Jullie zijn ook allemaal zo kleinquote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:57 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Ik doe mee met de te zwaren. Net als Sylvana 1.58 en 76 kilo. Veel te zwaar met mijn slechte gestel.
Toen mijn alvleesklier ontstoken was, viel ik bijna 20 kilo af in vier maanden. Succes HJM.
Gestopt met roken, nog minder kunnen bewegen (lees 18 tot 20 uur per dag plat) en een verminderd doorzettingsvermogen door de oxy zijn de oorzaak van mijn overgewicht. Ik doe mijn best om af te vallen, maar wat vast mij dat zwaar.
Dankjulliewel voor de succeswensen voor het tentamen. Leren en oxy gaan ook zo lekker hand in hand. Maar ik laat me niet gekmaken. Ik ben blij dat ik deze kans, op afstand leren, heb gecreëerd.
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:25 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Nja ben nooit dik geweest, maar werkte hiervoor bij de PostNL dus toen was ik gespierd en breed en had bijna een sixpack.
Nu ben ik echt een stokje met mini-armpjes en beentjes zonder boobs.Ondergewichtprobleem meldt zich! Mooie foto. Ja, je bent mager. Maar ik zie nog steeds een mooie meid! Wat doe jij eraan om aan te sterken? Hoe voel je je na je operatie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schrik er zelf van eigenlijk![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Skeletor. op 25-01-2016 00:02:32 ]
quote:Op zondag 24 januari 2016 00:05 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Ondergewichtprobleem meldt zich! Mooie foto. Ja, je bent mager. Maar ik zie nog steeds een mooie meid! Wat doe jij eraan om aan te sterken? Hoe voel je je na je operatie?
[spoiler] Bij mij komt het ondergewicht door de ziekte van Crohn. Ik weeg ruim twaalf kilo minder dan jij. Tot twee weken geleden had ik Nutridrinks, maar die hielpen dus niet. Sinds twee weken sondevoeding. Ik heb altijd geroepen: dat nooit! Maar het is minder erg dan je denkt. [/spoiker]
Het duurde even bij mij, maar ik begrijp je.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik bied het expres hier aan omdat ik "lotgenoten" graag wil helpen.
FHF is een mooi forum maar niet geschikt voor wat ik bedoel.
Het is niet mijn bedoeling om maar Jan en alleman maar dingen uit te lenen, het gaat me er puur om dat ik, of wij als er meerdere mensen meedoen, mensen in dit topic kunnen helpen de tijd te doden of wellicht nuttige dingen aan elkaar uit te lenen.
Je bent heel goed bezig. Ook heb je een goede motivatie, maar je moet het wel zelf waarmaken. Top!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:09 schreef LPFAN het volgende:
Ik ben nu 110 kilo. Toen ik begonnen ben met afvallen was ik 123. Veels te zwaar dus. Ben 1.75. mijn streef is op dit moment 100 kilo. En dan gewoon doorgaan natuurlijk
Woensdag mag mij melden. Is niet erg, liever 2x vragen dan nietquote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:12 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Oh spannend, wanneer mag je?
Misschien heb ik het al gevraagd ( nogsteeds geheugen als een vergiet) maar wat gaan ze precies doen?
Ohja, weet het weer (: .quote:Op zondag 24 januari 2016 12:53 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Woensdag mag mij melden. Is niet erg, liever 2x vragen dan niet. Vocht in ruggenmerg wat ze eruit gaan halen dmv een drain. Flinke operatie, niet zonder risico's..
Er is geen streefgewicht aangegeven, iedere kg is er één. Veel ongezonde dingen eten (roomboter, volle melk, wel afwisseling en veel groente). Een paar weken niet mogen bewegen ivm breuk hielp ook. Sportte altijd fanatiek, is nu minder..
De drain blijft inwendig in het lichaam (maar buiten het ruggenmerg) en blijft levenslang zitten. Hopelijk komt alles eruit!quote:Op zondag 24 januari 2016 12:58 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ohja, weet het weer (: .
Heftig hoor, heb je nu veel last van je rug? Neem aan dat die drain dan ook een tijdje moet blijven zitten of proberen ze alles er meteen uit te halen?
Hoop ieg dat alles goed gaat
Herkenbaar die volle producten, lukte het een beetje om aan te komen verder of blijft er bij jou ook bijna niks hangen?
Oh dat is aardig permanent.. neem aan dat je er wel alles mee kan doen?quote:Op zondag 24 januari 2016 14:21 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
De drain blijft inwendig in het lichaam (maar buiten het ruggenmerg) en blijft levenslang zitten. Hopelijk komt alles eruit!
Aankomen is drama voor mij, blijft niets hangen. Veel mensen willen op dat vlak ruilen, alleen willen ze de rest niet erbij hebben (zo jammer).
Rug is ook een zorgenkindje ja, veel pijnstilling is en blijft nodig. Volgende aandachtspunt, eerst maar deze operatie door en kijken hoe ik eruit kom. Dank je wel
Wauw, wat een doorzetter ben je, geweldig!quote:Op zondag 24 januari 2016 10:24 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Je bent heel goed bezig. Ook heb je een goede motivatie, maar je moet het wel zelf waarmaken. Top!
Skeletor wat fijn dat die sondevoeding je is meegevallen. Waarom had je er zoveel weerstand tegen?
Ik slik vrij gemakkelijk pillen. Heb een jaar of tien geleden met de pijnbestrijdingsarts overlegd om beduidend minder pijn te hebben in ruil voor veel oxys. En daardoor dan niet meer auto te mogen rijden en duf zijn, dat laatste is mij heel erg meegevallen. Ik doe nu een hbo opleiding en loop niet achter. De tentamenperiode vind ik wel heel zwaar door het reizen en het zitten. Ik heb dan veel meer pijn, wil extra oxynorm slikken, maar daar word ik wel suf van. Hierdoor moet ik zo nu en dan een tentamen over doen.
Het studeren gaat volledig ten koste van mijn sociale leven, maar dat is maar tijdelijk.
Ik slik 180mg, HJM. 5 X 30 oxycontin en 3x2 oxynorm. De 12 uur afgifte merk ik niet, vandaar deze inname.
Euh nee, die kilo's zijn onder jouw laagste gewicht. Vandaar dus die suffe sondevoedingquote:Op zondag 24 januari 2016 00:15 schreef houdjemond het volgende:
[..]lief van je, dankjewel.
12 minder, dus dan weeg je nu rond de 38-40?![]()
Nutridrinkjes hielpen bij mij dus wel, neem er nu dagelijks nog 1, of meer als ik nog een beetje beroerd ben en geen zin heb in eten..
Aangezien ik dus niet aan de ongezonde vette happen en alcohol mag probeer ik het op te krikken met volle roomboter en pindakaas op brood, volle kwark en melk, slagroomvla en ijs.
Klinkt als een berg maar ik kan nog maar kleine porties eten dus zijn echt halve schaaltjes, geen liters per dag.
Verder lig ik het grootste gedeelte van de dag een beetje in mijn bed te hangen/liggen die we in mijn woonkamer voor de tv hebben geschoven. Gaat gelukkig elke dag een beetje beter, als ik teveel heb gedaan nog wel pijn af en toe en soms nog een beetje misselijk maar verder klaag ik niet, behalve over de jeuk van de genezing.
Heb aankomend donderdag mijn controle op de chirurgie-poli dus ben benieuwd.
Heb in het ziekenhuis door complicaties een maaghevel gehad en ik was op dag 2 helemaal paranoïde en over de rooie tot hyperventileren en stikken/kotsen aan toe dus ik peins er niet over, nog liever de hele dag aan de nutridrinkjes.
Trek jij het wel en heb je het gevoel dat het helpt?
Mag/kan je ernaast nog eten of leef je nu puur op de sonde?
Dank je! Het idee, de ongemak, die sneue aanblikquote:Op zondag 24 januari 2016 10:24 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Skeletor wat fijn dat die sondevoeding je is meegevallen. Waarom had je er zoveel weerstand tegen?
Heb je even een PM gestuurdquote:Op zondag 24 januari 2016 15:03 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Euh nee, die kilo's zijn onder jouw laagste gewicht. Vandaar dus die suffe sondevoeding. Ik mag ernaast eten en doe dat ook. Het gaat alleen traag en moeizaam met zo'n sonde in je keel, haha. Ook ben ik erachter dat draadjesvlees eten nu niet zo handig is. Vis en eiergerechten zijn lekker qua structuur. Koekjes, crackers, beschuit etc. zijn nu even niet zo goed. Wellicht went het! Ik vind mezelf enorm stoer, want ik eet vrijwel normaal. Sonde of niet!
Kan me voorstellen dat je na die maaghevel niet aan de sondevoeding wilt. Ik wil geen reclame maken, maar de sonde voor voeding is dunner en meer flexibel. Ook is de voeding licht vergeleken met Nutridrink. Het valt veel minder zwaar! Ik ben nu anderhalve week geleden begonnen. Wat ik merk, is dat het meer energie geeft.
Jij klaagt niet zomaar, je hebt een zware operatie achter de rug. Gefriemel aan je pancreas gaat je niet in de koude kleren zitten. Dat zijn zware ingrepen. Wees vooral lekker lui, geef aan moeheid toe. Het wordt vanzelf beter!
Er is nu officieel griepepidemie hè. Doe maar rustig aan danquote:Op zondag 24 januari 2016 17:24 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Vandaag beetje een offday hier, wel weer m'n dagelijkse rondscharrelen en naar beneden rondje, maar ben nog snotterig,lui,hangerig. Niet per ce pijn of misselijk,gewoon mijn dag niet denk ik.
Oeps dat is idd wel erg laat ja!quote:Op zondag 24 januari 2016 18:28 schreef vannelle het volgende:
Mijn slaapprobleem is omgedraaid!
Ik werd pas om 16.30 wakker.![]()
Dat gaat vanavond problemen opleveren natuurlijk, misschien moet ik maar een nachtje overslaan om weer in het ritme te komen.
We wonen in een bovenwoning met de brievenbus beneden dus zag vandaag pas de post:
10 februari ga ik beginnen met revalidatie.
En als laatste:
Ik heb de verhalen over sondevoeding en ondergewicht echt met belangstelling gelezen.
De reden dat ik er niet op reageer is dat ik er totaal geen verstand van heb en mij is altijd geleerd dat als je ergens geen verstand van hebt moet je je mond houden.
Maar ik vind het wél interessant!
Tóch heb ik daar een vraagje over:
Als je zo'n slang in je keel hebt en daarnaast mag je gewoon eten, kauw je dan dat slangetje niet kapot?
Vind ik zelf ook wel prettig.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:31 schreef Sylvana het volgende:
Oeps dat is idd wel erg laat ja!
Fijn dat je zo snel al met de revalidatie kunt beginnen!
De slang van sondevoeding gaat via je neus richting je keel.
Dus hij zit niet in je mond in de weg met kauwen.
Fijn dat je pijnstilling af kunt bouwen, da's toch een teken dat er vooruitgang in zit toch?quote:Op zondag 24 januari 2016 18:31 schreef Sylvana het volgende:
Hier vandaag helemaal geen paracetamol meer gehad
Morgen is de operatie 2 weken geleden. Nog wel een beetje pijn en sommige dingen prikken nog erg. Maar het gaat al een stuk beter dus. Alleen die vermoeidheid heb ik nog wel erg last van. Dus nog goed mn grenzen in de gaten houden.
[Cliché] Dan zal je het wel nodig hebben gehadquote:Op zondag 24 januari 2016 18:28 schreef vannelle het volgende:
Dat gaat vanavond problemen opleveren natuurlijk, misschien moet ik maar een nachtje overslaan om weer in het ritme te komen.
We wonen in een bovenwoning met de brievenbus beneden dus zag vandaag pas de post:
En als laatste:
Ik heb de verhalen over sondevoeding en ondergewicht echt met belangstelling gelezen.
De reden dat ik er niet op reageer is dat ik er totaal geen verstand van heb en mij is altijd geleerd dat als je ergens geen verstand van hebt moet je je mond houden.
Als je zo'n slang in je keel hebt en daarnaast mag je gewoon eten, kauw je dan dat slangetje niet kapot?
* vannelle antwoord bevestigendquote:Op zondag 24 januari 2016 19:17 schreef houdjemond het volgende:
[..]
[Cliché] Dan zal je het wel nodig hebben gehad[/cliché]
Ah 10 februari is over een kleine 3 weken, dat is vlot, ben benieuwd!
Mag ik antwoorden? Ik heb ook heel lang een voedingssonde gehad.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:28 schreef vannelle het volgende:
g een
En als laatste:
Te laat of niet, je hebt wel de moeite genomen om te antwoorden. Dankjewel.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Mag ik antwoorden? Ik heb ook heel lang een voedingssonde gehad.
Het slangetje loopt via je neus door je keel naar je maag. In je mond komt het dus niet. Wel kan het problemen geven met slikken; van sommige producten moest ik kokhalzen.
Edit: Oh, ik zie dat ik veel te laat ben.
Nee welnee joh, je kunt niet overal bij stilstaan. We hebben al zoveel aan ons hoofd.quote:Op zondag 24 januari 2016 21:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Te laat of niet, je hebt wel de moeite genomen om te antwoorden. Dankjewel.
En zoals ik al zei was het achteraf gezien best een domme vraag van me.
Het is idd onmogelijk om alles te weten en bij te houden maar er is niks mis met een gezonde belangstelling toch?quote:Op zondag 24 januari 2016 21:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee welnee joh, je kunt niet overal bij stilstaan. We hebben al zoveel aan ons hoofd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |