abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159223234
Hoi FOK!kers,

mijn, best wel serieuze, klacht gaat vandaag over tinnitus. Voor de bezoekers die nooit een opleiding hebben kunnen volgen volgt hier een korte uitleg over dit fenomeen;

Tinnitus of fantoomgeluid, soms ook oorsuizen genoemd, is een aandoening van het akoestische systeem, gepaard gaande met het horen van sis-, fluit-, brom- of pieptonen in één of beide oren. Deze waarneming wordt door de lijder gedaan maar niet door anderen. (Wikipedia, 2016)

Sinds 2 jaar heb ik last van deze vreselijke aandoening. Ik heb nog elke dag spijt dat ik bij festivals vooraan wilde staan, in de disco geen oordopjes droeg en mijn iPod op het hoogste volume zette (in mijn tijd was er nog geen volumebegrenzer, sterker nog, ik had nog nooit gehoord van tinnitus).

Afgelopen zondag had ik een feestje waarbij ik iets teveel gezopen had. Ik krijg dan altijd zo'n dikke /care attitude en ben dus gaan dansen vlakbij de boxen. Nu heb ik al sinds zondagnacht in plaats van mijn vertrouwde pieptoon een kraakje in mijn linkeroor. Het klinkt alsof iemand steeds met een papiertje zit te ritselen. :'(
Heb mezelf in slaap gehuild gisteravond van ellende. Stond op het punt mezelf bewusteloos te drogeren zodat ik even niets zou horen.

Klacht: ziek verotte aandoening die me soms tot waanzin drijft.

Bedankt voor de aandacht gr :*
pi_159223258
Het gaat op een gegeven moment over in treinen die langs je heen rijden ^O^.
pi_159223279
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:52 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Het gaat op een gegeven moment over in treinen die langs je heen rijden ^O^.
Hoeft helemaal niet, die treinen zijn de extreme gevallen.
pi_159223302
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:50 schreef Oberkullie het volgende:
Ik krijg dan altijd zo'n dikke /care attitude en ben dus gaan dansen vlakbij de boxen. Nu heb ik al sinds zondagnacht in plaats van mijn vertrouwde pieptoon een kraakje in mijn linkeroor.
Je hebt er dus helemaal niks geleerd, dan verdien je het ook gewoon.
pi_159223305
Sterkte TS.
Corporate translator
pi_159223313
Heb je dit wel eens geprobeerd? Ik heb er zelf geen last van dus weet niet of het werkt, maar kennelijk is dat wel zo.

Place the palms of your hands over your ears with fingers resting gently on the back of your head. Your middle fingers should point toward one another just above the base of your skull. Place your index fingers on top of you middle fingers and snap them (the index fingers) onto the skull making a loud, drumming noise. Repeat 40-50 times. Some people experience immediate relief with this method. Repeat several times a day for as long as necessary to reduce tinnitus.
Speel domme spelletjes, win domme prijzen.
pi_159223436
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:54 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Je hebt er dus helemaal niks geleerd, dan verdien je het ook gewoon.
Klopt, wil ook wel gewoon een keer met mijn vrienden staan en niet de hele tijd aan de bar zitten.
Had er al meteen spijt van maar toch bedankt voor je belerende toon ^O^
pi_159223473
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:00 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Klopt, wil ook wel gewoon een keer met mijn vrienden staan en niet de hele tijd aan de bar zitten.
Had er al meteen spijt van maar toch bedankt voor je belerende toon ^O^
Je hoeft toch nog niet zo dichtbij de boxen te gaan staan?
pi_159223500
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:00 schreef Oberkullie het volgende:
belerende toon
zelfde toontje als je in je op aanslaat?
pi_159223580
Herkenbare klacht en derhalve terecht.
pi_159223597
Ik heb het ook, en mede door mijn vuige muzikantenbestaan opgelopen. Gewoon aan iets anders denken scheelt de helft.
pi_159223634
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:54 schreef Andersoortmeerkat het volgende:
Heb je dit wel eens geprobeerd? Ik heb er zelf geen last van dus weet niet of het werkt, maar kennelijk is dat wel zo.

Place the palms of your hands over your ears with fingers resting gently on the back of your head. Your middle fingers should point toward one another just above the base of your skull. Place your index fingers on top of you middle fingers and snap them (the index fingers) onto the skull making a loud, drumming noise. Repeat 40-50 times. Some people experience immediate relief with this method. Repeat several times a day for as long as necessary to reduce tinnitus.
net gedaan, helpt behoorlijk!! Ook als ik m'n oren beide goed dichthoud en ik trommel met m'n hand op de bovenkant van m'n hoofd, zijn de klachten tijdelijk weg...probeer ook eens, ts.

(gelukkig ziet het er niet onwijs imbeciel uit... 8)7 )

[ Bericht 13% gewijzigd door Ciscus op 19-01-2016 11:18:03 ]
pi_159223642
Edit: whehe, zelfde post als Andersoortmeerkat. :D. Cool cool cool.

[ Bericht 87% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2016 11:17:11 ]
pi_159223699
quote:
Helpt niet bij mij, toch bedankt
pi_159223733
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:12 schreef Ciscus het volgende:

[..]

net gedaan, helpt behoorlijk!!
Nice!
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:15 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Helpt niet bij mij, toch bedankt
Dat is dan weer jammer :'(
pi_159223755
Ik vind het niet helemaal eerlijk om zo hard te oordelen, omdat de cultuur rond muziekevenementen nog niet ingesteld is op gehoorbescherming.

Wat zegt een arts hierover? Als er apparaten zijn die dove mensen helpen met horen, dan zijn er misschien ook behandelingen om van vervelende geluiden af te komen?
pi_159223808
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:19 schreef Drieklank het volgende:
Ik vind het niet helemaal eerlijk om zo hard te oordelen, omdat de cultuur rond muziekevenementen nog niet ingesteld is op gehoorbescherming.

Wat zegt een arts hierover? Als er apparaten zijn die dove mensen helpen met horen, dan zijn er misschien ook behandelingen om van vervelende geluiden af te komen?
Hier is geen behandeling voor, althans...je kunt therapie volgen waarin je leert ermee te leven (concentreren op andere geluiden enzo). Bij sommigen verdwijnen de klachten vanzelf.
pi_159223853
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:22 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Hier is geen behandeling voor, althans...je kunt therapie volgen waarin je leert ermee te leven (concentreren op andere geluiden enzo). Bij sommigen verdwijnen de klachten vanzelf.
En een white noise generator, helpt dat? Hoewel je die natuurlijk ook niet altijd bij je kunt hebben.
pi_159223856
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:19 schreef Drieklank het volgende:

Wat zegt een arts hierover?
Niets aan te doen, leer ermee leven.
pi_159224091
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:24 schreef Andersoortmeerkat het volgende:

[..]

En een white noise generator, helpt dat? Hoewel je die natuurlijk ook niet altijd bij je kunt hebben.
Nooit van gehoord, ik ga het eens opzoeken!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:17:16 #21
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_159224997
Bij de vorige baas hingen er op verschillende plaatsen (de wettelijk verplichtte) borden dat daar gehoorbescherming vereist was; die heb ik altijd gebruikt. Een even oude collega trok zich er niets van aan meestal, die vond die oordoppen of oorkappen maar gedoe, lastig met gebruiken van de portofoon en zo.

Die collega kreeg dus inderdaad tinnitus en werd daar echt half gek van; een voortdurende PIEIEIEIEIEP en dat vooral aan één kant.

Gehoorschade bij jongeren is een enorm probleem; personeel in clubs en zo moet verplicht gehoorbescherming ter beschikking gesteld worden (en eigenlijk zijn ze ook verplicht het te gebruiken), de bezoekers mogen gewoon hun gehoor verzieken met de in álle opzichten IDIOOT veel te hoge geluidsvolumes.

..... maar eh ....

... op een enkele uitzondering na is gehoorschade dus wel JE EIGEN SCHULD. Net als een geslachtsziekte toch vrijwel altijd het resultaat is van eigen domheid.

Raar dat je wordt doodgegooid met anti roken dingen, met dingen als 'niks onder de 18' (voor tabak en alcohol) maar dat er eigenlijk zo weinig aandacht is voor (het voorkomen van) gehoorschade.

Als het aan mij lag kwam er gewoon wetgeving die het produceren van te veel geluid VERBIEDT; omlaag met het volume in clubs en op festivals.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:26:31 #22
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_159225153
Vervelend. Had je toch in het verleden iets minder moeten feesten en vooral het bij de boxen gaan staan moeten laten, maarja de gekleurde bois staan daar ook altijd he...
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_159225635
Ik heb het ook. In het begin wordt je er gek van, maar na een tijd 'wen' je eraan en valt het alleen op als je eraan denkt. Heb soms weken dat ik nergens last van heb.
pi_159225873
Terechte klacht
pi_159225893
Terechte klacht. Tinnitus is kut en kan je leven goed vergallen.
Mijn geluid komt het beste overeen met een werkplaats waarin een aantal auto's voortdurend stationair staan te draaien. Geloof me, dat valt niet te negeren.
Bij mij komt het niet door harde muziek maar een afwijking aan mijn oren.
Ruismaskering werkt niet omdat ik slechthorend ben. Waar ik heb beste baat bij heb ik tv op de achtergrond, en dan geen muziek, want waar wordt het beroerder van, maar met een nieuwszender of politieke zender. Soms versta ik geen ruk van wat ze zeggen, maar het is mijn compensatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')