abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159335600
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:35 schreef R-K het volgende:

[..]

Daar gaat het fout, je moet niet naar de universiteitsbibliotheek, maar naar een oudelullenbibliotheek (de lokale dorpsbibliotheek). Er is in de UB te veel afleiding die je niet kan weerstaan.
Het is er best stil, maar idd veel vrouwelijk schoon en veel sociaal gedoe waardoor je zelf weer geconfronteerd wordt dat je nergens bij hoort op dit moment
pi_159335784
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

De bieb is tot 23:00 uur open ;)
Ik zit er vrijwel braaf iedere dag (ik wil dus wel werken, maak elke dag dat goede voornemen door er heen te gaan) maar komt niks uit mijn handen door rare gedachten waar ik toch geen controle over heb, zaken die er niet toe doen... en de rest van de mensen zit ook lekker op FB de hele dag, maar daar heb ik niks mee te maken uiteraard.
Wat voor rare gedachtes waar je geen controle over hebt?
pi_159336369
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:33 schreef Deezertje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scriptie schrijven stond hier ook gelijk aan kluizenaarschap. 6 dagen per week 10 uur aan mijn scriptie en dan op zaterdagavond wat leuks doen. Ga gewoon aan de slag. Oogkleppen op, wanneer je klaar bent, heb je weer ruimte voor je sociale needs
  zaterdag 23 januari 2016 @ 21:25:36 #244
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159339877
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:04 schreef Deezertje het volgende:
Een voorbeeld: studiegenoot gooit er met de pet naar tot ie ineens in het derde jaar een meid leert kennen. Ineens heeft ie wél motivatie, ziet het leven door een roze bril met plezier tegemoet en rond een paar vakken, stages en scripties af. Vervolgens een baan, vriendin is ook bezig met zelfde studie af te ronden (jaar lager) en ze zoeken samen een stekje. Hij had dat steuntje duidelijk nodig, want iedereen in de klas had 'm al opgegeven als eeuwige student. Bullshit of niet, het kan je levensvisie ineens veranderen als je maar wilt of ziet waar je het voor doet.
Ik kan dit niet onderschrijven omdat ik gewoonweg de ervaring niet heb, maar door contact met buitenlandse studentes begon ik ook anders naar het leven te kijken. Het heeft mijn leven verrijkt en heeft me heel anders naar dingen leren kijken. Iets dat nooit uit mezelf zou zijn gebeurd en waar ik zelf nooit op zou zijn gekomen. Dan kan je wel een scriptie in elkaar pennen en tig artikelen en boeken doorlezen, maar soms werkt contact met mensen heel verhelderend en verfrissend. Dat iemand dus zich optrekt aan zijn vriendin kan ik me dan ook goed voorstellen. Je kan elkaar ondersteunen.

Als je alleen bent, komt een klap veel harder aan. Zo is mijn PhD voorstel afgelopen week afgekeurd. Ik ken hier niemand meer en kan bij niemand terecht. De enige afleiding was wat muziek, boeken en wat drank. Ik koos voor dat laatste, want anders zit ik echt elke zin dat ik opgeschreven heb heel nuchter en droogjes te analyseren. Dat komt vermoed ik omdat ik alleen leef. Als je alleen leeft dan ben je heel erg bewust van elke beslissing omdat jij de enige bent die daar invloed op heeft. Zodoende ga ik elke beslissing heel bewust afwegen. Als je samen iets gaat doen, veronderstel ik dat je je soms meer laat meeslepen door de ander. Je gaat mee met de flow van de ander, je trekt die ander over de streep en gaat niet meer alles zo overdenken. Even de beslissing uit handen geven als ik vastzit of juist de knoop doorhakken als die ander moeite heeft met een afweging te maken.

Ik weet niet, dit kan net zo goed in het datingtopic - stap 1. Misschien is dit teveel topickaap. Mogelijk dat de andere loners cq. maagden cq. vrijgezellen het anders zien, maar dit is waar ik naar op zoek ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door krulbrullie op 23-01-2016 21:46:18 ]
pi_159340322
Ik kan deezertje wel zeggen dat als hij in real life hetzelfde is als op fok, dat hij dan lang maagd zal blijven.
pi_159340470
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:25 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Ik kan dit niet onderschrijven omdat ik gewoonweg de ervaring niet heb, maar door contact met buitenlandse studentes begon ik ook anders naar het leven te kijken. Het heeft mijn leven verrijkt en heeft me heel anders naar dingen leren kijken. Iets dat nooit uit mezelf zou zijn gebeurd en waar ik zelf nooit op zou zijn gekomen. Dan kan je wel een scriptie in elkaar pennen en tig artikelen en boeken doorlezen, maar soms werkt contact met mensen heel verhelderend en verfrissend. Dat iemand dus zich optrekt aan zijn vriendin kan ik me dan ook goed voorstellen. Je kan elkaar ondersteunen.

Als je alleen bent, komt een klap veel harder aan. Zo is mijn PhD voorstel afgelopen week afgekeurd. Ik ken hier niemand meer en kan bij niemand terecht. De enige afleiding was wat muziek, boeken en wat drank. Ik koos voor dat laatste, want anders zit ik echt elke zin heel nuchter en droogjes te analyseren. Dat komt vermoed ik omdat ik alleen leef. Als je alleen leeft dan ben je heel erg bewust van elke beslissing omdat jij de enige bent die daar invloed op heeft. Zodoende ga ik elke beslissing heel bewust afwegen. Als je samen iets gaat doen, veronderstel ik dat je je soms meer laat meeslepen door de ander. Je gaat mee met de flow van de ander, je trekt die ander over de streep en gaat niet meer alles zo overdenken. Even de beslissing uit handen geven als ik vastzit of juist de knoop doorhakken als die ander moeite heeft met een afweging te maken.

Ik weet niet, dit kan net zo goed in het topic - stap 1. Misschien is dit teveel topickaap. Mogelijk dat de andere loners cq. maagden cq. vrijgezellen het anders zien, maar dit is waar ik naar op zoek ben.
En je vrienden? Studievrienden/collega's? Dit probleem hoeft natuurlijk niet door een relatie 'opgelost' te worden, met een stel vrienden waar je je verhaal kwijt kunt kom je al heel ver. Ver genoeg in veel gevallen.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 21:43:25 #247
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159340756
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:38 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

En je vrienden? Studievrienden/collega's? Dit probleem hoeft natuurlijk niet door een relatie 'opgelost' te worden, met een stel vrienden waar je je verhaal kwijt kunt kom je al heel ver. Ver genoeg in veel gevallen.
Kan kloppen, maar ik zet in op één persoon. Vrouwen vind ik dan genuanceerder mee te praten dan met mannen, doorgaans dan. Met één persoon kan ik meer diepgaande gesprekken mee hebben, in een groep raak ik het overzicht kwijt tegen wie ik wat kan zeggen. Bovendien in een groep merk altijd dat mensen zich graag willen profileren om erbij te horen en krijg je in het ergste geval haantjesgedrag. Eén op één vind ik het meest spontane en diepgaande, plus dan zijn mensen eerlijker. Dit heb vroeger ook heel goed gemerkt dat een persoon in een groep anders was dan als je diezelfde persoon onder vier ogen sprak. Dat was dan chiller en vaak zijn mensen 1 op 1 ook eerlijker over hun gevoelens. In een groep merk ik altijd meer oppervlakkige stoerdoenerij. Overigens een paar personen (hooguit 3) vind ik ook prima, maar groepen van 10 of 20 man zijn niet aan mij besteed.

Ik zie dat ik sommige dingen herhaal, maar goed.

Kunnen deze berichten worden overgeheveld naar datingtopic - stap 1? Om topickaap te vermijden.
pi_159341218
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:43 schreef krulbrullie het volgende:

[..]

Kan kloppen, maar ik zet in op één persoon. Vrouwen vind ik dan genuanceerder mee te praten dan met mannen, doorgaans dan. Met één persoon kan ik meer diepgaande gesprekken mee hebben, in een groep raak ik het overzicht kwijt tegen wie ik wat kan zeggen. Bovendien in een groep merk altijd dat mensen zich graag willen profileren om erbij te horen en krijg je in het ergste geval haantjesgedrag. Eén op één vind ik het meest spontane en diepgaande, plus dan zijn mensen eerlijker. Dit heb vroeger ook heel goed gemerkt dat een persoon in een groep anders was dan als je diezelfde persoon onder vier ogen sprak. Dat was dan chiller en vaak zijn mensen 1 op 1 ook eerlijker over hun gevoelens. In een groep merk ik altijd meer oppervlakkige stoerdoenerij. Overigens een paar personen (hooguit 3) vind ik ook prima, maar groepen van 10 of 20 man zijn niet aan mij besteed.

