abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159223234
Hoi FOK!kers,

mijn, best wel serieuze, klacht gaat vandaag over tinnitus. Voor de bezoekers die nooit een opleiding hebben kunnen volgen volgt hier een korte uitleg over dit fenomeen;

Tinnitus of fantoomgeluid, soms ook oorsuizen genoemd, is een aandoening van het akoestische systeem, gepaard gaande met het horen van sis-, fluit-, brom- of pieptonen in één of beide oren. Deze waarneming wordt door de lijder gedaan maar niet door anderen. (Wikipedia, 2016)

Sinds 2 jaar heb ik last van deze vreselijke aandoening. Ik heb nog elke dag spijt dat ik bij festivals vooraan wilde staan, in de disco geen oordopjes droeg en mijn iPod op het hoogste volume zette (in mijn tijd was er nog geen volumebegrenzer, sterker nog, ik had nog nooit gehoord van tinnitus).

Afgelopen zondag had ik een feestje waarbij ik iets teveel gezopen had. Ik krijg dan altijd zo'n dikke /care attitude en ben dus gaan dansen vlakbij de boxen. Nu heb ik al sinds zondagnacht in plaats van mijn vertrouwde pieptoon een kraakje in mijn linkeroor. Het klinkt alsof iemand steeds met een papiertje zit te ritselen. :'(
Heb mezelf in slaap gehuild gisteravond van ellende. Stond op het punt mezelf bewusteloos te drogeren zodat ik even niets zou horen.

Klacht: ziek verotte aandoening die me soms tot waanzin drijft.

Bedankt voor de aandacht gr :*
pi_159223258
Het gaat op een gegeven moment over in treinen die langs je heen rijden ^O^.
pi_159223279
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:52 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Het gaat op een gegeven moment over in treinen die langs je heen rijden ^O^.
Hoeft helemaal niet, die treinen zijn de extreme gevallen.
pi_159223302
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:50 schreef Oberkullie het volgende:
Ik krijg dan altijd zo'n dikke /care attitude en ben dus gaan dansen vlakbij de boxen. Nu heb ik al sinds zondagnacht in plaats van mijn vertrouwde pieptoon een kraakje in mijn linkeroor.
Je hebt er dus helemaal niks geleerd, dan verdien je het ook gewoon.
pi_159223305
Sterkte TS.
Corporate translator
pi_159223313
Heb je dit wel eens geprobeerd? Ik heb er zelf geen last van dus weet niet of het werkt, maar kennelijk is dat wel zo.

Place the palms of your hands over your ears with fingers resting gently on the back of your head. Your middle fingers should point toward one another just above the base of your skull. Place your index fingers on top of you middle fingers and snap them (the index fingers) onto the skull making a loud, drumming noise. Repeat 40-50 times. Some people experience immediate relief with this method. Repeat several times a day for as long as necessary to reduce tinnitus.
Speel domme spelletjes, win domme prijzen.
pi_159223436
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:54 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Je hebt er dus helemaal niks geleerd, dan verdien je het ook gewoon.
Klopt, wil ook wel gewoon een keer met mijn vrienden staan en niet de hele tijd aan de bar zitten.
Had er al meteen spijt van maar toch bedankt voor je belerende toon ^O^
pi_159223473
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:00 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Klopt, wil ook wel gewoon een keer met mijn vrienden staan en niet de hele tijd aan de bar zitten.
Had er al meteen spijt van maar toch bedankt voor je belerende toon ^O^
Je hoeft toch nog niet zo dichtbij de boxen te gaan staan?
pi_159223500
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:00 schreef Oberkullie het volgende:
belerende toon
zelfde toontje als je in je op aanslaat?
pi_159223580
Herkenbare klacht en derhalve terecht.
pi_159223597
Ik heb het ook, en mede door mijn vuige muzikantenbestaan opgelopen. Gewoon aan iets anders denken scheelt de helft.
pi_159223634
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:54 schreef Andersoortmeerkat het volgende:
Heb je dit wel eens geprobeerd? Ik heb er zelf geen last van dus weet niet of het werkt, maar kennelijk is dat wel zo.

Place the palms of your hands over your ears with fingers resting gently on the back of your head. Your middle fingers should point toward one another just above the base of your skull. Place your index fingers on top of you middle fingers and snap them (the index fingers) onto the skull making a loud, drumming noise. Repeat 40-50 times. Some people experience immediate relief with this method. Repeat several times a day for as long as necessary to reduce tinnitus.
net gedaan, helpt behoorlijk!! Ook als ik m'n oren beide goed dichthoud en ik trommel met m'n hand op de bovenkant van m'n hoofd, zijn de klachten tijdelijk weg...probeer ook eens, ts.

(gelukkig ziet het er niet onwijs imbeciel uit... 8)7 )

[ Bericht 13% gewijzigd door Ciscus op 19-01-2016 11:18:03 ]
pi_159223642
Edit: whehe, zelfde post als Andersoortmeerkat. :D. Cool cool cool.

[ Bericht 87% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2016 11:17:11 ]
pi_159223699
quote:
Helpt niet bij mij, toch bedankt
pi_159223733
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:12 schreef Ciscus het volgende:

[..]

net gedaan, helpt behoorlijk!!
Nice!
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:15 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Helpt niet bij mij, toch bedankt
Dat is dan weer jammer :'(
pi_159223755
Ik vind het niet helemaal eerlijk om zo hard te oordelen, omdat de cultuur rond muziekevenementen nog niet ingesteld is op gehoorbescherming.

Wat zegt een arts hierover? Als er apparaten zijn die dove mensen helpen met horen, dan zijn er misschien ook behandelingen om van vervelende geluiden af te komen?
pi_159223808
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:19 schreef Drieklank het volgende:
Ik vind het niet helemaal eerlijk om zo hard te oordelen, omdat de cultuur rond muziekevenementen nog niet ingesteld is op gehoorbescherming.

Wat zegt een arts hierover? Als er apparaten zijn die dove mensen helpen met horen, dan zijn er misschien ook behandelingen om van vervelende geluiden af te komen?
Hier is geen behandeling voor, althans...je kunt therapie volgen waarin je leert ermee te leven (concentreren op andere geluiden enzo). Bij sommigen verdwijnen de klachten vanzelf.
pi_159223853
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:22 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Hier is geen behandeling voor, althans...je kunt therapie volgen waarin je leert ermee te leven (concentreren op andere geluiden enzo). Bij sommigen verdwijnen de klachten vanzelf.
En een white noise generator, helpt dat? Hoewel je die natuurlijk ook niet altijd bij je kunt hebben.
pi_159223856
quote:

Wat zegt een arts hierover?
Niets aan te doen, leer ermee leven.
pi_159224091
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:24 schreef Andersoortmeerkat het volgende:

[..]

En een white noise generator, helpt dat? Hoewel je die natuurlijk ook niet altijd bij je kunt hebben.
Nooit van gehoord, ik ga het eens opzoeken!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:17:16 #21
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_159224997
Bij de vorige baas hingen er op verschillende plaatsen (de wettelijk verplichtte) borden dat daar gehoorbescherming vereist was; die heb ik altijd gebruikt. Een even oude collega trok zich er niets van aan meestal, die vond die oordoppen of oorkappen maar gedoe, lastig met gebruiken van de portofoon en zo.

Die collega kreeg dus inderdaad tinnitus en werd daar echt half gek van; een voortdurende PIEIEIEIEIEP en dat vooral aan één kant.

Gehoorschade bij jongeren is een enorm probleem; personeel in clubs en zo moet verplicht gehoorbescherming ter beschikking gesteld worden (en eigenlijk zijn ze ook verplicht het te gebruiken), de bezoekers mogen gewoon hun gehoor verzieken met de in álle opzichten IDIOOT veel te hoge geluidsvolumes.

..... maar eh ....

... op een enkele uitzondering na is gehoorschade dus wel JE EIGEN SCHULD. Net als een geslachtsziekte toch vrijwel altijd het resultaat is van eigen domheid.

Raar dat je wordt doodgegooid met anti roken dingen, met dingen als 'niks onder de 18' (voor tabak en alcohol) maar dat er eigenlijk zo weinig aandacht is voor (het voorkomen van) gehoorschade.

Als het aan mij lag kwam er gewoon wetgeving die het produceren van te veel geluid VERBIEDT; omlaag met het volume in clubs en op festivals.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:26:31 #22
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_159225153
Vervelend. Had je toch in het verleden iets minder moeten feesten en vooral het bij de boxen gaan staan moeten laten, maarja de gekleurde bois staan daar ook altijd he...
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_159225635
Ik heb het ook. In het begin wordt je er gek van, maar na een tijd 'wen' je eraan en valt het alleen op als je eraan denkt. Heb soms weken dat ik nergens last van heb.
pi_159225873
Terechte klacht
pi_159225893
Terechte klacht. Tinnitus is kut en kan je leven goed vergallen.
Mijn geluid komt het beste overeen met een werkplaats waarin een aantal auto's voortdurend stationair staan te draaien. Geloof me, dat valt niet te negeren.
Bij mij komt het niet door harde muziek maar een afwijking aan mijn oren.
Ruismaskering werkt niet omdat ik slechthorend ben. Waar ik heb beste baat bij heb ik tv op de achtergrond, en dan geen muziek, want waar wordt het beroerder van, maar met een nieuwszender of politieke zender. Soms versta ik geen ruk van wat ze zeggen, maar het is mijn compensatie.
pi_159226013
quote:

Lul niet zo dom. Cultuur mijn aars. Is het cultuur om je oren te verneuken? De tering met dat. Ik heb altijd op maat gemaakte geluiddempende oordopjes bij me als ik ergens heen ga waar ik aanhoudend hard geluid verwacht. En dat kan iedereen doen. Of is het beter een meeloper te zijn en je oren te verkloten? De tering.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:14:23 #27
138448 PeZu
Suspended animation
pi_159226035
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:54 schreef Aesthetics_ het volgende:
Ik heb het ook. In het begin wordt je er gek van, maar na een tijd 'wen' je eraan en valt het alleen op als je eraan denkt. Heb soms weken dat ik nergens last van heb.
dat verschilt dus enorm per persoon

ook de oorzaken lopen zeer uit een, evenals of het goed , redelijk, of niet te behandelen is
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:24:53 #28
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_159226341
Ik hoor erg vaak (nu bijvoorbeeld) gebrom in mn hoofd en oren, ook vaak een hoge fluittoon. Heb het sinds een psychose 3 jaar geleden.
pi_159227794
Wat een aanstellers hier. Iedereen hoort wel een hoge piep als je er maar goed genoeg op let. Gewoon wat minder met jezelf bezig zijn :O
pi_159227898
Eigen schuld dikke bult.

Er is niks aan te doen (weet je zelf ook).
pi_159227962
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:18 schreef kataklysm het volgende:
Wat een aanstellers hier. Iedereen hoort wel een hoge piep als je er maar goed genoeg op let. Gewoon wat minder met jezelf bezig zijn :O
Die piep is behoorlijk confronterend als je het nog nooit meegemaakt hebt. Ben na een nacht op een feest ook wakker geworden met een schelle piep en een fluittoon in mijn hoofd dat goed aanwezig is als ik 's avonds in mijn bed lig. Dat is bijna tien jaar geleden en gaat denk ik ook niet meer weg.

Je hebt geen idee waarover het gaat.

Het is nu niet erg meer tho. Niet bij stil blijven staan en gewoon door gaan met je leven is het beste. Uiteindelijk raak je er aan gewend en accepteer je dat het zo is.
pi_159227992
Ik heb het ook; bij mij is het een golvend brommend geluid, alsof er een wasmachine staat te draaien. Op een gegeven moment zei ik tegen mijn vrouw dat ik het zo idioot vond dat de buren altijd, elke dag 's avonds als wij in bed lagen de was aan het doen waren... Bleek dat dus fantoomgeluid te zijn.

Het is de laatste tijd wat erger geworden, maar ach ik negeer het gewoon; ik heb ook mouches volantes, dat is net zoiets, zit alleen wat meer in de weg af en toe.

En ik ben mijn hele leven al voorzichtig met geluid geweest; soms heb je gewoon pech...
pi_159228039
Ik heb overigens ook vaak zat in keiharde muziek gestaan of vlakbij de boxen. Nergens last van! ^O^
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:34:01 #34
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_159228120
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb overigens ook vaak zat in keiharde muziek gestaan of vlakbij de boxen. Nergens last van! ^O^
Een aantal jaar geleden voor het eerst na een festival tinnitus gehad doordat ik te dichtbij de boxen stond. De piep heeft enkele weken aangehouden en mijn gehoor is 15% minder bij één oor. Gelukkig corrigeren mijn hersenen het verschil en merk ik dit nu dus niet meer.
Als ik voortaan naar feestjes ga, heb ik werkelijk ALTIJD geluidremmers bij me. Deze fout maak ik nooit meer, mijn gehoor is me te dierbaar.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:49:22 #35
85962 ioko
I Appear Missing
pi_159228491
Ik heb hem ook in 1 oor, een piep die ik alleen hoor als er geen ander geluid is. Ik kan hem nog goed negeren en heb er overdag zeker geen last van.

Oorzaak is veel Pinkpop en muziek luisteren met oordoppen (bedankt Bush en Smashing Pumpkins).
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_159228572
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:49 schreef ioko het volgende:
Ik heb hem ook in 1 oor, een piep die ik alleen hoor als er geen ander geluid is. Ik kan hem nog goed negeren en heb er overdag zeker geen last van.

Oorzaak is veel Pinkpop en muziek luisteren met oordoppen (bedankt Bush en Smashing Pumpkins).
Dit krijg je echt niet van een paar jaartjes pinkpop hoor :)
pi_159228667
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:52 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hij zegt ook oordopjes. Ik denk dat we het daar eerder zoeken moeten.
pi_159229572
Ik vind het ook mijn eigen schuld. Vroeger in bands stonden we gewoon keihard op de gitaren te beuken, in kleine berookte zweethokken. De muziek die we luisterden moest ook hard gedraaid worden, en dat dag in en dag uit.

In mijn band was er eentje die steevast doppies in deed. De andere drie en ik dus niet.

Hoe dan ook; het is nu wel klote, maar ik kan er gelukkig ook langere tijd niet aan denken/ geen last van hebben.

Maar om dit nou gelijk te stellen met geslachtsziekten zoals iemand hierboven doet...ik heb hardop gelachen _O-
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:28:54 #39
138448 PeZu
Suspended animation
pi_159229601
quote:

[..]

het kan zelf komen van 1 keer te hard luisteren dus ja dat kan wel.
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_159229620
Ken ook iemand die dat heeft en hem gun ik het.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:35:01 #41
85962 ioko
I Appear Missing
pi_159229737
quote:

[..]

17 jaar Pinkpop geeft een aardige belasting van je oren a 3 dagen per jaar.

Muziek uit oordopjes levert ook een belangrijke bijdrage natuurlijk, al heb ik die nooit achterlijk hard gezet. Maar er waren ook geen begrenzers natuurlijk vroeger.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_159234067
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:18 schreef kataklysm het volgende:
Grappig man, je hebt dus geen idee wat het is. Hoop dat je het eens een dagje mag meemaken (niet langer, dat wens ik niemand toe).
pi_159234372
even een tegengeluid, ik heb het tot 2 jaar terug een jaar of 3 gehad. Ik hoorde het vaak vlak voor het slapen geaan. Gelukkig is het wegeggaan, het ging weg tijdens mijn sabattical in Oostenrijk. Daar was het gewoon ineens weg na een tijdje........
pi_159236202
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 18:32 schreef LethalNinja het volgende:
even een tegengeluid, ik heb het tot 2 jaar terug een jaar of 3 gehad. Ik hoorde het vaak vlak voor het slapen geaan. Gelukkig is het wegeggaan, het ging weg tijdens mijn sabattical in Oostenrijk. Daar was het gewoon ineens weg na een tijdje........
Door de healing powers in de Oostenrijkse berglucht
pi_159236253
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 19:25 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Door de healing powers in de Oostenrijkse berglucht
na 2-3 weken ofzo ineens in de nacht dat ik dacht van "huh waar is het geluid?" :o
  dinsdag 19 januari 2016 @ 19:30:34 #46
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_159236358
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 18:23 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Grappig man, je hebt dus geen idee wat het is. Hoop dat je het eens een dagje mag meemaken (niet langer, dat wens ik niemand toe).
Behalve jezelf blijkbaar. Want je hebt het al en gaat dan vervolgens zonder gehoorbescherming voor een box staan dansen.
pi_159244252
Ik heb het ook, en mensen die zeggen dat het in alle gevallen 'dom' en je 'eigen schuld' is zijn gewoon kortzichtig.
Ik ga namelijk bijna nooit uit en heb geen andere harde geluidsbronnen die zodanig aanwezig zijn in mijn leven dat ze tinnitus zouden kunnen veroorzaken. Bij mij begon de tinnitus toen ik een periode extreme stress had. Opeens was die toon er, zonder dat ik wist of hij er ooit was geweest of zomaar was ontstaan. Ook merk ik dat als iemand me iets naars verteld of ik weer gestressd raak, de toon harder word en ik soms tijdelijk niks hoor. Het hoeft dus niks te maken te hebben met gehoorschade of te hard geluid.
En ja, het is superkut, maar als je gewoon denkt 'ja het is er nu eenmaal maar het is niet schadelijk/wat een bullshit eigenlijk' dan valt het nog wel mee. Maar ik heb gewoon een hoge pieptoon, geen treingeluiden e.d.
Ik hoop dat het ooit nog verdwijnt. Misschien als ik stressvrij ben of zo.
pi_159244582
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:16 schreef eenzame_kat het volgende:
Ik heb het ook, en mensen die zeggen dat het in alle gevallen 'dom' en je 'eigen schuld' is zijn gewoon kortzichtig.
Erge en terechte klacht.
Hier hebben mensen zelfmoord door gepleegd.

[ Bericht 13% gewijzigd door Werkman op 19-01-2016 23:36:22 ]
pi_159245134
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:28 schreef Werkman het volgende:

[..]

Erge en terechte klacht.
Hier hebben mensen zelfmoord door gepleegd.

Als het geluid zo hard als een voorbijrazende trein is en er geen behandeling is, kan ik me, hoe psychopaat het misschien ook klinkt, me er wel iets bij voorstellen.

Als anderen zeggen dat het m'n eigen schuld is ja leuk, oxideert me aan mijn derriére. Ik weet toch zelf wel dat ik het niet gedaan heb. Ajuus.
pi_159245226
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:50 schreef eenzame_kat het volgende:

[..]

Als het geluid zo hard als een voorbijrazende trein is en er geen behandeling is, kan ik me, hoe psychopaat het misschien ook klinkt, me er wel iets bij voorstellen.

Als anderen zeggen dat het m'n eigen schuld is ja leuk, oxideert me aan mijn derriére. Ik weet toch zelf wel dat ik het niet gedaan heb. Ajuus.
Ik sta zelf iedere dag in een fabriekshal met het meest afgrijselijke lawaai.
Oordoppen die in je gehoorgang gaan verdraag ik niet dus draag ik de hele dag oorkleppen.
Maar evengoed kan ik me voorstellen dat je hier niet om hebt gevraagd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')