Wat een kortzichtige bullshit. Dat je dat nog steeds durft te beweren.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom? In Nederland is er geen enkele reden waarom je buiten zal moeten doorbrengen. De mensen die het doen doen het omdat ze het willen.
Ik heb ooit eens de laatste trein gemist. Man man man. Afzien.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:41 schreef JediMasterLucia het volgende:
Respect voor de 2 vrouwen dat zij een nacht buiten hebben doorgebracht.
In welk restaurant kan je binnenlopen om borden te wassen? Die hebben daar geen betaald personeel voor in dienst?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Hij was gewoon gaan borden wassen om geld voor de opvang te verzamelen oid.
Eén nacht buiten doorbrengen stelt toch weinig voor, beetje rondlopen, af en toe even op een bankje hangen. En gewoon de tijd uitzitten tot het weer licht wordt.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:41 schreef JediMasterLucia het volgende:
Respect voor de 2 vrouwen dat zij een nacht buiten hebben doorgebracht.
Moet je dit verhaal nou in elk topic kwijt?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Erik heeft het te gemakkelijk in het leven. Het is een ambtenaar.. hoog inkomen (modaal of meer), goede arbeidsvoorwaarden en op de barricaden voor elke scheet. Doorgaans de grootste klagers die er bestaan. Ivoren toren en geen idee van het echte leven.
Ik kan een hoop hebben maar nu hij daadwerkelijk begint te roepen dat hij in 24 uur uit die situatie zou zijn.. bedrijven zou binnenlopen, uitzendbureaus zou benaderen en alles aan zou pakken... komt het stoom me toch uit de oren. Denkt hij nu echt dat werklozen daar zelf niet aan gedacht hebben??? Alsof het werk voor het oprapen ligt en uitzendbureaus niet weten hoe ze aan personeel moeten komen. Echt te debiel voor woorden. Er is geen enkel uitzendbureau in mijn regio waar ik niet ben binnengelopen, waar ik niet mijn cv heb achter gelaten, die ik niet heb gestalkt met telefoontjes of ze al iets hebben.. die ik geen gadgets heb gegeven/aangeboden om mijn cv bovenop te krijgen. Het antwoord is overal hetzelfde: "Wij hebben op dit moment niets, houdt de website in de gaten".
588.000 werklozen. 92.000 vacatures. En wanneer er een nieuwe vacature wordt geplaatst reageren er honderden werklozen op. 40 plus is kansloos. Mensen die tientallen jaren buiten het eigen opleidingsveld hebben gewerkt kunnen het ook schudden; voor het eigen veld overgekwalificeerd, voor het ervaringsveld niet de juiste papiertjes en geen mogelijkheden (geen geld en UWV/soos verbiedt het) om zo'n papiertje te halen.
Erik is wereldvreemd.
Vertel eens.. als je geen dak meer boven je hoofd hebt en geen familie/vrienden waar je terecht kunt.. geen geld om iets te huren.. Waar kan je in Nederland dan altijd terecht?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom? In Nederland is er geen enkele reden waarom je buiten zal moeten doorbrengen. De mensen die het doen doen het omdat ze het willen.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:10 schreef MCH het volgende:
[..]
Moet je dit verhaal nou in elk topic kwijt?
Wanneer dit programma werkelijk realiteit is, is het logisch dat de oprechte groep die kanonnen hard werkt om uit de puinhopen te komen, die vechten voor een normaal bestaan, niet in beeld komen. Die hbo opgeleide dame zou ook een actrice zijn en van haar thuis kwam maar heel weinig inbeeld (jammer ook dat die Erik daar niet heen ging).quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:56 schreef -0- het volgende:
Wat me altijd ergert aan dit soort programma's en in deze ook weer is dat er over het algemeen een enorm eenzijdig beeld neergezet wordt, en dat is dan van die armen die er er een puinzooi van maken en steeds verder afglijden. De enige waar dat niet echt zo was, was het gezin met die kip die ze ging slachten.
Als ze die mensen nou ook eens in beeld brengen, dan geef je een realistisch beeld van wat armoede in Nederland is, dan laat je zien dat er ook echt mensen zijn die de juiste keuzes maken, die het voldoen van hun verplichtingen boven alles zetten omdat ze vinden dat dat zo hoort en geen luxe eisen maar gewoon door omstandigheden in een moeilijke situatie zijn gekomen. Combineer je dat met een duidelijk beeld van de achtergronden van die omstandigheden en hoe weinig invloed iemand daar soms op heeft dan kun je ook wat doen aan die kortzichtige visie van figuren als Erik.
Daklozenuitkering regelen?!quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:34 schreef JoelBaka het volgende:
Het is trouwens vaak erg moeilijk om als dakloze aan een baan te komen. Dit omdat je vaak adres&bank gegevens moet kunnen tonen en dergelijke. (Dus je kan dan alleen zwartwerken, daar gaat je uitzendbureau plan.) Zelfde verhaal als een uitkering krijgen, moet je ook een adres voor hebben. (Er zijn hier en daar wel wat opties qua postbussen dus er valt wel omheen te werken.) Was een tijdje terug op WGR ook iemand die dus in de shit zat omdat hij geen vast verblijfadres had en zo zijn uitkering niet kon krijgen en ook geen baan kon krijgen. Al is dat gelukkig met juridische hulp wel een stuk beter gegaan geloof ik.
Ik zal eens het topic opzoeken...
Ik schrok wel van dat verhaal dat een huisuitzetting al begint bij 2 maanden hypotheekachterstand.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:30 schreef opreis het volgende:
Volgens mij is het punt van Erik en Tim meer dat je in de periode tussen het verliezen van je baan/het krijgen van schulden misschien wel meer had kunnen doen waardoor ze niet hun huis uitgezet worden. Het is heus niet dat als je maandag ontslagen wordt dat je woensdag op straat staat.
Met een camera op je snufferd? Bij heel veel, hoor. Daarnaast had 'ie er ook voor kunnen zingen. Of gaan bedelen. Zijn punt was dat 'ie geen enkele kans heeft gehad om deze situatie te voorkomen, daar waar mensen die wel in de situatie zitten tig kansen hebben laten lopen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In welk restaurant kan je binnenlopen om borden te wassen? Die hebben daar geen betaald personeel voor in dienst?
Ja die situatie vond ik ook niet helemaal lekker. Ik vraag me echt af of dat het enige is geweest of dat de persoon in kwestie al jaren een wanbetaler is geweest.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:31 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik schrok wel van dat verhaal dat een huisuitzetting al begint bij 2 maanden hypotheekachterstand.
En dan denk ik dat die termijn voor ze tot uitzetting cq gedwongen verkoop overgaan nog wel meevalt als je de rente maar betaalt, maar bij een hoop mensen is dat helaas gelijk aan de volledige maandlast van de hypotheek.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja die situatie vond ik ook niet helemaal lekker. Ik vraag me echt af of dat het enige is geweest of dat de persoon in kwestie al jaren een wanbetaler is geweest.
Bij twee maanden beginnen ze daarmee te dreigen, als een pressiemiddel om je op je plichten te wijzen. De bank kan tenslotte niet zoveel met 'mijn administratie loopt tig jaar achter, ik krijg nog heel veel geld van de belasting als ik een boekhouder kan betalen, want daar heb ik nu geen geld voor'. Zo'n veilingproces neemt echt wel even in beslag. De bank zal, zeker wanneer een restschuld dreigt, liever een regeling treffen. In die zin loop je een groter risico met een half afbetaald huis (de bank krijgt ook op de veiling zijn geld wel) dan een tophypotheek (restschuld, wellicht schuldsanering).quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:31 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik schrok wel van dat verhaal dat een huisuitzetting al begint bij 2 maanden hypotheekachterstand.
Wat is het alternatief?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Marij heeft overigens wel een punt over die vastgoedhandelaren. Ik heb een executieveiling van vrij dichtbij meegemaakt. Mijn verhuurder stopte met de hypotheekbetalingen in de hoop onder de huurovereenkomst uit te komen, dat is uiteindelijk allemaal niet gelukt (nou ja, de veiling wel, maar wij mochten blijven zitten en zijn uiteindelijk ook eigenaar geworden van de woning), maar ik heb wel de hele parade aan vastgoedhandelaren aan mijn deur gehad en dat is echt smerig volk
Vervang vastgoedhandelaren door huisjesmelkers.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Marij heeft overigens wel een punt over die vastgoedhandelaren. Ik heb een executieveiling van vrij dichtbij meegemaakt. Mijn verhuurder stopte met de hypotheekbetalingen in de hoop onder de huurovereenkomst uit te komen, dat is uiteindelijk allemaal niet gelukt (nou ja, de veiling wel, maar wij mochten blijven zitten en zijn uiteindelijk ook eigenaar geworden van de woning), maar ik heb wel de hele parade aan vastgoedhandelaren aan mijn deur gehad en dat is echt smerig volk
Mensen met meer fatsoen benaderen? Ik ben bedreigd, uitgescholden en er zijn heel veel pogingen gedaan me te intimideren. Ik snap best dat ze een koopje wilden, maar om dan te dreigen mijn woning binnen te breken lijkt me weer het andere uiterste.quote:
Lijkt mij wel iets waar je aangifte van kan doenquote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mensen met meer fatsoen benaderen? Ik ben bedreigd, uitgescholden en er zijn heel veel pogingen gedaan me te intimideren. Ik snap best dat ze een koopje wilden, maar om dan te dreigen mijn woning binnen te breken lijkt me weer het andere uiterste.
Klopt, dat kan, maar daar bereik je niets mee. Mijn woord tegen het zijne, je weet niet eens wie je voor je hebt, enz. Allemaal tijd en energie die we in de huurbedingprocedure hebben gestoken, dat was verstandiger.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Lijkt mij wel iets waar je aangifte van kan doen
Want die hebben allemaal een camera op hun snufferd?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Met een camera op je snufferd? Bij heel veel, hoor. Daarnaast had 'ie er ook voor kunnen zingen. Of gaan bedelen. Zijn punt was dat 'ie geen enkele kans heeft gehad om deze situatie te voorkomen, daar waar mensen die wel in de situatie zitten tig kansen hebben laten lopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |