SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2016 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 75% gewijzigd door McTwente op 27-01-2016 16:34:39 ]![]()
De OP is verdwenen. Ik ga proberen dit te herstellen...
TT is speciaal voor Flipsen. Maar met de weersvoorspelling van dik boven de 10 graden aankomende week klopt het in Nederland ook wel.![]()
Oeh, dat klinkt goed!quote:Op zondag 24 januari 2016 09:09 schreef McTwente het volgende:
De OP is verdwenen. Ik ga proberen dit te herstellen...
TT is speciaal voor Flipsen. Maar met de weersvoorspelling van dik boven de 10 graden aankomende week klopt het in Nederland ook wel.![]()
Veel plezier met z'n allen bij de UHT!![]()
Alle andere lopers natuurlijk ook veel plezier en succes!![]()
![]()
In het kader van 'ik wil toch ook op lage hartslag kunnen lopen' net 12 km gehobbeld bij hartslag rond de 140. Wat een crime! De eerste 3-4 km gingen wel want liep ik rond de 6.30. Daarna moest ik echt rond de 7 min/km gaan lopen en ging mijn lijf klagen. Wel vastgehouden aan niet versnellen maar op t laatst ging die hartslag alsnog richting 145.
Ofwel: dit moet ik echt nog gaan leren. Maar hoe? Kan iemand mij daar wegwijs in maken? Of Is dit gewoon prima en wordt het vanzelf makkelijker?
En Is om de week een geschikte frequentie? (ik loop maar 3x per week waarvan 2X intervallen met de AV en ik wil afentoe liefst ook nog een wat vlottere duurloop doen.)
@YUR: lekker bezig!! Je loopt volgend weekend ook toch?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Je hartslag gaat altijd wat omhoog als je moeier wordt, 5 slagen lijkt me prima binnen de marge! Of anders meteen op die 7.00 beginnen, het duurt altijd even voordat je hartslag omhoog komt dus als je het eerste kwartier meteen die 140 gaat aanhouden loop je dan waarschijnlijk iets te hard voor je zone..quote:Op zondag 24 januari 2016 10:52 schreef Murmeli het volgende:
In het kader van 'ik wil toch ook op lage hartslag kunnen lopen' net 12 km gehobbeld bij hartslag rond de 140. Wat een crime! De eerste 3-4 km gingen wel want liep ik rond de 6.30. Daarna moest ik echt rond de 7 min/km gaan lopen en ging mijn lijf klagen. Wel vastgehouden aan niet versnellen maar op t laatst ging die hartslag alsnog richting 145.
Ofwel: dit moet ik echt nog gaan leren. Maar hoe? Kan iemand mij daar wegwijs in maken? Of Is dit gewoon prima en wordt het vanzelf makkelijker?
En Is om de week een geschikte frequentie? (ik loop maar 3x per week waarvan 2X intervallen met de AV en ik wil afentoe liefst ook nog een wat vlottere duurloop doen.)
@YUR: lekker bezig!! Je loopt volgend weekend ook toch?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
ik heb gelopen.
Ging maar zozo.
Mijn hartslagmeter maakte er ook een zootje van.
Ach, ik ben weer geweest.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Goed zo! De conditie/zin etc komt vanzelf wel weer.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:10 schreef mosselmossel het volgende:
Lief dagboek,
ik heb gelopen.
Ging maar zozo.
Mijn hartslagmeter maakte er ook een zootje van.
Ach, ik ben weer geweest.
Kusjes, mosselSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik ga vanmiddag nog een klein rondje. Ff de eerste meters op m'n nieuwe Nike's zetten
F means you're fucked![]()
Ik werd na een km of 6 ingehaald door iemand van de AV. Grappig dat ik dan doodleuk 2km met hem kan ouwehoeren op 5:30/km, terwijl ik het in m'n eentje nog best pittig vind om langer dan 800m ofzo op dat tempo te lopen.
Hartslag doe ik nog steeds bar weinig mee.![]()
Is dat echt zo? Ik train niet op hartslag (te saai voor mij en ik loop nooit alleen) maar als ik terugkijk op strava dan zie ik soms zelfs het omgekeerde. Mn horloge doet hey niet altijd fantastisch moet ik daar wel bij zeggen.quote:Op zondag 24 januari 2016 10:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je hartslag gaat altijd wat omhoog als je moeier wordt,![]()
quote:Op zondag 24 januari 2016 11:49 schreef thelaudprince het volgende:
http://losseveter.nl/2016(...)p-10-halve-marathon/![]()
![]()
Geniaal verhaal weer!![]()
quote:Op zondag 24 januari 2016 09:09 schreef McTwente het volgende:
TT is speciaal voor Flipsen. Maar met de weersvoorspelling van dik boven de 10 graden aankomende week klopt het in Nederland ook wel.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Klopt, als het goed is ben ik er volgende week ook bij.quote:Op zondag 24 januari 2016 10:52 schreef Murmeli het volgende:
@YUR: lekker bezig!! Je loopt volgend weekend ook toch?
Op basis waarvan heb je besloten om op 140 te gaan lopen eigenlijk?F means you're fucked![]()
Dat is wel het normale beeld. Bij mij werkt het wel zo in ieder geval. Hoe staat het met de Januarybattle van de Junkies?quote:Op zondag 24 januari 2016 11:38 schreef thettes het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Ik train niet op hartslag (te saai voor mij en ik loop nooit alleen) maar als ik terugkijk op strava dan zie ik soms zelfs het omgekeerde. Mn horloge doet hey niet altijd fantastisch moet ik daar wel bij zeggen.
Bij mij nu dag 3 van de griep. Mijn Smashrun 'in it for january' medaille gaat gewoon in gevaar komen
Life is what you make it.![]()
Omdat mijn max in de buurt van de 180 lijkt te liggen en 75% daarvan me wel rustig genoeg leek voor een langzame duurloop.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:22 schreef YUR het volgende:
[..]
Klopt, als het goed is ben ik er volgende week ook bij.
Op basis waarvan heb je besloten om op 140 te gaan lopen eigenlijk?
En gezellig
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ohoh! Hoeveel moet je nog?quote:Op zondag 24 januari 2016 12:32 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is wel het normale beeld. Bij mij werkt het wel zo in ieder geval. Hoe staat het met de Januarybattle van de Junkies?
Bij mij nu dag 3 van de griep. Mijn Smashrun 'in it for january' medaille gaat gewoon in gevaar komen
Ik heb mijn badge vandaag ontvangen
Nog 3 dagen. Woensdag en zondag sowieso wel, dus één keer erbij zal ook nog wel lukken hoop ik.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:39 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ohoh! Hoeveel moet je nog?
Ik heb mijn badge vandaag ontvangenLife is what you make it.![]()
Gewoon een km lopenquote:Op zondag 24 januari 2016 13:28 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Nog 3 dagen. Woensdag en zondag sowieso wel, dus één keer erbij zal ook nog wel lukken hoop ik.![]()
Of je lijf rust geven en volgend jaar die badge halen
Ik heb gisteren een cross gerend/gewandeld/gehinkeld/gekoprold..
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Meer details over die koprol!quote:Op zondag 24 januari 2016 13:39 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik heb gisteren een cross gerend/gewandeld/gehinkeld/gekoprold..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Struikelen, balans verliezen, voorover vallen, als een karatekid een mooie schouderrol gemaakt en toen lag ik naar de lucht te gapen.quote:
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Hangt misschien ook van de lengte van je duurloop VS je getraindheid af. Als ik 25km of langer loop kan ik hem de laatste paar km zelden op het niveau van daarvoor houden. Maar hartslag blijft een moeilijk iets. Als je slecht hersteld bent van de vorige training komt hij juist vaak heel moeilijk omhoog en dan is het verleidelijk om te denken 'hee kijk ik ben superfit, k moet harder lopen' terwijl het omgekeerde dan waar is. Is ook een beetje uitvinden hoe dat bij jezelf werkt idd.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:38 schreef thettes het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Ik train niet op hartslag (te saai voor mij en ik loop nooit alleen) maar als ik terugkijk op strava dan zie ik soms zelfs het omgekeerde. Mn horloge doet hey niet altijd fantastisch moet ik daar wel bij zeggen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
@GotC: Heb jij toevallig al geprobeerd om Spotify tracks te skippen via je Forerunner 235? Ik heb een Android toestel (HTC One M8) en op de een of andere manier werkt het niet. Ik kan alleen volume van telefoon regelen, maar tracks skippen of pauzeren lukt vooralsnog niet.
Nog geen tijd gehad om goed te zoeken of dit vaker voorkomt, maar probeer dat straks nog wel ff te doen.
Ben benieuwd of het bij jou wel werkt.![]()
Dat is waarquote:Op zondag 24 januari 2016 14:25 schreef Quoi het volgende:
[..]
Holy malony!![]()
De CPC is pas in Maart hé?Volgende week dezelfde training
.
![]()
W00t! Er staat geen rem meer op jou tegenwoordig!quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vandaag 2 rondjes puinduinrun gelopen.
https://www.strava.com/activities/477384481
In 1 week zie ik al een hoop trainingsresultaat.
3,30 minuut sneller en alle trappen kunnen hardlopen.
Ik heb er al veel zin in!
Weet iemand of het mogelijk is je aantal rondes te veranderen ?![]()
Geen problemen hierquote:Op zondag 24 januari 2016 13:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
@GotC: Heb jij toevallig al geprobeerd om Spotify tracks te skippen via je Forerunner 235? Ik heb een Android toestel (HTC One M8) en op de een of andere manier werkt het niet. Ik kan alleen volume van telefoon regelen, maar tracks skippen of pauzeren lukt vooralsnog niet.
Nog geen tijd gehad om goed te zoeken of dit vaker voorkomt, maar probeer dat straks nog wel ff te doen.
Ben benieuwd of het bij jou wel werkt.Je weet dat je pijltje omhoog vast moet houden om van volume regelen naar tracks skippen te gaan?
![]()
Yup, dat weet ikquote:Op zondag 24 januari 2016 16:07 schreef GotC het volgende:
[..]
Geen problemen hierJe weet dat je pijltje omhoog vast moet houden om van volume regelen naar tracks skippen te gaan?
Ga nog wel even vogelen, maar ik vermoed dat het met mijn Android versie te maken heeft (Verouderde custom ROM).
Net mijn eerste rondje met het nieuwe speeltje gemaakt. Bevalt erg goed! Goede duidelijke weergave van alle data en ook leuk dat ie meteen synchroniseert met mijn GSM en dat ie gesproken rondetijden doorgeeft. Ook erg tof dat je kunt zien in welke hartslagzone je loopt en dat ie ook je PR's bijhoudt.
Moet nog een hoop uitvogelen, maar daar ga ik vanavond en de komende dagen wel wat tijd in steken. En eigenlijk oogt ie best oké zo op de pols, dus wie weet dat ie ook buiten sportactiviteiten gedragen gaat worden. Die activity tracking functies zijn toch best geinig.
Overigens moest ik van mijn schema op 6:15 gaan lopen, maar voor mij is dat nog best lastig. Te langzaam voor mijn gevoel, waardoor het niet natuurlijk wegloopt. Moet echt heel de tijd opletten dat ik niet te hard of te zacht ga.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2016 16:20:29 ]![]()
Wauwquote:Volgens mij ben jij er wel klaar voor!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
twitter:runnersworldnl twitterde op zondag 24-01-2016 om 16:18:08Een hardloopshirt met een vakje voor je startnummer. Da's best geniaal. Meer: https://t.co/6GtQwyxYcE https://t.co/3cfmbqMaJF reageer retweet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Tweede rondje van de dag was het eerste rondje van de nieuwe Nikes. Goedgekeurd
F means you're fucked![]()
Op de UHT was het gezellig vandaag, beetje zompig hier en daaren bijna in een plas geflikkerd
(gelukkig kon ik mijn evenwicht nog net bewaren).
Stukje fout lopen hier en daar hoort erbij![]()
TWC en McTwente (en al zijn hardloopbuddies die ie had meegenomen): Bedankt!
[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 24-01-2016 17:04:20 ]Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Jij ook bedankt! Ik ga later nog wel een klein verslagje maken, maar ik heb prima vermaakt met TWC, jou en de loopmaatjes. Oké, op sommige momenten wat minder...quote:Op zondag 24 januari 2016 16:58 schreef Guard het volgende:
Op de UHT was het gezellig vandaag, beetje zompig hier en daaren bijna in een plas geflikkerd
(gelukkig kon ik mijn evenwicht nog net bewaren).
Stukje fout lopen hier en daar hoort erbij![]()
TWC en McTwente (en al zijn hardloopbuddies die ie had meegenomen): Bedankt!![]()
GotCinderdaad, geen rem meer
![]()
Hou jezelf wel heel tot de cpc he!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
je moet niet zitten aan me nikes...quote:Op zondag 24 januari 2016 16:43 schreef YUR het volgende:
Tweede rondje van de dag was het eerste rondje van de nieuwe Nikes. Goedgekeurd
En Netjes GotC!
Ik heb 10 pijnvrije loopbandminuten gedaan op tempo. En m'n rondje krachttraining + half uur spinnen. Helaas was het nog te vroeg voor zwemmen. Maarvdat komt morgen wel. Mijn TomTom hopelijk ook!Ja doei.![]()
Ik krijg morgen ook een nieuw horloge. Nou ja, het is niet helemaal nieuw maar ik vond de prijs nu laag genoeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Moblo en Gotc lekker bezig weer!Gaat voor allebei echt weer de goede kant op!
![]()
Hoop dat Moblo straks ook weer lekker voor (halve) marathons kan gaan trainen.
En Daywalk3r, zijn er ook foto's van gemaakt?![]()
![]()
Zo, ik geloof dat de OP weer gereanimeerd is. Mochten er nog rare dingen zijn, dan hoor ik het graag.
Na een etentje met 7 van de andere lopers vandaag nog even tijd maken voor een verslagje van de UHT:SPOILER: UHT verslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TL; DR: de UHT was modderig en zwaar, maar wel leuk. Zeker door het gezelschap van Guard en TWC.SPOILER: Spot de Fok!ersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
@GotC: Heb het voor elkaar. In de Garmin Connect app settings moest ik Spotify als default player selecteren. Daarna werkte het meteen.![]()
Er stond op dat stuk helaas geen fotograaf. Had ook wel zo'n actiefoto gewildquote:Op zondag 24 januari 2016 20:39 schreef Jero_nimo het volgende:
Moblo en Gotc lekker bezig weer!Gaat voor allebei echt weer de goede kant op!
![]()
Hoop dat Moblo straks ook weer lekker voor (halve) marathons kan gaan trainen.
En Daywalk3r, zijn er ook foto's van gemaakt?
Titel mag je zeker niet meer aanpassen? Het was maar 19 graden hier vandaagquote:Op zondag 24 januari 2016 22:12 schreef McTwente het volgende:
Zo, ik geloof dat de OP weer gereanimeerd is.Prima voor de intervaltraining die op het programma stond. Volgende week ben ik een weekje "onderweg " in Argentinië, dan zal het wel weer (veel) warmer zijn ben ik bang.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Dat geloof ik niet nee. Bovendien wilde jij geen TT die over kou ging. Dus je doet het er maar mee.quote:Op zondag 24 januari 2016 23:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
Titel mag je zeker niet meer aanpassen? Het was maar 19 graden hier vandaagPrima voor de intervaltraining die op het programma stond. Volgende week ben ik een weekje "onderweg " in Argentinië, dan zal het wel weer (veel) warmer zijn ben ik bang.
![]()
![]()
Ik heb afgelopen week ook een prima hardloopweek gehadEen totaal van 50 km, met in het weekend een loop van 25km.
Het weer is zo lekker. Ik hoor veel mensen altijd klagen over hoe hardlopen saai is, vooral op lange afstanden. Nou, niet deze jongen. Ik geniet elke meter, en daar ben ik blij mee. De 25km ging heel goed en soepeltjes. De hartslag is een bijna compleet vlakke lijn op de 155 bpm. Tempo was constant boven de 11km/u. En de benen voelen nog steeds goed. Kortom, gewoon prima
Ik heb daarom een goede hoop op een marathontijd van onder de 4:00:00. Ik heb ook nog wel even voor Rotterdam, dus ik zorg ervoor dat de km's erbij blijven komen!![]()
Loop je al je duurlopen op marathontempo?quote:Op maandag 25 januari 2016 07:58 schreef Doncamatic het volgende:
Ik heb afgelopen week ook een prima hardloopweek gehadEen totaal van 50 km, met in het weekend een loop van 25km.
Het weer is zo lekker. Ik hoor veel mensen altijd klagen over hoe hardlopen saai is, vooral op lange afstanden. Nou, niet deze jongen. Ik geniet elke meter, en daar ben ik blij mee. De 25km ging heel goed en soepeltjes. De hartslag is een bijna compleet vlakke lijn op de 155 bpm. Tempo was constant boven de 11km/u. En de benen voelen nog steeds goed. Kortom, gewoon prima
Ik heb daarom een goede hoop op een marathontijd van onder de 4:00:00. Ik heb ook nog wel even voor Rotterdam, dus ik zorg ervoor dat de km's erbij blijven komen!F means you're fucked![]()
quote:Op zondag 24 januari 2016 22:12 schreef McTwente het volgende:
Zo, ik geloof dat de OP weer gereanimeerd is. Mochten er nog rare dingen zijn, dan hoor ik het graag.
Na een etentje met 7 van de andere lopers vandaag nog even tijd maken voor een verslagje van de UHT:SPOILER: UHT verslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TL; DR: de UHT was modderig en zwaar, maar wel leuk. Zeker door het gezelschap van Guard en TWC.LeukSPOILER: Spot de Fok!ersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Lekkere training!quote:Op maandag 25 januari 2016 07:58 schreef Doncamatic het volgende:
Ik heb daarom een goede hoop op een marathontijd van onder de 4:00:00. Ik heb ook nog wel even voor Rotterdam, dus ik zorg ervoor dat de km's erbij blijven komen!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Mc Twente, mag ik in de OP?
1
2[b] 26 augustus - [url=http://tseriesracing.com/t100/]T100 (London)[/url][/b]
[*] rechtsedirecte - 100 miles'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Er staan nog wat loopjes voor de OP in het vorige topicquote:Op zondag 24 januari 2016 23:20 schreef McTwente het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet nee. Bovendien wilde jij geen TT die over kou ging. Dus je doet het er maar mee.
Ik wil ook beginnen met hardlopen om binnen een jaar 10 kilo af te vallen
Ik liep vroeger al 16km, maar mijn conditie is ruk geworden en ben zwaarder geworden, dus ik ga weer beginnen met de beginnersschema's, dit ook ivm eventuele overbelasting van de knieën.
Ik ben nog op zoek naar goede bluetooth sport oordopjes die niet makkelijk uit je oren schieten.
Voor muziek en eventueel zo'n podcast ala Evy, of raden jullie dat af ?
En welke bluetooth sport oordopjes raden jullie kenners mij aan?
![]()
Ja, ik houd me eigenlijk niet zo veel aan het duurlopen op marathon tempo. Ik let vooral op mijn hartslag en zorg dat die laag blijft. En dan zo laag dat ik het gevoel heb dat het me weinig inspanning kost en het tempo vol zou kunnen houden.quote:Op maandag 25 januari 2016 08:02 schreef YUR het volgende:
[..]
Loop je al je duurlopen op marathontempo?
Ik lees online dat duurlopen op 80% van je beoogde marathon tempo gelopen moeten worden, maar dan zou ik voor mijn gevoel ver onder mijn kunnen zitten, waardoor het ook veel minder leuk zou worden.![]()
M'n TomTom is onderwegquote:Your delivery
It's on its way.
We received item FR921754071GB at Wombwell DO on the 2016-01-25. The item is now ready for delivery.
Ja doei.![]()
@Jero: geen HMs nog voorlopig. Heb mezelf de max van 10k gezet voor 2016. Als dat weer helemaal goed gaat mag ik volgend jaar weer verder opbouwen. Moet mezelf helaas restricties opleggen, maar uiteindelijk is 't voor een goed doel...
Ja doei.![]()
Leuk! Het blijft toch altijd weer een spannend moment als je pakketje onderweg isquote:.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 25 januari 2016 09:42 schreef Devv het volgende:
[..]
Leuk! Het blijft toch altijd weer een spannend moment als je pakketje onderweg is.
Nu werk ik gelukkig héél vaak vanuit huis, maar je zult net zien dat het op een dag komt dat ik weg moet zijn (woensdag en vrijdag deze week)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.![]()
Ver onder je kunnen is ook de bedoeling van een training. Al lijkt 80% van M tempo me voor ons (de wat minder snelle loper), niet te doen, maar als jij je M op 5.40/km wil lopen lijkt een tempo langzamer dan 6.00/km geen overbodige luxe.quote:Op maandag 25 januari 2016 09:35 schreef Doncamatic het volgende:
[..]
Ja, ik houd me eigenlijk niet zo veel aan het duurlopen op marathon tempo. Ik let vooral op mijn hartslag en zorg dat die laag blijft. En dan zo laag dat ik het gevoel heb dat het me weinig inspanning kost en het tempo vol zou kunnen houden.
Ik lees online dat duurlopen op 80% van je beoogde marathon tempo gelopen moeten worden, maar dan zou ik voor mijn gevoel ver onder mijn kunnen zitten, waardoor het ook veel minder leuk zou worden.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dit.quote:Op maandag 25 januari 2016 10:12 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ver onder je kunnen is ook de bedoeling van een training.
Trainen is niet goed voor je lichaam; met hardlopen breek je je spieren af.
Rustdagen zijn goed: in de dagen na de training worden je spieren weer opgebouwd, sterker dan dat ze waren.
Als je te vaak te hard traint, dan breek je meer af dan je daarna weer kan opbouwen, en kom je dus niet vooruit. De beste trainingen zijn die waar je niet moe van wordt.
Zo is mij het iig verteld, en sindsdien loop ik er de kantjes vanaf
(En je moet natuurlijk ook wel eens je snelheid trainen. Maar niet iedere keer dat je loopt.)![]()
kantjeservanaflopenboxquote:Op maandag 25 januari 2016 10:40 schreef pijll het volgende:
Hier afgelopen zaterdag 16km met de groep gelopen, een km of 3 verder dan de bedoeling was (meteen mijn derde verste afstand ooit). Geloof niet dat iedereen blij was met de trainer.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Welke gaat is het geworden?quote:Op maandag 25 januari 2016 10:50 schreef Leonos het volgende:
Mijn eerste sporthorloge is ook onderweg![]()
Nice GotC! Zover moet ik nog zien te komen
Gisteren wel lekker intervallen gedaan, was ook wel lekker![]()
![]()
quote:Op maandag 25 januari 2016 10:12 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ver onder je kunnen is ook de bedoeling van een training. Al lijkt 80% van M tempo me voor ons (de wat minder snelle loper), niet te doen, maar als jij je M op 5.40/km wil lopen lijkt een tempo langzamer dan 6.00/km geen overbodige luxe.Hmm, dit klinkt logisch. Misschien moet ik voortaan dan toch een lager tempo aanhouden. Hoewel het totaal niet is wat ik zou verwachten. Ik loop hard om energie kwijt te kunnen en mezelf uit te dagen. Dus ik hoop dat ik op een lager tempo er net zo veel uit kan halen. Bedankt in ieder geval voor het commentaarquote:Op maandag 25 januari 2016 10:40 schreef pijll het volgende:
[..]
Dit.
Trainen is niet goed voor je lichaam; met hardlopen breek je je spieren af.
Rustdagen zijn goed: in de dagen na de training worden je spieren weer opgebouwd, sterker dan dat ze waren.
Als je te vaak te hard traint, dan breek je meer af dan je daarna weer kan opbouwen, en kom je dus niet vooruit. De beste trainingen zijn die waar je niet moe van wordt.
(En je moet natuurlijk ook wel eens je snelheid trainen. Maar niet iedere keer dat je loopt.)![]()
![]()
Tja, dan moet je bedenken wat je belangrijker vindtquote:Op maandag 25 januari 2016 11:52 schreef Doncamatic het volgende:
[..]
[..]
Hmm, dit klinkt logisch. Misschien moet ik voortaan dan toch een lager tempo aanhouden. Hoewel het totaal niet is wat ik zou verwachten. Ik loop hard om energie kwijt te kunnen en mezelf uit te dagen. Dus ik hoop dat ik op een lager tempo er net zo veel uit kan halen. Bedankt in ieder geval voor het commentaarIn elke training jezelf leeg lopen omdat dat een lekkerder gevoel geeft, of je nu inhouden en 'verstandig' trainen naar een optimaal resultaat op de marathon.
Wat je wel kunt doen is blokjes marathontempo in je duurloop verwerken, of bijvoorbeeld de laatste 5km doorversnellen naar dat tempo. En je kunt jezelf ook uitdagen in andere snelheids of intervaltrainingen, zoals Pijll al zei. Van intervallen neemt je snelheid sowieso meer toe dan van enorm lange stukken op marathontempo.
Maar hartslag 155 klinkt nog niet heel erg als jezelf leeg lopen. Wat is je maximale hartslag?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op zondag 24 januari 2016 22:12 schreef McTwente het volgende:
Na een etentje met 7 van de andere lopers vandaag nog even tijd maken voor een verslagje van de UHT:SPOILER: UHT verslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TL; DR: de UHT was modderig en zwaar, maar wel leuk. Zeker door het gezelschap van Guard en TWC.SPOILER: Spot de Fok!ersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mooi dat je het leuk vond.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: