Ook de mijne, alhoewel ik minder met ze werk dan jij. (tenminste, ik dacht dat je bij het COA werkte of iig fulltime met vluchtelingen?)quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tja, mijn ervaring (werkend met vluchtelingen) is dat ze juist dankbaar zijn, ja, er een kleine groep die voor problemen zorgt, maar dat is nog steeds maar een kleine groep, de overgrote meerderheid wil gewoon verder met leven.
Dat is mijn ervaring.
Ga je de boel nou omkeren? Jij beweert iets wat volstrekt ononderbouwd is en klinkt als onderbuikgereutel. En nou moet ik bewijzen dat je ongelijk hebt omdat ik zeg dat ik je bewering niet herken? Ga toch fietsen man.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:37 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als jij het tegengestelde beweerd moet je dat ook kunnen onderbouwen...lijkt mij vrij normaal...
quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:44 schreef SSJKliko het volgende:
Godsamme wat een aandachtzoekerijen als je je kinderen wilt zien had je niet zonder ze moeten vluchten, lamlul.
quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:44 schreef SSJKliko het volgende:
Godsamme wat een aandachtzoekerijen als je je kinderen wilt zien had je niet zonder ze moeten vluchten, lamlul.
Neequote:Op donderdag 21 januari 2016 16:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Je geeft zelf al aan Calcio te zijn.
Dit inderdaad. Je bent sowieso een lafaard als je vlucht zonder je gezin. Mannen horen hun land te verdedigen. Niet als een pussy vluchten en je gezin achterlaten.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:44 schreef SSJKliko het volgende:
Het waren gastarbeiders. Ons werd gezegd dat ze weer terug nar hun eigen land zouden gaan wanneer wij geen werk meer voor ze hadden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, het waren ARBEIDSmigranten, dus het is nogal evident dat ze meteen werk kregen en daarnaast ook een woning.
[..]
Ga dan klagen bij de regering, daar ligt de schuld.
Nee, ik woon in Denemarken en ik help hier een aantal uren in week vluchtelingen om hun wegwijs te maken, dus met ze naar de gemeente, helpen met het invullen van papieren, eventueel school voor de kinderen, sprogskole (taalschool) voor hunzelf enz.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:43 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Ook de mijne, alhoewel ik minder met ze werk dan jij. (tenminste, ik dacht dat je bij het COA werkte of iig fulltime met vluchtelingen?)
"Het land verdedigen". Heb je je überhaupt een idee van de oorlog daar?quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:47 schreef Infection het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Je bent sowieso een lafaard als je vlucht zonder je gezin. Mannen horen hun land te verdedigen. Niet als een pussy vluchten en je gezin achterlaten.
Natuurlijk sta ik hier achter, welke idioot gaat nu een dictator te lijf ? Net als in Libië geen goed plan. Gewoon niet doen. Get volk daar is niet zoals wij. Dat moge nu toch wel overduidelijk zijn. Wel een burgeroorlog starten en dan de benen nemen omdat men bij nader inzien toch niet wil vechten.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:24 schreef Abed het volgende:
[..]
Sta je hier echt achter of besef je ook dat je louter wartaal roept?
Ja, dus dan is dat toch de schuld van de regering?quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het waren gastarbeiders. Ons werd gezegd dat ze weer terug nar hun eigen land zouden gaan wanneer wij geen werk meer voor ze hadden.
quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, ik woon in Denemarken en ik help hier een aantal uren in week vluchtelingen om hun wegwijs te maken, dus met ze naar de gemeente, helpen met het invullen van papieren, eventueel school voor de kinderen, sprogskole (taalschool) voor hunzelf enz.
En ook met Deense les als ze nog niet naar de sprogskole gaan.
Waarom laten ze hun familie dan achter? Ze kunnen die ook direct meenemen. Waarom zouden alleen de mannen kunnen vluchten, wat is dit voor onzin?quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:52 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
"Het land verdedigen". Heb je je überhaupt een idee van de oorlog daar?
Buiten dat komen de mannen eerst in de hoop via gezinshereniging hun familie achterna kan reizen. Het is niet zo dat ze hier geen fuck meer geven om hun familie.
Omdat de reis vrij gevaarlijk is en het er op lijkt dat de strijdende partijen vrouwen en kinderen soms nog enigzins sparen terwijl mannen worden vermoord of worden gedwongen om mee te vechten.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:53 schreef Infection het volgende:
[..]
Waarom laten ze hun familie dan achter? Ze kunnen die ook direct meenemen. Waarom zouden alleen de mannen kunnen vluchten, wat is dit voor onzin?
Ja, ik ben wel tweetalig opgevoed maar dan Nederlands en Engels, ik woon nu een jaar in Denemarken en heb uiteraard Deens geleerd.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:53 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Maar je bent van oorsprong Nederlandse, begrijp ik? Wel tweedalig opgevoed of heb je wegens emigratie Deens geleerd?
Het is een kans als je hier recent bent aangekomen. Na een paar jaar heb je door dat je het nooit heel goed gaat doen in onze samenleving en dan begint de realiteit in te zinken en ook de teleurstelling en eventueel boosheid. Van deze mensen heeft 5 jaar na aankomst 25% werk. Dat is 35% na 10 jaar. Grote groepen blijven thuis zitten. Dat is uitzichtloosheid.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Een toekomst, ik zeg niet perse een prettige toekomst. Daar is er geen toekomst, is er alleen maar stil zitten en wachten. Geen scholing voor je kinderen, geen kans op een baan, geen beetje normaal huis. Zelfs zaken als eten en drinken zijn onzeker (gaat nu al niet helemaal lekker, laat staan over een periode van misschien wel 10 jaar), medische zorg is er amper. Met ook nog een redelijke kans dat het conflict ook die plek zal bereiken.
Er is gewoon geen toekomst en dat terwijl het wel over de lange termijn gaat, dit niet gaat over 6 maanden wachten en dan wat anders, dit gaat over jaren en jaren.
Ergens heen kunnen waar je wat basiszaken hebt en je kinderen naar school kunnen zodat hun kans op een toekomst ook niet verkeken is is erg aantrekkelijk tegenover dat andere idee.
Dat is geen uitzichtloosheid, dat is een kans.
Wel goed van je dat je als migrant andere mogelijke migranten helptquote:Op donderdag 21 januari 2016 16:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, ik ben wel tweetalig opgevoed maar dan Nederlands en Engels, ik woon nu een jaar in Denemarken en heb uiteraard Deens geleerd.
Maar de papieren zijn veelal in het Engels, dus dat is wel handiger voor mij.
quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Meestal laat de brandweer dit soort zaken gecontroleerd uitbranden.
Dus ze vluchten voor de oorlog en laten hun vrouw en kinderen achter. Vervolgens gaan ze zeuren dat ze hun vrouw en kinderen hierheen willen hebben. Denken ze dat die vrouw en kinderen dan niet alsnog die 'gevaarlijke' reis af moeten leggen? Of gaan ze er vanuit dat Europa wel even met een konvooi naar binnen rijdt om de vrouwen en kinderen op te halen?quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:54 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Omdat de reis vrij gevaarlijk is en het er op lijkt dat de strijdende partijen vrouwen en kinderen soms nog enigzins sparen terwijl mannen worden vermoord of worden gedwongen om mee te vechten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |