Dat vind ik dus ook. Er moet iets emotioneel los bij je zitten wil je zonder enige scrupules een huis zó onder de verkoopwaarde kopen om een zo vet mogelijke winst te genereren. Elke euro die hij minder uitgeeft aan de aankoop is namelijk een euro extra restschuld voor iemand die de hypotheek niet eens kan betalen. En daar dan ook nog eens zo laconiek over doen. Echte lijkenpikkers.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Marij heeft overigens wel een punt over die vastgoedhandelaren. Ik heb een executieveiling van vrij dichtbij meegemaakt. Mijn verhuurder stopte met de hypotheekbetalingen in de hoop onder de huurovereenkomst uit te komen, dat is uiteindelijk allemaal niet gelukt (nou ja, de veiling wel, maar wij mochten blijven zitten en zijn uiteindelijk ook eigenaar geworden van de woning), maar ik heb wel de hele parade aan vastgoedhandelaren aan mijn deur gehad en dat is echt smerig volk
Dat kan toch de bedoeling niet zijn van een overheid. Voor mensen die niet met gekd om kunnen gaan zijn zat andere mogelijkheden. Zij kunnen zelf naar de rechter stappen en zich onder financieel toezicht laten plaatsen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Overigens zou het wellicht wel werken als je het basisinkomen direct zou verrekenen met huur, GWE en zorgverzekering.
Mensen die niet met geld kunnen omgaan moet je geen geld geven om zelf heen en weer te schuiven.
Dat is ook een van de meest absurde dingen van de huur- en zorgtoeslag.
Ik heb geen idee hoe de omstandigheden waren en waarom hij geen recht had op die uitkering.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:22 schreef marky het volgende:
[..]
Dat kan toch de bedoeling niet zijn van een overheid. Voor mensen die niet met gekd om kunnen gaan zijn zat andere mogelijkheden. Zij kunnen zelf naar de rechter stappen en zich onder financieel toezicht laten plaatsen.
Ik heb het programna uit pure ergernis halverwegen afgezet. Erb gezin dat weet dat hey onterecht een uitkering krijgt maar het dan toch maar vrolijk blijft uitgeven. Dan Zet je het op je spaarrekening dan ga je naar het uwv kantoor en dan regel je het daar. De mevr die het niet nodig vond om propjes te gaan rapen. Zgn met het principe ik wil een echte baan.
Ik heb tot voor kort in de incasso gewerkt ik kwam bij de mensen thuis. Ik ken alle smoezen en situaties en ze zijn vaak het zelfde. Echte armoede bestaat niet je hebt uiteindelijk nog zoveel mogelijkheden voordat je onder een brug beland.
Daar ben ik het niet mee eens. Ze zitten alleen niet in de groep die in dit programma in beeld is gebracht. Het zou me een lief ding waard zijn als we alle niet-willers uit de uitkering gooien en alleen nog piëteit hebben met de niet-kunners. Ik denk aan mensen die door ziekte in de problemen komen. Gezondheid heb je nou eenmaal niet volledig in eigen hand. Als je dan geconfronteerd wordt met een stapeling van kosten en eigen bijdragen, kan het ondanks een redelijk inkomen/uitkering behoorlijk rap gaan. Natuurlijk heb je daar in theorie minimaregelingen voor, maar die lopen niet altijd even vlekkeloos en zijn niet overal gelijk. Het zou me een lief ding waard zijn als we voor die groep als samenleving beter zouden zorgen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:22 schreef marky het volgende:
Ik heb tot voor kort in de incasso gewerkt ik kwam bij de mensen thuis. Ik ken alle smoezen en situaties en ze zijn vaak het zelfde. Echte armoede bestaat niet je hebt uiteindelijk nog zoveel mogelijkheden voordat je onder een brug beland.
Dus een werkloze van, zeg 48 jaar die gezond is en zich actief inzet om een baan te bemachtigen maar het niet lukt.. is een 'niet-willer'?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Ze zitten alleen niet in de groep die in dit programma in beeld is gebracht. Het zou me een lief ding waard zijn als we alle niet-willers uit de uitkering gooien en alleen nog piëteit hebben met de niet-kunners. Ik denk aan mensen die door ziekte in de problemen komen. Gezondheid heb je nou eenmaal niet volledig in eigen hand. Als je dan geconfronteerd wordt met een stapeling van kosten en eigen bijdragen, kan het ondanks een redelijk inkomen/uitkering behoorlijk rap gaan. Natuurlijk heb je daar in theorie minimaregelingen voor, maar die lopen niet altijd even vlekkeloos en zijn niet overal gelijk. Het zou me een lief ding waard zijn als we voor die groep als samenleving beter zouden zorgen.
Ik heb in het programma geen gezonde 48-jarige gezien die zich actief inzet om een baan te bemachtigen, maar het niet lukt. Waar je die 'dus' vandaan haalt is me volledig onduidelijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus een werkloze van, zeg 48 jaar die gezond is en zich actief inzet om een baan te bemachtigen maar het niet lukt.. is een 'niet-willer'?
Aflevering 1. Leeftijd weet ik niet. Vrouw, alleenstaande moeder, meerder hbo diploma's, lukt het maar niet een baan te vinden. Kwam idd maar ff snel voorbij maar was er wel.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb in het programma geen gezonde 48-jarige gezien die zich actief inzet om een baan te bemachtigen, maar het niet lukt. Waar je die 'dus' vandaan haalt is me volledig onduidelijk.
Dat was een raar verhaal. Sowieso zou iemand met een vaste baan die al jaaaren in dienst is, na 10 maanden nog een WW-uitkering moeten hebben. Dat verhaal had grote gaten. Het is niet voor niets dat vermoed wordt dat het om een actrice gaat.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Aflevering 1. Leeftijd weet ik niet. Vrouw, alleenstaande moeder, meerder hbo diploma's, lukt het maar niet een baan te vinden. Kwam idd maar ff snel voorbij maar was er wel.
Want dat soort mensen bestaan niet? Kom ff op de koffie zou ik zeggen. Kan je die 30% werklozen tussen de 55 en 65 jaar ook ff langs.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat was een raar verhaal. Sowieso zou iemand met een vaste baan die al jaaaren in dienst is, na 10 maanden nog een WW-uitkering moeten hebben. Dat verhaal had grote gaten. Het is niet voor niets dat vermoed wordt dat het om een actrice gaat.
Dat zeg ik niet. Mocht jij moeite hebben met het vinden van een baan, zou ik eens beginnen met een cursus begrijpend lezen/ luisteren. Als je er bij een werkgever ook zo opvliegt zonder goed te luisteren wat 'ie zegt, sta je namelijk al met één been buiten.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Want dat soort mensen bestaan niet? Kom ff op de koffie zou ik zeggen. Kan je die 30% werklozen tussen de 55 en 65 jaar ook ff langs.
Onder begrijpend lezen behoort ook kennis van de leestekens zoals het vraagteken.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Mocht jij moeite hebben met het vinden van een baan, zou ik eens beginnen met een cursus begrijpend lezen. Als je er bij een werkgever ook zo opvliegt zonder goed te luisteren wat 'ie zegt, sta je namelijk al met één been buiten.
Klopt. Maar je stelt een vraag en meent hem direct te moeten beantwoorden. Om de discussie verder niet te vervuilen met welles/nietes en ik uit je posts duidelijk opmaak dat je op zijn best half leest, zet ik jou op negeer, dus het heeft ook geen zin om meer op mij te reageren.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Onder begrijpend lezen behoort ook kennis van de leestekens zoals het vraagteken.
Ben het grotendeels met je eens hoor, maar het punt dat ook Ouder1 wilde maken is dat je 'niet willers' heel moeilijk kunt onderscheiden van personen die gewoon 'in between jobs' zijn en het nog niet lukt om aan het werk te komen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Ze zitten alleen niet in de groep die in dit programma in beeld is gebracht. Het zou me een lief ding waard zijn als we alle niet-willers uit de uitkering gooien en alleen nog piëteit hebben met de niet-kunners. Ik denk aan mensen die door ziekte in de problemen komen. Gezondheid heb je nou eenmaal niet volledig in eigen hand. Als je dan geconfronteerd wordt met een stapeling van kosten en eigen bijdragen, kan het ondanks een redelijk inkomen/uitkering behoorlijk rap gaan. Natuurlijk heb je daar in theorie minimaregelingen voor, maar die lopen niet altijd even vlekkeloos en zijn niet overal gelijk. Het zou me een lief ding waard zijn als we voor die groep als samenleving beter zouden zorgen.
Die persoon bepaalt toch zelf of hij wel of niet zijn huis daarvoor wil verkopen, er staat geen geweer tegen zijn hoofd aan bij verkoop of wel soms.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook. Er moet iets emotioneel los bij je zitten wil je zonder enige scrupules een huis zó onder de verkoopwaarde kopen om een zo vet mogelijke winst te genereren. Elke euro die hij minder uitgeeft aan de aankoop is namelijk een euro extra restschuld voor iemand die de hypotheek niet eens kan betalen. En daar dan ook nog eens zo laconiek over doen. Echte lijkenpikkers.
Say what? We hebben het hier over de voorbeelden uit het programma hé? De 'normale' executieveilingen.. Dan heb je dus niets te vertellen als eigenaar al levert je huis met een waarde van 3 ton maar ¤10.000 op..quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Die persoon bepaalt toch zelf of hij wel of niet zijn huis daarvoor wil verkopen, er staat geen geweer tegen zijn hoofd aan bij verkoop of wel soms.
Dan heb je het ook wel bont gemaakt als je in de executieverkoop komt.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Say what? We hebben het hier over de voorbeelden uit het programma hé? De 'normale' executieveilingen.. Dan heb je dus niets te vertellen als eigenaar al levert je huis met een waarde van 3 ton maar ¤10.000 op..
Er zijn blijkbaar 92.000 vacatures, kans is vrij groot dat er iets voor je te vinden is denk je ook niet?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]![]()
Als de één of andere debiel roept dat je 'gewoon uitzendbureaus moet benaderen' en dan 'dezelfde dag geld kunt verdienen' dan wel ja.
Precies ditquote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:37 schreef DrDentz het volgende:
Volgens Marij is iedereen die arm is ook zielig en is het allemaal de schuld van externe factoren. En dan ben je een lul als je zegt dat er wellicht ook iets aan die mensen hun keuzes ligt. #teamtim
Je hebt het stuk even gemist dat dat een actrice was? Net zoals zo ongeveer de rest.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Aflevering 1. Leeftijd weet ik niet. Vrouw, alleenstaande moeder, meerder hbo diploma's, lukt het maar niet een baan te vinden. Kwam idd maar ff snel voorbij maar was er wel.
Nee hoor. De niet willers zijn de mensen die zich te goed voelen om om kwart over zeven achter de lopende band te staan, want ze waren ooit directeur. De Marij's van deze wereld. En de vraag is ook hoelang je 'in between jobs' kunt blijven hangen terwijl je wacht op je droombaan. Gedurende je WW, soit, dat recht heb je zelf opgebouwd. Maar je kan toch niet verwachten dat de gemeenschap je leventje gaat financieren terwijl jij wacht op je droombaan.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ben het grotendeels met je eens hoor, maar het punt dat ook Ouder1 wilde maken is dat je 'niet willers' heel moeilijk kunt onderscheiden van personen die gewoon 'in between jobs' zijn en het nog niet lukt om aan het werk te komen.
Gedurende een executieveiling feitelijk wel natuurlijk. En wat ik bijvoorbeeld ook niet zo netjes vond, was dat de bank het overschot tussen de opbrengst op de veiling en de hypotheek (zo'n 20k) niet uitkeerde aan mijn voormalige verhuurder, maar voor zichzelf hield onder het mom van 'veilingkosten'. In ruil daarvoor werden diverse kosten niet bij de veilingkoper in rekening gebracht, waar dat wel was aangekondigd. Helemaal netjes vond ik de bank dus ook niet, maar goed, mijn verhuurder had e.e.a. op kunnen lossen door gewoon netjes te betalen, dus medelijden hoef je er zeker niet mee te hebbenquote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Die persoon bepaalt toch zelf of hij wel of niet zijn huis daarvoor wil verkopen, er staat geen geweer tegen zijn hoofd aan bij verkoop of wel soms.
En zeker als je een executieveilig misbruikt om je huurders eruit te krijgen.
Heb ook de andere kant meegemaakt: Lekker een jaar (!) lang je hypotheek niet betalen en intussen wel huurders in je huis trappen en huur vangen en na een jaar komt het huis in de executieverkoop. Tja moet ik dan medelijden hebben met de verkoper?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |