quote:
Maak je geen zorgen hoor, die grapjes blijven komen
Vanmorgen die proefrit gedaan; reed lekker, alles zag er netjes uit en hij startte direct, wat fijn was
Minder fijn was de zithouding; die is duidelijk een stuk sportiever dan die XJ900, en dat ben ik niet meer helemaal gewend
Het scheelt niet veel met de GSX600 die ik daarvoor reed, en daar had ik op zich geen problemen mee, maar toen deed ik nog geen 120km per dag.
Daarna nog op een Bandit uit 2001 gereden, wat natuurlijk achterlijk veel relaxter zat. Maar, de remschijven daarvan voelden aan als (en leken op) grijsgespeelde LP's, hij had een beetje moeite met doortrekken en starten, en was veel te goedkoop voor zijn leeftijd en kilometerstand, dus had daar geen goed gevoel bij. Daarnaast is de ledenlijst van de FOK!-Banditclub al lang genoeg
Vervolgens nog staan staren naar XJ900's die ze daar hadden, want cardan, maar ik vind ze wat saai rijden. Hele praktische motoren voor waar ik ze voornamelijk voor zal gebruiken, maar ik zou me kapot vervelen als ik een gewoon ritje maak. Dus uiteindelijk toch voor de VFR gegaan, met twee weken bedenktijd erop zodat ik kan wennen aan de houding. Bevalt het niet, dan kan ik hem gewoon terugbrengen.
Deze week wordt 'ie klaargemaakt, zaterdag pikt mijn broer hem daar op, brengt hem hierheen, neemt de inmiddels drie motoren die hier staan weer mee en dumpt de XJ900 weer bij hun
TLDR: Exit baggermotoren die hier staan, enter VFR750