Ik kan ook nog wel een legitieme reden opwerpen: niet in alle gevallen is intercompany rente aftrekbaar voor de belastingdienst.quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:17 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Wat ik tot nu toe lees over de holdingen is dat ze heel veel centjes hebben en borg staan voor de lening en dat de borg peanuts is. Blijkbaar is het eenvoudig om een holding op papier heel rijk te laten zijn. Maar zelf een ton uitlenen aan het dochterbedrijf is dan weer niet mogelijk.
Ik zie een holding daarom vooral als een laag om aansprakelijkheden wat naar achter te verplaatsten.
het zogenaamde Thin Capitalisationquote:Op woensdag 27 januari 2016 09:43 schreef BruderKlaus het volgende:
[..]
Ik kan ook nog wel een legitieme reden opwerpen: niet in alle gevallen is intercompany rente aftrekbaar voor de belastingdienst.
Gewoon per email? Ik heb het bericht niet ontvangen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Gisteren van Panneklaar bericht gehad om incentive af te halen. Ik vind het op zich wel leuk om eens bij deze ondernemer langs te gaan. Aan de andere kant om nu voor een pakket heen en weer te rijden…… Wie uit regio Amsterdam/Gooi etc. heeft ook een pakket klaar staan? Geef even een PM misschien kunnen we wat combineren.
Zelf zit ik bij de SNS en weet ik dat overboeken van mijn eigen rekening gewoon instant is maar van een andere rekening (ook van SNS) af en toe gewoon een dagje later overgeschreven word en daarom neem ik dat bijschrijven met een korreltje zout. Maar schijnbaar heb jij alleen maar graankorrels........quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:01 schreef Graankorrel het volgende:
Geld van ING --> ING is gewoon instant te zien op je rekening. Daar zit geen tijd tussen. Dus als GVE zegt het overgemaakt te hebben maar het is nog niet zichtbaar op je ING rekening, hebben ze het gewoon niet overgemaakt. In dat geval houden ze het kennelijk gewoon nog een dagje langer achter om nog wat rente te trekken, om maar wat te noemen.
Yes.quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:17 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Gewoon per email? Ik heb het bericht niet ontvangen.
Hehe ik maak me er ook niet zo druk om (neem het wel met een korrel graan....). Ben het alleen wel eens met de stelling dat als GVE zegt het overgemaakt te hebben maar het staat nog niet op je (ING) rekening, dat er dan iets niet klopt...quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:19 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Zelf zit ik bij de SNS en weet ik dat overboeken van mijn eigen rekening gewoon instant is maar van een andere rekening (ook van SNS) af en toe gewoon een dagje later overgeschreven word en daarom neem ik dat bijschrijven met een korreltje zout. Maar schijnbaar heb jij alleen maar graankorrels........
Ik denk zelfs dat het andersom is:quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:19 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ben nu in het stadium dat ik resultaten wil horen en zien qua afhandeling defaults.
Dat is makkelijk pitches lezen zeg. Dan is alleen het rentepercentage nog relevant.quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:41 schreef xzaz het volgende:
Zekerheden? Er zijn maar weinig zekerheden in het bedrijfsleven. Je kan nog zo mooie cijfers hebben; 1/5 bedrijven gaan failliet vanwege ziekte van de eigenaar.
Nee, bekijk de defaults eens goed en zoek de trend.quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:50 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat is makkelijk pitches lezen zeg. Dan is alleen het rentepercentage nog relevant.
Een bolletje / datum in je betaal schema is wat anders dan het overgemaakt te hebben.quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:35 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Hehe ik maak me er ook niet zo druk om (neem het wel met een korrel graan....). Ben het alleen wel eens met de stelling dat als GVE zegt het overgemaakt te hebben maar het staat nog niet op
De trend is volgens mij dat ze allemaal achteraf geen enkele zekerheid bleken te hebben.quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:51 schreef xzaz het volgende:
Nee, bekijk de defaults eens goed en zoek de trend.
Bij een verzamelbetaling is het niet zo dat het geld direct op op de rekening van de ontvanger staat. Bij een 1 op 1 overschrijving wel.quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:01 schreef Graankorrel het volgende:
Geld van ING --> ING is gewoon instant te zien op je rekening. Daar zit geen tijd tussen. Dus als GVE zegt het overgemaakt te hebben maar het is nog niet zichtbaar op je ING rekening, hebben ze het gewoon niet overgemaakt. In dat geval houden ze het kennelijk gewoon nog een dagje langer achter om nog wat rente te trekken, om maar wat te noemen.
Er is hier al vaker over gesproken maar; als je twee parameters er op los laat:quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:01 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
De trend is volgens mij dat ze allemaal achteraf geen enkele zekerheid bleken te hebben.
Of zie jij nog een trend?
twitter:CollinCrowdfund twitterde op woensdag 27-01-2016 om 11:00:25Nieuwe leningaanvraag. Woosh5. Leenbedrag: ¤ 100.000 - rente: 7,5% - looptijd: 4 jaar. https://t.co/0ln6b4fuau #crowdfunding #crowdfinance reageer retweet
Sorrie, maar ik denk toch echt dat er een zorg plicht is van een platform aangaande de juistheid van de gegevens. Het platform heeft de mogelijkheid om gegevens te controleren. Als investeerder moet je er van uit kunnen gaan dat getoonde cijfers kloppen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:07 schreef xzaz het volgende:
[..]
Er is hier al vaker over gesproken maar; als je twee parameters er op los laat:
- Beginnend bedrijf
- Horeca
Heb je ze al bijna allemaal te pakken. Niet ieder bedrijf wordt een succes. Dat het AFM beter moet toezien op cijfers is niet de taak van het AFM dat is de taak van de investeerder. Steeds als er een default wordt geplaatst wordt de verantwoordelijkheid afgeschoven. Die ~8% rente komt ergens vandaan; er zijn geen zekerheden.
Vol!quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:12 schreef djh77 het volgende:
twitter:CollinCrowdfund twitterde op woensdag 27-01-2016 om 11:00:25Nieuwe leningaanvraag. Woosh5. Leenbedrag: ¤ 100.000 - rente: 7,5% - looptijd: 4 jaar. https://t.co/0ln6b4fuau #crowdfunding #crowdfinance reageer retweet
Beginnend bedrijf is vind ik niet helemaal eerlijk.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:07 schreef xzaz het volgende:
[..]
- Beginnend bedrijf
- Horeca
Heb je ze al bijna allemaal te pakken. Niet ieder bedrijf wordt een succes. Dat het AFM beter moet toezien op cijfers is niet de taak van het AFM dat is de taak van de investeerder. Steeds als er een default wordt geplaatst wordt de verantwoordelijkheid afgeschoven. Die ~8% rente komt ergens vandaan; er zijn geen zekerheden.
Grote kul, behalve de laatste zin. Overgrote deel defaults in mijn portefeuille zijn niet onder genoemde 2 te scharen, maar bleken er veel slechter voor te staan dan voorgespiegeld, m.a.w. verliesfinancieringen of junk loans. Soms achteraf door de informatie heen te herleiden, maar evenzo vaak gewoon onvolledige info.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:07 schreef xzaz het volgende:
[..]
- Beginnend bedrijf
- Horeca
Jazeker. Ben een niet roker en zou hier nooit in investeren!quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:23 schreef bleyenburg het volgende:
Ik heb naar die klimaatkamer op FNC zitten kijken (Arpine tabak & gifts)
Iemand hier een mening daarover?
Ik ben geen schilder, maar zit wel in de verfmenger.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ben een niet roker en zou hier nooit in investeren!
elke zelf respecterende sigarenverkoper heeft ze een kamerquote:Op woensdag 27 januari 2016 11:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Onze holfeverancier sigaren verkoper aan het Rokin in Amsterdam heeft ook zo'n kamer naar ik me heb laten vertellen.
Ik heb trouwens het gevoel dat de rendementen bji FNC relatief hoog zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Cijfermatig. Klein eigen vermogen, groeiende omzet en winst. Zou je best een klein bedrag in kunnen doen. Denk wel dat deze kamer omzet verhogend werkt.
Nee joh jij bent niet vegetarisch.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:45 schreef Speekselklier het volgende:
I
[..]
Ik ben geen schilder, maar zit wel in de verfmenger.
Ik ben geen sporter maar heb wel een Fit20-je.
Ik ben vegetarisch maar zit wel in de poelier,
Heb wel dieren maar zit NIET in de diervoederman.
Bij mij geen relatie tussen mijn investeringen en wat ik ben.
Wapens, bontjassen, rokerij. Als het rendement goed is doe ik mee.
Donuts van Downies? Ik kan ze gewoon laten schieten als het verhaal niet naar wens is.
Geen zekerheden, Creditsafe rapport met heelveel bedrijven op een adres, verzamelgebouw of brievenbusfirma? Creditsafe rapport bevat verder helemaal niets. Totaal geen cijfermatige onderbouwing in de pitch. Een dikke Nee dus.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:55 schreef CaLeX het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=13195
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic
Piet__Piraat, bedankt voor het sponsoren in dit nieuwe jaar
Naam: Renovatie boerderij Brummen
Leendoel: Woning
Bedrag: 100.000 euro
Rente: 6,0%
Looptijd: 72 maanden
Classificatie: 3
Graydon rating: 0,03
Mu is er wel weg van, al 4 mailtjesquote:Op woensdag 27 januari 2016 12:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Geen zekerheden, Creditsafe rapport met heelveel bedrijven op een adres, verzamelgebouw of brievenbusfirma? Creditsafe rapport bevat verder helemaal niets. Totaal geen cijfermatige onderbouwing in de pitch. Een dikke Nee dus.
Zo heeft ieder zijn eigen ding!quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:45 schreef Speekselklier het volgende:
Ik ben geen schilder, maar zit wel in de verfmenger.
Ik ben geen sporter maar heb wel een Fit20-je.
Ik ben vegetarisch maar zit wel in de poelier,
Heb wel dieren maar zit NIET in de diervoederman.
Bij mij geen relatie tussen mijn investeringen en wat ik ben.
Wapens, bontjassen, rokerij. Als het rendement goed is doe ik mee.
Donuts van Downies? Ik kan ze gewoon laten schieten als het verhaal niet naar wens is.
quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Geen zekerheden, Creditsafe rapport met heelveel bedrijven op een adres, verzamelgebouw of brievenbusfirma? Creditsafe rapport bevat verder helemaal niets. Totaal geen cijfermatige onderbouwing in de pitch. Een dikke Nee dus.
Ik heb niet verder gelezen, een 'consumptieve lening?' Wat is dat? Hebben ze voor 35k TV's gekocht?quote:De lening via Geldvoorelkaar.nl zal voor ¤ 65.000,- gebruikt worden voor de vervolmaking van deze renovatie en de resterende ¤ 35.000,- voor het aflossen van een consumptieve lening.
Dikke auto waarschijnlijkquote:Op woensdag 27 januari 2016 12:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Ik heb niet verder gelezen, een 'consumptieve lening?' Wat is dat? Hebben ze voor 35k TV's gekocht?
Zo, is het numerieke deel van zijn toestenbord kapot of zo.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:55 schreef CaLeX het volgende:
Naam: Renovatie boerderij Brummen
Leendoel: Woning
Bedrag: 100.000 euro
Rente: 6,0%
Looptijd: 72 maanden
Classificatie: 3
Graydon rating: 0,03
Om u allen te helpen voor het inzicht in de defaults. Kan zijn dat er een aantal bij zijn die wel in moeilijkheden zijn maar nog uit prive betalen. Kan zijn dat er bij risico hoog nog wat starters zitten daar in het verleden het onderscheid niet goed gemaakt werd tussen starter rating en hoog risico bij GVE Ik heb geprobeert het zo goed mogelijk te herleiden uit de gegevens die bij mij bekend zijn. Doe er uw voordeel mee. (dd27-01-2016)quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:22 schreef ZeKraut het volgende:
[..]
Grote kul, behalve de laatste zin. Overgrote deel defaults in mijn portefeuille zijn niet onder genoemde 2 te scharen, maar bleken er veel slechter voor te staan dan voorgespiegeld, m.a.w. verliesfinancieringen of junk loans. Soms achteraf door de informatie heen te herleiden, maar evenzo vaak gewoon onvolledige info.
En voor het afdekken van de risico's van junk loans is 8% nog veel te laag...
Mee eens. Maar je moet roeien met de riemen die je hebt!quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:03 schreef Speekselklier het volgende:
Moi lijstje NRDZ.. Maar eigenlijk zou je het moeten relateren aan het aantal projecten uit die branche. Zodat je een default% krijgt in plaats van absulute aantallen. Als er 1 pinquin-fokker failiet gaat uit een pool van 1 dan zegt dat meer dan de 9 restaurants uit de 100-den.
Prima overzicht, plaatjes illustreren spreiding (ik onderscheid ook nog zorg en diensten) en zullen komend jaar nog meer gaan spreken, aangezien de grote bulk aan projecten nog door de 'wittebroodsweken' heen moet. Ik loop al wat langer mee, en heb (toevallig?) veel foute treffers in de kolom laag risico zitten (vallen wat later om). Zulke overzichten zijn idd. hard nodig, om een werkelijk inzicht te krijgen in de kwaliteit / track records van de sites aangaande opgevoerde projecten.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Mee eens. Maar je moet roeien met de riemen die je hebt!![]()
Zoals ik al eerder geschreven heb. Dit is zaak voor de platformen om deze gegevens voor de investeerders beschikbaar te maken. Nog beter zou zijn dat daarnaast er een overzicht komt over alle platformen gemaakt bijvoorbeeld door D&K die verzamelen al jaren deze gegevens. Blijkbaar doen zij het niet, of alleen intern voor zichzelf en betaalende klanten, en niet voor ons investeerders. Misschien bang om klanten te verliezen!
Mooi verhaal hoor, over een boerderij, maar een groot deel van het bedrag is dus gewoon bedoeld om een consumptief krediet af te lossen, of wel het ene gat met het andere te vullen... Brrrr.... Mij ook niet gezien!quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik heb niet verder gelezen, een 'consumptieve lening?' Wat is dat? Hebben ze voor 35k TV's gekocht?
Ik neem het je ook niet kwalijk.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Mee eens. Maar je moet roeien met de riemen die je hebt!
Nee, een vakantiewoningenpark bij Zutphen. Daar zullen ze wel tijdelijk wonen totdat de woning gereed is. (ze geven ook aan dat ze hun huizen hebben verkocht hebben en tijdelijk huren)quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat is een goede verklaring! Heb de bedrijven nog eens bekeken veel huisjes zullen zakelijk geexploiteerd worden. Vandaar al die bedrijven.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:49 schreef iw84t het volgende:
[..]
Nee, een vakantiewoningenpark bij Zutphen. Daar zullen ze wel tijdelijk wonen totdat de woning gereed is. (ze geven ook aan dat ze hun huizen hebben verkocht hebben en tijdelijk huren)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |