Tuurlijk, het is maar muziek, en met muziek is helemaal niks misquote:Op zondag 24 januari 2016 18:48 schreef Nelvalhil het volgende:
Geinig stukje, speel zelf helemaal niks. Maar wel respect dat je jezelf upload naar FOK!
Thanks.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:03 schreef richolio het volgende:
Tof stukje gitaar met While My Guitar Gently Weeps!
Ikzelf speel drums en gitaar
Als ik uiteindelijk de apparatuur heb om mijn drumkit op te kunnen nemen kan ik wel wat laten horen. Gitaar zou ik nog wel op kunnen nemen met telefoon, maar ben niet uitzonderlijk goed ofzoquote:Op zondag 24 januari 2016 19:05 schreef braddie4.0 het volgende:
[..]
Thanks.
Zou je iets kunnen laten horen?
quote:Op maandag 25 januari 2016 10:20 schreef Gehenna het volgende:
Heb ooit eens dit opgenomen:
Het is een eerbetoon aan:
Annechien steenhuizenquote:Op maandag 25 januari 2016 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:
https://soundcloud.com/bosbeetle/annechien-steenhuizen
gemaakt voor de muzikale pakjesavond hier in MUZ
En mijn meest succesvolle op soundcloud:
https://soundcloud.com/bosbeetle/problem-solving
Maar dat komt waarschijnlijk omdat hij bij de gratis downloads van de lend me your underbelly single zat waar ik op de B-kant een remix had staan, en die ook maar even spammen:
https://soundcloud.com/lend-me-your-underbelly/stormvloedkering
Niks mis met teringherrie!quote:Op maandag 25 januari 2016 09:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Voor andere dingen verwijs ik door naar: MUZ / Het FOK!kers maken teringherrie topic
(helaas vol met links naar het ter zielen gegaande wtfmusic.org)
quote:Op maandag 25 januari 2016 17:14 schreef Gehenna het volgende:
https://soundcloud.com/bradley-van-dijk/caribisch-carnaval
Mijn hemel
Hmms waarom werkt het niet? Het klinkt wel.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 04:11 schreef Braddie het volgende:
http://picosong.com/8qEQ
Het is laat, ik had een simpele C > Bb > F Progressie bedacht die éigenlijk niet werkt omdat je de 7e trap van een mineur ladder toevoegd (De Vii van C Majeur is Bdim en niet Bb) Maar omdat ik uitkom op die F wat de iV is van C klopt/past het wel.
(Begin me pas net een beetje te verdiepen in muziek theorie als zijnde enorme noob, als ik het fout heb. Help alsjeblieft
Ja oke, maar de I is in deze toch echt de C en niet de F, anders was het een "normale" I > iV > V progressie geweest (De leidende tonsoort is toch echt C)quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:14 schreef kree het volgende:
[..]
Hmms waarom werkt het niet? Het klinkt wel.
Je zou het ook nog kunnen zien vanuit toonsoort F natuurlijk.
Dan is het V > IV > I
Maar ok de hele theorie achter de akkoorden en progressies is ook niet mijn sterkste kant
Starla??
Een beetje Reggae nummer duurt 2x 5 minuten met Dubquote:Op woensdag 27 januari 2016 03:59 schreef Braddie het volgende:
Ik was gisternacht bezig met een reggae achtige track wat helemaal geen reggae was
Maar er kwam vanavond een vriend langs en die begon wat te improviseren en allemaal tracks onder elkaar te gooien, dus heb er wat van geprobeerd te maken en wat backingvocals toegevoegd(En een paar hele basic dingetjes qua mixen geprobeerd.. Ben nog een noobje
)
Is alleen nog maar het intro, gaat een vrij lang nummer worden wel
Het is ook helemaal geen Reggaequote:Op woensdag 27 januari 2016 04:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een beetje Reggae nummer duurt 2x 5 minuten met Dub
Lastig te plaatsen is altijd goed uitgangspunt om het anders te doen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 04:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is ook helemaal geen ReggaeHet enige echt reggae aan het nummer is het orgeltje en misschien het slagje van de gitaar. Bij nader inzien is het meer een soort pop shuffle? Vind het een beetje lastig te plaatsen
Klopt zeer zeker, al is een crossover natuurlijk ook helemaal geen gek ietsquote:Op woensdag 27 januari 2016 04:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Lastig te plaatsen is altijd goed uitgangspunt om het anders te doen.
Doorsnee muziek maken kan iedereen op de PC, het gaat om de maffe invallen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 04:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Klopt zeer zeker, al is een crossover natuurlijk ook helemaal geen gek iets
Tracks met hele vreemde invallen heb ik niet, heb wel deze:quote:Op woensdag 27 januari 2016 04:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Doorsnee muziek maken kan iedereen op de PC, het gaat om de maffe invallen.
Je bent soms echt goed bezig, nu nog afmaken.quote:Op woensdag 27 januari 2016 04:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Tracks met hele vreemde invallen heb ik niet, heb wel deze:
http://picosong.com/8eCt/
Een vriend vroeg mij om een soort "Carnavalshit" Te maken voor hem
Dat werd een track over zijn Twingo
Zit een korte modulatie in naar F# of naja modulatie. Hij breekt eventjes los van de I > iV > V Progressie door een III op een best (Vind ik) Onverwachts moment. (In het couplet)
Ben niet van plan om er mee door te breken of om uberhaupt wat op te bouwen qua zang/productie, want dat vind ik niets voor mij professioneel en doe het dus puur voor de lol.quote:Op woensdag 27 januari 2016 04:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je bent soms echt goed bezig, nu nog afmaken.
quote:Op woensdag 27 januari 2016 04:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Tracks met hele vreemde invallen heb ik niet, heb wel deze:
http://picosong.com/8eCt/
Een vriend vroeg mij om een soort "Carnavalshit" Te maken voor hem
Dat werd een track over zijn Twingo
Zit een korte modulatie in naar F# of naja modulatie. Hij breekt eventjes los van de I > iV > V Progressie door een III op een best (Vind ik) Onverwachts moment. (In het couplet)
Soldaat van oranjequote:
Haha ja dat ding vond ik bij de kringloopquote:Op woensdag 27 januari 2016 13:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
Soldaat van oranje
(Kekke M-Audio controller voor 7,50 trouwens) Welke plugin gebruik je voor die pianosound?
Lachen man, moet zelf éigenlijk ook een midi controller voor erbij.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:41 schreef kree het volgende:
[..]
Haha ja dat ding vond ik bij de kringloop
Euhm is al een tijdje terug weet eigenlijk niet meer welke vst ik toen gebruikte, ik dacht truepiano
Tegenwoordig heb ik addictive keys die klinkt wel beter.
Ja het gebrek bij die M-Audio is dat er niet meer knopjes opzitten om alles te regelen in vst.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Lachen man, moet zelf éigenlijk ook een midi controller voor erbij.
Heb nu een Yamaha Tyros en die gebruik ik voor bandrepetitie maar óók voor gewoon dagelijks gebruik, en het is al een 14 jaar oud beestje met zo nu en dan wat gebreken, dus wil hem eigenlijk zo min mogelijk gaan gebruiken..
Ik ben zelf wel fan van die piano's die in Sampletank zittenMaar Addictive Keys ga ik eens checken.
Het liefst laat ik m`n Tyros ook daar staan, maar dat kan ik niet maken omdat ik dan én hier niks heb, én het is een openbare oefenruimte dus voordat ik 't weet is 'ie kapot en dan weet natuurlijk niemand hoe dat komt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:53 schreef kree het volgende:
[..]
Ja het gebrek bij die M-Audio is dat er niet meer knopjes opzitten om alles te regelen in vst.
Maargoed gebruik het ook alleen om een beetje mee te klooien hier in me kleine huisje, heb een Yamaha s90es maar die verdaagt in oefenruimtes (ook omdat ik geen zin heb om dat ding elke week heen en weer te zuilen trouwens)
Die nieuwe van yamaha (montage) ziet er ook vet uit, maar geen geld voor nu
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |