abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159302495
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:47 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waarom? In Nederland is er geen enkele reden waarom je buiten zal moeten doorbrengen. De mensen die het doen doen het omdat ze het willen.
Wat een kortzichtige bullshit. Dat je dat nog steeds durft te beweren. :')

Op een enkeling na zal niemand dat willen.

Desondanks kan het wel voorkomen ondanks dat betrokkenen de mogelijkheid hebben gehad zich hier aan te onttrekken, maar deze mogelijkheid niet hebben aangegrepen of aan kunnen grijpen.

Velen kampen met psychische problemen en overzien de situatie en mogelijkheden niet meer kan ik me zo voorstellen.

Maar ook al is er een groter of kleiner aandeel eigen schuld in de situatie wil dat nog niet suggereren dat zij hiervoor zelf hebben gekozen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  PR/Manusje van alles vrijdag 22 januari 2016 @ 12:05:06 #227
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_159302542
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:41 schreef JediMasterLucia het volgende:
Respect voor de 2 vrouwen dat zij een nacht buiten hebben doorgebracht. _O_
Ik heb ooit eens de laatste trein gemist. Man man man. Afzien.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_159302575
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Hij was gewoon gaan borden wassen om geld voor de opvang te verzamelen oid.
In welk restaurant kan je binnenlopen om borden te wassen? Die hebben daar geen betaald personeel voor in dienst? o|O
pi_159302593
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:41 schreef JediMasterLucia het volgende:
Respect voor de 2 vrouwen dat zij een nacht buiten hebben doorgebracht. _O_
Eén nacht buiten doorbrengen stelt toch weinig voor, beetje rondlopen, af en toe even op een bankje hangen. En gewoon de tijd uitzitten tot het weer licht wordt.

Als het meerdere dagen betreft, wordt het lastiger natuurlijk.
٩๏̯͡๏)۶
pi_159302629
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Erik heeft het te gemakkelijk in het leven. Het is een ambtenaar.. hoog inkomen (modaal of meer), goede arbeidsvoorwaarden en op de barricaden voor elke scheet. Doorgaans de grootste klagers die er bestaan. Ivoren toren en geen idee van het echte leven.

Ik kan een hoop hebben maar nu hij daadwerkelijk begint te roepen dat hij in 24 uur uit die situatie zou zijn.. bedrijven zou binnenlopen, uitzendbureaus zou benaderen en alles aan zou pakken... komt het stoom me toch uit de oren. Denkt hij nu echt dat werklozen daar zelf niet aan gedacht hebben??? Alsof het werk voor het oprapen ligt en uitzendbureaus niet weten hoe ze aan personeel moeten komen. Echt te debiel voor woorden. Er is geen enkel uitzendbureau in mijn regio waar ik niet ben binnengelopen, waar ik niet mijn cv heb achter gelaten, die ik niet heb gestalkt met telefoontjes of ze al iets hebben.. die ik geen gadgets heb gegeven/aangeboden om mijn cv bovenop te krijgen. Het antwoord is overal hetzelfde: "Wij hebben op dit moment niets, houdt de website in de gaten".

588.000 werklozen. 92.000 vacatures. En wanneer er een nieuwe vacature wordt geplaatst reageren er honderden werklozen op. 40 plus is kansloos. Mensen die tientallen jaren buiten het eigen opleidingsveld hebben gewerkt kunnen het ook schudden; voor het eigen veld overgekwalificeerd, voor het ervaringsveld niet de juiste papiertjes en geen mogelijkheden (geen geld en UWV/soos verbiedt het) om zo'n papiertje te halen.

Erik is wereldvreemd.
Moet je dit verhaal nou in elk topic kwijt? :Z
pi_159302813
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:47 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waarom? In Nederland is er geen enkele reden waarom je buiten zal moeten doorbrengen. De mensen die het doen doen het omdat ze het willen.
Vertel eens.. als je geen dak meer boven je hoofd hebt en geen familie/vrienden waar je terecht kunt.. geen geld om iets te huren.. Waar kan je in Nederland dan altijd terecht?
pi_159302889
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:10 schreef MCH het volgende:

[..]

Moet je dit verhaal nou in elk topic kwijt? :Z
;)

Als de één of andere debiel roept dat je 'gewoon uitzendbureaus moet benaderen' en dan 'dezelfde dag geld kunt verdienen' dan wel ja.
pi_159303028
Het is trouwens vaak erg moeilijk om als dakloze aan een baan te komen. Dit omdat je vaak adres&bank gegevens moet kunnen tonen en dergelijke. (Dus je kan dan alleen zwartwerken, daar gaat je uitzendbureau plan.) Zelfde verhaal als een uitkering krijgen, moet je ook een adres voor hebben. (Er zijn hier en daar wel wat opties qua postbussen dus er valt wel omheen te werken.) Was een tijdje terug op WGR ook iemand die dus in de shit zat omdat hij geen vast verblijfadres had en zo zijn uitkering niet kon krijgen en ook geen baan kon krijgen. Al is dat gelukkig met juridische hulp wel een stuk beter gegaan geloof ik.

Ik zal eens het topic opzoeken...
pi_159303439
Wat me altijd ergert aan dit soort programma's en in deze ook weer is dat er over het algemeen een enorm eenzijdig beeld neergezet wordt, en dat is dan van die armen die er er een puinzooi van maken en steeds verder afglijden. De enige waar dat niet echt zo was, was het gezin met die kip die ze ging slachten.

Natuurlijk is armoede enorm relatief, niemand hoeft in dit land om te komen van de honger. Maar ten opzichte van de rest van de bevolking is er natuurlijk wel een groep die arm is en weinig te besteden heeft.
Wat je dan op tv over het algemeen te zien krijgt is de rokende pauper die van zijn hele huis en omgeving 1 grote bende maakt met een compleet armoedige uitstraling en niet zelden de ene domme keuze aan de ander rijgt.

En dan vervolgens heb je er een stel van die figuren als Erik bij die te veel in hun eigen maakbare wereldje geloven omdat ze tot nu toe geluk hebben gehad kansen te krijgen en gezond te zijn en er blijft niks over van een fatsoenlijk beeld.

Wat je echter nooit ziet zijn die mensen die door omstandigheden bijvoorbeeld niet kunnen werken maar er wel alles aan doen om uit de schulden te blijven.
Er zijn gewoon mensen in Nederland die moeten rondkomen van heel weinig, standaard geld moeten reserveren voor zorgkosten, een aanvullende zorgverzekering hebben, een auto nodig hebben voor hun dagelijkse boodschappen, niet roken, geen, Iphone, Donald Duck of Sport 1 hebben e.d. Qua uitgaven hoef je dan helemaal niks geks te doen, gewoon gezond eten, je huis op orde houden, je vaste lasten op tijd betalen en het geld is op. Maar dat houdt dan wel in dat er nooit geld is voor wat luxer eten, nooit geld voor een dagje weg, dat er altijd de angst is voor financiële tegenvallers die zorgen dat je die maand niet rond kan komen en je vlees helemaal moet schrappen om maar te voldoen aan je financiële verplichtingen.

Is dat armoede? Nee, niet als je het vergelijkt met Afrika, zelfs niet als je het vergelijkt met Moldavie of Montenegro maar voor Nederlandse begrippen wel en dat kan behoorlijk lastig zijn.

Als ze die mensen nou ook eens in beeld brengen, dan geef je een realistisch beeld van wat armoede in Nederland is, dan laat je zien dat er ook echt mensen zijn die de juiste keuzes maken, die het voldoen van hun verplichtingen boven alles zetten omdat ze vinden dat dat zo hoort en geen luxe eisen maar gewoon door omstandigheden in een moeilijke situatie zijn gekomen. Combineer je dat met een duidelijk beeld van de achtergronden van die omstandigheden en hoe weinig invloed iemand daar soms op heeft dan kun je ook wat doen aan die kortzichtige visie van figuren als Erik.
pi_159303959
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:56 schreef -0- het volgende:
Wat me altijd ergert aan dit soort programma's en in deze ook weer is dat er over het algemeen een enorm eenzijdig beeld neergezet wordt, en dat is dan van die armen die er er een puinzooi van maken en steeds verder afglijden. De enige waar dat niet echt zo was, was het gezin met die kip die ze ging slachten.

Als ze die mensen nou ook eens in beeld brengen, dan geef je een realistisch beeld van wat armoede in Nederland is, dan laat je zien dat er ook echt mensen zijn die de juiste keuzes maken, die het voldoen van hun verplichtingen boven alles zetten omdat ze vinden dat dat zo hoort en geen luxe eisen maar gewoon door omstandigheden in een moeilijke situatie zijn gekomen. Combineer je dat met een duidelijk beeld van de achtergronden van die omstandigheden en hoe weinig invloed iemand daar soms op heeft dan kun je ook wat doen aan die kortzichtige visie van figuren als Erik.
Wanneer dit programma werkelijk realiteit is, is het logisch dat de oprechte groep die kanonnen hard werkt om uit de puinhopen te komen, die vechten voor een normaal bestaan, niet in beeld komen. Die hbo opgeleide dame zou ook een actrice zijn en van haar thuis kwam maar heel weinig inbeeld (jammer ook dat die Erik daar niet heen ging).

Ik wil ook dolgraag werken maar zak steeds verder weg. Aan zo'n programma zou ik echter nooit meedoen omdat het stigmatiserend is en je kansen om er weer uit te komen (een baan vinden) volgens mij enorm verkleind. Op het moment dat een potentiële werkgever zo'n programma heeft gezien kan je het schudden. Net als die Erik zal hij niet denken: "Fuck, die vrouw is een echte doorbijter met de juiste werknemerskwaliteiten (loyaal, harde werker, up-to-date, betrouwbaar, professioneel)", maar "Wat mankeert er aan haar dat ze zo is afgegleden? Welke FOUTE keuzes heeft zij gemaakt in haar leven?"
pi_159304123
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:34 schreef JoelBaka het volgende:
Het is trouwens vaak erg moeilijk om als dakloze aan een baan te komen. Dit omdat je vaak adres&bank gegevens moet kunnen tonen en dergelijke. (Dus je kan dan alleen zwartwerken, daar gaat je uitzendbureau plan.) Zelfde verhaal als een uitkering krijgen, moet je ook een adres voor hebben. (Er zijn hier en daar wel wat opties qua postbussen dus er valt wel omheen te werken.) Was een tijdje terug op WGR ook iemand die dus in de shit zat omdat hij geen vast verblijfadres had en zo zijn uitkering niet kon krijgen en ook geen baan kon krijgen. Al is dat gelukkig met juridische hulp wel een stuk beter gegaan geloof ik.

Ik zal eens het topic opzoeken...
Daklozenuitkering regelen?!
pi_159304189
Volgens mij is het punt van Erik en Tim meer dat je in de periode tussen het verliezen van je baan/het krijgen van schulden misschien wel meer had kunnen doen waardoor ze niet hun huis uitgezet worden. Het is heus niet dat als je maandag ontslagen wordt dat je woensdag op straat staat.
pi_159304205
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:30 schreef opreis het volgende:
Volgens mij is het punt van Erik en Tim meer dat je in de periode tussen het verliezen van je baan/het krijgen van schulden misschien wel meer had kunnen doen waardoor ze niet hun huis uitgezet worden. Het is heus niet dat als je maandag ontslagen wordt dat je woensdag op straat staat.
Ik schrok wel van dat verhaal dat een huisuitzetting al begint bij 2 maanden hypotheekachterstand.
pi_159304212
Al was die man niet handig met z'n boekhouding die 2 jaar achterliep. O-)
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 13:32:07 #240
43556 miss_dynastie
pi_159304223
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In welk restaurant kan je binnenlopen om borden te wassen? Die hebben daar geen betaald personeel voor in dienst? o|O
Met een camera op je snufferd? Bij heel veel, hoor. Daarnaast had 'ie er ook voor kunnen zingen. Of gaan bedelen. Zijn punt was dat 'ie geen enkele kans heeft gehad om deze situatie te voorkomen, daar waar mensen die wel in de situatie zitten tig kansen hebben laten lopen.
pi_159304247
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:31 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik schrok wel van dat verhaal dat een huisuitzetting al begint bij 2 maanden hypotheekachterstand.
Ja die situatie vond ik ook niet helemaal lekker. Ik vraag me echt af of dat het enige is geweest of dat de persoon in kwestie al jaren een wanbetaler is geweest.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 13:36:54 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159304344
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:33 schreef opreis het volgende:

[..]

Ja die situatie vond ik ook niet helemaal lekker. Ik vraag me echt af of dat het enige is geweest of dat de persoon in kwestie al jaren een wanbetaler is geweest.
En dan denk ik dat die termijn voor ze tot uitzetting cq gedwongen verkoop overgaan nog wel meevalt als je de rente maar betaalt, maar bij een hoop mensen is dat helaas gelijk aan de volledige maandlast van de hypotheek.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 13:39:20 #243
43556 miss_dynastie
pi_159304402
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:31 schreef MCH het volgende:

[..]

Bij twee maanden beginnen ze daarmee te dreigen, als een pressiemiddel om je op je plichten te wijzen. De bank kan tenslotte niet zoveel met 'mijn administratie loopt tig jaar achter, ik krijg nog heel veel geld van de belasting als ik een boekhouder kan betalen, want daar heb ik nu geen geld voor'. Zo'n veilingproces neemt echt wel even in beslag. De bank zal, zeker wanneer een restschuld dreigt, liever een regeling treffen. In die zin loop je een groter risico met een half afbetaald huis (de bank krijgt ook op de veiling zijn geld wel) dan een tophypotheek (restschuld, wellicht schuldsanering).
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 13:41:52 #244
43556 miss_dynastie
pi_159304459
Marij heeft overigens wel een punt over die vastgoedhandelaren. Ik heb een executieveiling van vrij dichtbij meegemaakt. Mijn verhuurder stopte met de hypotheekbetalingen in de hoop onder de huurovereenkomst uit te komen, dat is uiteindelijk allemaal niet gelukt (nou ja, de veiling wel, maar wij mochten blijven zitten en zijn uiteindelijk ook eigenaar geworden van de woning), maar ik heb wel de hele parade aan vastgoedhandelaren aan mijn deur gehad en dat is echt smerig volk :r
pi_159304528
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Marij heeft overigens wel een punt over die vastgoedhandelaren. Ik heb een executieveiling van vrij dichtbij meegemaakt. Mijn verhuurder stopte met de hypotheekbetalingen in de hoop onder de huurovereenkomst uit te komen, dat is uiteindelijk allemaal niet gelukt (nou ja, de veiling wel, maar wij mochten blijven zitten en zijn uiteindelijk ook eigenaar geworden van de woning), maar ik heb wel de hele parade aan vastgoedhandelaren aan mijn deur gehad en dat is echt smerig volk :r
Wat is het alternatief?
pi_159304553
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Vervang vastgoedhandelaren door huisjesmelkers. ;)
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 13:51:51 #247
43556 miss_dynastie
pi_159304708
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:44 schreef opreis het volgende:

[..]

Wat is het alternatief?
Mensen met meer fatsoen benaderen? Ik ben bedreigd, uitgescholden en er zijn heel veel pogingen gedaan me te intimideren. Ik snap best dat ze een koopje wilden, maar om dan te dreigen mijn woning binnen te breken lijkt me weer het andere uiterste.
pi_159304724
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:51 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mensen met meer fatsoen benaderen? Ik ben bedreigd, uitgescholden en er zijn heel veel pogingen gedaan me te intimideren. Ik snap best dat ze een koopje wilden, maar om dan te dreigen mijn woning binnen te breken lijkt me weer het andere uiterste.
Lijkt mij wel iets waar je aangifte van kan doen
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 14:00:58 #249
43556 miss_dynastie
pi_159304961
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:52 schreef opreis het volgende:

[..]

Lijkt mij wel iets waar je aangifte van kan doen
Klopt, dat kan, maar daar bereik je niets mee. Mijn woord tegen het zijne, je weet niet eens wie je voor je hebt, enz. Allemaal tijd en energie die we in de huurbedingprocedure hebben gestoken, dat was verstandiger.

Maar ik bedoel, het kan ook anders. Met meer respect. De bewoner kan e.e.a. toch niet tegenhouden of frustreren, dus doe gewoon normaal en netjes.
pi_159305209
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Met een camera op je snufferd? Bij heel veel, hoor. Daarnaast had 'ie er ook voor kunnen zingen. Of gaan bedelen. Zijn punt was dat 'ie geen enkele kans heeft gehad om deze situatie te voorkomen, daar waar mensen die wel in de situatie zitten tig kansen hebben laten lopen.
Want die hebben allemaal een camera op hun snufferd?
Hij beweerde binnen 24 uur uit die situatie te kunnen komen. De twee dames kregen de opdracht: "Je bent dakloos, zie 24 uur door te komen." Hij kreeg dus de kans zich te bewijzen maar rende weg? Hij had toch kunnen laten zien dat hij alleen maar een uitzendbureau binnen hoefde te lopen? De camera bleef ook buiten toen de dames gingen bedelen om eten.
Ik had het graag gezien hoe hij dat dan aanpakte.

Overigens; zijn 'aanpak' tot dan toe was weinig constructief; Bedelen bij de buren, bedelen bij een gebakskraam, stelen van de buren, onnodig teveel geld uitgeven aan weinig voedsel. Die man ging ook nergens in op het zoeken naar oplossingen voor problemen maar maakte puur en alleen verwijten over hoe ze dan in die problemen waren gekomen.. Constructief 0.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')