quote:Op woensdag 30 december 2015 13:05 schreef Puala het volgende:
Strepen![]()
![]()
- Verf bijwerken
- Thermostaat vast maken (mag wel eindelijk een keer he?)
- Deur gang - woonkamer afhangen (ik zoek nog industrieel deurbeslag. Iemand een idee?)
- Stoelen eettafel mat zwart spuiten
- Tafel blank schuren
- Dorpels schilderen
- Stopcontacten onder de tafel afwerken
- Muur achter de bank behangen
- Schuifdeur in de keuken
- Plinten
- Muur gang afbikken
- Muur gang stucen (of laten doen)
- Kijken of er een granito vloer onder de tegels ligt in de gang
- Meterkast-kast maken
- Ombouw radiator maken
- Kapstokkast maken
- Steigerhouten plafond er in schroeven
- De gang schilderen
- Voordeur aflakken
- Schot boven de wcdeur maken
- Openslaande deuren aflakken
- Keukendeur lakken
- School-magneet-bord afmaken
- tvmeubel deurtjes maken + achterkant
- Dimmers verlichting woonkamer halen + monteren
Je was zo blij dat die vloer er onder vandaan kwamquote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:42 schreef Puala het volgende:
Huilen jullie even mee? De vloer in de gang brokkelt af als je hem gebruikt, dus hij gaat niet te herstellen zijn
Als ze hem in de spouw leggen telt dat als halfsteens?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:50 schreef Cybersijp het volgende:
Heb je enkelsteens muur dan Puala, dat hij bevroren was ?
Verder blijven we hem volgen hoor, eigen huis is goud waard
Ja absoluut, maar ben ook wel realistisch. Deze vloer opknappen gaat gewoon echt honderden euro's kosten. En dan blijft het een ijskoude onprettige vloer. Is het me dat waard? Daar heb ik mee gestoeid en dat antwoord is nee..quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:26 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Je was zo blij dat die vloer er onder vandaan kwam.
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja absoluut, maar ben ook wel realistisch. Deze vloer opknappen gaat gewoon echt honderden euro's kosten. En dan blijft het een ijskoude onprettige vloer. Is het me dat waard? Daar heb ik mee gestoeid en dat antwoord is nee..
Een look-a-like granito vloerquote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:48 schreef Juup© het volgende:
[..]![]()
Het mooiste zou zijn (maar dat is natuurlijk niet zo) dat er vloerverwarming onder zou liggenEn wat ga jij op de vloer leggen denk jij?
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:59 schreef Puala het volgende:
[..]
Een look-a-like granito vloer![]()
Dat verzacht de boel wel iets
![]()
[ afbeelding ]
Is dat niet koud dan ?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:59 schreef Puala het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Warme voetjes tijdens het kleienquote:Op zaterdag 23 januari 2016 17:16 schreef Juup© het volgende:
[..]
Oude vloer eruit en vloerverwarming aanbrengen zou dan wel lekker zijn denk ik
Hmm, wel een idee. Intentie was alleen gangquote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Warme voetjes tijdens het kleien
Ik vind het een prima idee!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:15 schreef Puala het volgende:
[..]
Hmm, wel een idee. Intentie was alleen gang
Die hebben wij ook liggen, is ideaal.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:59 schreef Puala het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Is dat lekker, over je voeten zeiken?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb je de andere die uit mijn huis kwam ook gezien?quote:Op maandag 25 januari 2016 12:04 schreef speedfightrage het volgende:
Ik ben lid van de pagina bouwfoutjes en zag vandaag een huis voorbij komen wat me wel heel erg bekend voor kwam. Ik heb net even in de reeks teruggekeken en ja hoor, Paula's huis
check: https://www.facebook.com/(...)2017/753962624738693
(Nee, ik heb dit er niet opgezet.)
Ik zie niet wat er mis mee is, iemand ondertiteling van hoe het dan wel had gemoeten?quote:Op maandag 25 januari 2016 12:04 schreef speedfightrage het volgende:
Ik ben lid van de pagina bouwfoutjes en zag vandaag een huis voorbij komen wat me wel heel erg bekend voor kwam. Ik heb net even in de reeks teruggekeken en ja hoor, Paula's huis
check: https://www.facebook.com/(...)2017/753962624738693
(Nee, ik heb dit er niet opgezet.)
De balken zitten compleet in de menie wat niet hoort. Het hout kan nu in elk geval niet ademen. En dan gaat het hout langer mee.quote:Op maandag 25 januari 2016 13:53 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Ik zie niet wat er mis mee is, iemand ondertiteling van hoe het dan wel had gemoeten?
Nou dat laatste is vooral het punt. Het voelt als zoeken naar daar waar ik de fout in zou kunnen gaan. En dat het verandert: ja dat klopt daar ben ik me van bewust. Het huis van mijn buren is echter wit en mijn huis kleurt er dan straks prima bij aan die kant. Ik wil zelfs exact dezelfde kleur gaan gebruiken als zij nu hebben. Dus ik snap het niet zo. Achter de poortdeur is sowieso alles al wit en dat verandert dus niet.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:35 schreef Barrah het volgende:
Het oppervlak van je huis neemt met zo'n 50cm2 toe. Pas maar op dat ze je WOZ-waarde niet gaan aanpassen!
Op zich snap ik het wel. Het aanzicht van de muur zou flink kunnen veranderen. Dit is zichtbaar vanaf de openbare weg, ook als je binnen die rand blijft. Het is niet gek dat een gemeente daar desgevraagd iets van wil kunnen vinden. Het is wel triest dat ze je hun antwoord niet met goede argumenten weten uit te leggen.
Ah daar komt de volgende er eentje meldenquote:Op maandag 25 januari 2016 15:51 schreef Nixxor het volgende:
Wie zit hele topic naar bouwfoutjes te kopiëren?
https://www.facebook.com/(...)8&id=265583213576639
Dit is/was toch je toilet Paula?
Heel belangrijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Of zelf ingestuurd. Ze heeft zelf 10 uur geleden gereageerd, dat was voordat de link hier stondquote:Op maandag 25 januari 2016 15:51 schreef Nixxor het volgende:
Wie zit hele topic naar bouwfoutjes te kopiëren?
https://www.facebook.com/(...)8&id=265583213576639
Dit is/was toch je toilet Paula?
Die reacties op FB ook, mooi om te lezenquote:Op maandag 25 januari 2016 18:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of zelf ingestuurd. Ze heeft zelf 10 uur geleden gereageerd, dat was voordat de link hier stondHebben hier überhaupt wel zoveel foto's van het kleine kameryjr gestaan?
Uhu.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:49 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Die reacties op FB ook, mooi om te lezen
Ja eeeh oepsquote:Op maandag 25 januari 2016 15:53 schreef Puala het volgende:
Ah daar komt de volgende er eentje melden![]()
Dat zag ik inderdaad nadat ik me reactie geplaatst had...quote:Op maandag 25 januari 2016 18:46 schreef derLudolf het volgende:
Of zelf ingestuurd. Ze heeft zelf 10 uur geleden gereageerd, dat was voordat de link hier stondHebben hier überhaupt wel zoveel foto's van het kleine kameryjr gestaan?
Jouw reactie vind ik maar wat saai hoorquote:Op maandag 25 januari 2016 18:49 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Die reacties op FB ook, mooi om te lezen
Ik weet van niks.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jouw reactie vind ik maar wat saai hoor
derLudolf, aangenaamquote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:52 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk een leuke. Jullie weten wel wie ik ben, maar omgekeerd niet![]()
Het zal es soepel gaanquote:Op woensdag 27 januari 2016 18:38 schreef Puala het volgende:
Ik ben vergunningsplichtig is t antwoorden wit mag waarschijnlijk niet
En nu ?quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:38 schreef Puala het volgende:
Pfft, het zit niet meequote:Op woensdag 27 januari 2016 19:05 schreef Puala het volgende:
En die pokke site waar ze naar verwijzen werkt ook al niet mee. Snotverdorie zeg.
Ral9010 mag dus wel?quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:03 schreef Puala het volgende:
Jawel hoor. Welke ral kleur je maar wilt. Maar ik snap zo niet waarom ze zeuren. Het huis van mijn buren is wit. Welke andere beter in de wijk passende kleur is er dan?
Op basis van 'redelijke eisen welstand' zeker?quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:38 schreef Puala het volgende:
Mjah het antwoord is dit;quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Op basis van 'redelijke eisen welstand' zeker?
Wat jij gaat doen kan je niet eens checken via OLO.De oppervlakte wordt niet groter.
![]()
Ja tot je blijkbaar t kozijn gaat vervangen. Dan mag je ook een vergunning aanvragen volgens die site.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:54 schreef Chicolade het volgende:
Je hebt al zoveel moeite en energie in het huis gestoken, om dat weer mooi en bewoonbaar te krijgen, wat zuur dat de gemeente dan nu zo moeilijk gaat doen. Het houtwerk van je huis (voordeur/kozijnen) mag je toch ook zelf kiezen welke kleur het wordt?
En als je delen gaat herstellen/reconstrueren?quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:59 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja tot je blijkbaar t kozijn gaat vervangen. Dan mag je ook een vergunning aanvragen volgens die site.
Geen idee. Het kozijn wat ik op het oog heb is exact t zelfde. Ik zou echt niet inzien waarom ik daarvoor een vergunning aan moet vragen. Bij die kleuren over de muur kan ik me er nog wat van voorstellen. Maar of ik nou een verrot houten kozijn heb met enkel glas. Of een hardhouten net kozijn met dubbel glas. Ze hebben beide een middenstijl en zijn beide blauw met wit. So fucking what. Maar ik zal wel iets missen ofzoquote:Op woensdag 27 januari 2016 21:01 schreef Peter het volgende:
[..]
En als je delen gaat herstellen/reconstrueren?
Dan laat je de oude kozijnankers zitten en vervang je alleen het houtquote:Op woensdag 27 januari 2016 21:01 schreef Peter het volgende:
[..]
En als je delen gaat herstellen/reconstrueren?
Euhm, nou ik heb nog even een financieel dilemma. Ik wil een aantal werkzaamheden gecombineerd laten doen waarbij eigenlijk dingen wisselende prioriteiten hebben voor mij. De offerte die ik opgevraagd heb bevat de volgende punten:quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:55 schreef derLudolf het volgende:
Hoe staat het met de vergunning toestanden Paula? Weet je al wat je gaat doen?
Dan nog verandert het uiterlijk van mijn woning en ben ik vergunningsplichtig. De vergunning is namelijk niet gekoppeld aan de centimeters die ik gebruik, maar aan het uiterlijk vanaf de straat wat verandert.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:15 schreef machtpen het volgende:
Je kunt zo een buitenmuur ook impregneren met epoxy dan slaat die ook niet meer door. Het stucwerk doen met ardex f5 en je hebt weer een prima muur en je blijft binnen de 5 cm.
Is er niet een bedrijf dat en kan voegen en iets van isolatie in de spouwmuur kan spuiten. En dan creatief met bonnetjes?quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan nog verandert het uiterlijk van mijn woning en ben ik vergunningsplichtig. De vergunning is namelijk niet gekoppeld aan de centimeters die ik gebruik, maar aan het uiterlijk vanaf de straat wat verandert.
Daarom overweeg ik op dit moment om de isolatielaag maar helemaal te laten zitten en opnieuw te gaan voegen. Dan ben ik niet vergunningsplichtig en de oplossing is goedkoper. Echter isoleer ik daarmee niet, dus ik bespaar niets op mijn stookkosten. En krijg ik daarmee ook uiteindelijk geen hoger energielabel voor een eventuele verkoop. En het voegen valt buiten de financieringsmogelijkheden die ik op dit moment wil gebruiken.
Zie daar dus een van de dilemma's die ik heb
Als het voegwerk niet al te slecht is kun je ook een blanke urethaancoating over je muur heenzetten. Dan is het ook waterdicht en verandert niks aan het uiterlijk. Wil je echt gaan isoleren om stookkosten te verlagen zul je in de binnenschil moeten isoleren bij de buitenschil blijf je een koudebrug de grond inhouden en die zorgt voor het meeste energieverlies.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan nog verandert het uiterlijk van mijn woning en ben ik vergunningsplichtig. De vergunning is namelijk niet gekoppeld aan de centimeters die ik gebruik, maar aan het uiterlijk vanaf de straat wat verandert.
Nou zelf vind ik dus de lekke buitenmuur belangrijker dan mijn waterleidingquote:Op woensdag 3 februari 2016 14:26 schreef derLudolf het volgende:
Die spouwisolatie waar de waterleiding naar de badkamer loopt zou ik toch echt het belangrijkste vinden.
En daarna die lekke buitenmuur, maar dat is als het ware een klus.
Maak je zoveel gebruik van je dakterras? Je hebt toch gewoon een tuin?
Is een optie om te overwegen. Maar niet direct de voorkeur.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:29 schreef Fogel het volgende:
Om de vorst uit je waterleidingen te houden kan je de buizen verwarmen. http://www.elektroimporto(...)6102895/Catalog.html
Sommige van de oplossingen frot je in de buis (waarschijnlijk de enige mogelijkheid bij jou omdat het in de muur zit). Ding gaat vanzelf aan als het kouder dan +4 is.
Los je natuurlijk maar een van de vele problemen mee op, maar het is relatief goedkoop en makkelijk.
Ik was van plan om alles wat ik heb genoemd uit te gaan besteden. Maar het is nog even kijken hoe/wat. Ik heb in mijn hoofd wel een beeld zitten van wat ik wil, maar ik ben nog niet helemaal zeker.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is er niet een bedrijf dat en kan voegen en iets van isolatie in de spouwmuur kan spuiten. En dan creatief met bonnetjes?
En als je bijvoorbeeld zelf de voegen uit kunt bikken, evt met wat hulp scheelt dat ook enorm in arbeidsloon.
Bedoel je trouwens financiering als in lening of subsidie? Moet je bonnetjes kunnen laten zien?
Het voegwerk is in zo'n slechte staat dat dat niet gaat. En isoleren binnen word waarschijnlijk inderdaad de oplossing. Dat kan ik zelfquote:Op woensdag 3 februari 2016 14:38 schreef machtpen het volgende:
[..]
Als het voegwerk niet al te slecht is kun je ook een blanke urethaancoating over je muur heenzetten. Dan is het ook waterdicht en verandert niks aan het uiterlijk. Wil je echt gaan isoleren om stookkosten te verlagen zul je in de binnenschil moeten isoleren bij de buitenschil blijf je een koudebrug de grond inhouden en die zorgt voor het meeste energieverlies.
Zelf de voegen uitslijpen en een voeger laten komen kost natuurlijk ook niet de hoofdprijs.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:41 schreef Puala het volgende:
[..]
Het voegwerk is in zo'n slechte staat dat dat niet gaat.
Klopt, valt mee. Als ik alleen kijk wat ik zelf moet regelen om het te kunnen doen en wat voegen uitslijpen uitbesteden kost. Dan denk ik dat ik alles ga laten uitbesteden. In de weekenden heb ik genoeg aan wat ik zelf kan en vakantiedagen heb ik onvoldoende om dit allemaal zelf te kunnen doen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:43 schreef machtpen het volgende:
[..]
Zelf de voegen uitslijpen en een voeger laten komen kost natuurlijk ook niet de hoofdprijs.
Klopt, maar je keuken is nu netjes en je gang is al niet-heel-netjes. Dan zou ik liever wat goed is herstellen. Volgens mij heb je dan echt een puinzooi als die leiding knapt. En dat 'bijna nooit vriezen', tja, een nachtje matige vorst was blijkbaar voldoende.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Nou zelf vind ik dus de lekke buitenmuur belangrijker dan mijn waterleiding![]()
Want doordat de buitenmuur lek is is mijn gang nat, brokkelt mijn stucwerk af, heeft het geen zin om er een plafond in te leggen etc. Die impact is voor mij gewoon veel groter.
Want het vriest toch bijna nooit![]()
Aha, ja zo goed ken ik die hele situatie bij jou nou ook weer nietquote:Dakterras is mijn moestuin, ideaalMaar het is vooral omdat dan de asbest platen dan weg zijn, het dak op gelijke hoogte zit zodat ik op termijn een overkapping kan gaan maken en droog van de keuken naar de bijkeuken kan. En met die overkapping zou ik dan weer van het probleem met mijn waterleiding af zijn.
Het was -8 geweest met een vieze koude wind de nacht dat het bevroren was. Nu ik weet dat dit op dat moment kan gebeuren kan ik gewoon mijn hoofdkraan dicht zetten, de leidingen leeg laten lopen en kan het niet voorkomen. Dus in die zin is er geen acuut risico en haast om het te herstellen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, maar je keuken is nu netjes en je gang is al niet-heel-netjes. Dan zou ik liever wat goed is herstellen. Volgens mij heb je dan echt een puinzooi als die leiding knapt. En dat 'bijna nooit vriezen', tja, een nachtje matige vorst was blijkbaar voldoende.
Kun je niet eerst de voegen laten renoveren en dan later laten isoleren.
[..]
Aha, ja zo goed ken ik die hele situatie bij jou nou ook weer niet![]()
Zo'n overkapping klinkt als een lange termijn planning, zou voor die tijd echt die leiding in orde willen hebben.
Ben ik nu veel te panisch over die leiding of valt dat mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |