abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 januari 2016 @ 08:37:12 #1
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159273873
Welkom in stap 1 van het "Datingstappenplan: Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en -relatie"

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat er op FOK! nogal wat waarde wordt gehecht aan posten over relaties, vreemd wel, in Relaties en Psychologie ;) .

Er zijn echter nogal wat strubbelingen omdat niet iedereen op dezelfde comfortabele of juist oncomfortabele plek zit als het gaat om zelfvertrouwen en de sociale mogelijkheid om zelfs maar de eerste stappen te nemen die je kunnen helpen tot een relatie.

Daarom presenteert R&P nu het Datingstappenplan: Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en -relatie. Dit stappenplan bestaat uit 3 topics, gebaseerd op een week aan onderzoek achter de schermen, meenemen van ideeën van users, en een stukje onmisbare modervaring in R&P. Het is de bedoeling dat je goed bij jezelf te rade gaat in welke fase van het stappenplan je je begeeft, en dat je ook in dat topic/die reeks blijft posten tot je aantoonbaar een fase verder bent gekomen! Dit houdt het volgende in:

Stap/topic 1: Sociaal genoeg worden om mensen aan te kunnen spreken en vriendschappelijke relaties aan te gaan met mensen.

Dit is, hebben wij geconcludeerd, de basis voor het je actief gaan bewegen in de datingscene. Je kunt het er mee eens zijn of niet. Dit is hoe we het gaan doen. Het kunnen aangaan van relaties/gesprekken met mensen is essentieel om je op een gezonde en zelfverzekerde manier te laten deelnemen aan de datingscene, en als je nog niet eens weet wanneer en hoe je iemand zomaar aan kunt spreken/contacten kunt leggen, hoe wil je dan succesvol een date hosselen? Ben je echt nog bezig met het ontdekken van die basics, dan is dit het topic voor jou! Doe je best, luister naar tips, en zorg ervoor dat je naar Stap 2 mag!

Stap/topic 2: Je hebt acceptabele sociale skills! Ga voor die date

Je hebt vrienden (gemaakt), kan vol vertrouwen eens een praatje met iemand maken uit het niets en weet wat je dan wél en niet kunt zeggen, gaat met enige regelmaat met kennissen of wellicht zelfs vrienden wat doen (van hobby tot kroeg tot bij iemand thuis hangen), en wilt graag kijken of je van een vriendschappelijke relatie naar een date kunt komen. Dit is het topic voor jou! Vraag tips over je datingprofiel op datingsites, over openingszinnen in de kroeg, of hoe je kunt peilen of die vriendin van je misschien óók wat meer wil dan alleen vrienden zijn. Hopelijk lukt het, en kun je op je eerste date, en daarmee naar stap 3!

Stap/topic 3: Je hebt een date! Tof! Plan het en laat weten hoe het ging!

Spreekt voor zich. Topic voor als je een date hebt geregeld. Niet als je er van droomt, niet hypothetisch, alleen als je een date HEBT, en wilt weten wat je kunt gaan doen, of na afloop om te praten over hoe het was, wat er goed ging, wat er slecht ging. Ging het goed? W00h00! Zet dit door. Ging het niet zo goed en moet je opnieuw daten? Ga dan terug naar stap 2!

En wie weet kunnen we zelfs een stap 4 toevoegen in de toekomst, alwaar je een heus FOK! Datingplan Certificaat in ontvangst mag nemen!

Advies van derden in alledrie de topics is natuurlijk welkom, waar zouden we zijn zonder de adviesgevers, want zonder hen geen topics vaak. Máár het advies dat gevraagd en gegeven wordt moet dus in lijn zijn met de geest van het topic/de fase die het topic representeert.

R&P / Datingstappenplan -stap 2: vol vertrouwen op naar die eerste date

R&P / Datingstappenplan -stap 3: deel hier je succesdates of datemissers

En wie zijn de scheidsrechters? De mods. Luister naar aanwijzingen en verzoeken om je naar een van de andere stappen de begeven als de tijd rijp is/dingen niet zo lekker gaan/gingen. We proberen in R&P ook het praten over relaties en daten gezellig te maken/houden, maar hebben jullie hulp daar bij nodig. Dus probeer alsjeblieft, zéker in het begin, gewoon eens even zonder al te veel morren naar de aanwijzingen te luisteren, en communiceer eventuele ontevredenheid op een normale manier met ons in het Feebacktopic.

Wat wel duidelijk mag zijn: posts die ergens niet horen worden verwijderd. Je krijgt eenmaal een waarschuwing met de mededeling dat je naar 'n ander topic moet voor die discussie. Als je niet luistert en doorgaat worden de posts genoted en kan dat verdere gevolgen hebben.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 21 januari 2016 @ 08:37:32 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159273876
blijf uit elkaars haar...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_159273898
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:34 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Als jij een betere houding had, dan was je nu gewoon aan het werk, lag je je vriendin te neuken of ontwikkelde je in een bepaald talent, zoals acteren, muziek maken of wetenschap bedrijven, in plaats van je tijd te besteden aan niet zo heel bijdehante kut opmerkingen.
Die elementen komen later vandaag nog aan de orde, maar toch bedankt voor je zorgen.
pi_159274071
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 00:32 schreef yats het volgende:

[..]

Nogmaals mijn vraag deezer, wat wil je nu? Wil je seks en een beetje aanklooien of wil je een serieuze relatie? Je wisselt namelijk regelmatig van wat je wil...

Verder is het onzin wat je zegt. Sommige mensen hebben inderdaad zo'n funfase en anderen niet of pas veel later. Wat ik je eerder al zei, ik heb tot mijn 27e ook 'maar' met twee vrouwen het bed gedeeld en toch is het daarna redelijk rechtgetrokken. En waarom? Omdat ik toen besefte dat ik iets moest doen om ding en te bereiken. In mijn geval was dat meer dan alleen die gezellige aardige kletskous zijn die met iedereen babbelde, in jouw geval zou dat denk ik moeten zijn om überhaupt sociale gesprekken met mensen te voeren en een vriendenkring op te bouwen. Ja, ik weet dat je een relatie wil en je zegt Heel mooi dat je ook blij bent als die maar kort zou duren, maar geloof me, als er relatie voorbij gaat ben je erg blij dat he vriend en hebt, zelfs als het een korte relatie is...
Allebei. Als ik weer zo'n happy koppeltje zie of een meid die tóch bezet blijkt denk ik: 'dat wil ik ook!'. En ik zie alleen de leuke factoren van de buitenkant op dat moment, ik ben er niet bij wanneer ze samen thuis zitten en akkefietjes hebben. Maar toch. Mijn ouders hadden op mijn leeftijd al 3 jaar met elkaar en dat herhalen ze ook steeds ;( (nu bijna 25 jaar samen..)
  donderdag 21 januari 2016 @ 08:56:48 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159274089
Kom op. Niet gaan zitten simmen omdat het is zoals het is en het gras bij de buren zo appeltjesgroen lijkt. Aanpakken.
En klein beginnen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 21 januari 2016 @ 09:18:02 #6
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159274397
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:54 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Allebei. Als ik weer zo'n happy koppeltje zie of een meid die tóch bezet blijkt denk ik: 'dat wil ik ook!'. En ik zie alleen de leuke factoren van de buitenkant op dat moment, ik ben er niet bij wanneer ze samen thuis zitten en akkefietjes hebben. Maar toch. Mijn ouders hadden op mijn leeftijd al 3 jaar met elkaar en dat herhalen ze ook steeds ;( (nu bijna 25 jaar samen..)
Nou 1 mee valler voor je, waar je vroeger op je 21ste trouwde is dat vandaag de dag rond de 30ste en dat zelfde is van kracht als het om kinderen krijgen gaat.

Tipje van mijn kant, stop met kijken wat anderen hebben in het algemeen en kijk wat je zelf hebt. Wil je meer, dan zal je daar aan moeten werken en niks is onmogelijk. De vraag die je zelf alleen moet stellen is wat je er voor over hebt en wat je er voor wilt doen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_159274843
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:54 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat is nu je eerste stap om dat ook voor elkaar te krijgen?
pi_159275403
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 09:56 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Wat is nu je eerste stap om dat ook voor elkaar te krijgen?
Datingapp/site of contact maken met mensen in real life.
pi_159275423
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Datingapp/site of contact maken met mensen in real life.
Dat eerste werkt duidelijk niet voor je dus hou je vooral bezig met dat laatste :)
pi_159275738
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:28 schreef rival het volgende:

[..]

Dat eerste werkt duidelijk niet voor je dus hou je vooral bezig met dat laatste :)
Ik heb er gesprekken op van een paar dagen tot paar weken. Maar echte dates rollen er niet echt uit nee. Ze halen af of zijn 'druk'. Nu 1tje lopen waarvan ze serieus mijn type is en benieuwd naar ben.
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:10:43 #11
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159276363
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:43 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb er gesprekken op van een paar dagen tot paar weken. Maar echte dates rollen er niet echt uit nee. Ze halen af of zijn 'druk'. Nu 1tje lopen waarvan ze serieus mijn type is en benieuwd naar ben.
Stel ze wilt je ontmoeten? Wat dan, wat zeg of doe je dan.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_159276430
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:43 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Doe niet zo eigenwijs. Het werkt niet. Richt je op dat andere.
pi_159276491
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:10 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Stel ze wilt je ontmoeten? Wat dan, wat zeg of doe je dan.
Gaan natuurlijk. Gewoon drankje drinken en gesprek gaat vanzelf, mede door voorgesprekken op de app. Mijn dates duren altijd wel vrij lang dus dat gaat mij goed af.
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:18:45 #14
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159276558
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:16 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Gaan natuurlijk. Gewoon drankje drinken en gesprek gaat vanzelf, mede door voorgesprekken op de app. Mijn dates duren altijd wel vrij lang dus dat gaat mij goed af.
Stel jij het voor of moet zij met een voorstel komen? En je geeft altijd aan dat gesprekken moeilijk voor je zijn. Waarom gaat nou juist dat geen volgens jou je zo goed af op een date? En niet heel lullig bedoeld, maar als net echt zo goed gaat als dat jij zegt. Waarom is daar dan nooit wat uitgekomen? Kan het niet zijn dat jij het romantiseert voor je zelf?
pi_159276615
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:18 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Stel jij het voor of moet zij met een voorstel komen? En je geeft altijd aan dat gesprekken moeilijk voor je zijn. Waarom gaat nou juist dat geen volgens jou je zo goed af op een date? En niet heel lullig bedoeld, maar als net echt zo goed gaat als dat jij zegt. Waarom is daar dan nooit wat uitgekomen? Kan het niet zijn dat jij het romantiseert voor je zelf?
Ik stel het voor. Nu 2x gedaan en ze geeft aan tot na haar tentamens te verwachten. Gesprekken gaan goed, maar misschien kom ik niet zo expressief over.
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:27:51 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159276742
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik stel het voor. Nu 2x gedaan en ze geeft aan tot na haar tentamens te verwachten. Gesprekken gaan goed, maar misschien kom ik niet zo expressief over.
Maar na zo'n gezellige date, hoe gaat het dan in het algemeen verder? Het bloedt dood, er wordt aangegeven het hierbij te laten? En krijg of vraag je dan ook feedback?
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:30:44 #17
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159276806
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ze wilt niet weg met je, jij bent enkel opvulling om mee te praten meer niet. Als er straks iemand anders langs komt die ze echt leuk vind heeft ze wel opeens tijd. Ze houd je aan het lijntje.
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:31:51 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159276833
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:30 schreef ook_gek het volgende:

Ze wilt niet weg met je, jij bent enkel opvulling om mee te praten meer niet. Als er straks iemand anders langs komt die ze echt leuk vind heeft ze wel opeens tijd. Ze houd je aan het lijntje.
Of niet en ze is nu echt even druk met haar tentamens.
pi_159276842
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:30 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Doe mij ook eens zo'n glazen bol.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159276908
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Of niet en ze is nu echt even druk met haar tentamens.
Dat dus. Het is ook echt tentamenweek volgende week.

Maar inderdaad na dates hoor ik niks meer, negeren etc.
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:37:34 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159276951
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:35 schreef Deezertje het volgende:

Ook als jij contact opneemt? Dan zou ik toch eens kritischer kijken of die dates daadwerkelijk zo positief verlopen zoals jij vindt.
pi_159276987
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:35 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat dus. Het is ook echt tentamenweek volgende week.

Wat Copycat zegt, en tevens: vraag feedback.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:55:26 #23
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_159277368
Als er nooit iets verder uit gekomen is dan een eerste date dan wil dat toch zeggen dat iets in die date niet is wat ze er van hadden verwacht.
En dan geen berichtjes sturen als 'en toen was het stillllllll....' 'waarom negeer je mij???' Maar gewoon vragen van goh jammer dat ik niets meer van je hoor, blijkbaar was er niet de klik die wij op de app wel hadden, zou jij mij willen vertellen waar dat aan ligt? Ik heb ook wel eens dates gehad die mij na de date zoiets stuurden en ik heb ze altijd normaal antwoord gegeven.
pi_159277430
quote:
5s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:37 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ook als jij contact opneemt? Dan zou ik toch eens kritischer kijken of die dates daadwerkelijk zo positief verlopen zoals jij vindt.
Hebben ze zin in als ze je negeren of aan het lijntje houden..
pi_159277477
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hebben ze zin in als ze je negeren of aan het lijntje houden..
NEE HEE, het ligt niet aan hun. Leer/Durf nu eens een keertje kritisch naar jezelf te kijken. Mensen hebben daar geen zin in. Het is voor hun de makkelijkste weg, maar de reden waarom ze die weg kiezen ligt aan iets tijdens die date.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')