Yep, same here. Ik heb het ook, na jaren in een band gedrumd te hebben en uitgaan naar rock metal concerten, wat later (je smaak veranderd toch een beetje

) techno / drum&bass festivals werden.
In mijn geval kan ik zeker wel zeggen dat het mijn eigen schuld is geweest door, zeker in de beginjaren heel erg /care te zijn en lekker zonder oordoppen snoeiharde muziek te luisteren.
Later toen ik merkte dat ik een beetje een piep had, ben ik wat voorzichtiger geworden en droeg ik bij het uitgaan soms oordoppen.
Maar mijn uber schrikmoment is geweest toen ik na een nacht uitgaan en "oops dopjes vergeten....oh well, fuck it" letterlijk drie dagen lang nauwelijks wat hoorde.
Mn oren zaten zo dicht, ik hoorde alles zeg maar alsof ik continu twee kussens om mijn hoofd heen had gebonden. Toen heb ik ook liggen bidden, laat dit alsjeblieft niet altijd zo blijven.
Mijn gebed is toen gehoord

want langzaam na die paar dagen werd het beetje bij beetje beter. En nu, tja ik heb inderdaad een ruis/piep. Maar ik kan hem redelijk negeren, en hoor hem alleen als ik er op let (wat ik dus bewust eigenlijk nooit doe).
Maar dat zoiets fucking beangstigend kan zijn, en je tot wanhoop kan drijven, oh ja...dat weet ik en dat is niks om over te lachen.