Ik zie dat ik sommige dingen herhaal, maar goed.

Kunnen deze berichten worden overgeheveld naar datingtopic - stap 1? Om topickaap te vermijden.
Ik herken 't wel: soms is je laten meesleuren helemaal niet zo gek. Je doet dingen die je anders niet zou doen en daardoor kom je uit je comfortzone. In je eentje maak je rampscenario's die helemaal niet hoeven te kloppen en blijft 't voor je gevoel veilig. Volgende week afspreken met een dame is heel spannend, maar ik heb er juist zin in.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 21:56:32 #249
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159341399
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:51 schreef Deezertje het volgende:
Ik herken 't wel: soms is je laten meesleuren helemaal niet zo gek. Je doet dingen die je anders niet zou doen en daardoor kom je uit je comfortzone. In je eentje maak je rampscenario's die helemaal niet hoeven te kloppen en blijft 't voor je gevoel veilig. Volgende week afspreken met een dame is heel spannend, maar ik heb er juist zin in.
Precies, laten meesleuren betekent soms dat je niet echt volledig bewust bent wat kan gebeuren, maar achteraf heb je dan zo'n gevoel dat het anders was dan normaal en dat is gewoon verfrissend. Een soort achtbaan waarbij je niet weet hoe de rit eruit ziet en dat het op het einde enorm cool was, om maar even in kindertaal te stellen.
Terwijl in mijn eentje plan ik soms elke minuut van de dag in, waarbij een enorme twijfel toeslaat waardoor ik volledig lam wordt.
pi_159342702
Heb je ook eigenwaarde?
pi_159380956
Ik zit momenteel ook enorm tegen de laatste loodjes van mijn scriptie te hikken. Deels omdat mijn motivatie erg ver te zoeken is en ik liever ook bezig ben met andere dingen. Maar ik ben dan wel zo mans genoeg om gewoon toe te geven dat het probleem bij mij ligt. Ik ben niet iemand die voor het uiterste gaat. Als ik straks een 5,5 heb ben ik daar reuze tevreden mee.

Je draait het probleem om als je beweert dat het niet lukt omdat je geen vriendin/vrienden hebt die jou kunnen motiveren. Motivatie is iets wat voor het grootste deel bij jezelf ligt. Als je inderdaad geen vriendin hebt moet je een alternatief zoeken waar je gemotiveerd door kunt raken. Als ik mijn scriptie haal trakteer ik mijzelf op een reisje en een PS4, eerder koop ik die dingen niet. Stel voor jezelf dat je pas naar de film gaat wanneer je een hoofdstuk af hebt van je scriptie.

Je moet gewoon eens ballen tonen en je schouders er onder zetten. Pleur je laptop, tablet, gameconsole, andere dingen die je afleiden gewoon in een doos en geef deze aan je ouders of een ander persoon die jou wil helpen. Spreek af dat je pas je dingen terug krijgt als je weer een hoofdstuk hebt laten zien.

En hou alsjeblieft op met jezelf te vergelijken met anderen. 'Elk huisje heeft zijn kruisje', geloof dat maar van mij. De gelukkig koppels die jij ziet hebben weer andere problemen waar jij je niks van voor kunt stellen.
pi_159381931
Hoeveel uur heb je vandaag aan je scriptie besteed, Deezer?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159386411
quote:
11s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:42 schreef Ludachrist het volgende:
Hoeveel uur heb je vandaag aan je scriptie besteed, Deezer?
Dat is inmiddels een retorische vraag ben ik bang. Al hoop ik dat het dat binnenkort niet meer is, maar dat zal wel een illusie zijn.
pi_159390707
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:31 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat is inmiddels een retorische vraag ben ik bang. Al hoop ik dat het dat binnenkort niet meer is, maar dat zal wel een illusie zijn.
Dit, maar ik wilde niet als eerste reageren :')
pi_159390879
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:53 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Dit, maar ik wilde niet als eerste reageren :')
TS reageert niet, hij zal wel aan de scriptie zitten. *kuch*
pi_159395885
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

TS reageert niet, hij zal wel aan de scriptie zitten. *kuch*
Goh, gisteren blijkbaar ook al. Hij heeft niet gereageerd verder op de vragen die hem werden gesteld :')
  † In Memoriam † maandag 25 januari 2016 @ 22:41:09 #257
37843 lady-wrb
kortaf
pi_159396427
misschien moet je eerst eens proberen uit je dal te komen.
als je goed in je vel zit, straal je positiviteit uit waardoor mensen sneller contact met je zullen maken.
ga serieus met je scriptie aan de gang. het lijkt nu bij zwakke pogingen te blijven.
je bent er verdorie bijna. en staar je niet blind op een relatie die je door dik en door steunt bij je studie. je hebt er ook die het alleen maar vervelend vinden dat je niet altijd tijd hebt.
pi_159396436
TS je had dit topic toch geopend omdat je tips nodig had? Nou je hebt er behoorlijk wat gehad, ga je er nou nog wat mee doen of niet? Of blijf je alleen maar jammeren hoe kut je single leven is?
pi_159398301
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 22:41 schreef DoubleDip het volgende:
TS je had dit topic toch geopend omdat je tips nodig had? Nou je hebt er behoorlijk wat gehad, ga je er nou nog wat mee doen of niet? Of blijf je alleen maar jammeren hoe kut je single leven is?
Ik heb reeds een planning gemaakt..
pi_159398404
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 00:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb reeds een planning gemaakt..
2016, 2017 of 2018?
pi_159398471
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 00:10 schreef j1nxnl het volgende:

[..]

2016, 2017 of 2018?
Nee de komende 2 weken knallen. Alles wat afkomt is mooi meegenomen. Nu in de trein met twee meiden die hun versierperikelen met jongens bespreken. Conclusie: als je niet op feetjes komt en small talk kan hoef je nergens op te rekenen... En als een meid jou leuk vindt laat ze dat echt wel weten want ze wil geen valse hoop kweken door wel met je te praten.
pi_159399871
Anders stel je even prioriteiten: scriptie of een vriendin? Wat is momenteel het belangrijkste? Je kan niet beiden tegelijkertijd krijgen....
Somebody that I used to know
  dinsdag 26 januari 2016 @ 06:41:33 #263
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159400286
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 00:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee de komende 2 weken knallen. Alles wat afkomt is mooi meegenomen. Nu in de trein met twee meiden die hun versierperikelen met jongens bespreken. Conclusie: als je niet op feetjes komt en small talk kan hoef je nergens op te rekenen... En als een meid jou leuk vindt laat ze dat echt wel weten want ze wil geen valse hoop kweken door wel met je te praten.
Man man man

Conclusie: werk aan je scriptie zou ik zeggen.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_159401090
quote:

[..]

:')

En laat me raden, jij extrapoleert de uitspraken van die meiden naar vrouwen in het algemeen?

Small talk kun je gelukkig oefenen.
pi_159401105
Conclusie:
Ja doei.
pi_159401112
Conclusies zijn voor scripties, dus daar hoeft Deezer zich gelukkig niet mee bezig te houden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159401133
Ik snap niet waarom ik nog reageer :') hij kiest toch alleen maar de posts die hem aanstaan...
Somebody that I used to know
pi_159401238
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

:')

En laat me raden, jij extrapoleert de uitspraken van die meiden naar vrouwen in het algemeen?

Small talk kun je gelukkig oefenen.
Nee,maar het was wel tekenend om te zien hoe hun brein werkt. Ze gingen elkaar whatsapp gesprekken voorlezen en vertellen dat een jongen gevoelens voor haar had maar dat helemaal haar type niet was. Ze valt op grote gozers met lang haar. Ze zei: het is een hele aardige jongen maar zó niet mijn type. Ik durf hem niet te kwetsen, kan ie niet aan. Verder heel veel over afgelopen feestjes waar ze waren met huisgenoten.
pi_159401257
Hou eens op en ga aan je scriptie werken.
pi_159401261
quote:

[..]

Ik daag je uit!

Type dat plan voor die 2 weken knallen hier maar uit.
pi_159401263
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 02:48 schreef Postbus100 het volgende:
Anders stel je even prioriteiten: scriptie of een vriendin? Wat is momenteel het belangrijkste? Je kan niet beiden tegelijkertijd krijgen....
Scriptie, maar ik voel mij ook compleet eenzaam. Het gevoel dat je nergens bijhoort, er niet als een echte man van mijn leeftijd uitziet etc. Dat iedere poging van contact met dames hopeloos en bij voorbaat kansloos lijkt.
pi_159401272
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:21 schreef DoubleDip het volgende:
Hou eens op en ga aan je scriptie werken.
Ik ga zo ontbijten en dan de deur uit!
pi_159401278
Hou eens op met je gemaar en je gemier en je gejankbal. Maak die scriptie af. Of beslis te stoppen met school.

En nee, je hoeft geen jaMAAR post te plaatsen over hoe hoog dat kostenplaatje dan is. Dat WEET iedereen al. Dus je enige optie is die kutscriptie afmaken. Doe dat.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_159401293
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:22 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Om aan je scriptie te werken hoop ik? Mooi!
pi_159401308
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:22 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar je bent toch te autistisch om 's avonds aan je scriptie te werken? Waarom begin je dan 's ochtends niet wat eerder?
pi_159401327
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:26 schreef Chai het volgende:

[..]

Maar je bent toch te autistisch om 's avonds aan je scriptie te werken? Waarom begin je dan 's ochtends niet wat eerder?
Waarschijnlijk is hij ook 'geen ochtendmens'. ;(
pi_159401332
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:26 schreef Chai het volgende:

[..]

Omdat ik de motivatie/drive mis. Normaal had ik les of stage. Moest ik wel om half 7 mijn bed uit. Nu kraait er geen haan naar.
pi_159401338
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:27 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is hij ook 'geen ochtendmens'. ;(
Het is ook allemaal niet makkelijk. Voor hem. Met hem.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_159401352
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik de motivatie/drive mis. Normaal had ik les of stage. Moest ik wel om half 7 mijn bed uit. Nu kraait er geen haan naar.
Als je zo slecht bent in zelfstandig werken ben je dat papiertje ook niet waard.
pi_159401412
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Als je zo slecht bent in zelfstandig werken ben je dat papiertje ook niet waard.
Zou me best wel schamen als ik zo deed en mijn ouders zouden het kunnen zien.
pi_159401431
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik zit gewoon niet lekker in mijn vel en werk graag samen. Niet om werk af te schuiven, maar omdat sociaal contact mij op de been houdt. Ik zou dus nooit een baan kiezen waar ik niet met andere collega's zou werken. Heb al geen vriendschappen gehad sinds de basisschool, dus deed overal maar een beetje mee maar pasten nooit echt in de groep.
pi_159401450
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:33 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Zou me best wel schamen als ik zo deed en mijn ouders zouden het kunnen zien.
Die zijn met hun eigen leven en werk bezig, net zoals de rest van de wereld. Ze kunnen me niet helpen met scriptie en straffen heeft geen zin meer op deze leeftijd.
pi_159401466
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:36 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Die zijn met hun eigen leven en werk bezig, net zoals de rest van de wereld. Ze kunnen me niet helpen met scriptie en straffen heeft geen zin meer op deze leeftijd.
Ik snap ook wel dat ze niet ingrijpen. Maar ze moeten toch door hebben dat jij al tijden een beetje zit te slacken terwijl je wel bij hen in huis blijft rondhangen.
pi_159401477
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:34 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik zit gewoon niet lekker in mijn vel en werk graag samen. Niet om werk af te schuiven, maar omdat sociaal contact mij op de been houdt. Ik zou dus nooit een baan kiezen waar ik niet met andere collega's zou werken. Heb al geen vriendschappen gehad sinds de basisschool, dus deed overal maar een beetje mee maar pasten nooit echt in de groep.
Als je lekker genoeg in je vel zit om te FOK!ken kun je ook wel iets aan je scriptie doen.

(ja kort door de bocht, maar hier wel van toepassing imo)
pi_159401480
Voorlopig ben je nog steeds niet op weg naar de bibliotheek en zit je weer te fappen op de reacties op je eindeloze gezwelg.

Dat je niet moe van jezelf wordt zeg.
Ja doei.
pi_159401487
quote:

[..]

Stop nou met het zelfmedelijden. Gewoon aan je scriptie werken. Punt.
pi_159401596
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
Voorlopig ben je nog steeds niet op weg naar de bibliotheek en zit je weer te fappen op de reacties op je eindeloze gezwelg.

Dat je niet moe van jezelf wordt zeg.
Ik denk dat hij aan randje fietsen doet, zo kun je eindeloos doorfappen zonder dat je postorgastische dip krijgt.
pi_159401610
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:37 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik snap ook wel dat ze niet ingrijpen. Maar ze moeten toch door hebben dat jij al tijden een beetje zit te slacken terwijl je wel bij hen in huis blijft rondhangen.
Dat hebben ze ook wel, maar alternatief is gedwongen uit huis en dat willen ze niet weer meemaken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159401629
quote:

[..]

ECHT WEL!!!

Als je mijn kind had geweest, had ik je een deadline gesteld. Of je zorgt dat je het afmaakt, of je zoekt maar een baantje en hoepelt lekker op (jezelf)

Beetje als een lui stuk varken op je louweren zitten op mijn kosten, dacht het even niet!!!!

Ze falen als ouders op dat vlak. Zegt dat maar tegen ze. Dat triggert ze wel
pi_159401639
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:50 schreef j1nxnl het volgende:

[..]

ECHT WEL!!!

Als je mijn kind had geweest, had ik je een deadline gesteld. Of je zorgt dat je het afmaakt, of je zoekt maar een baantje en hoepelt lekker op (jezelf)

Beetje als een lui stuk varken op je louweren zitten op mijn kosten, dacht het even niet!!!!
Ik denk dat zijn ouders in de categorie enablers vallen.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 09:51:58 #291
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159401654
Is het dan ook dat je niet geïnteresseerd bent in jouw vakgebied? De inhoud van je scriptie kan je toch naar eigen voorkeur invullen, mits binnen de eisen van het vakgebied uiteraard. Ik heb zelf ook scripties van anderen doorgelezen om tot de conclusie te komen dat ze allemaal op elkaar gelijken en weinig opbrachten. Ik heb toen een andere weg ingeslagen, bij andere vakgebieden afgekeken en vervolgens was de materie dermate vernieuwend dat ik het uiteindelijk op een conferentie mocht presenteren en het gepubliceerd is in een scientific journal. Volledig tegen mijn eigen verwachtingen in omdat ik aan de uni soms ook totale desinteresse had. Maar het schrijven van mijn scriptie zorgde wel voor een soort geldingsdrang waardoor de werkethos omhoog ging.

Nu mijn voorstel voor een PhD voorlopig is afgekeurd, laat ik me ook volledig hangen. Dus dan vraag ik me af of jij ook de motivatie hebt verloren door negatieve tussentijdse beoordelingen tijdens evaluatie gesprekken? Zou dat de reden zijn dat je de motivatie kwijt bent? Ik had in het begin van mijn scriptie ook niet de meest optimale werkethos en drive met als gevolg matige beoordelingen. Maar zoals gezegd heb ik halverwege het traject een tandje bij geschakeld en gekeken hoe ik het beter kon doen dan mijn voorgaande studiegenoten.

Je schrijft namelijk ook dat het sociale aspect mist, maar mogelijk dat het ook samenhangt omdat de competitie er niet meer is. In werkgroepen moet je immers een bijdrage leveren, nu in je eentje valt die stimulans ineens weg. Dus ook al is de materie niet interessant, dan kan een soort van geldingsdrang om het beter te doen dan andere studenten, misschien helpen.
pi_159401668
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat hebben ze ook wel, maar alternatief is gedwongen uit huis en dat willen ze niet weer meemaken.
SPOILER
:')_!!!

Ja jullie zijn allebei lamme takken, maar dat jij zo bent is gewoon het gevolg van je eigen keuzes waar je volledig verantwoordelijk voor bent.

Neem de regie nou eens in eigen handen.
pi_159401672
quote:

[..]

Kan en mag je allemaal vinden, maar opleiding en werk zijn geen therapie. Zeggen dat je niet zonder samenwerken kan of wil, is toegeven dat je op het HBO niet op je plek zit. Dan mag je de hersencapaciteit wel hebben, maar dan mis je de zelfstandigheid om de scriptie en de opleiding af te ronden.
quote:

[..]

Behalve jijzelf dus. Als je als volwassene behandelt wil worden, dan kun je je niet blijven verschuiven en moet je verantwoording nemen voor wat je wel of niet wil doen, inclusief de consequenties die daar aan vast hangen. Dat is zeg maar je straf.
pi_159401695
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

SPOILER
Het is niet besmettelijk, hoogstens aanstekelijk. Zou je ook als extra motivator kunnen zien, aangezien jij met mensen wil samenwerken en zijn tactiek daar niet bij helpt..
  dinsdag 26 januari 2016 @ 09:57:19 #295
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159401710
Dus wat ik in mijn lange post wilde zeggen, als je de intrinsieke motivatie binnen de materie van je vakgebied niet aanwezig is, zoek dan naar andere motivatie zoals een mate van geldingsdrang om beter te willen presteren dan je studiegenoten. Misschien niet de meest correcte motivatie, maar het helpt wel om dingen gedaan te krijgen. Maar dan moet je niet voor een 6 willen gaan, maar voor een 10.
pi_159401722
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:51 schreef krulbrullie het volgende:
Is het dan ook dat je niet geïnteresseerd bent in jouw vakgebied? De inhoud van je scriptie kan je toch naar eigen voorkeur invullen, mits binnen de eisen van het vakgebied uiteraard. Ik heb zelf ook scripties van anderen doorgelezen om tot de conclusie te komen dat ze allemaal op elkaar gelijken en weinig opbrachten. Ik heb toen een andere weg ingeslagen, bij andere vakgebieden afgekeken en vervolgens was de materie dermate vernieuwend dat ik het uiteindelijk op een conferentie mocht presenteren en het gepubliceerd is in een scientific journal. Volledig tegen mijn eigen verwachtingen in omdat ik aan de uni soms ook totale desinteresse had. Maar het schrijven van mijn scriptie zorgde wel voor een soort geldingsdrang waardoor de werkethos omhoog ging.

Nu mijn voorstel voor een PhD voorlopig is afgekeurd, laat ik me ook volledig hangen. Dus dan vraag ik me af of jij ook de motivatie hebt verloren door negatieve tussentijdse beoordelingen tijdens evaluatie gesprekken? Zou dat de reden zijn dat je de motivatie kwijt bent? Ik had in het begin van mijn scriptie ook niet de meest optimale werkethos en drive met als gevolg matige beoordelingen. Maar zoals gezegd heb ik halverwege het traject een tandje bij geschakeld en gekeken hoe ik het beter kon doen dan mijn voorgaande studiegenoten.

Je schrijft namelijk ook dat het sociale aspect mist, maar mogelijk dat het ook samenhangt omdat de competitie er niet meer is. In werkgroepen moet je immers een bijdrage leveren, nu in je eentje valt die stimulans ineens weg. Dus ook al is de materie niet interessant, dan kan een soort van geldingsdrang om het beter te doen dan andere studenten, misschien helpen.
Bijschakelen is 1 woord. Hoe wil je nou serieus genomen worden als je de Nederlandse taal niet beheerst?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159401731
*gniffel*
Ja doei.
pi_159401736
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:51 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn ouders in de categorie enablers vallen.
Lastig wel hoor, als mijn zoon autistisch zou zijn, met niet de sociale skills om een leven op te bouwen, zou ik hem ook niet zomaar op straat flikkeren.

Deezer, praten jullie thuis wel eens? Weten ze dat je zo verschrikkelijk op zoek bent?
pi_159401751
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:59 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Lastig wel hoor, als mijn zoon autistisch zou zijn, met nek de sociale skills om een leven p te bouwen, zou ik hem ook niet zomaar op straat flikkeren.

Deezer, praten jullie thuis wel eens? Weten ze dat je zo verschrikkelijk op zoek bent?
Het gaat toch niet om zijn Autisme. Het gaat om zijn luie instelling.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:01:06 #300
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159401769
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:58 schreef habitue het volgende:

[..]

Bijschakelen is 1 woord. Hoe wil je nou serieus genomen worden als je de Nederlandse taal niet beheerst?
Klopt, dat had ik oorspronkelijk ook, maar dat werd rood onderlijnd. Probeer maar uit.
pi_159401779
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:00 schreef j1nxnl het volgende:

[..]

Het gaat toch niet om zijn Autisme. Het gaat om zijn luie instelling.
Dat begrijp ik, maar ik zou mijn sociaalvaardige luie zoon, met een hoop vrienden etc., makkelijker uit huis schoppen dan de autistische, die alleen misschien helemaal in een isolement raakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')