abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159362707
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ah, de bekende no true scotsman drogredenatie. Alleen als het goed gaat, zoals bij telefoon. noemen we het echte privatisering. En als het fout gaat is het de schuld van de overheid. :')
Dat is wel een goeie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 24 januari 2016 @ 19:09:48 #102
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159362792
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:59 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Wat is er privaat aan de woningbouw dan?
Vraag dat maar aan de Maserati-man en zijn huurders.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_159362816
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:59 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Wat is er privaat aan de woningbouw dan?
Eigenlijk kun je eerder vragen wat er publiek aan is? Woningbouwverenigingen zijn van origine privaat.
  zondag 24 januari 2016 @ 19:12:02 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159362854
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is wel een goeie.
Nou, nee. Het succes van marktwerking valt of staat bij de mate van vrijheid van de markt. Bij gare hybrides zoals de NS of de zorgverzekeraars is die vrijheid er helemaal niet, door de overmatige overheidsregulering. Bij de spoorwegen heb je, net als bij de meeste andere nutsvoorzieningen, ook nog eens het probleem van de infrastructuur. We zitten niet te wachten op drie waterleidingen in iedere straat, dus op die manier is concurrentie al helemaal niet mogelijk.

Bij de telefoniemarkt is die vrijheid groot genoeg, en bestaat de taak van de overheid slechts uit het tegengaan van kartelvorming (en dat is prima). Dus daar werkt het, en in andere gevallen niet.
In het geval van de zorgverzekeraars ben je niet afhankelijk van infrastructuur, dus kan een vrijere markt prima gevormd worden door het afschaffen van al die onnodige overheidsbemoeienis. Bij infrastructurele grootheden is het gewoon niet zo'n goed idee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_159362855
Vroeg me ook al af idd, zie Mike er veel over tweeten.
Maar goed, we gaan dezelfde kant uit dus?
I´m back.
pi_159363247
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:12 schreef Janneke141 het volgende:
Bij de telefoniemarkt is die vrijheid groot genoeg, en bestaat de taak van de overheid slechts uit het tegengaan van kartelvorming (en dat is prima). Dus daar werkt het, en in andere gevallen niet.
Het grappige is bij de telefonie lag er ook al een infrastructuur die gebruikt kon worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_159363262
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:12 schreef Ryan3 het volgende:
Vroeg me ook al af idd, zie Mike er veel over tweeten.
Maar goed, we gaan dezelfde kant uit dus?
nee het plan is jaren geleden ingetrokken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_159386647
Het trieste is dat, blijkbaar, dit geen geïsoleerd fenomeen is, maar het op veel grotere schaal voorkomt. Wat heb je aan een overheid, die zijn eigen burgers niet eens beschermt tegen loodvergiftiging? http://www.vox.com/2016/1/21/10811004/lead-poisoning-cities-us
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')