Als wij vluchtelingen waren zouden er ook incidenten zijn. Het woord ''incident'' zou echter wel de kern raken; wij zouden niet stelselmatig grote groepen autochtone meisjes aanranden, constant grote vechtpartijen veroorzaken en homoseksuelen/Christenen/moslims/Joden onder ons intimideren.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:52 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dit soort dingen horen erbij, veel vluchtelingen weten niet meer wat te doen en velen hebben geen toekomst meer. Geen werk, geen gezin, geen huis, geen toekomst en geen vrouw en kinderen naast je. Wees eerlijk naar jezelf toe, hoe zou jij als persoon omgaan met zoiets? Ik weet namelijk zeker dat als wij Nederlanders in hetzelfde schuitje zouden zitten als de meeste vluchtelingen, dat we een grotere zelfmoord probleem zouden hebben dan hun. Veel Nederlanders plegen al zelfmoord als zij hun baan kwijt raken en of wanneer ze hun droomhuis niet meer kunnen afbetalen. Ik snap werkelijk niet hoe mensen hier lacherig over kunnen doen, soms vraag ik me echt af waar de menselijkheid gebleven is.

Uiteraard, we kregen ze gewoon door de strot geduwd. Klagen over iets hielp niet dan werd je meteen als racist weg gezet. Net als nu zo'n beetje.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, dus dan is dat toch de schuld van de regering?

Dat beweer ik ook nergens.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:58 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Als wij vluchtelingen waren zouden er ook incidenten zijn. Het woord ''incident'' zou echter wel de kern raken; wij zouden niet stelselmatig grote groepen autochtone meisjes aanranden, constant grote vechtpartijen veroorzaken en homoseksuelen/Christenen/moslims/Joden onder ons intimideren.

Want je denkt dat ze in Syrië eerst www.rijksoverheid.nl gaan uitpluizen?quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:57 schreef Infection het volgende:
[..]
Dus ze vluchten voor de oorlog en laten hun vrouw en kinderen achter. Vervolgens gaan ze zeuren dat ze hun vrouw en kinderen hierheen willen hebben. Denken ze dat die vrouw en kinderen dan niet alsnog die 'gevaarlijke' reis af moeten leggen? Of gaan ze er vanuit dat Europa wel even met een konvooi naar binnen rijdt om de vrouwen en kinderen op te halen?

Tja, het is natuurlijk heel erg wat er in Keulen is gebeurd, maar dat is geen reden om alle vluchtelingen maar over een kam te scheren.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:58 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Als wij vluchtelingen waren zouden er ook incidenten zijn. Het woord ''incident'' zou echter wel de kern raken; wij zouden niet stelselmatig grote groepen autochtone meisjes aanranden, constant grote vechtpartijen veroorzaken en homoseksuelen/Christenen/moslims/Joden onder ons intimideren.

Wat?quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:00 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Want je denkt dat ze in Syrië eerst www.rijksoverheid.nl gaan uitpluizen?

Ik heb zelf nu uit eerste hand ervaring hoe het is om te emigreren, het papierwerk wat er bij komt kijken en wat er allemaal geregeld moet worden. Inschrijven van kinderen bij de internationale school, inschrijven bij de sprogskole enz.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:56 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Wel goed van je dat je als migrant andere mogelijke migranten helpt

Hun is verteld dat hun gezin later via gezinshereniging veilig met het vliegtuig over zou kunnen komen, net als in Zweden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Wat?
Het gaat erom dat het geen verschil maakt of hun gezin direct meegaat of later komt. Het is niet zo dat het later wel opeens veilig is om die oversteek te maken.

Het ligt eraan hoe je het gebruikt. Voor vluchtelingen die uit geweldadige landen komen is veiligheid ook geluk. Voor pvv'ers is waarschijnlijk een financieel gunstigere positie geluk. Daarnaast heb je natuurlijk ook mensen waarbij alles meezit en geluk hebben , maar dat zal altijd slechts voor een beperkte groep zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gelukszoeker is een beetje een denigrerend woord. Gewoon een economische immigrant. Alleen ze maken 'misbruik' van het asielrecht (eigenlijk maken zij er zelf geen misbruik van, het zijn de politici die ze de kans bieden er 'misbruik' van te maken)

Qua gevaar maakt het weinig verschil. Qua financiën wel, de eerste reis moeten ze zelf betalen a duizenden euro's per persoon met de kans om onderweg door de lokale politie teruggestuurd te worden. Als ze een verblijfsstatus krijgen kan de IOM (financieel) helpen om de familie over te laten komen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Wat?
Het gaat erom dat het geen verschil maakt of hun gezin direct meegaat of later komt. Het is niet zo dat het later wel opeens veilig is om die oversteek te maken.

En hoe willen ze dat mogelijk gaan maken?quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hun is verteld dat hun gezin later via gezinshereniging veilig met het vliegtuig over zou kunnen komen, net als in Zweden.

Het saillante is dat er wat dat betreft altijd op "links" wordt gekankerd, terwijl dat volkomen onterecht is. De wervingsovereenkomst met Turkije werd in 1964 gesloten door een KVP, VVD, ARP, CHU kabinet, zeg maar VVD + huidige CDA. De wervingsovereenkomst met Marokko werd gesloten in 1969 door het kabinet de Jong, alweer bestaande uit KVP, VVD, ARP en CHU.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Uiteraard, we kregen ze gewoon door de strot geduwd. Klagen over iets hielp niet dan werd je meteen als racist weg gezet. Net als nu zo'n beetje.
Alleen zijn veel mensen nu wijzer. Nu laten ze zich niet meer zomaar aan de kant schuiven.

Ze kunnen dat geld veel beter gebruiken door in een buurland een eigen zaakje of zo op te starten. Maar dan moet je natuurlijk wel heel hard werken en luxe zal er de 1 ste tijd niet inzitten.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:09 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Qua gevaar maakt het weinig verschil. Qua financiën wel, de eerste reis moeten ze zelf betalen a duizenden euro's per persoon met de kans om onderweg door de lokale politie teruggestuurd te worden. Als ze een verblijfsstatus krijgen kan de IOM (financieel) helpen om de familie over te laten komen.

quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze kunnen dat geld veel beter gebruiken door in een buurland een eigen zaakje of zo op te starten. Maar dan moet je natuurlijk wel heel hard werken en luxe zal er de 1 ste tijd niet inzitten.
 _!
 _!

Ik betwijfel dat er voor al die miljoenen vluchtelingen, uit Syrie alleen al ruim 4 miljoen, de mogelijkheid is om in een buurland een eigen zaakje op te starten.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze kunnen dat geld veel beter gebruiken door in een buurland een eigen zaakje of zo op te starten.
Heb je wel eens in een Nederlands opvangkamp gekeken? Op Heumensoord met bijna 100 man, vrijwel allemaal vreemden, in een tent met heel beperkte voorzieningen moeten wonen wil ik ook geen luxe noemen.quote:Maar dan moet je natuurlijk wel heel hard werken en luxe zal er de 1 ste tijd niet inzitten.

Dat kan ook niet, maar dat is hun wel verteld, dus hun geloofde dat dat wel kon toen ze hier naar toe kwamen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:09 schreef Infection het volgende:
[..]
En hoe willen ze dat mogelijk gaan maken?
Ten eerste, hoe krijg je die mensen uit een oorlogsgebied vandaan? En ten tweede, het aantal asielzoekers zal dan ook nog eens verdubbelen.

Tja. Met al die (valse) beloftes trek je alleen maar meer vluchtelingen aan. En vervolgens zullen die vluchtelingen ook nog eens ontevreden zijn wanneer ze er achter komen dat er niets van die beloftes klopt. Typisch EU weer.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:16 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat kan ook niet, maar dat is hun wel verteld, dus hun geloofde dat dat wel kon toen ze hier naar toe kwamen.

En vervolgens gingen ze aan de knuffel. Zo zielig voor de kinderen, we kunnen hun toch niet terg sturen ? Hoe zielig dat voor ze was daar weten we nu alles van.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het saillante is dat er wat dat betreft altijd op "links" wordt gekankerd, terwijl dat volkomen onterecht is. De wervingsovereenkomst met Turkije werd in 1964 gesloten door een KVP, VVD, ARP, CHU kabinet, zeg maar VVD + huidige CDA. De wervingsovereenkomst met Marokko werd gesloten in 1969 door het kabinet de Jong, alweer bestaande uit KVP, VVD, ARP en CHU.
Het was juist het linkse PvdA kabinet den Uyl dat in 1973 een eind maakte aan de werving van gastarbeiders.
 Ze hadden die kinderen als de donder terug naar Marokko moeten sturen om behoorlijk opgevoed te worden, dan waren het nu betere burgers geweest. Opvoeden in  Marokko is simpel : op school krijg je een pak slaag als je je misdraagt. Men was zeer verontwaardigd dat de onderwijzers hier dit nalieten en sloeg toen er thuis maar zelf op los bij klachten over wangedrag op school.  Dat vonden de onderwijzers weer zielig dus die zeiden toen maar niks meer tegen de ouders. Met alle gevolgen van dien : kinderen die voor galg en rad zijn opgegroeid. Mijn schoonzus zat in het onderwijs en heeft mij dit haarfijn uitgelegd.
  Ze hadden die kinderen als de donder terug naar Marokko moeten sturen om behoorlijk opgevoed te worden, dan waren het nu betere burgers geweest. Opvoeden in  Marokko is simpel : op school krijg je een pak slaag als je je misdraagt. Men was zeer verontwaardigd dat de onderwijzers hier dit nalieten en sloeg toen er thuis maar zelf op los bij klachten over wangedrag op school.  Dat vonden de onderwijzers weer zielig dus die zeiden toen maar niks meer tegen de ouders. Met alle gevolgen van dien : kinderen die voor galg en rad zijn opgegroeid. Mijn schoonzus zat in het onderwijs en heeft mij dit haarfijn uitgelegd.

En daarnaast mogen ze dat vaak niet eens,ze moeten daar ook eerst geregistreerd worden enz, sommige hebben brieven gekregen dat ze in 2020 in aanmerking komen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze kunnen dat geld veel beter gebruiken door in een buurland een eigen zaakje of zo op te starten. Maar dan moet je natuurlijk wel heel hard werken en luxe zal er de 1 ste tijd niet inzitten.

Ja, want iedereen weet dat je kinderen voor galg en rad opgroeien wanneer je ze niet hun dagelijkse pak slaag geeft.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En vervolgens gingen ze aan de knuffel. Zo zielig voor de kinderen, we kunnen hun toch niet terg sturen ? Hoe zielig dat voor ze was daar weten we nu alles van.Ze hadden die kinderen als de donder terug naar Marokko moeten sturen om behoorlijk opgevoed te worden, dan waren het nu betere burgers geweest. Opvoeden in Marokko is simpel : op school krijg je een pak slaag als je je misdraagt. Men was zeer verontwaardigd dat de onderwijzers hier dit nalieten en sloeg toen er thuis maar zelf op los bij klachten over wangedrag op school. Dat vonden de onderwijzers weer zielig dus die zeiden toen maar niks meer tegen de ouders. Met alle gevolgen van dien : kinderen die voor galg en rad zijn opgegroeid. Mijn schoonzus zat in het onderwijs en heeft mij dit haarfijn uitgelegd.

Als je er zeker van wilt zijn dat je bij elkaar kunt blijven als gezin, dan vlucht je als gezin, klaar. Als ik kinderen had zou ik ze niet achterlaten samen met mijn partner, dat doe je gewoon niet. Zeker niet als je weet dat de kans groot is dat je familie nog meer dan 6 maanden in een oorlogsgebied moet blijven voordat ze een keer over kunnen komen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:52 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
"Het land verdedigen". Heb je je überhaupt een idee van de oorlog daar?
Buiten dat komen de mannen eerst in de hoop via gezinshereniging hun familie achterna kan reizen. Het is niet zo dat ze hier geen fuck meer geven om hun familie.

In een groot land als Turkije zijn er echt wel mogelijkheden hoor. Je moet er wel moeite voor doen en tis een onzekere toekomst. Het is wel iets dat een man met eergevoel zou doen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat er voor al die miljoenen vluchtelingen, uit Syrie alleen al ruim 4 miljoen, de mogelijkheid is om in een buurland een eigen zaakje op te starten.
Daar hadden ze anders wél op gerekend, ze klagen niet voor niets steen en been.quote:Heb je wel eens in een Nederlands opvangkamp gekeken? Op Heumensoord met bijna 100 man, vrijwel allemaal vreemden, in een tent met heel beperkte voorzieningen moeten wonen wil ik ook geen luxe noemen.

Kijk nou gewoon even dat filmpje in dit topic van Bilal Abdul Kareem.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:52 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
"Het land verdedigen". Heb je je überhaupt een idee van de oorlog daar?
Buiten dat komen de mannen eerst in de hoop via gezinshereniging hun familie achterna kan reizen. Het is niet zo dat ze hier geen fuck meer geven om hun familie.

Dus al die Syriërs die in Istanbul werken doen dat zwart ?quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
En daarnaast mogen ze dat vaak niet eens,ze moeten daar ook eerst geregistreerd worden enz, sommige hebben brieven gekregen dat ze in 2020 in aanmerking komen.
Dus in die tijd moeten ze in een opvang verblijven waar ze niet mogen werken en waar hun kinderen niet naar school kunnen.

Met als gevaar dat je kinderen verdrinken en wanneer je dan aankomt wordt dat je ook nog eens voor de voeten geschoven dat dat je eigen schuld is, had je je kinderen maar niet mee moeten nemen op zo'n erbarmelijke tocht.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:22 schreef SSJKliko het volgende:
[..]
Als je er zeker van wilt zijn dat je bij elkaar kunt blijven als gezin, dan vlucht je als gezin, klaar.
Maar hun is verteld dat het maximaal 3 maanden zou duren, 3 maanden is nog te overzien, dat is het risico wel waard.quote:Als ik kinderen had zou ik ze niet achterlaten samen met mijn partner, dat doe je gewoon niet. Zeker niet als je weet dat de kans groot is dat je familie nog meer dan 6 maanden in een oorlogsgebied moet blijven voordat ze een keer over kunnen komen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |