Er is nu officieel griepepidemie hè. Doe maar rustig aan danquote:Op zondag 24 januari 2016 17:24 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Vandaag beetje een offday hier, wel weer m'n dagelijkse rondscharrelen en naar beneden rondje, maar ben nog snotterig,lui,hangerig. Niet per ce pijn of misselijk,gewoon mijn dag niet denk ik.
Oeps dat is idd wel erg laat ja!quote:Op zondag 24 januari 2016 18:28 schreef vannelle het volgende:
Mijn slaapprobleem is omgedraaid!
Ik werd pas om 16.30 wakker.![]()
Dat gaat vanavond problemen opleveren natuurlijk, misschien moet ik maar een nachtje overslaan om weer in het ritme te komen.
We wonen in een bovenwoning met de brievenbus beneden dus zag vandaag pas de post:
10 februari ga ik beginnen met revalidatie.
En als laatste:
Ik heb de verhalen over sondevoeding en ondergewicht echt met belangstelling gelezen.
De reden dat ik er niet op reageer is dat ik er totaal geen verstand van heb en mij is altijd geleerd dat als je ergens geen verstand van hebt moet je je mond houden.
Maar ik vind het wél interessant!
Tóch heb ik daar een vraagje over:
Als je zo'n slang in je keel hebt en daarnaast mag je gewoon eten, kauw je dan dat slangetje niet kapot?
Vind ik zelf ook wel prettig.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:31 schreef Sylvana het volgende:
Oeps dat is idd wel erg laat ja!
Fijn dat je zo snel al met de revalidatie kunt beginnen!
De slang van sondevoeding gaat via je neus richting je keel.
Dus hij zit niet in je mond in de weg met kauwen.
Fijn dat je pijnstilling af kunt bouwen, da's toch een teken dat er vooruitgang in zit toch?quote:Op zondag 24 januari 2016 18:31 schreef Sylvana het volgende:
Hier vandaag helemaal geen paracetamol meer gehad
Morgen is de operatie 2 weken geleden. Nog wel een beetje pijn en sommige dingen prikken nog erg. Maar het gaat al een stuk beter dus. Alleen die vermoeidheid heb ik nog wel erg last van. Dus nog goed mn grenzen in de gaten houden.
[Cliché] Dan zal je het wel nodig hebben gehadquote:Op zondag 24 januari 2016 18:28 schreef vannelle het volgende:
Dat gaat vanavond problemen opleveren natuurlijk, misschien moet ik maar een nachtje overslaan om weer in het ritme te komen.
We wonen in een bovenwoning met de brievenbus beneden dus zag vandaag pas de post:
En als laatste:
Ik heb de verhalen over sondevoeding en ondergewicht echt met belangstelling gelezen.
De reden dat ik er niet op reageer is dat ik er totaal geen verstand van heb en mij is altijd geleerd dat als je ergens geen verstand van hebt moet je je mond houden.
Als je zo'n slang in je keel hebt en daarnaast mag je gewoon eten, kauw je dan dat slangetje niet kapot?
* vannelle antwoord bevestigendquote:Op zondag 24 januari 2016 19:17 schreef houdjemond het volgende:
[..]
[Cliché] Dan zal je het wel nodig hebben gehad[/cliché]
Ah 10 februari is over een kleine 3 weken, dat is vlot, ben benieuwd!
Mag ik antwoorden? Ik heb ook heel lang een voedingssonde gehad.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:28 schreef vannelle het volgende:
g een
En als laatste:
Te laat of niet, je hebt wel de moeite genomen om te antwoorden. Dankjewel.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Mag ik antwoorden? Ik heb ook heel lang een voedingssonde gehad.
Het slangetje loopt via je neus door je keel naar je maag. In je mond komt het dus niet. Wel kan het problemen geven met slikken; van sommige producten moest ik kokhalzen.
Edit: Oh, ik zie dat ik veel te laat ben.
Nee welnee joh, je kunt niet overal bij stilstaan. We hebben al zoveel aan ons hoofd.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Te laat of niet, je hebt wel de moeite genomen om te antwoorden. Dankjewel.
En zoals ik al zei was het achteraf gezien best een domme vraag van me.
Het is idd onmogelijk om alles te weten en bij te houden maar er is niks mis met een gezonde belangstelling toch?quote:Op zondag 24 januari 2016 21:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee welnee joh, je kunt niet overal bij stilstaan. We hebben al zoveel aan ons hoofd.
Belangstelling is altijd goedquote:Op zondag 24 januari 2016 22:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het is idd onmogelijk om alles te weten en bij te houden maar er is niks mis met een gezonde belangstelling toch?
Ik moet zelf alleen soms iets langer nadenken voor ik iets vraag kwam ik dus achter.
Thanks!quote:Op zondag 24 januari 2016 10:24 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Je bent heel goed bezig. Ook heb je een goede motivatie, maar je moet het wel zelf waarmaken. Top!
QFT!quote:Op zondag 24 januari 2016 22:12 schreef caroro het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik vind dat ik dit topic écht een positieve toevoeging vind! Ondanks alles dat we allemaal mankeren is het heul geen klaag en zaag bende. Vind ik leuk
Ik vind "ons" ook leukquote:Op zondag 24 januari 2016 22:12 schreef caroro het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik vind dat ik dit topic écht een positieve toevoeging vind! Ondanks alles dat we allemaal mankeren is het heul geen klaag en zaag bende. Vind ik leuk
Wat fijn om te lezen trouwens dat je lekker pijnstiller-vrij bent en weer langzaamaan beter wordquote:
Eens!quote:Op zondag 24 januari 2016 22:12 schreef caroro het volgende:
Wat Disana zegt. Nee, het loopt via de neus-keel-slokdarm je maag of verder je darmen in. De sonde komt niet in je mond of in aanraking met je gebit. Als je AAAA zegt, zie je de sonde mooi lopen achter in je keelquote:Op zondag 24 januari 2016 18:28 schreef vannelle het volgende:
En als laatste:
Jij was me ook voor! Waarom had jij sondevoeding? Ik lees graag je ervaringen.soort, hoe lang, eten ernaast en zo ja, hoe ging dat? Hoe snel trad het effect op? En nog vele ander vragenquote:Op zondag 24 januari 2016 21:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Mag ik antwoorden? Ik heb ook heel lang een voedingssonde gehad.
Het slangetje loopt via je neus door je keel naar je maag. In je mond komt het dus niet. Wel kan het problemen geven met slikken; van sommige producten moest ik kokhalzen.
Edit: Oh, ik zie dat ik veel te laat ben.
Had je mijn Dmmetje gezien?quote:Op maandag 25 januari 2016 00:15 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Jij was me ook voor! Waarom had jij sondevoeding? Ik lees graag je ervaringen.soort, hoe lang, eten ernaast en zo ja, hoe ging dat? Hoe snel trad het effect op? En nog vele ander vragen.
Ik heb hier een vraag over, nieuw in dit topicquote:Op maandag 25 januari 2016 00:39 schreef caroro het volgende:
Vragen over oxycodon kun je ook aan mij kwijt, ik slik al jaren 40 tot 60mg met verlengde afgifte. In combinatie met Lyrica word ik er duf, vergeetachtig, slaperig en baggervet van, ik wacht op een nieuwe neurostimulator en daaropvolgende revalidatie, en mijn ultieme doel is om op zijn minst van de Lyrica en 20/30mg oxycodon af te zijn. Onder het motto van dromen moet je blijven houden zeg maarof het realistisch is laten we er voor het gemak maar buiten.
Tuurlijk mag dat, vraag maar wat je wilt weten en ik zal zo eerlijk mogelijk antwoorden.quote:Op maandag 25 januari 2016 00:03 schreef Skeletor. het volgende:
Vannelle, we leren allemaal van elkaar hier, denk ik. Jou ga ik nog uithoren over oxycodon, als dat mag!
Durf ik niet direct een antwoord op te geven want om te beginnen is pijn nogal relatief, de 1 ervaart het anders dan iemand anders.quote:Op maandag 25 januari 2016 01:01 schreef 010P het volgende:
[..]
Ik heb hier een vraag over, nieuw in dit topic
Mijn huisarts wil me dit middel niet voorschrijven voor mijn pijn, hoe erg moet je pijn wel niet zijn wil je dit middel kunnen krijgen?
Bij mij werkt geen enkele pijnstilling, ook zijn er een boel uitgesloten ivm ziekte van crohn.
Ik vind het ook een heel fijn topic. De steun voor elkaar die ik zie. Top!quote:Op zondag 24 januari 2016 22:12 schreef caroro het volgende:
Ik zal je een verhaal vertellen, is een tijdje geleden maar wat motivatie betreft nog steeds actueel.quote:Op maandag 25 januari 2016 02:48 schreef -sabine- het volgende:
Als ik lees dat er afgebouwd wordt met pijnstilling, krijg ik ook moed dat dat mij ook gaat lukken als ik groot ben, later.
oxycodon is echt wel een heel heftig middel, en als ik lees dat je crohn hebt snap ik, net als vannelle wel dat je het niet krijgt. Obstipatie icm crohn is niet zo'n beste combi.quote:Op maandag 25 januari 2016 01:01 schreef 010P het volgende:
[..]
Ik heb hier een vraag over, nieuw in dit topic
Mijn huisarts wil me dit middel niet voorschrijven voor mijn pijn, hoe erg moet je pijn wel niet zijn wil je dit middel kunnen krijgen?
Bij mij werkt geen enkele pijnstilling, ook zijn er een boel uitgesloten ivm ziekte van crohn.
Echt wel, steun aan elkaar hebben, zo fijnquote:Op zondag 24 januari 2016 22:12 schreef caroro het volgende:
En zo is het.quote:Op maandag 25 januari 2016 07:48 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Echt wel, steun aan elkaar hebben, zo fijn.
Mijn crohn is nu redelijk rustig, maar heb een secundair ziektebeeld waarbij ik verga van de pijn in mijn pezen en spieren.quote:Op maandag 25 januari 2016 07:35 schreef caroro het volgende:
[..]
oxycodon is echt wel een heel heftig middel, en als ik lees dat je crohn hebt snap ik, net als vannelle wel dat je het niet krijgt. Obstipatie icm crohn is niet zo'n beste combi.
Ben je al eens bij een pijnpoli geweest?
Waarom is er niet eerder ingegrepen als het al jaren duurt?quote:Op maandag 25 januari 2016 09:59 schreef 010P het volgende:
[..]
Mijn crohn is nu redelijk rustig, maar heb een secundair ziektebeeld waarbij ik verga van de pijn in mijn pezen en spieren.
Het ziekenhuis doet niet veel voor me behalve me doorsturen voor fysio therapie![]()
Pijnpoli is inderdaad niet zo'n gek idee nee onderhand, loop er nu al aardig wat jaartjes mee te kutten.
Het is steeds weggeschoven door bijna elke arts die ik heb gezien als een symptoom van de crohn, maar ze hebben het nu onderzocht bij reumatologie en daar denken ze dat het geen symptoom is maar kunnen blijkbaar ook niks verder doen?quote:Op maandag 25 januari 2016 10:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Waarom is er niet eerder ingegrepen als het al jaren duurt?
Ik kan je daar niet bij helpen want ik heb er geen verstand van.quote:Op maandag 25 januari 2016 10:05 schreef 010P het volgende:
[..]
Het is steeds weggeschoven door bijna elke arts die ik heb gezien als een symptoom van de crohn, maar ze hebben het nu onderzocht bij reumatologie en daar denken ze dat het geen symptoom is maar kunnen blijkbaar ook niks verder doen?
Ik hoop het heel erg ja, is het raar om van ziekenhuis te wisselen als ik het gevoel heb dat er niks uit gaat komen?quote:Op maandag 25 januari 2016 10:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik kan je daar niet bij helpen want ik heb er geen verstand van.
Ik kan je wel aanmoedigen om te blijven zoeken, ergens is er een arts die wél weet waar ie het over heeft.
Haj en welkomquote:Op maandag 25 januari 2016 10:18 schreef 010P het volgende:
[..]
Ik hoop het heel erg ja, is het raar om van ziekenhuis te wisselen als ik het gevoel heb dat er niks uit gaat komen?
Dit is het 2e ziekenhuis waar ik onderzocht ben..
Heb je bloedonderzoeken en foto's gehad? Misschien fibro? Ik roep ook maar wat hoor.quote:Op maandag 25 januari 2016 10:05 schreef 010P het volgende:
[..]
Het is steeds weggeschoven door bijna elke arts die ik heb gezien als een symptoom van de crohn, maar ze hebben het nu onderzocht bij reumatologie en daar denken ze dat het geen symptoom is maar kunnen blijkbaar ook niks verder doen?
Welkom! En nee is niet raar. Gewoon doen! Elk ziekenhuis werkt anders dus misschien kunnen ze je bij een andere wel helpen.quote:Op maandag 25 januari 2016 10:18 schreef 010P het volgende:
[..]
Ik hoop het heel erg ja, is het raar om van ziekenhuis te wisselen als ik het gevoel heb dat er niks uit gaat komen?
Bloedonderzoek/rontgen/echo gehad, niks aan te zien.quote:Op maandag 25 januari 2016 10:52 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Heb je bloedonderzoeken en foto's gehad? Misschien fibro? Ik roep ook maar wat hoor.
Heel vervelend is het allemaal wel want je geneest natuurlijk ook niet lekker als je stijf staat van andere pijn
Dankje! als er niet snel iets uitkomt bij het emc ga ik wel verder zoeken denk ik jaquote:Op maandag 25 januari 2016 11:10 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Welkom! En nee is niet raar. Gewoon doen! Elk ziekenhuis werkt anders dus misschien kunnen ze je bij een andere wel helpen.
Gewoon doen, als je een beetje fijne huisarts hebt wilt die ook graag met je meedenkenquote:Op maandag 25 januari 2016 11:36 schreef 010P het volgende:
[..]
Bloedonderzoek/rontgen/echo gehad, niks aan te zien.
Mijn vriend denkt ook aan fibro inderdaad, moet dit maar voorleggen bij mijn huisarts denk ik.
Dat is fijn,vandaag ging je beginnen met afvallen toch? Heel veel succes en houd je ons op de hoogte?quote:Op maandag 25 januari 2016 11:07 schreef sararaats het volgende:
vandaag voor het eerst eens goed gewandeld samen met de mama.
wat deed dat goed. niet te koud buiten.
mijn teentje is genezen, nu maar hopen dat ik die niet stoot hehe.
Hehe ja daar post ik ook mee inderdaad, maar ik heb ook al een aantal jaar het gevoel dat ik misschien wel helemaal geen crohn heb omdat ik weinig dingen herken behalve de leuke onderzoeken, vermoeidheid en sporadisch moeilijke ontlasting.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:44 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Gewoon doen, als je een beetje fijne huisarts hebt wilt die ook graag met je meedenken![]()
Had je trouwens ook gezien dat er een apart Crohn-topic is? Niet dat ik je weg wil hebben hoor, maar daar hebben ze iets meer kennis puur gericht op Crohn
!
Dus je bent bang dat er een verkeerde diagnose is gesteld?quote:Op maandag 25 januari 2016 11:51 schreef 010P het volgende:
[..]
Hehe ja daar post ik ook mee inderdaad, maar ik heb ook al een aantal jaar het gevoel dat ik misschien wel helemaal geen crohn heb omdat ik weinig dingen herken behalve de leuke onderzoeken, vermoeidheid en sporadisch moeilijke ontlasting.
Van mijn darmen heb ik ook al een hele tijd geen last..
Maar om iemand me te laten onderzoeken zonder het idee dat ik een crohn patient ben is blijkbaar erg lastig als je eenmaal het label hebt.
Ergens ben ik daar een beetje bang voor ja, heb dit ook voorgelegd aan mijn internist die de diagnose gesteld heeft maar hij zei dat de scopie en bloedonderzoek duidelijk op crohn duidde.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:02 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dus je bent bang dat er een verkeerde diagnose is gesteld?
Bah wat moet dat machteloos aanvoelen zeg..
Misschien doorverwijzing vragen aan de huisarts met je huidige klachten en aangeven dat ze het Crohn-labeltje even moeten laten vallen?
Wel fijn dat je buik nu rustig is, maar dat lost het andere natuurlijk nog niet op..
Zo eens!quote:Op maandag 25 januari 2016 03:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik zal je een verhaal vertellen, is een tijdje geleden maar wat motivatie betreft nog steeds actueel.
-knip-
Een doel hebben is belangrijk.
ja. ik hou jullie op de hoogte.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:45 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dat is fijn,vandaag ging je beginnen met afvallen toch? Heel veel succes en houd je ons op de hoogte?
Misschien kan je meepraten in het afval-topic? Lijkt me wel motiverend want je moet wel consequent zijn als je echt wilt afvallen natuurlijk, helemaal als het voor je gezondheid is.quote:Op maandag 25 januari 2016 12:51 schreef sararaats het volgende:
[..]
ja. ik hou jullie op de hoogte.
misschien wat meer met de vuilcontainer sleuren hehe.
dat wel want al m'n favoriete shirts zijn te kleinquote:Op maandag 25 januari 2016 14:26 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Misschien kan je meepraten in het afval-topic? Lijkt me wel motiverend want je moet wel consequent zijn als je echt wilt afvallen natuurlijk, helemaal als het voor je gezondheid is.
LIF / [Dieetclub] #722quote:Op maandag 25 januari 2016 14:27 schreef sararaats het volgende:
[..]
dat wel want al m'n favoriete shirts zijn te klein
Idd, ik zit er ook.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:29 schreef houdjemond het volgende:
[..]
LIF / [Dieetclub] #722
Lieve mensen daar
Superquote:Op maandag 25 januari 2016 16:18 schreef LPFAN het volgende:
Vandaag lekker wezen zwemmen en gister wezen sporten. Voel me gelijk een stuk beter. Voelde me de laatste weken een beetje bluuuh. geen energie om iets te doen. Nu weer vol energie
Lekker!quote:Op maandag 25 januari 2016 16:39 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Superlekker dat je weer wat kan!
Ik ben voor het eerst weer buiten geweest, rondje om de flat geschuifeld.
Dacht dat mijn buik wel zeer ging doen maar nee, alle spieren in mijn rug protesteren,kan ook niet anders na 3 weken hangen en liggen..
Voelde wel goed om er even uit te zijn.
quote:Op maandag 25 januari 2016 16:18 schreef LPFAN het volgende:
Vandaag lekker wezen zwemmen en gister wezen sporten. Voel me gelijk een stuk beter. Voelde me de laatste weken een beetje bluuuh. geen energie om iets te doen. Nu weer vol energie
Wat een heerlijke berichten damesquote:Op maandag 25 januari 2016 16:39 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Superlekker dat je weer wat kan!
Ik ben voor het eerst weer buiten geweest, rondje om de flat geschuifeld.
Dacht dat mijn buik wel zeer ging doen maar nee, alle spieren in mijn rug protesteren,kan ook niet anders na 3 weken hangen en liggen..
Voelde wel goed om er even uit te zijn.
Weer was inderdaad prachtig, had ook lekker mijn ramen open,even beetje frisse lucht in mijn womencavequote:Op maandag 25 januari 2016 16:56 schreef Sylvana het volgende:
[..]
[..]
Wat een heerlijke berichten dames
Oké, HJM dat je spieren in je rug protesteerden is minder, maar idd wel te verwachten. Rustig opbouwen en dan komt dat wel weer goed
Hier ook even lekker een stukje gewandeld naar de apotheek en winkel. Ipv ff snel met de fiets erheen te gaan. Het was idd heerlijk weer, daar krijg ik ook altijd meteen energie van
Er is al op gereageerd en die reacties kan ik alleen maar bevestigen: Niet tevreden, dan hóp, naar de volgende.quote:Op maandag 25 januari 2016 10:18 schreef 010P het volgende:
[..]
Ohjeej heftig, sterkte met mamsquote:Op maandag 25 januari 2016 18:31 schreef LPFAN het volgende:
Mijn moeder moet binnenkort geopereerd worden. ( Heeft een goedaardige tumor in haar hoofd zitten) Nu zit ze te wachten op bericht. Zeg ik dat ze ff heen moet bellen, durft ze dat niet omdat ze dan denkt dat ze zeurtNu heb ik maar aangeboden om donderdag ff heen te gaan om te vragen voor der.
Thnx! Hij zit gelukkig wel erg gunstig. Het hoefde er ook nog niet uit van de dokter maar mijn oma, haar moeder heeft op precies de zelfde plek ook een tumor gehad alleen was die van haar enorm agressief dus wil mijn moeder hem er direct uit hebben. Wat ik snap. Heheh ik snap haar ook wel hoor, ik had het vroeger ook. Had echt telefoonvreesquote:Op maandag 25 januari 2016 18:43 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ohjeej heftig, sterkte met mams.
Dat niet durven bellen is dan wel weer herkenbaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |