quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:09 schreef RingBewoner het volgende:
En waar zijn die boze mensen dan?
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:11 schreef Toeps het volgende:
Wat stom, je ziet toch duidelijk dat ze het Nederlandse woord "nimmer" spellen?Zo taalkundig onderlegd die meiden!
Nou, ik denk niet dat de politie de school zou SWARMEN als het 6 zwarte meiden waren die NI**ER spelden.quote:
Een paar boze comments op Facebook. Poe poe, nou nou, het is wat.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:19 schreef GhpH het volgende:
[..]
Je ziet toch letterlijk hier de outrage? Wat moet je dan dat filmpje hier posten?
Plus petities en aanzet tot schorsing etc.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Een paar boze comments op Facebook. Poe poe, nou nou, het is wat.
Jaja, we hebben het allemaal in de OP gelezen. Er ontbreekt voor mij echter veel te veel informatie om dit serieus te nemen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:36 schreef GhpH het volgende:
[..]
Plus petities en aanzet tot schorsing etc.
Die zin is waar het topic over gaat. Juist omdat deze bende SJW's om elk gebruik van het N-woord moeten zeiken is de essentie van racismebestrijding compleet verloren gegaan.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:23 schreef hoink581 het volgende:
Misschien is het beter je niet druk te maken over micro-akkefietjes die zich voornamelijk afspelen in een land waar extremen de norm blijken te zijn.
Erg jammer van je titel ook. Je had een valide punt en topic kunnen maken maar in plaats daarvan ga alweer! provoceren uit kinderlijk protest.
Sorry, ik kan er echt geen flikker om geven.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:43 schreef GhpH het volgende:
[..]
Die zin is waar het topic over gaat. Juist omdat deze bende SJW's om elk gebruik van het N-woord moeten zeiken is de essentie van racismebestrijding compleet verloren gegaan.
Hoelang nog tot staren in de richting van een getint persoon als trigger gezien wordt?
Wat doe je dan hier nog in dit topic? Je geeft er genoeg om om te blijven plakken kennelijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:45 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Sorry, ik kan er echt geen flikker om geven.
Achterhalen wat jij voor saai en onbenullig leven hebt dat je dit belangrijk vindt.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:46 schreef GhpH het volgende:
[..]
Wat doe je dan hier nog in dit topic?
Sorry dat jij al helemaal bent opgenomen in de knuffelmaatschappij waarin alles wat een beetje donkere (no pun intended) humor is verfoeilijkt wordt.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:46 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Achterhalen wat jij voor saai en onbenullig leven hebt dat je dit belangrijk vindt.
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:52 schreef JimmyDean het volgende:
Woorden verbieden omdat een bepaalde groep mensen dat niet prettig vind is altijd slecht.
Wel van de rechter.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:53 schreef zovty het volgende:
[..]
Dus jij mocht je moeder gewoon kuthoer noemen thuis?
Denk ut niet. Als jij je moeder stelselmatig kuthoer noemt en ze is het zat zal de rechter je zo gedwongen uit huis laten plaatsen.quote:
Dit is echt super relevant.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:55 schreef zovty het volgende:
[..]
Denk ut niet. Als jij je moeder stelselmatig kuthoer noemt en ze is het zat zal de rechter je zo gedwongen uit huis laten plaatsen.
Juist niet dus. Ik geef geen neuk en ga lekker verder. Jij maakt je er druk om.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:48 schreef GhpH het volgende:
[..]
Sorry dat jij al helemaal bent opgenomen in de knuffelmaatschappij waarin alles wat een beetje donkere (no pun intended) humor is verfoeilijkt wordt.
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:38 schreef longinus het volgende:
Verbied dan ook even die rapmuziek van ze, tis allemaal nigger motherfucker en zo.
Ik wil ook wel eens bleekscheet of kaaskop horen in de raps, ik voel me gediscrimineert.
Ja, dat is relevant omdat je ook gewoon normaal kunt praten. Het is nergens voor nodig om woorden te gebruiken waar mensen aanstoot aan nemen.quote:
Dus dan moet je maar van school getrapt worden om een grapje?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:57 schreef zovty het volgende:
[..]
Ja, dat is relevant omdat je ook gewoon normaal kunt praten. Het is nergens voor nodig om woorden te gebruiken waar mensen aanstoot aan nemen.
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel van die micromanagende slavendrijvers. Je kan aan het einde van de dag ook gewoon mandjes wegen en dan de zweepslagen uitdelen. Dat scheelt iedereen een hoop stress.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:47 schreef GhpH het volgende:
[ afbeelding ]
Bijvoorbeeld als een zwarte deze humor uithaalt kan ik daar ook mee lachen. Waren de huidskleuren omgedraaid dan stond het internet vol met traantjes.
Ok.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:58 schreef JimmyDean het volgende:
Overigens zag ik laatst nog een filmpje van een zwarte rechter die iemand celstraf gaf omdat hij nigger zei in de rechtbank.
Dus door tegenwicht te bieden ga jij je extra laatdunkend uitlaten over onze donkere medemens. Want dat zal die tumblr activisten leren!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:43 schreef GhpH het volgende:
Die zin is waar het topic over gaat. Juist omdat deze bende SJW's om elk gebruik van het N-woord moeten zeiken is de essentie van racismebestrijding compleet verloren gegaan.
Hoelang nog tot staren in de richting van een getint persoon als trigger gezien wordt?
Geen van de 6 zou OP raken, zelfs niet mer een baseball-bat.quote:
hjbquote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:04 schreef GhpH het volgende:
Dus de zwarten uit Amerika hebben weer iets te zeiken. Ditmaal gaat het om een groepje van 6 tienermeiden.
Na een klassenfoto waarop iedereen met een letter op haar trui stond hadden 6 meiden zich verzameld om ludiek het gecensureerde N-woord te spellen:
[ afbeelding ]
Het duurde niet lang of de foto kwam online en direct zag de toekomst er zwart uit voor de tienermeisjes. Overal gezanik over racisme, petities om de meiden van school te trappen!
Doe even normaal mensen, it's a fucking joke!
Nu gaat hun toekomst verpest of beļnvloed worden puur omdat sommige gekkies getriggerd worden door een groep meiden die woord vormen met hun t-shirts. Belachelijk.
VREEMD ZEGquote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:47 schreef GhpH het volgende:
[ afbeelding ]
Bijvoorbeeld als een zwarte deze humor uithaalt kan ik daar ook mee lachen. Waren de huidskleuren omgedraaid dan stond het internet vol met traantjes.
Ja leuke mening maar in praktijk loopt het andersquote:Op zondag 24 januari 2016 05:22 schreef Gary_Oak het volgende:
Of iedereen mag het zeggen of niemand. Ik heb liever het eerste, ma niggaz.
Dus omdat de praktijk anders is, kan ik niet een afwijkende mening hebben? Ok dan.quote:Op zondag 24 januari 2016 05:33 schreef Donnis het volgende:
[..]
Ja leuke mening maar in praktijk loopt het anders
mensen uitsluiten in een topic over racismequote:
Zou wel erg...quote:Op zondag 24 januari 2016 08:44 schreef Dingflofbips het volgende:
Terechte klacht overigens. Al een VN commissie ingesteld?
Ik gebruik mijn woorden ongeacht of ze triggeren ja dan te nee. Of ze ervan leren of niet, mij krijgen ze niet met die tumblr politiek correcre shitquote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:53 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dus door tegenwicht te bieden ga jij je extra laatdunkend uitlaten over onze donkere medemens. Want dat zal die tumblr activisten leren!
O Neger-senpai. Godverdomme ik flikkerde bijna van mn stoelquote:Op zondag 24 januari 2016 10:57 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Typisch trouwens weer dat de meest overdreven reactie weer van een blanke komt. "Heb ik nu bewezen dat ik geen white privilege bezit, o neger-senpai? Ben ik nu braaf?"
Gast.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:50 schreef SeLang het volgende:
Ik zag laatst een documentaire op de BBC over de Ku klux Clan. Dat zijn natuurlijk idioten. Maar er was ook een tegendemonstratie en een blanke vrouw (met mocca baby) die wou mee protesteren uit sympathie voor de zwarten werd door de zwarte demonstranten weggejaagd omdat ze blank was. Sja...
Nee je mag hem hebben hoor maar die mening houdt weinig stand tegenover een grote groep negersquote:Op zondag 24 januari 2016 05:37 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dus omdat de praktijk anders is, kan ik niet een afwijkende mening hebben? Ok dan.
Die heb ik ook gezien, goede docu wel.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:50 schreef SeLang het volgende:
Ik zag laatst een documentaire op de BBC over de Ku klux Clan. Dat zijn natuurlijk idioten. Maar er was ook een tegendemonstratie en een blanke vrouw (met mocca baby) die wou mee protesteren uit sympathie voor de zwarten werd door de zwarte demonstranten weggejaagd omdat ze blank was. Sja...
Ja dat bedoel ik dus. Die KKK lui zijn idioten maar onder de zwarten heb je net zo goed een hoop enge racisten.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Die heb ik ook gezien, goede docu wel.
Maar die donkere vrouw die ging protesteren was net zo erg als die blanke vrouw van de KKK.
Je kan ook gewoon proberen fatsoenlijk te zijn en je op een normale wijze over anderen uitlaten, ongeacht wat jij overtrokken policor acht.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:42 schreef GhpH het volgende:
Ik gebruik mijn woorden ongeacht of ze triggeren ja dan te nee. Of ze ervan leren of niet, mij krijgen ze niet met die tumblr politiek correcre shit
Ik ben niet racistisch omdat ik tegen een grapje kan. Of is de SJW beweging al zo fascistisch genoeg om te zeggen "wer nicht mit uns ist, ist gegen uns!" ??quote:
Nee iemand die zn text 1000 keer aanpast om niemand op de teentjes te willen trappen. dat is wat we moeten zijnquote:Op zondag 24 januari 2016 13:54 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon proberen fatsoenlijk te zijn en je op een normale wijze over anderen uitlaten, ongeacht wat jij overtrokken policor acht.
Met deze houding kom je enorm dom en bekrompen over. Geen haar beter dan de types waarop je af geeft.
Dat zeg ik niet of wel? Maar consequent een denigrerende houding aannemen ten aanzien van een groep mensen zoals je in de TT doet is het andere uiterste van het spectrum. En contraproductief overigens.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:13 schreef GhpH het volgende:
Nee iemand die zn text 1000 keer aanpast om niemand op de teentjes te willen trappen. dat is wat we moeten zijn
Ik stel alleen een feit, sorry heur :Squote:Op zondag 24 januari 2016 14:16 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet of wel? Maar consequent een denigrerende houding aannemen ten aanzien van een groep mensen zoals je in de TT doet is het andere uiterste van het spectrum. En contraproductief overigens.
Nee, "De zwarten" zou de hele gemeenschap donkergekleurde personen zijn. Het betreft hier een hele specifieke subcultuur waar ook genoeg blanken bij horen.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:35 schreef GhpH het volgende:
Ik stel alleen een feit, sorry heur :S
En contraproductief is om hen altijd gelijk te geven... alleen white on black racism afkeuren etc..
Ik bedoelde niet dat alle zwarten op deze hele globe in opstand waren. Dat weet jij ook dat ik dat niet insinueerquote:Op zondag 24 januari 2016 17:50 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Nee, "De zwarten" zou de hele gemeenschap donkergekleurde personen zijn. Het betreft hier een hele specifieke subcultuur waar ook genoeg blanken bij horen.
Geen wonder dat je in het verleden al vaker moeite had met het onderscheiden van feiten en meningen. Dat een deel van je bewering feitelijk klopt (dat er protest is) maakt de complete bewering geen feit.
Het zijn nog steeds niet alleen maar "zwarten" die hier tegen protesteren. De term zelf acht ik nog steeds neerbuigend. Waarom blijf je deze term nu bezigen?quote:Op zondag 24 januari 2016 20:44 schreef GhpH het volgende:
Ik bedoelde niet dat alle zwarten op deze hele globe in opstand waren. Dat weet jij ook dat ik dat niet insinueer
Echter zijn zwarten hier weer de gediscrimineerde groep. Als er bijvoorbeeld racisme jegens blanken zou zijn dan wordt dat simpelweg weggelachen. En het feit dat veel mensen dat niet serieus nemen is juist het bewijs ervan.
Het maakt me geen reet uit wat de zwarten in hun verleden meegemaakt hebben. Het punt is dat we wetten hebben die voor iedereen geldt. Voor de wet zijn we allen gelijk... Echter als het op racisme aankomt niet, want dan heeft zwart het monopolie ineens.
Je vindt een kleur al fucking neerbuigend? De policor zit er echt goed in. Manman ga je diep schamen.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:09 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Het zijn nog steeds niet alleen maar "zwarten" die hier tegen protesteren. De term zelf acht ik nog steeds neerbuigend. Waarom blijf je deze term nu bezigen?
Daarbij heb je gelijk dat de wet voor iedereen geldt. Echter wordt de zwarte gemeenschap nog steeds (onbewust) achtergesteld. Omdat blanken nog steeds de meerderheid vormen in Amerika wordt racisme jegens blanken inderdaad niet serieus genomen. Ondanks dat het racisme is, heeft het geen consequenties: er worden geen vooroordelen in stand gehouden die een groep achterstellen.
De hypergevoeligheid wat betreft grappen en domme slippertjes zijn mij ook een doorn in het oog. Het is overdreven en leidt tot niets. Jouw "blanke boze man" act is daarbij even belachelijk. Je hebt half geen idee hoe ongelofelijk makkelijk je het eigenlijk hebt en hoe weinig effect racisme op jouw leven heeft als er sprake van is. Dit is overigens niet iets om je schuldig over te moeten voelen of waarvoor je enorm moet compenseren. Maar dit gehuil, want dat is het, is onterecht en getuigt van flauw slachtoffer gedrag.
Als je hetzelfde genuanceerde verhaal wil horen en wil lachen kun je beter dit even kijken.
Goh. Nu is het een omdraaiing van de situatie, dus 'haha, kijk ons eens de baas zijn!'. Als je het omdraait is het gewoon letterlijk een afbeelding van slavernij.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:47 schreef GhpH het volgende:
[ afbeelding ]
Jij gebruikt de term neerbuigend. "Zwarten zijn huilies" is de strekking van je topicquote:Je vindt een kleur al fucking neerbuigend?
Ga je dus inderdaad maar diep schamen.quote:Manman ga je diep schamen.
Je bent een blanke homo, die in een landelijk gebied op de grens van Nederland/Belgiė woont. Niets te klagen dus over voorkeursbehandelingen, als dat wel zo is, dan hoor ik graag je voorbeelden. En daarbij weet ik meer dan je denkt. Zo anoniem ben je niet GhpH.quote:En zoals verwacht kom je weer met het verhaaltje dat ik toch niks te klagen heb. Wie weet ben ik opgegroeid als de verloren zoon van bill gates, of opgegroeid in een zwarte buurt. Ha ha, jij weet niets ventje. Je schrijft mijn evenwaardige klacht af als gejank, terwijl je toch al duidelijk aangeeft dat je voor een zwarte in dezelfde situatie toch meer sympathie zou opbrengen.
Zo te zien weet je nog steeds niet wat nuance betekent, dus gebruik je het maar tegen me. Terecht dat het in de herhaling gaat. Slijt het in je botte kop, ga je het eens opzoeken, heb jij ook weer geleerd.quote:Op maandag 25 januari 2016 13:40 schreef GhpH het volgende:
En terug van weggeweest, het woordje nuance. Want iedereen die niet met je is, is ongenuanceerd.![]()
Jep, 2015 belde. Je valt in herhaling
Zwarten pigment-gealterneerde mensen zijn al eeuwenlang niet meer geforceerd katoen te plukken. Als ze zich daar nog steeds offended over zijn (over het lot van hun over over over grootouders die ze nooit gekend hebben) dan is het wel dieptriest. Zijn wij nog mad op Duitsland voor de nazis? En dat hebben onze grootouders nog meegemaakt....quote:Op maandag 25 januari 2016 13:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Goh. Nu is het een omdraaiing van de situatie, dus 'haha, kijk ons eens de baas zijn!'. Als je het omdraait is het gewoon letterlijk een afbeelding van slavernij.
Ik snap wel waarom dit grappig is, en andersom niet. Maar goed, dat kan ook aan mij liggen.
Leuk, maar het gaat natuurlijk niet letterlijk om katoen plukken. Het gaat erom dat dat een symbool is van racisme, wat natuurlijk nog steeds speelt in Amerika.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:02 schreef GhpH het volgende:
[..]
Zwarten pigment-gealterneerde mensen zijn al eeuwenlang niet meer geforceerd katoen te plukken. Als ze zich daar nog steeds offended over zijn (over het lot van hun over over over grootouders die ze nooit gekend hebben) dan is het wel dieptriest. Zijn wij nog mad op Duitsland voor de nazis? En dat hebben onze grootouders nog meegemaakt....
Daarbij, Hoink zei dat ik zwarten als 1 volk bestempel en dat fout is. Maar het volk mag zich wel als geheel slachtoffer voelen van de slavernij die lang niet bij alle families van toepassing is geweest? Wees dan zo eerlijk om ook elke zaak op dat gebied individueel te bekijken.
Alle Nederbelgen mogen over 1 kam geschoren worden, eveneens alle homosquote:Op maandag 25 januari 2016 13:58 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Jij gebruikt de term neerbuigend. "Zwarten zijn huilies" is de strekking van je topicDit betreft geen observatie van een huidskleur.
[..]
Ga je dus inderdaad maar diep schamen.
[..]
Je bent een blanke homo, die in een landelijk gebied op de grens van Nederland/Belgiė woont. Niets te klagen dus over voorkeursbehandelingen, als dat wel zo is, dan hoor ik graag je voorbeelden. En daarbij weet ik meer dan je denkt. Zo anoniem ben je niet GhpH.
[..]
Zo te zien weet je nog steeds niet wat nuance betekent, dus gebruik je het maar tegen me. Terecht dat het in de herhaling gaat. Slijt het in je botte kop, ga je het eens opzoeken, heb jij ook weer geleerd.
Al dat ge-jij bak altijd.
Dus omdat een groep mensen ludiek een afbeelding maken worden mensen benadeeld?quote:Op maandag 25 januari 2016 14:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Leuk, maar het gaat natuurlijk niet letterlijk om katoen plukken. Het gaat erom dat dat een symbool is van racisme, wat natuurlijk nog steeds speelt in Amerika.
Ik kan me niet voorstellen hoe blanken op een ludieke wijze een afbeelding zouden kunnen maken waarin zwarten in een katoenveld zitten te werken terwijl zij er met een riem in de lucht naast staan.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:08 schreef GhpH het volgende:
[..]
Dus omdat een groep mensen ludiek een afbeelding maken worden mensen benadeeld?
niet hetzelfde scenario maar hier een voorbeeld van een ludiek "racistisch" plaatje in het katoenveld.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen hoe blanken op een ludieke wijze een afbeelding zouden kunnen maken waarin zwarten in een katoenveld zitten te werken terwijl zij er met een riem in de lucht naast staan.
alleen voor achtergestelde blanken is dit ludiekquote:Op maandag 25 januari 2016 14:13 schreef GhpH het volgende:
[..]
niet hetzelfde scenario maar hier een voorbeeld van een ludiek "racistisch" plaatje in het katoenveld.
[ afbeelding ]
Zoals Hoink zou zeggen over racisme jegens blanken:quote:Op maandag 25 januari 2016 14:16 schreef zeer het volgende:
[..]
alleen voor achtergestelde blanken is dit ludiek
De rest van de wereld identificeert dit als racistisch en vindt het walgelijk.
Dat jouw rare brein denkt dat dit een grap is, maakt dat het nog niet.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:17 schreef GhpH het volgende:
It's a joke, not a dick. Why take it so hard?
Nou, wat ludiek.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:13 schreef GhpH het volgende:
[..]
niet hetzelfde scenario maar hier een voorbeeld van een ludiek "racistisch" plaatje in het katoenveld.
[ afbeelding ]
ik wist niet dat hij homo was, ik zei een keer flikker op, janken dat ie deedquote:Op maandag 25 januari 2016 14:19 schreef zeer het volgende:
Kun je ook zo lachen over grappen over flikkers trouwens?
Ik ben er vrij zero positief van dat hij dat is.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:23 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik wist niet dat hij homo was, ik zei een keer flikker op, janken dat ie deed![]()
althans als dit die postbode zonder respect voor andermans eigendom is.
quote:Op maandag 25 januari 2016 14:25 schreef zeer het volgende:
[..]
Ik ben er vrij [b]zero positief[/b] van dat hij dat is.
Lekker ludiek.
Ik vraag me af of jij het concept 'humor' wel begrijpt.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:26 schreef GhpH het volgende:
En nu gaat iederen zoals verwacht toch zwart het voordeel geven, ookal zijn beide plaatjes voor de grap gemaakt.
Meth, not even once?
Je bedoelt: Left, not even once!
Maar srs waarom zou je opzettelijk iemand willen kwetsen en dat willen verdedigen met jouw naar eigenzeggen verworven recht op racistische humor en tegelijkertijd het collectief pijnleiden van een complete volksstam ontnemen en zelfs ontkennen?quote:
Lekker ludiek toch.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:29 schreef zeer het volgende:
[..]
Maar srs waarom zou je opzettelijk iemand willen kwetsen en dat willen verdedigen met jouw naar eigenzeggen verworven recht op racistische humor en tegelijkertijd het collectief pijnleiden van een complete volksstam ontnemen en zelfs ontkennen?
Afgaande op dat katoenveld (blackpeoplemeet oid)? Jup.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik vraag me af of jij het concept 'humor' wel begrijpt.
Heb ik gezegd mensen te willen kwetsen. Nee, het is om mensen aan het lachen te maken. Er zijn ook zwarten die gelachen hebben met dat plaatje van blackpeoplemeet. Raar he.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:29 schreef zeer het volgende:
[..]
Maar srs waarom zou je opzettelijk iemand willen kwetsen en dat willen verdedigen met jouw naar eigenzeggen verworven recht op racistische humor en tegelijkertijd het collectief pijnleiden van een complete volksstam ontnemen en zelfs ontkennen?
Het te willen is niet hetzelfde als het willens en wetens doen. En dat laatste is wel iets wat je maar vaak genoeg tentoonspreid.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:42 schreef GhpH het volgende:
[..]
Heb ik gezegd mensen te willen kwetsen. Nee, het is om mensen aan het lachen te maken. Er zijn ook zwarten die gelachen hebben met dat plaatje van blackpeoplemeet. Raar he.
Haha wat?quote:Het moment dat jij een grap als offensief opvat ligt de hele verantwoording bij jou en bij niemand anders.
Verschil is wel dat de blanken niet al generaties lang geraped worden door overheersers.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:46 schreef GhpH het volgende:
Humor die gericht is op de blanken en onze stereotypes zoals "tatas be like" kan ook wel een grijns op mn gezicht toveren. Zelfspot is toch ook zo erg he.
Wat een enge wereld waarin lachen en meningsuiting steeds maar beperkt worden omdat mensen het als offensive zien
En dan word ik beticht van facisme....FOK! is helaas de Nederlandse Tumblr (geworden)...
quote:Op maandag 25 januari 2016 14:49 schreef zeer het volgende:
[..]
Verschil is wel dat de blanken niet al generaties lang geraped worden door overheersers.
Tenzij je het over joden hebt, en die grapjes vallen ook niet zo vaak.
Er lijkt dus toch enige historische context te zijn.
Oftewel kort samengevat: De wet omtrent racisme is ongelijk en zwarten horen voorrang te krijgen op blanken als het om racisme gaat PLUS er zijn blijkbaar wetten over humor.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:48 schreef zeer het volgende:
[..]
Het te willen is niet hetzelfde als het willens en wetens doen. En dat laatste is wel iets wat je maar vaak genoeg tentoonspreid.
[..]
Haha wat?En wie bepaalt wat een grap is dan? Arbeit macht Frei scanderen tijdens de herdenking in Auswitz voor de grap? Foto's van brandende napalm slachtoffers met glitters? Of gewoon alles waarover mensen zich in jouw brein niet gekwetst over mogen voelen omdat het volgens jouw eigen zeggen te lang geleden is en dus niet meer pijn doet?
Je gaat gewoon voorbij aan de gevoelens van mensen die je niet kent en oordeelt daarmee over situaties die je niet kent en al helemaal niet doorgrond. Natuurlijk plukken negers geen katoen meer maar de nigger bestaat in Amerika nog wel degelijk. Zwarte Amerikanen hebben meer kans op gevangenschap/drugs/wapens etc etc. Er zijn dus sociaal economische verschillen die te maken hebben met de huidskleur. Iedere suggestie dat dit iets te doen heeft met hun genetische achtergrond is racisme en dus is het cirkeltje weer rond.
Maar om een lang verhaal kort te maken ben jij er in ieder geval helemaal ok mee dat er iemand gekwetst is zodat jij kunt lachen?
Dus als ik iets grappigs bedoel is het goed?quote:Op maandag 25 januari 2016 14:55 schreef GhpH het volgende:
[..]
[..]
Oftewel kort samengevat: De wet omtrent racisme is ongelijk en zwarten horen voorrang te krijgen op blanken als het om racisme gaat PLUS er zijn blijkbaar wetten over humor.
Humor gaat om de bedoeling van de bedenker en de boodschap die hij daarmee wil overbrengen. Bijvoorbeeld blackpeoplemeet is dan donkere humor volgens sommige definities... Maar dat is een grap maken uit een slecht verleden. Dat jij dat als offensive ziet maakt geen reet uit als het niet de bedoeling is van de poster is om offensive maar ludiek te zijn.
Als iemand opzettelijk zegt zwarten te haten, dan is het racisme. Niet als het kernelement humor is.
Als jij dat leuk vindt moet je dat doen.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:56 schreef zeer het volgende:
[..]
Dus als ik iets grappigs bedoel is het goed?
Ik kan met een gerust hart antisemitische grappen maken in Auswitz?
Terwijl ik weet dat ik daar op z'n minst de dood van 1,1 mln mensen mee bagatelliseer en weet ik veel hoeveel miljoen mensen mee beledigd?quote:Op maandag 25 januari 2016 14:59 schreef GhpH het volgende:
[..]
Als jij dat leuk vindt moet je dat doen.
quote:Op maandag 25 januari 2016 15:03 schreef zeer het volgende:
[..]
Terwijl ik weet dat ik daar op z'n minst de dood van 1,1 mln mensen mee bagatelliseer en weet ik veel hoeveel miljoen mensen mee beledigd?
'Ik bedoelde het grappig dus ondanks dat je hele familie vergast is moet je maar niet zo offenced zijn'
Je hebt echt een heel raar ethisch kompas jongenquote:Op maandag 25 januari 2016 15:06 schreef GhpH het volgende:
[..]
[..]
[..]
Trouwens, wat je hier zegt heeft van weinig invloed met waar we over bezig waren want geen enkele zwarte in Amerika heeft iemand gekend die onder slavernij werkte in Amerika.
Ik weet ook wel dat racisme bestaat. Echter dien je black on white racism even hard te straffen ongeacht de historie van blanken of zwarten die eraan vooraf is gegaan. Volgens die logica zou je nu vrouwen meer moeten betalen omdat ze vroeger in de geschiedenis onderbetaald werden. Compensatiedrang lost niks op. Voor de wet ben je gelijk en blijf je gelijk. Ongeacht je blank wit of smurf bent.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:08 schreef zeer het volgende:
[..]
Je hebt echt een heel raar ethisch kompas jongen.
De ongelijke behandeling van zwarten in Amerika is niet gestopt na de Burgeroorlog hoor. Maar ik merk aan alle kanten dat het allemaal veel te ingewikkeld voor je begint te worden. Ik hoop dat je ooit eens los komt van die rare houding van je.
neequote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:55 schreef zovty het volgende:
[..]
Denk ut niet. Als jij je moeder stelselmatig kuthoer noemt en ze is het zat zal de rechter je zo gedwongen uit huis laten plaatsen.
de oneerlijke behandeling van blanken door niet blanken ook niet, so fucking whatquote:Op maandag 25 januari 2016 15:08 schreef zeer het volgende:
[..]
Je hebt echt een heel raar ethisch kompas jongen.
De ongelijke behandeling van zwarten in Amerika is niet gestopt na de Burgeroorlog hoor. Maar ik merk aan alle kanten dat het allemaal veel te ingewikkeld voor je begint te worden. Ik hoop dat je ooit eens los komt van die rare houding van je.
Nee dat kan hij nietquote:Op maandag 25 januari 2016 14:19 schreef zeer het volgende:
Kun je ook zo lachen over grappen over flikkers trouwens?
inderdaad dat is ook niet goedquote:Op maandag 25 januari 2016 15:21 schreef fs180 het volgende:
[..]
de oneerlijke behandeling van blanken door niet blanken ook niet, so fucking what
Uptight. Of bedoel je iets als op dijhoogte?quote:Op maandag 25 januari 2016 18:23 schreef zeer het volgende:
Je zou denken dat 'ie up thight is, o nee wacht.
Kijk nou, een Godwin, je verwacht het godverdomme nietquote:Op maandag 25 januari 2016 14:56 schreef zeer het volgende:
[..]
Dus als ik iets grappigs bedoel is het goed?
Ik kan met een gerust hart antisemitische grappen maken in Auswitz?
Haha ja echt heh pfffffquote:Op maandag 25 januari 2016 18:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Kijk nou, een Godwin, je verwacht het godverdomme niet
En de 'blanken zijn schuldig aan alles en iedereen!!' Kaart, je verwacht hem ook nietquote:Op maandag 25 januari 2016 14:49 schreef zeer het volgende:
[..]
Verschil is wel dat de blanken niet al generaties lang geraped worden door overheersers.
Tenzij je het over joden hebt, en die grapjes vallen ook vaak niet zo goed.
Er lijkt dus toch enige historische context te zijn.
Nee is geen racisme is gewoon humor om te lachen dit.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:35 schreef Vanillekwark het volgende:
TS, kan me nog vaag iets herinneren dat je gezegd had dat je racisme achter je had gelaten?
'Ja maar jij!'quote:Op maandag 25 januari 2016 18:36 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik jou nog nooit iets zien onderbouwen. Maar gewoon jij-bakken, ja hoor. Top vent.
Jij denkt dat er geen kritiek zou komen wanneer Marokkaanse meiden op het schoolplein "k*nker kazen" op hun shirtje hadden gespeld? Of wanneer een groepje zwarte meiden op het schoolplein "vuile bl*nken" of iets dergelijks hadden gespeld?quote:
quote:Op maandag 25 januari 2016 21:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij denkt dat er geen kritiek zou komen wanneer Marokkaanse meiden op het schoolplein "k*nker kazen" op hun shirtje hadden gespeld? Of wanneer een groepje zwarte meiden op het schoolplein "vuile bl*nken" of iets dergelijks hadden gespeld?
En ja, wanneer je kijkt naar de negatieve lading is dat wel degelijk vergelijkbaar...
Wat ben je toch ook een slachtofferrolhuiliequote:Op maandag 25 januari 2016 14:26 schreef GhpH het volgende:
En nu gaat iederen zoals verwacht toch zwart het voordeel geven,
Tuurlijk jongenquote:Op maandag 25 januari 2016 21:50 schreef GhpH het volgende:
[..]men zou niet eens opkijken (ik incluis) en de school zou het gewoon vergeven als kattekwaad.
Het gaat natuurlijk niet alleen om de slavernij. De apartheid in de VS is pas in 1964 afgeschaft. En natuurlijk is het daarna niet opeens in 1x weg.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:06 schreef GhpH het volgende:
[..]
Trouwens, wat je hier zegt heeft van weinig invloed met waar we over bezig waren want geen enkele zwarte in Amerika heeft iemand gekend die onder slavernij werkte in Amerika.
Dan hoeft een katoenveld al niet meer offensief te zijn. Als ze daar nog steeds associatie mee voelen dan faken ze.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet alleen om de slavernij. De apartheid in de VS is pas in 1964 afgeschaft. En natuurlijk is het daarna niet opeens in 1x weg.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Civil_Rights_Act_of_1964
Dat verklaart o.a. waarom dit soort zaken in de VS een stuk gevoeliger liggen.
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:59 schreef GhpH het volgende:
Waar is mijn vergoeding voor 2000 jaar homosexuele onderdrukking? Nee die hoef ik helemaal niet. Ookal worden homos nu nog steeds van gebouwen geflikkerd. Ik hoef geen wet die mij in het voordeel stelt of beschermt tegen grappen.
Jij bent een typisch voorbeeld van iemand die klaagt op basis van een realiteit die je zelf uit je duim zuigt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:59 schreef GhpH het volgende:
[..]
Dan hoeft een katoenveld al niet meer offensief te zijn. Als ze daar nog steeds associatie mee voelen dan faken ze.
En je stukjes over slachtofferrol betekenen alleen maar een bevestigjng voor mijn vermoeden. Namelijk dat jij de wet ongelijk wil buigen aan de hand van de geschiedenis van iemand zn ras, afkomst, orientatie, religie of wat dan ook.
Waar is mijn vergoeding voor 2000 jaar homosexuele onderdrukking? Nee die hoef ik helemaal niet. Ookal worden homos nu nog steeds van gebouwen geflikkerd. Ik hoef geen wet die mij in het voordeel stelt of beschermt tegen grappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |