Nou vooruit omdat je niet weet hoe je dingen kunt opzoeken.....quote:
Kijk, na de tweede wereld oorlog lag ons land in puin en er was sprake van veel werkeloosheid.quote:
Horen die klootzakken en hufters niet gewoon bij het volk dan ? Wij hebben een regering die lak aan ons heeft want wij laten over ons heen lopen en blijven toch braaf aan t werk en zo. Zij hebben gewoon hebben gewoon ook de regering die ze verdienen. Als je rellen gaat tegen een dictator die met snoei harde hand regeert moet je niet gaan klagen als die je overhoop schiet. En dan is het al helemaal dom om zelf ook ff te gaan schieten. Men heeft zich gewoon door het gerotzooi in Egypte laten aansteken en we weten allemaal hoe fijn het in Egypte is uitgepakt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Voor wie? Ze kunnen kiezen tussen klootzakken of hufters.
Het is daar niet zoals het hier was, met de grote vijand en een veel beter alternatief. Er is geen alternatief, alle kanten zijn kut. Waar moet voor gevochten worden, tegen wie moet gevochten worden, wie moet je steunen?
Die persoonlijke sneren mag je achterwege laten.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:19 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou vooruit omdat je niet weet hoe je dingen kunt opzoeken.....
Ah juist. Het bekende rijtje neoconservatieve propagandasites. Die hebben een duidelijke politieke agenda en wat ze schrijven is grotendeels oncontroleerbaar en we moeten maar geloven dat het waar is en niet uit zijn verband gerukt. Ik geloof er geen flikker van dat asielzoekers 'werk, huis, en uitkering EISEN' (huh? werk en uitkering?)quote:
Sta je hier echt achter of besef je ook dat je louter wartaal roept?quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:21 schreef deedeetee het volgende:
harde hand regeert moet je niet gaan klagen als die je overhoop schiet. En dan is het al helemaal dom om zelf ook ff te gaan schieten. Men heeft zich gewoon door het gerotzooi in Egypte laten aansteken en we weten allemaal hoe fijn het in Egypte is uitgepakt.
quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ah juist. Het bekende rijtje neoconservatieve propagandasites. Die hebben een duidelijke politieke agenda en wat ze schrijven is grotendeels oncontroleerbaar en we moeten maar geloven dat het waar is en niet uit zijn verband gerukt. Ik geloof er geen flikker van dat asielzoekers 'werk, huis, en uitkering EISEN' (huh? werk en uitkering?)
Je hoeft mij niets te vertellen hier over want ik heb de eerste gastarbeiders meegemaakt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kijk, na de tweede wereld oorlog lag ons land in puin en er was sprake van veel werkeloosheid.
Ongeveer een half miljoen Nederlanders emigreerde naar andere landen en de werkeloosheid was hiermee grotendeels opgelost.
Toen begon de wederopbouw van Nederland, en dat ging heel erg goed.
Toen kwam dus het industriële tijdperk, Philips, scheepswerven enz deden het enorm goed en er was ineens een tekort aan arbeiders.
Dit loste ze op door arbeiders vanuit andere landen over te laten komen, voornamelijk dus uit Turkije en Marokko. maar dan wel liefst mensen die niet zo ver ontwikkelt waren, met de gedachte dat je die beter kon controleren.
En daar is Nederland dus de fout in gegaan.
Maar natuurlijk weet jij het beter....quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die persoonlijke sneren mag je achterwege laten.
[..]
Ah juist. Het bekende rijtje neoconservatieve propagandasites. Die hebben een duidelijke politieke agenda en wat ze schrijven is grotendeels oncontroleerbaar en we moeten maar geloven dat het waar is en niet uit zijn verband gerukt. Ik geloof er geen flikker van dat asielzoekers 'werk, huis, en uitkering EISEN' (huh? werk en uitkering?)
Wat nu als we de huidige vluchtelingen geen uitkeringen geven maar ze (laagbetaald) werk aanbieden?quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je hoeft mij niets te vertellen hier over want ik heb de eerste gastarbeiders meegemaakt.
Die zaten met 5 man in een huisje, betaald door de werkgever. Za hadden niet eens TV zodat ze aan ons vroegen of ze tv mochten kijken want Muhammed Ali moest boxen.
Al het geld ging naar de familie en vaak werkten ze door in de vakantie dagen.
En moet je nu kijken wat er binnen komt. Gekleed in de nieuwste Puma trainingbroekjes met zaktelefoons, bellend naar hun familie en eisen dat je alles in de schoot geworpen krijgt.
Gaat er nu niet een lichtje branden bij je??
Dan gaan ze klagen dat ze niet genoeg geld krijgen.....quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:27 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Wat nu als we de huidige vluchtelingen geen uitkeringen geven maar ze (laagbetaald) werk aanbieden?
quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dan gaan ze klagen dat ze niet genoeg geld krijgen.....
Ik wacht nog op je bronnen. Mijn ervaringen met vluchtelingen zijn heel anders ja. Mijn ervaring is dat ze in het algemeen al blij zijn met gewoon warme kleren en goede schoenen aan hun voeten. En dat je kinderen erg blij kan maken door ze een fiets te geven.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:27 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Maar natuurlijk weet jij het beter....
Oh ja, sorry, ik was vergeten dat wanneer je in een redelijk ontwikkeld land woont en er breekt oorlog uit dat je eerst je merkkleding en telefoon weg moet gooien om vervolgens oude kapotte kleding aan te trekken en zonder telefoon te vluchten, want dat is immers logisch, anders ben je geen echte oorlogsvluchteling.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je hoeft mij niets te vertellen hier over want ik heb de eerste gastarbeiders meegemaakt.
Die zaten met 5 man in een huisje, betaald door de werkgever. Za hadden niet eens TV zodat ze aan ons vroegen of ze tv mochten kijken want Muhammed Ali moest boxen.
En moet je nu kijken wat er binnen komt. Gekleed in de nieuwste Puma trainingbroekjes met zaktelefoons, bellend naar hun familie en eisen dat je alles in de schoot geworpen krijgt.
Het was opzich een redelijk welvarend land, maar dan mag je niet vluchten voor oorlog?quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Vluchtelingen vluchten in de regel dan ook niet voor armoede, maar uit een (oorlogs)situatie waar ze hun leven niet zeker zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je vlucht naar het eerste beste gebied wat veilig is zoals Turkije en Libanon.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
Oh ja, sorry, ik was vergeten dat wanneer je in een redelijk ontwikkeld land woont en er breekt oorlog uit dat je eerst je merkkleding en telefoon weg moet gooien om vervolgens oude kapotte kleding aan te trekken en zonder telefoon te vluchten, want dat is immers logisch, anders ben je geen echte oorlogsvluchteling.
Ze vluchten van oorlog, niet van de 18de eeuw!
Mie mie mie mie mie Nederland is van mij want ik ben hier geboren, ze mogen het niet afpakken, ik ben bang mie mie mie mie.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je vlucht naar het eerste beste gebied wat veilig is zoals Turkije en Libanon.
Als je naar andere landen vlucht zou ik meer dankbaar zijn ipv. hooghartig dingen eisen.
Dus jij beweert iets en ik moet met bronnen bewijzen dat wat jij zegt niet waar is? Een beetje de omgekeerde wereld vind je niet?quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nu mag jij bronnen geven.
En helaas telt "mijn ervaring" hier niet....
quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Waar haal je uit dat ik dat eisen dan maar normaal vind, terecht zelfs?quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh dus dan kom je hier en ga je maar EISEN???
Wat is dit voor een geneuzel??
Nee, ik zou ook gewoon naar een land willen vluchten waar ikzelf en mijn kinderen het goed hebben en een toekomst op kunnen bouwen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je vlucht naar het eerste beste gebied wat veilig is zoals Turkije en Libanon.
Als je naar andere landen vlucht zou ik meer dankbaar zijn ipv. hooghartig dingen eisen.
Ik mag hopen dat ze bij bijvoorbeeld ziekenhuizen andere criteria hanteren. "Ja ja meneer, u zegt wel dat u ernstig ziek bent, maar ik zie dat u een smartphone heeft en een vrij duur jasje. Dus zeg zelf, hoe ziek kunt u nu daadwerkelijk zijn?"quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Koekoek!!!quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Horen die klootzakken en hufters niet gewoon bij het volk dan ? Wij hebben een regering die lak aan ons heeft want wij laten over ons heen lopen en blijven toch braaf aan t werk en zo. Zij hebben gewoon hebben gewoon ook de regering die ze verdienen. Als je rellen gaat tegen een dictator die met snoei harde hand regeert moet je niet gaan klagen als die je overhoop schiet. En dan is het al helemaal dom om zelf ook ff te gaan schieten. Men heeft zich gewoon door het gerotzooi in Egypte laten aansteken en we weten allemaal hoe fijn het in Egypte is uitgepakt.
Tja, mijn ervaring (werkend met vluchtelingen) is dat ze juist dankbaar zijn, ja, er een kleine groep die voor problemen zorgt, maar dat is nog steeds maar een kleine groep, de overgrote meerderheid wil gewoon verder met leven.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja dat zijn de regels op dit forum.
Als ik roep "in mijn ervaring..." dan roept de hele zooi dat dit niet geld want je kunt van alles roepen....kan er ook niets aan doen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |