Voornamelijk nachtwerkquote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel merkwaardig eigenlijk dat dat zo'n probleem is. We rijden al 100 jaar met elektrische tractie. Betaalt het niet goed genoeg of zo? Waarom kiest niemand die baan?
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 08:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh die monteurs geef ik ook niet de schuld. Maar iets ogenschijnlijk simpels als een bovenleiding moet toch wel ruim binnen vierentwintig te repareren zijn? Zet anders meer personeel in.
We horen het zo!twitter:mijvoorbeterov twitterde op vrijdag 22-01-2016 om 09:13:18Wij hebben #ProRail gevraagd om toelichting over nog defect zijn bovenleiding Den Bosch - Tilburg. Later meer. reageer retweet
Ik heb geen sluitend antwoord maar ik vond deze verklaring wel logisch klinken: http://www.wetenschapsfor(...)leiding/#entry590214quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:38 schreef James1988 het volgende:
Zou het niet veel praktischer zijn om zo'n bovenleidingconstructie te vervangen door een starre geleider? Die trek je minder snel stuk en tegenwoordig is dat ook geschikt voor hogere snelheden.
Kopenhagen H en Berlin Hbfquote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:38 schreef James1988 het volgende:
Zou het niet veel praktischer zijn om zo'n bovenleidingconstructie te vervangen door een starre geleider? Die trek je minder snel stuk en tegenwoordig is dat ook geschikt voor hogere snelheden.
Foto'squote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens voor de tweede dag op rij mooi blond meisje in S&V team gespot
Nou ken ik Kopenhagen H niet zo goed maar als ik dat wetenschapsforum heeft het vooral met oxidatie te maken. Nou neem ik aan dat iets sneller oxideert buiten een tunnel dan erbinnen. Ligt die alu bovenleiding in Kopenhagen ook in een tunnel?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is op die plekken alleen mogelijk vanwege de lage snelheid. En wenselijk vanwege de bizarre frequenties (op Kopenhagen H is dit alleen een ding op het S-Tog gedeelte waar 1500V hangt).
Ik weet niet of het Alu is, ik denk eigenlijk van niet want het ziet er totaal niet geoxideerd uit. Volgens mij heb ik er in 2007 veel foto's van gemaakt, even kijken of ik die kan vinden want mijn foto's zijn niet zo goed georganiseerd als die van Fles.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Nou ken ik Kopenhagen H niet zo goed maar als ik dat wetenschapsforum heeft het vooral met oxidatie te maken. Nou neem ik aan dat iets sneller oxideert buiten een tunnel dan erbinnen. Ligt die alu bovenleiding in Kopenhagen ook in een tunnel?
Is het wellicht slechts een proef om te kijken hoe effectief het is? Wordt het misschien op termijn weer teruggehangen?
Soortelijk gewicht van geleider is ook belangrijk, te groot is ook onwenselijk..quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar er zijn natuurlijk nog tig andere goed geleidende legeringen die minder oxideren en de weerstand is bij DC van minder belang dan bij AC omdat je het volume kan vergroten.
Zie de site.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:31 schreef b2py het volgende:
[..]We horen het zo!twitter:mijvoorbeterov twitterde op vrijdag 22-01-2016 om 09:13:18Wij hebben #ProRail gevraagd om toelichting over nog defect zijn bovenleiding Den Bosch - Tilburg. Later meer. reageer retweet
Als je daar straks over gaat lopen schelden eah, pak dan wel ProRail en het ministerie die dit soort meuk doen om 'de kosten te drukken'...quote:
Nee want het is de schuld van NS want hunnie trein had het kapot gemaakt ja!quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als je daar straks over gaat lopen schelden eah, pak dan wel ProRail en het ministerie die dit soort meuk doen om 'de kosten te drukken'...
In de Gotthard-basistunnel komt ook zo'n systeem, net als in de Citybanan-tunnel in Stockholm. Het kan dus wel met hogere snelheden.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat is op die plekken alleen mogelijk vanwege de lage snelheid. En wenselijk vanwege de bizarre frequenties (op Kopenhagen H is dit alleen een ding op het S-Tog gedeelte waar 1500V hangt).
Hoe kom je bij die conclusie in hemelsnaam?quote:
Gotthardbasis-tunnel, Berlijn Tief, Citybanan-tunnel. Ik tel louter tunnelsquote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die conclusie in hemelsnaam?
Als je 's avonds naar buiten kijkt en je ziet geen zon dan neem je aan dat de zon niet bestaat?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Gotthardbasis-tunnel, Berlijn Tief, Citybanan-tunnel. Ik tel louter tunnels
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |