Hoeft helemaal niet, die treinen zijn de extreme gevallen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:52 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Het gaat op een gegeven moment over in treinen die langs je heen rijden.
Je hebt er dus helemaal niks geleerd, dan verdien je het ook gewoon.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:50 schreef Oberkullie het volgende:
Ik krijg dan altijd zo'n dikke /care attitude en ben dus gaan dansen vlakbij de boxen. Nu heb ik al sinds zondagnacht in plaats van mijn vertrouwde pieptoon een kraakje in mijn linkeroor.
Klopt, wil ook wel gewoon een keer met mijn vrienden staan en niet de hele tijd aan de bar zitten.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:54 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Je hebt er dus helemaal niks geleerd, dan verdien je het ook gewoon.
Je hoeft toch nog niet zo dichtbij de boxen te gaan staan?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:00 schreef Oberkullie het volgende:
[..]
Klopt, wil ook wel gewoon een keer met mijn vrienden staan en niet de hele tijd aan de bar zitten.
Had er al meteen spijt van maar toch bedankt voor je belerende toon
net gedaan, helpt behoorlijk!! Ook als ik m'n oren beide goed dichthoud en ik trommel met m'n hand op de bovenkant van m'n hoofd, zijn de klachten tijdelijk weg...probeer ook eens, ts.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:54 schreef Andersoortmeerkat het volgende:
Heb je dit wel eens geprobeerd? Ik heb er zelf geen last van dus weet niet of het werkt, maar kennelijk is dat wel zo.
Place the palms of your hands over your ears with fingers resting gently on the back of your head. Your middle fingers should point toward one another just above the base of your skull. Place your index fingers on top of you middle fingers and snap them (the index fingers) onto the skull making a loud, drumming noise. Repeat 40-50 times. Some people experience immediate relief with this method. Repeat several times a day for as long as necessary to reduce tinnitus.
Nice!quote:
Dat is dan weer jammerquote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:15 schreef Oberkullie het volgende:
[..]
Helpt niet bij mij, toch bedankt
Hier is geen behandeling voor, althans...je kunt therapie volgen waarin je leert ermee te leven (concentreren op andere geluiden enzo). Bij sommigen verdwijnen de klachten vanzelf.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:19 schreef Drieklank het volgende:
Ik vind het niet helemaal eerlijk om zo hard te oordelen, omdat de cultuur rond muziekevenementen nog niet ingesteld is op gehoorbescherming.
Wat zegt een arts hierover? Als er apparaten zijn die dove mensen helpen met horen, dan zijn er misschien ook behandelingen om van vervelende geluiden af te komen?
En een white noise generator, helpt dat? Hoewel je die natuurlijk ook niet altijd bij je kunt hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:22 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Hier is geen behandeling voor, althans...je kunt therapie volgen waarin je leert ermee te leven (concentreren op andere geluiden enzo). Bij sommigen verdwijnen de klachten vanzelf.
Nooit van gehoord, ik ga het eens opzoeken!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:24 schreef Andersoortmeerkat het volgende:
[..]
En een white noise generator, helpt dat? Hoewel je die natuurlijk ook niet altijd bij je kunt hebben.
Lul niet zo dom. Cultuur mijn aars. Is het cultuur om je oren te verneuken? De tering met dat. Ik heb altijd op maat gemaakte geluiddempende oordopjes bij me als ik ergens heen ga waar ik aanhoudend hard geluid verwacht. En dat kan iedereen doen. Of is het beter een meeloper te zijn en je oren te verkloten? De tering.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:19 schreef Drieklank het volgende:
Ik vind het niet helemaal eerlijk om zo hard te oordelen, omdat de cultuur rond muziekevenementen nog niet ingesteld is op gehoorbescherming.
dat verschilt dus enorm per persoonquote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:54 schreef Aesthetics_ het volgende:
Ik heb het ook. In het begin wordt je er gek van, maar na een tijd 'wen' je eraan en valt het alleen op als je eraan denkt. Heb soms weken dat ik nergens last van heb.
Die piep is behoorlijk confronterend als je het nog nooit meegemaakt hebt. Ben na een nacht op een feest ook wakker geworden met een schelle piep en een fluittoon in mijn hoofd dat goed aanwezig is als ik 's avonds in mijn bed lig. Dat is bijna tien jaar geleden en gaat denk ik ook niet meer weg.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:18 schreef kataklysm het volgende:
Wat een aanstellers hier. Iedereen hoort wel een hoge piep als je er maar goed genoeg op let. Gewoon wat minder met jezelf bezig zijn
Een aantal jaar geleden voor het eerst na een festival tinnitus gehad doordat ik te dichtbij de boxen stond. De piep heeft enkele weken aangehouden en mijn gehoor is 15% minder bij één oor. Gelukkig corrigeren mijn hersenen het verschil en merk ik dit nu dus niet meer.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb overigens ook vaak zat in keiharde muziek gestaan of vlakbij de boxen. Nergens last van!
Dit krijg je echt niet van een paar jaartjes pinkpop hoorquote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:49 schreef ioko het volgende:
Ik heb hem ook in 1 oor, een piep die ik alleen hoor als er geen ander geluid is. Ik kan hem nog goed negeren en heb er overdag zeker geen last van.
Oorzaak is veel Pinkpop en muziek luisteren met oordoppen (bedankt Bush en Smashing Pumpkins).
Hij zegt ook oordopjes. Ik denk dat we het daar eerder zoeken moeten.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:52 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dit krijg je echt niet van een paar jaartjes pinkpop hoor
het kan zelf komen van 1 keer te hard luisteren dus ja dat kan wel.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:52 schreef Leonos het volgende:
[..]
17 jaar Pinkpop geeft een aardige belasting van je oren a 3 dagen per jaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:52 schreef Leonos het volgende:
[..]
Grappig man, je hebt dus geen idee wat het is. Hoop dat je het eens een dagje mag meemaken (niet langer, dat wens ik niemand toe).quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:18 schreef kataklysm het volgende:
Wat een aanstellers hier. Iedereen hoort wel een hoge piep als je er maar goed genoeg op let. Gewoon wat minder met jezelf bezig zijn
Door de healing powers in de Oostenrijkse bergluchtquote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:32 schreef LethalNinja het volgende:
even een tegengeluid, ik heb het tot 2 jaar terug een jaar of 3 gehad. Ik hoorde het vaak vlak voor het slapen geaan. Gelukkig is het wegeggaan, het ging weg tijdens mijn sabattical in Oostenrijk. Daar was het gewoon ineens weg na een tijdje........
na 2-3 weken ofzo ineens in de nacht dat ik dacht van "huh waar is het geluid?"quote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:25 schreef Oberkullie het volgende:
[..]
Door de healing powers in de Oostenrijkse berglucht
Behalve jezelf blijkbaar. Want je hebt het al en gaat dan vervolgens zonder gehoorbescherming voor een box staan dansen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:23 schreef Oberkullie het volgende:
[..]
Grappig man, je hebt dus geen idee wat het is. Hoop dat je het eens een dagje mag meemaken (niet langer, dat wens ik niemand toe).
Erge en terechte klacht.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:16 schreef eenzame_kat het volgende:
Ik heb het ook, en mensen die zeggen dat het in alle gevallen 'dom' en je 'eigen schuld' is zijn gewoon kortzichtig.
Als het geluid zo hard als een voorbijrazende trein is en er geen behandeling is, kan ik me, hoe psychopaat het misschien ook klinkt, me er wel iets bij voorstellen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:28 schreef Werkman het volgende:
[..]
Erge en terechte klacht.
Hier hebben mensen zelfmoord door gepleegd.
Ik sta zelf iedere dag in een fabriekshal met het meest afgrijselijke lawaai.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:50 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Als het geluid zo hard als een voorbijrazende trein is en er geen behandeling is, kan ik me, hoe psychopaat het misschien ook klinkt, me er wel iets bij voorstellen.
Als anderen zeggen dat het m'n eigen schuld is ja leuk, oxideert me aan mijn derriére. Ik weet toch zelf wel dat ik het niet gedaan heb. Ajuus.
Dat vind ik vervelend voor je. Ik vind dat je werkgever daar wel verantwoordelijkheid voor moet dragen, als ik eerlijk ben. Het is toch een beroepsrisico en jij hebt niet gesolliciteerd naar tinnitus, maar naar de baan zelf. Heb zelf ook een tijdje in een fabriek gewerkt, daar was ook telkens hard geluid van machines, en ik nam gewoon mijn eigen oordopjes mee. Werd ik raar aangekeken, want niemand had dat verder. (Ben vrijwel zeker dat iedereen daar nu tinnitus heeft of al had.) Even snel uitgelegd dat ik niet nog een hardere pieptoon wil en ze hielden erover op.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:55 schreef Werkman het volgende:
[..]
Ik sta zelf iedere dag in een fabriekshal met het meest afgrijselijke lawaai.
Oordoppen die in je gehoorgang gaan verdraag ik niet dus draag ik de hele dag oorkleppen.
Maar evengoed kan ik me voorstellen dat je hier niet om hebt gevraagd.
Nee, denk dat die mensen regelmatig aan zelfmoord denken. Snap alleen niet dat je die situates doodleuk opzoekt als je de oorzaak weet.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:18 schreef kataklysm het volgende:
er is geloof ik een apparaatje in ontwikkeling waarmee je je hersenen als het ware opnieuw kan leren horenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:22 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Hier is geen behandeling voor, althans...je kunt therapie volgen waarin je leert ermee te leven (concentreren op andere geluiden enzo). Bij sommigen verdwijnen de klachten vanzelf.
werkt allleen niet bij alle tinitus helaasquote:Op woensdag 20 januari 2016 00:24 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
er is geloof ik een apparaatje in ontwikkeling waarmee je je hersenen als het ware opnieuw kan laten leren horen
Zou kopen 10/10quote:Op woensdag 20 januari 2016 00:24 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
er is geloof ik een apparaatje in ontwikkeling waarmee je je hersenen als het ware opnieuw kan leren horen
Hahaha.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:50 schreef Oberkullie het volgende:
sterker nog, ik had nog nooit gehoord van tinnitus).
Dat doet ie ook.quote:Op woensdag 20 januari 2016 00:06 schreef eenzame_kat het volgende:
Dat vind ik vervelend voor je. Ik vind dat je werkgever daar wel verantwoordelijkheid voor moet dragen, als ik eerlijk ben.
lekker water verspillen tochquote:Op woensdag 20 januari 2016 13:35 schreef perezoso het volgende:
Ik heb het ook, alsof je tussen 2 lopende kranen ligt, supervet.
Ik ga vrijwel nooit meer naar gelegenheden waar zulke harde muziek wordt gedraaid.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:34 schreef davako het volgende:
[..]
Een aantal jaar geleden voor het eerst na een festival tinnitus gehad doordat ik te dichtbij de boxen stond. De piep heeft enkele weken aangehouden en mijn gehoor is 15% minder bij één oor. Gelukkig corrigeren mijn hersenen het verschil en merk ik dit nu dus niet meer.
Als ik voortaan naar feestjes ga, heb ik werkelijk ALTIJD geluidremmers bij me. Deze fout maak ik nooit meer, mijn gehoor is me te dierbaar.
Geen een pomp regelen dat het zichzelf rond blijft pompen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 14:28 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
lekker water verspillen toch
Als je het over die lap onzin boven je hebt: gewoon niet lezen. Doe ik ook niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:04 schreef Oberkullie het volgende:
Ik weet niet wat ik net heb gelezen.
Er zijn wel apparaten voor die dat kunnen (vraag me niet welke, maar ons moeder heeft er ook last van en heeft eens zo'n proefding gehad) punt is echter dat ze redelijk nieuw zijn en, bij mijn weten, niet vergoed worden en dus behoorlijk aan de prijs zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:19 schreef Drieklank het volgende:
Wat zegt een arts hierover? Als er apparaten zijn die dove mensen helpen met horen, dan zijn er misschien ook behandelingen om van vervelende geluiden af te komen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |