Alweer iemand die niet kan lezen. Ik trek die conclusie helemaal niet. Voor de zoveelste keer: zoals sommige andere posters de situatie presenteren is het puur emotionele chantage. En dan wordt geadviseerd om daar dan maar zomaar aan toe te geven. Dat slaat natuurlijk nergens op.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:28 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Je kan blijven roepen dat het chantage is, mensenhandel etc etc. Maar dat is het niet en zo ziet niemand het. Haar ouders zien het niet als hun dochter verkopen. Dus ik snap echt niet hoe jullie zulke conclusies trekken als jullie niks weten van andere culturen
Maar jij draait het hele verhaal om. Waarom zou HIJ zich aan moeten passen? En zeg nou niet 'ies cultuur' want dat is gewoon gelul. Want dan had ZIJ beter een Chinese man kunnen zoeken. Was alle makkelijker.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:38 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Dus ZIJ had het maar allemaal moeten bespreken en aan ts aanpassen omdat zij in Nederland woont? Ts had ook zelf kunnen bedenken dat hij iets met een Chinees begint en dat er cultuurverschillen zijn. Ts had ook gewoon een Nederlandse vriendin kunnen zoeken, was alles makkelijker.
Waar staat er dat die bruiloft volledig Chinees moet zijn? De ouders willen alleen hun traditie, een bruidsschat erbij betrekken. Voor die ouders is het waarschijnlijk al heel wat dat de partner van hun dochter Nederlands is en dat de kleinkinderen anders opgevoed worden dan zij hun dochter hebben opgevoed.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:32 schreef MutsMiep het volgende:
[..]
Mijn punt is, dat ze niet zo moeten drammen/zeuren over de bruiloft volledig Chinees te willen als ze in Nederland trouwt met een Nederlandse man.
Het hoeft zeker niet 'compleet Nederlands', maar wel zoals zij dat beiden willen en het is wel duidelijk dat TS het niet volledig Chinees wil. Dat had ze zich kunnen bedenken/met hem bespreken voor ze een relatie met hem begon.
Ik vind dat ze het gewoon allemaal moeten doen zoals zij dat samen willen. Dat het niet compleet Chinees of compleet Nederlands wordt, doet er verder niet toe.
Sorry hoor maar het is gewoon debiel. Waarom mag de TS de familie geen pijn doen maar de familie hem wel?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Het alternatief is en je partner pijn doen en haar ouders pijn doen. De relatie aan alle kanten verstoren en lastig maken.
Dat alleen omdat je perse aan je eigen beeld van dit vast wil houden en niet wil zien wat het voor de ander betekend.
Het resultaat van trouwen is dat je wel schoonouders hebt ..quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar het is gewoon debiel. Waarom mag de TS de familie geen pijn doen maar de familie hem wel?
Trouwen doe je toch met je vriendin, hebben de schoonouders niks mee te maken.
Ja klopt, ik denk dat haar ouders ook liever een Chinees hebben gezien, dus de ouders sluiten ook compromissen. Dus waarom mag ts het niet doen als het iets is wat de ouders heel belangrijk vinden bij een trouwerij?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:42 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Maar jij draait het hele verhaal om. Waarom zou HIJ zich aan moeten passen? En zeg nou niet 'ies cultuur' want dat is gewoon gelul. Want dan had ZIJ beter een Chinese man kunnen zoeken. Was alle makkelijker.
TS zoekt een compromis en daar is mijn ogen niks mis mee.
Je lijkt wel een racistquote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:46 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ja klopt, ik denk dat haar ouders ook liever een Chinees hebben gezien, dus de ouders sluiten ook compromissen. Dus waarom mag ts het niet doen als het iets is wat de ouders heel belangrijk vinden bij een trouwerij?
En je lult toch net zo? Het is voor ts toch ook makkelijker met een Nederlands vriendin? Waarom is hij met een Chinees dan?
Dit dus.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:42 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Maar jij draait het hele verhaal om. Waarom zou HIJ zich aan moeten passen? En zeg nou niet 'ies cultuur' want dat is gewoon gelul. Want dan had ZIJ beter een Chinese man kunnen zoeken. Was alle makkelijker.
TS zoekt een compromis en daar is mijn ogen niks mis mee.
Ik heb je toch gelijk gegeven dat ts het uiteindelijk idd zelf moet regelen? Ik zeg alleen ook dat als hij het niet doet, dat hij tussen zijn vriendin en haar ouders komt te staan. En dat is ook niet leuk voor ts' vriendin.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alweer iemand die niet kan lezen. Ik trek die conclusie helemaal niet. Voor de zoveelste keer: zoals sommige andere posters de situatie presenteren is het puur emotionele chantage. En dan wordt geadviseerd om daar dan maar zomaar aan toe te geven. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Tegelijkertijd heb ik ook gezegd dat het best zou kunnen dat het geen chantage is en dat de schoonouders ook best open staan voor een compromis. En dat het verder een zaak is waar hij vooral met zijn vriendin uit moet komen.
Hoe vaak moet ik me nog herhalen? Iemand een wedje leggen?
Als het niet geven van duizenden euro's om helemaal niks "als respectloos" wordt gezien, heb je te maken met manipulerende aasgieren. Asociaal gedrag. Dat kan "cultuur" zijn maar het is nog steeds asociaal.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:11 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
De ouders hebben in de Aziatische/Arabisch/niet tatta cultuur zeker wat te zeggen. Je ouders hebben je opgevoed, voor je gezorgd etc etc. Bij ons werkt het niet zo dat je vanaf je 18e opeens los mag gaan en doen wat je wilt, respect naar de ouders toe is heel belangrijk.
Ik zie dat pijn doen aan zijn kant niet zo. Het geld is niet het probleem, het gaat om een spraakverwarring waarbij hij er iets anders in ziet dan wat het is.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar het is gewoon debiel. Waarom mag de TS de familie geen pijn doen maar de familie hem wel?
Trouwen doe je toch met je vriendin, hebben de schoonouders niks mee te maken.
Racistische manipulatieve kortzichtige ouders die zich bemoeien met iets waar ze helemaal niks mee te maken hebben dus.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:46 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ja klopt, ik denk dat haar ouders ook liever een Chinees hebben gezien, dus de ouders sluiten ook compromissen. Dus waarom mag ts het niet doen als het iets is wat de ouders heel belangrijk vinden bij een trouwerij?
En je lult toch net zo? Het is voor ts toch ook makkelijker met een Nederlands vriendin? Waarom is hij met een Chinees dan?
Of zij blijft er star tussen staan.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:48 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik heb je toch gelijk gegeven dat ts het uiteindelijk idd zelf moet regelen? Ik zeg alleen ook dat als hij het niet doet, dat hij tussen zijn vriendin en haar ouders komt te staan. En dat is ook niet leuk voor ts' vriendin.
Huh?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:47 schreef MutsMiep het volgende:
[..]
Dit dus.
TS heeft een NLse vriendin, van Chinese afkomst. En ja, hij had zich een uit kunnen zoeken met een vergelijkbare culturele achtergrond, maar TS lijkt bereid zich op elke mogelijke manier aan te passen. Dat kan ik over zijn vriendin niet zeggen. Dus ja, als zij zo vast houdt aan haar cultuur, moet ze zich een zoeken met dezelfde ideeën.
Lol, ga maar traditionele Chinese ouders vinden die niet liever een Chinees willen voor hun dochter, dan bied ik mijn excuses aan voor het 'racistisch' zijn en geef ik jullie allemaal groot gelijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je lijkt wel een racist. Al die conclusies en vooroordelen alleen maar omdat het meisje Chinese ouders heeft...
En gek genoeg lijkt het er op dat hij met haar is omdat hij haar, schokkend genoeg, erg leuk vindt. Raar he?
Het is een heen en weer, je krijgt het dus ook weer terug.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als het niet geven van duizenden euro's om helemaal niks "als respectloos" wordt gezien, heb je te maken met manipulerende aasgieren. Asociaal gedrag. Dat kan "cultuur" zijn maar het is nog steeds asociaal.
Je maakt het wolliger dan nodig.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zie dat pijn doen aan zijn kant niet zo. Het geld is niet het probleem, het gaat om een spraakverwarring waarbij hij er iets anders in ziet dan wat het is.
Het vanuit dat andere oogpunt willen bekijken kan dus een oplossing zijn, want dan blijkt dat het geen vernederend rechten op partner kopen is, maar een UITWISSELING van giften.
Zucht. TS weet precies wat het is. Maar alsnog gaat het tegen zijn principes in. Daar gaat het om.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zie dat pijn doen aan zijn kant niet zo. Het geld is niet het probleem, het gaat om een spraakverwarring waarbij hij er iets anders in ziet dan wat het is.
Wanneer?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is een heen en weer, je krijgt het dus ook weer terug.
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als het niet geven van duizenden euro's om helemaal niks "als respectloos" wordt gezien, heb je te maken met manipulerende aasgieren. Asociaal gedrag. Dat kan "cultuur" zijn maar het is nog steeds asociaal.
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Racistische manipulatieve kortzichtige ouders die zich bemoeien met iets waar ze helemaal niks mee te maken hebben dus.
Waarom zou ik? Jouw gelijk zal me aan m'n reet roesten. Jouw opmerkingen in dit topic zijn simpelweg contraproductief.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:50 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Lol, ga maar traditionele Chinese ouders vinden die niet liever een Chinees willen voor hun dochter, dan bied ik mijn excuses aan voor het 'racistisch' zijn en geef ik jullie allemaal groot gelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |