Zo ervaren hippe Amerikanen dat niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Heineken beschouw ik meer als anti-reclame voor Nederland.
Oh nee he.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:43 schreef Disana het volgende:
Ik heb een PVV-gek achter me aan in de NWS FB.
Maar wel even olie op het vuur gooien.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nou, ik ben geen PVV-gek hoor, en ik bemoei me er ook niet meer mee jullie discussie
Nee hoorquote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar wel even olie op het vuur gooien.
Sommige mensen moet je beschermen voor ze ergere dingen gaan zeggenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Het siert je anders niet dat je zo'n zot bijvalt.
Ten koste van iemand die niets verkeerd doet? Laat ik maar niets meer zeggen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Sommige mensen moet je beschermen voor ze ergere dingen gaan zeggen
Je zou kunnen overwegen jezelf te beschermen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Sommige mensen moet je beschermen voor ze ergere dingen gaan zeggen
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je zou kunnen overwegen jezelf te beschermen.
Westvleteren Blond is ook heerlijk, maar de 12 vind ik voorlopig het lekkerst.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:06 schreef Gutmensch het volgende:
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, vooral bierdrinkers.
.quote:Politiek correct
Voetnoot Arnon Grunberg
Volgens de filosoof Paul Cliteur, in een artikel van Sander van Walsum woensdag in de Volkskrant, is politieke correctheid 'de neiging om de dingen naast ons neer te leggen die ons niet welgevallig zijn, ook als die dingen wetenschappelijk zijn onderbouwd'.
Wat zou er allemaal wetenschappelijk zijn onderbouwd dat wij naast ons neerleggen? Ik denk nu aan een leerling die beweert dat de wortel van 97 is.
Politieke correctheid is niet meer dan prudentie, hoffelijkheid, empathie, diplomatie.
De tegenstanders ervan zijn dikwijls calvinisten die eerlijkheid verwarren met primitief gedrag. En mensen die hun gebrek aan welsprekendheid tentoon wensen te spreiden, dat ook.
Denk aan Proust, zijn beschrijvingen van de salons. Het mooiste wat je kunt bereiken is de mensen het gevoel te geven dat je van hen houdt, terwijl je hen in werkelijkheid in stilte minacht.
Dit is geen cynisme. Geveinsde liefde is beter dan geen liefde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |