Niet dan?quote:Op zondag 21 februari 2016 03:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat is de impressie die je hebt idd, één grote puinhoop.
Jawel, maar verder is het wel interessant om te zien hoe die gozer door zijn bluf heen komt natuurlijk of niet.quote:
Mogge,quote:Op zondag 21 februari 2016 01:39 schreef tofastTG het volgende:
opt-outs bestaan al jaren.
Waarom denk je dat verschillende landen niet meedoen mbt JHA?
Of niet alle landen de euro hebben ingevoerd?
Die smiley staat er, omdat er al jaren geen sprake meer is van een ever closing Union. Zie landen die niet samenwerken op het gebied van JHA, of landen die niet meedoen aan de Euro. Aangezienhet de mogelijkheid tot opt-outs al jaren bestaan, is er inderdaad sprake van symboliek. Immers, de Britten kunnen al jaren kiezen voor een opt-out (en dit hebben ze dan ook herhaaldelijk gedaan).quote:Op zondag 21 februari 2016 10:10 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Mogge,
Waarom mijn post een traan trekt is me niet duidelijk maar ik vermoed dat het de combinatie Rutte
en leugenaar was die dit veroorzaakte, al stond er een vraagteken achter.
Ik volg de EU nog niet lang (van dichterbij) en mijn vraag leek me legitiem :
waarom wordt het begrip eu-integratie en ''ever closer union'' afgedaan als zinloze symboliek,
terwijl in vorige genoemde posts, en aangevuld met post #95 inmiddels waarvoor dank, bijvoorbeeld bleek dat het niet zomaar loze begrippen zijn ?
Ik zal dat zelf opzoeken en hoop dat anderen (en jij), indien zij daartoe bereid en gelegen zijn, er alvast meer over willen vertellen...![]()
En bedankt voor je wedervraag, het heeft me de afkorting JHA bijgeleerd.
Mijn eerste spontane antwoord op die vraag is, net als bij de feministen : wees baas in eigen buik.
Zelfbestuur, autonomie, onafhankelijkheid en zelfzeggenschap zijn andere woorden die mij in gedachten komen.
En de zoekmachine levert zoal dit op :
Analysis: Gavin Lee, BBC News Copenhagen
Ultimately, voting No means Denmark remains exempt from large parts of the EU's criminal justice and home affairs system,
The confusing wording of the referendum question seems to have been a factor.
The question was too complicated and technical.
Het antwoord, of een antwoord, op jouw vraag ''waarom denk je dat verschillende landen niet meedoen mbt JHA ?'' is volgens Gavin Lee dus dat de kiezers te ongeletterd waren om de vraag goed te begrijpen en dat (mede) daardoor Denemarken in de op-out is gedropt.
Ik betwijfel dat maar wil er niet te ver op in gaan, de vraag over deelname aan JHA of Euro is zover ik weet nooit aan mij gesteld en heb me er niet in verdiept.
Boris Johnson gaat campagne voeren voor het 'Nee' kamp en opent daarmee de strijd om het leiderschap van de conservatieven.twitter:bbclaurak twitterde op zondag 21-02-2016 om 16:10:35Boris WILL campaign to leave the EU -Huge boost for Out, big blow for number ten altho expected - more soon reageer retweet
Alsof dat een verrassing is.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:44 schreef Nintex het volgende:
Boris Johnson gaat campagne voeren voor het 'Nee' kamp en opent daarmee de strijd om het leiderschap van de conservatieven.twitter:bbclaurak twitterde op zondag 21-02-2016 om 16:10:35Boris WILL campaign to leave the EU -Huge boost for Out, big blow for number ten altho expected - more soon reageer retweet
Het is dus - zoals ik eruit opmaak - overbodige symboliek omdat de praktijk niet overeenkomt metquote:Op zondag 21 februari 2016 12:40 schreef tofastTG het volgende:
Die smiley staat er, omdat er al jaren geen sprake meer is van een ever closing Union. Zie landen die niet samenwerken op het gebied van JHA, of landen die niet meedoen aan de Euro. Aangezien de mogelijkheid tot opt-outs al jaren bestaat, is er inderdaad sprake van symboliek. Immers, de Britten kunnen al jaren kiezen voor een opt-out (en dit hebben ze dan ook herhaaldelijk gedaan).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In deze alinea uit NJB wordt de 'symboliek' van ever closer union vergeleken met het roer en dus de koers van de EU-mammoet :
De eersten sturen aan op de vorming van een federale Staat Europa naar analogie van de USA, terwijl hun opponenten een Europa van soevereine Staten bepleiten. Dit fundamentele verschil van inzicht heeft geleid tot een ideologische impasse, waarin niemand meer weet wat de EU is en waar de Unie voor staat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toegegeven, het maakt een alinea verder ineens een draai :
Deze ontwikkeling brengt met zich mee dat de term 'ever closer union' niet langer nodig is.
maar wil er iets anders voor in de plaats :
Het ligt daarom voor de hand de term 'ever closer union' in een nieuw EU-Verdrag te vervangen door 'common democracy'.
Ik ben geen jurist maar zoals ik het zie heeft 'ever closer union' te maken met beleidsplannen.
Die indruk werd sterker toen ik dit las n.a.v. dit :
Joint Communiqué - Charting the way ahead. An EU Founding Members’ initiative on strengthening Cohesion in the European Union
The Ministers of Foreign Affairs of Belgium, Germany, France, Italy, Luxembourg and the Netherlands met on 9 February 2016 in Rome.
They declare:
We remain resolved to continue the process of creating an ever closer union among the people of Europe.
Misschien was 'dood zinnetje' dan geen leugen maar dan toch minstens kort door de bocht waarbij hopelijk geen belangrijke dingen worden afgesneden zoals door de exxon valdez roergangers.shift-knop defekt
Wel een flinke troef voor het nee-kamp. Johnson is een zeer begaafde politicus, en hij kent de EU als geen ander.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:00 schreef borisz het volgende:
Het is geen aanval op het leiderschap van Cam aldus Boris.
De 0.1% wil in de EU blijven. Dit is het waarschuwingsschotquote:Op maandag 22 februari 2016 12:01 schreef Gutmensch het volgende:
Mooi, de Britse pond heeft de daling alvast ingezet.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-een-jaar~a4249435/
Ja bedanktquote:Op maandag 22 februari 2016 09:57 schreef Sloggi het volgende:
Hier licht Johnson zijn standpunt toe.
Een professioneel politicus die met zijn uitspraken de Pomd helpt doen dalen in waardequote:Op maandag 22 februari 2016 15:41 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ja bedankt
Conclusie van deze professionele politicus : EU is niet democratisch.
Kwam het woord 5x tegen in zijn opinie en 5x ongunstig.... [ afbeelding ]
Voordat het bergop gaat, gaat het dan niet eens bergaf een keer?quote:Op maandag 22 februari 2016 17:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een professioneel politicus die met zijn uitspraken de Pomd helpt doen dalen in waarde
Dat is het zure bommen offensief van de super elite, zie post KKquote:Op maandag 22 februari 2016 17:23 schreef 99.999 het volgende:
Een professioneel politicus die met zijn uitspraken de Pond helpt doen dalen in waarde
Is dat opeens slecht? Het zou wel eens fijn zijn als dezelfde mensen een beetje consequent waren en niet constant tegenovergestelde argumenten gebruiken wanneer het ze uitkomt. Dus een goedkope euro is ook slecht? We moeten er naar streven dat de euro duurder wordt?quote:Op maandag 22 februari 2016 17:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een professioneel politicus die met zijn uitspraken de Pomd helpt doen dalen in waarde
Jij hebt duidelijk veel kaas gegeten van de valutamarkt... De koers van de Euro is (deels) laag dankzij een groot aanbod van euro's door de ECB. De koers van de pond lijkt te zijn afgenomen doordat men verwacht dat de vraag naar ponden in de toekomst gaat dalen. Het verschil tussen bovengenoemde oorzaken is neem ik aan duidelijk?quote:Op woensdag 24 februari 2016 05:15 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Is dat opeens slecht? Het zou wel eens fijn zijn als dezelfde mensen een beetje consequent waren en niet constant tegenovergestelde argumenten gebruiken wanneer het ze uitkomt. Dus een goedkope euro is ook slecht? We moeten er naar streven dat de euro duurder wordt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |