdje boven dus bieslook met grondkluit kan denk ik al wel buiten staan. dat was 2jaar geleden ook een winkelpotje met grond, kluit in 4e gescheurd en in de tuin geplant.
pi_161582949
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:49 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Weet ik, maar ik wilde graag zekerheid ipv over tig jaar weer rommel tegen komen.

Oh, en dat er een puin container op de parkeerplaats stond was natuurlijk ook een goede reden om echt alles in 1 keer weg te krijgen.. :P

Ik heb me goed vermaakt met me 40jaar oude schop (kost wat tijd en wat rugpijn ja, maar dan heb je ook wat)
Zelfs met een graafmachine zou ik daar nog niet aan beginnen.... :o
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 20 april 2016 @ 20:01:01 #286
348178 NotTheSame
pi_161583151
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:42 schreef Elleska het volgende:
is het een pot met grond? of zo'n wortelkluid die op water is geweekt?
de laatste kan je beter binnen houden en opeten.

mijn bieslook in de tuin staat al een tijdje boven dus bieslook met grondkluit kan denk ik al wel buiten staan. dat was 2jaar geleden ook een winkelpotje met grond, kluit in 4e gescheurd en in de tuin geplant.
Pot met grond.
Hij kan nog niet naar buiten (net als de rest van m'n opgekweekte groenten) want ik moet nog 4m hekwerk ingraven (stond vandaag op de planning maar de kinderen beslisten anders }:| ).

Vandaag ook een kweektunneltje op de kop getikt bij de Aldi. Vind het verrassend stevig staan voor een tientje!
pi_161583740
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ach, een beetje vent...
:') :P Nee, ik hou niet van half werk, en ik kan er niet tegen als ik geen zekerheid heb..

Het had zomaar kunnen zijn dat er chemische troep in de grond had gezeten, en dat wil ik dan liever weten.. Die spoor bielzen zijn er iig uit (helaas ook geen kist met geld gevonden, maar wel een 50mm kogel uit de 2e wereldoorlog.. :P)
Prrrrttt
  woensdag 20 april 2016 @ 22:26:42 #288
348178 NotTheSame
pi_161589237
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken of ik de foto nog heb van de mobiele kraan in onze tuin. Was best een komisch gezicht, zo'n 14 tons gevaarte in een tuintje van 30x8m ;).
pi_161596566
Gisteravond mijn 2 courgetteplantjes overgezet in een grote pot. Wat groeit dat snel zeg! En volgens mij komen de eerste knopjes er ook al aan.
pi_161596864
Ja gaat hard he? Zat net foto's te kijken van m'n tomatenplantjes 10 dagen terug. Is nu al een stuk groter allemaal.
pi_161597703
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 10:42 schreef Koettie het volgende:
Ja gaat hard he? Zat net foto's te kijken van m'n tomatenplantjes 10 dagen terug. Is nu al een stuk groter allemaal.
Kom hier ook om in de tomatenplantjes, maar dat komt wel op samen met de paprika's.

Wanneer mogen de bonen eigenlijk naar buiten? Want die verdragen geen vorst toch?
En vereisen cobrabonen nog een speciale grond of bijvoeding?
pi_161597806
Officeel pas a 15 mei. Ik heb nu al bonen buiten staan maar dat is eigenlijk vooral omdat ik veel te vroeg voorgezaaid heb en ze nu al giga zijn. In de nacht gaan ze wel naar binnen. En ach, als ze het niet overleven plant ik nieuwe. :P
pi_161599946
bonen mogen mei niet zien is het gezegde. dus eind mei buiten zaaien zodat ze in juni opkomen.
  donderdag 21 april 2016 @ 13:07:48 #294
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_161599957
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:21 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ach, een beetje vent...
:') :P Nee, ik hou niet van half werk, en ik kan er niet tegen als ik geen zekerheid heb..

Het had zomaar kunnen zijn dat er chemische troep in de grond had gezeten, en dat wil ik dan liever weten.. Die spoor bielzen zijn er iig uit (helaas ook geen kist met geld gevonden, maar wel een 50mm kogel uit de 2e wereldoorlog.. :P)
Hopelijk ligt er nog niet meer oorlogsafval :X

Maar grondig aangepakt hoor, mijn vader kwam in onze tuin zo ook veel zooi tegen. Maar dat was meer stenen en bierblikjes ;)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 21 april 2016 @ 13:09:24 #295
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_161599988
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 11:21 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Kom hier ook om in de tomatenplantjes, maar dat komt wel op samen met de paprika's.

Wanneer mogen de bonen eigenlijk naar buiten? Want die verdragen geen vorst toch?
En vereisen cobrabonen nog een speciale grond of bijvoeding?
sowieso even uitkijken met komende week. Nu is het heerlijk, maar het wordt echt guur weer. Met tere plantjes wacht ik nog minstens een week om naar buiten te gaan.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_161600056
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 13:09 schreef Againzender het volgende:

[..]

sowieso even uitkijken met komende week. Nu is het heerlijk, maar het wordt echt guur weer. Met tere plantjes wacht ik nog minstens een week om naar buiten te gaan.
Ze staan nu nog in een kweekbak maar zijn inmiddels wel een cm of 15 hoog. Wellicht dat ik ze al in een pot voor buiten zet en het voorlopig binnen hou.
  † In Memoriam † donderdag 21 april 2016 @ 16:33:30 #297
230491 Zith
pls tip
pi_161604057
1 courgette buiten in de grond gezet... Heb er nog veel meer en een deel te vroeg gezaaid en die beginnen al bloemen te krijgen :') is dus meer van als het dood gaat is het ook prima, want heb ook nog jongere versies.
pi_161605671
Waar kan ik het beste voeding halen voor de tomatenplantjes? Ze vertonen gele plekken op de bladeren.
  † In Memoriam † donderdag 21 april 2016 @ 21:24:53 #299
230491 Zith
pls tip
pi_161611829
Moestuinmest van de Aldi? Was vorig weekend nog aanwezig en 50% goedkoper dan die van de gamma :P
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 21 april 2016 @ 21:56:38 #300
176766 zoem
zoemt
pi_161613155
Het wordt de komende week maar matig weer, koud en regen -O- M'n krop-, pluk- en krulslaplantjes zijn nodig aan verspenen toe richting m'n nieuwe moestuinbak. Gelukkig kunnen die wel wat kou hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')