Bulgarije is onveilig en zeer arm, welke vluchteling wilt nou daar wonen? Ik denk dat de meeste gelijk doorreizen naar west Europa als ze een verblijfsvergunning hebben.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals je hierboven kan zien zijn Hongarije, Zweden, Finland, Zwitserland, Noorwegen, Malta en Bulgarije landen die per capita meer opvangen dan met uitzondering van Duitsland de West-Europese landen.
Hier gestopt met lezen. Gelieve niet te trollen in NWS.quote:
Moslims he, meer heb ik er niet op te zeggen, wij zijn het hypocrieten westen, wij zijn net zo slecht als joden, en moeten uitgeroeid worden, maar vervolgens komen ze wel hier heen voor onze welvaartquote:Op donderdag 21 januari 2016 13:45 schreef ToT het volgende:
Sowieso is het wel sneu dat je zo lang van je vrouw en kinderen weg bent en dat het allemaal zo lang moet duren, maar ontbreekt het bij die mensen dan totaal aan realiteitszin? Alsof ze hier ZO massaal naar toe kunnen komen en ze verwachten dat alles soepeltjes in een paar weken geregeld kan zijn en ze met een verblijfsvergunning op zak een huisje kunnen uitzoeken en de familie over kunnen laten komen.
Misschien wel.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik probeer het uit het abstracte te trekken, ik kan ook voldoende redenen bedenken waarom zij mogelijk de keuze maken en daarom maak ik het ook persoonlijk. Zou jij het doen?
Grotendeels eens. Aan de andere kant: na WO2 lagen ook grote delen van Europa in puin. Dat moest ook worden opgebouwd, grotendeels door de bevolking zelf. Als er straks niemand meer in Syrië is, wie gaat die wederopbouw dan verzorgen?quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Misschien wel.
De situatie in Turkije is uitzichtloos, er is gewoon geen toekomst daar voor al die mensen. Naar huis is ook geen optie, het ziet er niet uit dat het snel veilig zal worden en in veel gevallen is er gewoon geen huis meer, zelfs als het conflict nu stopt zal het nog jaren en jaren duren voordat de boel een beetje hersteld is. De toekomst daar ziet er dus ook niet echt vrolijk uit.
Wil je een kans op een toekomst voor jezelf en je kinderen dan zal je dus uit moeten wijken naar een ander land. Het is een sprong in het diepe, maar de andere optie's zijn gewoon niet goed.
Ik kan die gedachtegang prima begrijpen en denk dat de kans redelijk groot is dat ik in zo'n situatie die kansen met beide handen aan zou grijpen.
Maar ik zou me wel netjes gedragen, want ik wil immers een toekomst, dat betekend dat je kansen aan moet nemen en kansen moet maken, dat doe je niet door te jengelen en te eisen, maar door te laten zien wat je waard bent.
Onzin, kijk naar hoe Duitsland er aan toe was in 1945 en hoe het er nu is. Kwestie van iedereen flink de handen uit de mouwen steken en ophouden met geweldadig zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Misschien wel.
De situatie in Turkije is uitzichtloos, er is gewoon geen toekomst daar voor al die mensen. Naar huis is ook geen optie, het ziet er niet uit dat het snel veilig zal worden en in veel gevallen is er gewoon geen huis meer, zelfs als het conflict nu stopt zal het nog jaren en jaren duren voordat de boel een beetje hersteld is. De toekomst daar ziet er dus ook niet echt vrolijk uit.
Wil je een kans op een toekomst voor jezelf en je kinderen dan zal je dus uit moeten wijken naar een ander land. Het is een sprong in het diepe, maar de andere optie's zijn gewoon niet goed.
Ik kan die gedachtegang prima begrijpen en denk dat de kans redelijk groot is dat ik in zo'n situatie die kansen met beide handen aan zou grijpen.
Maar ik zou me wel netjes gedragen, want ik wil immers een toekomst, dat betekend dat je kansen aan moet nemen en kansen moet maken, dat doe je niet door te jengelen en te eisen, maar door te laten zien wat je waard bent.
Tja, dat is het lastige in dit geval. Ik denk dat zolang er geen alternatief is waardoor mensen het idee krijgen dat er wat op te bouwen gaat zijn dit probleem gewoon gaat blijven.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Grotendeels eens. Aan de andere kant: na WO2 lagen ook grote delen van Europa in puin. Dat moest ook worden opgebouwd, grotendeels door de bevolking zelf. Als er straks niemand meer in Syrië is, wie gaat die wederopbouw dan verzorgen?
Met wie dan? Zie jij het gebeuren in de praktijk nu?quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Onzin, kijk naar hoe Duitsland er aan toe was in 1945 en hoe het er nu is. Kwestie van iedereen flink de handen uit de mouwen steken en ophouden met geweldadig zijn.
Mensen houden pas op gewelddadig te zijn als bepaalde fundamentele conflicten uitgevochten zijn. Plus de opkomst van een slimme nieuwe generatie die oud zeer achter zich laat.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Onzin, kijk naar hoe Duitsland er aan toe was in 1945 en hoe het er nu is. Kwestie van iedereen flink de handen uit de mouwen steken en ophouden met geweldadig zijn.
Dat is dus het probleem nu, vele is verteld ( door bepaalde linkse groeperingen) dat snel alles afgehandeld zou worden en ze daarna via gezinshereniging hun familie ook over zouden kunnen laten komen, veilig met het vliegtuig in plaats van met een gammel bootje.quote:
Zolang het MO vastgeroest blijft in achterhaalde patronen en rolverdelingen zal er inderdaad niet snel iets veranderen. Ze kunnen het onderling al amper eens worden over allerlei dingen, laat staan dat er op grote schaal samengewerkt wordt aan het verbeteren van de hele regio.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Met wie dan? Zie jij het gebeuren in de praktijk nu?
Dat dat conflict daar snel gaat liggen en er een beetje een zinnige leiding komt?
Hoe kan je dat vergelijken met hier?
Wiens conflict is het eigenlijk ? Zover ik weet is de vlam in de pan geslagen door hun eigen opstandigheid.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Met wie dan? Zie jij het gebeuren in de praktijk nu?
Dat dat conflict daar snel gaat liggen en er een beetje een zinnige leiding komt?
Hoe kan je dat vergelijken met hier?
Omdat ondanks dat ze veilig zitten ze geen toekomst hebben in die kampen in Turkije, ze niet mogen werken, kinderen niet naar school kunnen, ze geen medische hulp krijgen, ze geen privacy hebben enz. en dat kan zeker 5 tot 7 jaar duren.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
Kan iemand eigenlijk een argument bedenken waarom jij jouw gezin achter zou laten?
Volgens de Syrische vluchtelingen is Bulgarije zeer onveilig inderdaad.quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen. Gelieve niet te trollen in NWS.
Het zal net zoals op al die andere plaatsen zijn en ook zoals het hier was. Een heleboel mensen die gewoon een conflict om hun oren kregen en daar nooit voor gekozen hebben.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wiens conflict is het eigenlijk ? Zover ik weet is de vlam in de pan geslagen door hun eigen opstandigheid.
Vroeger kwamen de gastarbeiders hier om te werken ZONDER gezin, voor meerdere JAREN en dat namen ze gewoon.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat ondanks dat ze veilig zitten ze geen toekomst hebben in die kampen in Turkije, ze niet mogen werken, kinderen niet naar school kunnen, ze geen medische hulp krijgen, ze geen privacy hebben enz. en dat kan zeker 5 tot 7 jaar duren.
Maar gezien de overtocht gevaarlijk is gaat vaan de vader/oudere broer eerst alleen om daarna ivm gezinshereniging de rest van het gezin ook over te laten komen, maar dan veilig met het vliegtuig.
Dus de overgrote meerderheid van de mensen die hier heen komen heeft een prettige toekomst?quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Misschien wel.
Wat is er mis met een gelukszoeker? Zijn we dat niet allemaal wanneer we de kans zouden krijgen?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:44 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dus daarmee geef je feitelijk aan rationeel te kiezen voor de best mogelijke vervolg situatie aangezien je al veilig zit. Ergo, gelukszoeker.
En dan EISEN dat je werk, een huis en een uitkering krijgt?quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat is er mis met een gelukszoeker? Zijn we dat niet allemaal wanneer we de kans zouden krijgen?
Mocht er hier oorlog uitbreken en ik kan kiezen tussen diverse landen dan zou ik ook gaan voor het land waar mijn kinderen de beste toekomst kunnen krijgen.
Een toekomst, ik zeg niet perse een prettige toekomst. Daar is er geen toekomst, is er alleen maar stil zitten en wachten. Geen scholing voor je kinderen, geen kans op een baan, geen beetje normaal huis. Zelfs zaken als eten en drinken zijn onzeker (gaat nu al niet helemaal lekker, laat staan over een periode van misschien wel 10 jaar), medische zorg is er amper. Met ook nog een redelijke kans dat het conflict ook die plek zal bereiken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:42 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dus de overgrote meerderheid van de mensen die hier heen komen heeft een prettige toekomst?
Ik denk dat hun toekomst hier inderdaad beter is dan hun toekomst in een vluchtelingenkamp in Turkije, maar ook hier is de situatie uitzichtloos voor velen; andere taal, cultuur, laag opgeleid, geen werk kunnen vinden in 10(+) jaar, etc.
Dat is dan ook één van de grootste dreigingen in mijn optiek. Grote groepen moslims in Europa die een uitzichtloos bestaan leiden.
Voor wie? Ze kunnen kiezen tussen klootzakken of hufters.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En dan EISEN dat je werk, een huis en een uitkering krijgt?
En als er oorlog uitbreekt is het dan niet de eerste plicht van de mannen (die ook oorlogen maken) om hun gezinnen en land te verdedigen?
Wat het volgens Syrische vluchtelingen is, is niet zo relevant. Hij gaf aan dat Bulgarije is. Niet dat Syrische vluchtelingen Bulgarije onveilig vinden. Uit ervaring met het kamp hier in Lyaskovets weet ik dat de vluchtelingen het daar oveirgens niet als onveilig ervaren. Maar dat terzijde. Ik kan me voorstellen dat het in de grotere kampen en zeker nabij Sofia minder prettig zal zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:37 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Volgens de Syrische vluchtelingen is Bulgarije zeer onveilig inderdaad.
Er stond nog een groot stuk in de Bulgaarse krant hier over gisteren.
Alleen als je zo dom bent om in een Roma wijkt te gaan wandelen in de nacht misschien.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat het volgens Syrische vluchtelingen is, is niet zo relevant. Hij gaf aan dat Bulgarije is. Niet dat Syrische vluchtelingen Bulgarije onveilig vinden. Uit ervaring met het kamp hier in Lyaskovets weet ik dat de vluchtelingen het daar oveirgens niet als onveilig ervaren. Maar dat terzijde. Ik kan me voorstellen dat het in de grotere kampen en zeker nabij Sofia minder prettig zal zijn.
Oh dus dan kom je hier en ga je maar EISEN???quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Voor wie? Ze kunnen kiezen tussen klootzakken of hufters.
Het is daar niet zoals het hier was, met de grote vijand en een veel beter alternatief. Er is geen alternatief, alle kanten zijn kut. Waar moet voor gevochten worden, tegen wie moet gevochten worden, wie moet je steunen?
Nou nou, wat schokkend..quote:Op donderdag 21 januari 2016 08:59 schreef whatdafuck het volgende:
Schokkende beelden!Kijken op eigen risico. Man man man..
Een vluchteling die verblijft op het kamp in het Burgemeester in 't Veldpark in Zaandam heeft zich woensdagavond in brand gestoken.
Medevluchtelingen wisten de brand snel te blussen. De man is met een ambulance naart het ziekenhuis gebracht.
De Syriër schreeuwde dat hij naar zijn kinderen wil, meldt het Noordhollands Dagblad. Zijn kinderen zouden in Turkije zijn en niet mogen doorreizen.
Enkele vluchtelingen die al vijf maanden in het park verblijven dreigen in hongerstaking te gaan. Ze willen een verblijfsvergunning en voortgang in hun traject. Hun zou verteld zijn dat ze na drie maanden in de volgende fase van hun procedure zouden zitten
http://www.telegraaf.nl/b(...)zelf_in_brand__.html
En wij hebben arbeiders uit Joegoslavië, Italië, Griekenland, Spanje, Turkije en Marokko over laten komen om het land weer op te bouwen, meer dan een half miljoen Nederlanders zijn na de oorlog naar Australië, Canada en Nieuw-Zeeland gegaan.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dit. Er gebeurt geen fuck. Gewoon een schreeuw om aandacht.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nou nou, wat schokkend..
De eerste generatie (1969) gastarbeiders die hier kwamen waren vrijgezelle mannen, de tweede generatie (1973) waren mannen die of hun gezin over kon laten komen of iemand huwde in Nederland.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:40 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Vroeger kwamen de gastarbeiders hier om te werken ZONDER gezin, voor meerdere JAREN en dat namen ze gewoon.
Deze huilebalken janken al na een paar maanden dat ze hun gezin willen, een huis, een baan, een uitkering en noem maar op.
En dat word allemaal zomaar ingewilligd na chantage?
Wat is dit voor een zooi?
En dacht je dat deze mensen schreeuwend een huis en een uitkering eisten??quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
En wij hebben arbeiders uit Joegoslavië, Italië, Griekenland, Spanje, Turkije en Marokko over laten komen om het land weer op te bouwen, meer dan een half miljoen Nederlanders zijn na de oorlog naar Australië, Canada en Nieuw-Zeeland gegaan.
In Duitsland was dat niet anders.
Je kan inderdaad veel over Bulgarije zeggen maar niet dat het erg onveilig is. Ik woon in een drukke straat, ben al meermaals vergeten m'n sleutel uit het slot te halen als ik op stap ging en altijd zat hij er gewoon inquote:Op donderdag 21 januari 2016 15:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Alleen als je zo dom bent om in een Roma wijkt te gaan wandelen in de nacht misschien.
Voor de rest: nah ik voelde mij veiliger in Bulgarije dan in Nederland.
Maar goed: de Bulgaren weten wat de "zegeningen van de Islam" mee brengt. Zij hebben 500 jaar ervaring met Islamitische onderdrukking....
En toen begin de tering zooi.....en nu worden we overspoeld met deze pareltjes....quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
De eerste generatie (1969) gastarbeiders die hier kwamen waren vrijgezelle mannen, de tweede generatie (1973) waren mannen die of hun gezin over kon laten komen of iemand huwde in Nederland.
Nee, dat hoefde ze niet want dat kregen ze gewoon, ze kregen meteen werk, een huis enz.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:02 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En dacht je dat deze mensen schreeuwend een huis en een uitkering eisten??
bron?quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En dan EISEN dat je werk, een huis en een uitkering krijgt?
En dat is onze eigen schuld, de Nederlandse ‘werfagenten’ waren op zoek naar de minst ontwikkelde bevolking (afkomstig uit het Rifgebergte) omdat ze daarvan de minste tegenstand verwachtten.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:03 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En toen begin de tering zooi.....en nu worden we overspoeld met deze pareltjes....
ze stelen ook nog onze vrouwen hoor, of minstens verkrachten, maar ja,quote:
Ach ja natuurlijk....en dat ging allemaal van de ene dag op de andere.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, dat hoefde ze niet want dat kregen ze gewoon, ze kregen meteen werk, een huis enz.
Dat was namelijk zo vastgesteld in de werfakkoorden.
Mijn schuld? Dacht het niet.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dat is onze eigen schuld, de Nederlandse ‘werfagenten’ waren op zoek naar de minst ontwikkelde bevolking (afkomstig uit het Rifgebergte) omdat ze daarvan de minste tegenstand verwachtten.
Bovendien zag de koning van Marokko op deze manier een lastige bevolkingsgroep verdwijnen en protesteerde hij niet.
Ja, het waren ARBEIDSmigranten, dus het is nogal evident dat ze meteen werk kregen en daarnaast ook een woning.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ach ja natuurlijk....en dat ging allemaal van de ene dag op de andere.
Ga dan klagen bij de regering, daar ligt de schuld.quote:We hebben hier ook van die kansenparels binnen gekregen die vanuit Libanon binnen zijn gevlogen en nu hard schreeuwend een huis eisen voor hun komplete gezin want het HOTEL is niet goed genoeg!!!
Ik begin doodziek te worden van dit soort bloedzuigers.
Onze, als in Nederland.quote:
Die luisteren niet zoals je zelf heel goed weet.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, het waren ARBEIDSmigranten dus het is nogal evident dat ze meteen werk kregen en daarnaast ook een woning.
[..]
Ga dan klagen bij de regering, daar ligt de schuld.
Nou vooruit omdat je niet weet hoe je dingen kunt opzoeken.....quote:
Kijk, na de tweede wereld oorlog lag ons land in puin en er was sprake van veel werkeloosheid.quote:
Horen die klootzakken en hufters niet gewoon bij het volk dan ? Wij hebben een regering die lak aan ons heeft want wij laten over ons heen lopen en blijven toch braaf aan t werk en zo. Zij hebben gewoon hebben gewoon ook de regering die ze verdienen. Als je rellen gaat tegen een dictator die met snoei harde hand regeert moet je niet gaan klagen als die je overhoop schiet. En dan is het al helemaal dom om zelf ook ff te gaan schieten. Men heeft zich gewoon door het gerotzooi in Egypte laten aansteken en we weten allemaal hoe fijn het in Egypte is uitgepakt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Voor wie? Ze kunnen kiezen tussen klootzakken of hufters.
Het is daar niet zoals het hier was, met de grote vijand en een veel beter alternatief. Er is geen alternatief, alle kanten zijn kut. Waar moet voor gevochten worden, tegen wie moet gevochten worden, wie moet je steunen?
Die persoonlijke sneren mag je achterwege laten.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:19 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou vooruit omdat je niet weet hoe je dingen kunt opzoeken.....
Ah juist. Het bekende rijtje neoconservatieve propagandasites. Die hebben een duidelijke politieke agenda en wat ze schrijven is grotendeels oncontroleerbaar en we moeten maar geloven dat het waar is en niet uit zijn verband gerukt. Ik geloof er geen flikker van dat asielzoekers 'werk, huis, en uitkering EISEN' (huh? werk en uitkering?)quote:
Sta je hier echt achter of besef je ook dat je louter wartaal roept?quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:21 schreef deedeetee het volgende:
harde hand regeert moet je niet gaan klagen als die je overhoop schiet. En dan is het al helemaal dom om zelf ook ff te gaan schieten. Men heeft zich gewoon door het gerotzooi in Egypte laten aansteken en we weten allemaal hoe fijn het in Egypte is uitgepakt.
quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ah juist. Het bekende rijtje neoconservatieve propagandasites. Die hebben een duidelijke politieke agenda en wat ze schrijven is grotendeels oncontroleerbaar en we moeten maar geloven dat het waar is en niet uit zijn verband gerukt. Ik geloof er geen flikker van dat asielzoekers 'werk, huis, en uitkering EISEN' (huh? werk en uitkering?)
Je hoeft mij niets te vertellen hier over want ik heb de eerste gastarbeiders meegemaakt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kijk, na de tweede wereld oorlog lag ons land in puin en er was sprake van veel werkeloosheid.
Ongeveer een half miljoen Nederlanders emigreerde naar andere landen en de werkeloosheid was hiermee grotendeels opgelost.
Toen begon de wederopbouw van Nederland, en dat ging heel erg goed.
Toen kwam dus het industriële tijdperk, Philips, scheepswerven enz deden het enorm goed en er was ineens een tekort aan arbeiders.
Dit loste ze op door arbeiders vanuit andere landen over te laten komen, voornamelijk dus uit Turkije en Marokko. maar dan wel liefst mensen die niet zo ver ontwikkelt waren, met de gedachte dat je die beter kon controleren.
En daar is Nederland dus de fout in gegaan.
Maar natuurlijk weet jij het beter....quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die persoonlijke sneren mag je achterwege laten.
[..]
Ah juist. Het bekende rijtje neoconservatieve propagandasites. Die hebben een duidelijke politieke agenda en wat ze schrijven is grotendeels oncontroleerbaar en we moeten maar geloven dat het waar is en niet uit zijn verband gerukt. Ik geloof er geen flikker van dat asielzoekers 'werk, huis, en uitkering EISEN' (huh? werk en uitkering?)
Wat nu als we de huidige vluchtelingen geen uitkeringen geven maar ze (laagbetaald) werk aanbieden?quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je hoeft mij niets te vertellen hier over want ik heb de eerste gastarbeiders meegemaakt.
Die zaten met 5 man in een huisje, betaald door de werkgever. Za hadden niet eens TV zodat ze aan ons vroegen of ze tv mochten kijken want Muhammed Ali moest boxen.
Al het geld ging naar de familie en vaak werkten ze door in de vakantie dagen.
En moet je nu kijken wat er binnen komt. Gekleed in de nieuwste Puma trainingbroekjes met zaktelefoons, bellend naar hun familie en eisen dat je alles in de schoot geworpen krijgt.
Gaat er nu niet een lichtje branden bij je??
Dan gaan ze klagen dat ze niet genoeg geld krijgen.....quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:27 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Wat nu als we de huidige vluchtelingen geen uitkeringen geven maar ze (laagbetaald) werk aanbieden?
quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dan gaan ze klagen dat ze niet genoeg geld krijgen.....
Ik wacht nog op je bronnen. Mijn ervaringen met vluchtelingen zijn heel anders ja. Mijn ervaring is dat ze in het algemeen al blij zijn met gewoon warme kleren en goede schoenen aan hun voeten. En dat je kinderen erg blij kan maken door ze een fiets te geven.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:27 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Maar natuurlijk weet jij het beter....
Oh ja, sorry, ik was vergeten dat wanneer je in een redelijk ontwikkeld land woont en er breekt oorlog uit dat je eerst je merkkleding en telefoon weg moet gooien om vervolgens oude kapotte kleding aan te trekken en zonder telefoon te vluchten, want dat is immers logisch, anders ben je geen echte oorlogsvluchteling.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je hoeft mij niets te vertellen hier over want ik heb de eerste gastarbeiders meegemaakt.
Die zaten met 5 man in een huisje, betaald door de werkgever. Za hadden niet eens TV zodat ze aan ons vroegen of ze tv mochten kijken want Muhammed Ali moest boxen.
En moet je nu kijken wat er binnen komt. Gekleed in de nieuwste Puma trainingbroekjes met zaktelefoons, bellend naar hun familie en eisen dat je alles in de schoot geworpen krijgt.
Het was opzich een redelijk welvarend land, maar dan mag je niet vluchten voor oorlog?quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Vluchtelingen vluchten in de regel dan ook niet voor armoede, maar uit een (oorlogs)situatie waar ze hun leven niet zeker zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je vlucht naar het eerste beste gebied wat veilig is zoals Turkije en Libanon.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
Oh ja, sorry, ik was vergeten dat wanneer je in een redelijk ontwikkeld land woont en er breekt oorlog uit dat je eerst je merkkleding en telefoon weg moet gooien om vervolgens oude kapotte kleding aan te trekken en zonder telefoon te vluchten, want dat is immers logisch, anders ben je geen echte oorlogsvluchteling.
Ze vluchten van oorlog, niet van de 18de eeuw!
Mie mie mie mie mie Nederland is van mij want ik ben hier geboren, ze mogen het niet afpakken, ik ben bang mie mie mie mie.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je vlucht naar het eerste beste gebied wat veilig is zoals Turkije en Libanon.
Als je naar andere landen vlucht zou ik meer dankbaar zijn ipv. hooghartig dingen eisen.
Dus jij beweert iets en ik moet met bronnen bewijzen dat wat jij zegt niet waar is? Een beetje de omgekeerde wereld vind je niet?quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nu mag jij bronnen geven.
En helaas telt "mijn ervaring" hier niet....
quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Waar haal je uit dat ik dat eisen dan maar normaal vind, terecht zelfs?quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh dus dan kom je hier en ga je maar EISEN???
Wat is dit voor een geneuzel??
Nee, ik zou ook gewoon naar een land willen vluchten waar ikzelf en mijn kinderen het goed hebben en een toekomst op kunnen bouwen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je vlucht naar het eerste beste gebied wat veilig is zoals Turkije en Libanon.
Als je naar andere landen vlucht zou ik meer dankbaar zijn ipv. hooghartig dingen eisen.
Ik mag hopen dat ze bij bijvoorbeeld ziekenhuizen andere criteria hanteren. "Ja ja meneer, u zegt wel dat u ernstig ziek bent, maar ik zie dat u een smartphone heeft en een vrij duur jasje. Dus zeg zelf, hoe ziek kunt u nu daadwerkelijk zijn?"quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Koekoek!!!quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Horen die klootzakken en hufters niet gewoon bij het volk dan ? Wij hebben een regering die lak aan ons heeft want wij laten over ons heen lopen en blijven toch braaf aan t werk en zo. Zij hebben gewoon hebben gewoon ook de regering die ze verdienen. Als je rellen gaat tegen een dictator die met snoei harde hand regeert moet je niet gaan klagen als die je overhoop schiet. En dan is het al helemaal dom om zelf ook ff te gaan schieten. Men heeft zich gewoon door het gerotzooi in Egypte laten aansteken en we weten allemaal hoe fijn het in Egypte is uitgepakt.
Tja, mijn ervaring (werkend met vluchtelingen) is dat ze juist dankbaar zijn, ja, er een kleine groep die voor problemen zorgt, maar dat is nog steeds maar een kleine groep, de overgrote meerderheid wil gewoon verder met leven.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja dat zijn de regels op dit forum.
Als ik roep "in mijn ervaring..." dan roept de hele zooi dat dit niet geld want je kunt van alles roepen....kan er ook niets aan doen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |