je moet crisissen dan ook laten betalen door rijke mensen ipv door arme, zoals nu gebeurd.quote:

Gelukkig is het fijn discuteren met mensen die een helder beeld hebben van hoe een economie werkt....quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
je moet crisissen dan ook laten betalen door rijke mensen ipv door arme, zoals nu gebeurd.

De werking van "de economie" wordt mede bepaald door wetten. Door lobbyisten die politici bewerken, door "adviseurs" van Goldman Sachs die het economische beleid van de EU bepalen en wetten die belastingontwijking mogelijk maken.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Gelukkig is het fijn discuteren met mensen die een helder beeld hebben van hoe een economie werkt....

Dat is juist het probleem, jij zit vast in de 20e eeuwse romantiek van de man die met de een of andere uitvinding een bedrijf uit de grond stampt, daarmee de wereld verovert en schathemelrijk wordt. Die romantiek deel ik wel, niets mis met hele grote werkgevers die de wereld innovatie, objecten van begeerte en gemak brengen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Gelukkig is het fijn discuteren met mensen die een helder beeld hebben van hoe een economie werkt....
Al die afgunst en jaloezie van velen verstoort hun blik nogal.
Als de arme mensen van de rijke mensen afwillen dan moeten ze ophouden met zeiken en hun producten niet afnemen, koop allemaal lokaal voedsel en de supermarkten en bedrijven als Nestle kunnen sluiten, maar dat wil men niet, want die rijken geven hen wel de producten die zij willen voor de laagste prijzen.

Dan heeft de Aldi werk, en de toeleveranciers. Dan nemen die mensen aan die een salaris verdienen wat ze weer uitgeven.....quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:50 schreef hottentot het volgende:
Maar goed we pakken die mensen hun geld af, we geven het aan de armen.
Die halen 3 volle karren bij de Aldi, en dan?

Heeft niks met afgunst en jaloezie te maken. Van mij mogen mensen best afschuwelijk rijk zijn en vele malen rijker dan ik. Wel zie ik graag enige verhouding, als een topman 100 keer zoveel verdient dan zijn laagst betaalde medewerker klopt er iets niet. Zo moeilijk was zijn opleiding ook weer niet en zulke unieke kwaliteiten heeft zo'n man op een wereld met 7 miljard inwoners ook heus niet. Hoe goed hij dat ook probeert goed te praten.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Al die afgunst en jaloezie van velen verstoort hun blik nogal.
Als de arme mensen van de rijke mensen afwillen dan moeten ze ophouden met zeiken en hun producten niet afnemen, koop allemaal lokaal voedsel en de supermarkten en bedrijven als Nestle kunnen sluiten, maar dat wil men niet, want die rijken geven hen wel de producten die zij willen voor de laagste prijzen.

Had je maar een opleiding moeten doen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:25 schreef hottentot het volgende:
Geeft ook wel een idee hoeveel geld er naar de armen stroomt als de rijken zoveel kunnen afromen

Ik niet, zij wel. Ik heb mijn papierenquote:Op woensdag 20 januari 2016 20:26 schreef Calcio het volgende:
[..]
Had je maar een opleiding moeten doen.

quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik niet, zij wel. Ik heb mijn papieren

Hoeveel Hillary-aanhangers bij de 62 zitten?quote:Op zondag 17 januari 2016 20:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Lees verder
Ik vind het maar moeilijk voorstelbaar dat de wereldwijde inkomensongelijkheid zover is toegenomen dat je een touringcar kan volladen met de rijksten op deze aardkloot, en dat die ene touringcar voor net zoveel rijkdom staat als wat de armste 3.200.000.000 inwoners van de wereld gezamenlijk bezitten.
En als je dan een ander rekensommetje maakt: de armste helft vsn de wereldbevolking heeft een gemiddeld vermogen van $550 per persoon. De rijkste 62 bezitten gemiddeld ruim 51 miljoen keer zoveel, namelijk $28.387.000.000 per persoon ...

Open een eigen action zou ik zeggen.quote:Op donderdag 15 september 2016 06:56 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Ik werk bij action maak schoon en vul, maar ook ik verdien weinig vind ik zelf. Terwijl onze baas een Tesla heeft rijdt ik op ene 25 per uur snor tomos brommer.

Denk dat dat, naast dat het misschien kwalijk is, de belangrijkste conclusie is. Het gaat een keer mis.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:23 schreef superpark het volgende:
[..]
Held.
Nee income inequality, al veel over gezegd. Gaat een keer goed mis.

Dat lijkt me niet wenselijk. Als je een eigen bedrijf hebt dat het goed doet, heb je recht op al het geld wat binnenkomt. Misschien is dat veel, maar je wil natuurlijk ook niet ontmoedigen dat mensen een succesvol bedrijf starten. Daar hebben we de belasting al voor.quote:Op donderdag 15 september 2016 07:04 schreef SlugGuts het volgende:
Ben er niet jaloers op maar dat is makkelijk zeggen voor iemand die in een van de rijkste landen in de wereld woont.
Een maximum stellen op wat je kan verdienen zou wel zo eerlijk zijn.
Geld boeit me niet zo veel. Gezondheid wel. We leven nu in een wereld dat de mensen die het zich kunnen permitteren medicijnen kunnen veroorloven die minder bedeelden niet kunnen. Minder bedeelden zijn niet de midden inkomens maar mensen ver daarboven.

Het gros van die 3,2 miljoen zal geen stemrecht hebben in een Westers land.quote:Op donderdag 15 september 2016 04:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Hoeveel Hillary-aanhangers bij de 62 zitten?
En met zoveel verliezers (van de zogenaamde globalisering) zouden Wilders/Trump/LePen toch makkelijk moeten winnen.

'stimuleren van non-profit doelen en bedrijven die niet winst als belangrijkste doel hebben, maar ook echt iets bijdragen.'quote:Op donderdag 15 september 2016 07:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet wenselijk. Als je een eigen bedrijf hebt dat het goed doet, heb je recht op al het geld wat binnenkomt. Misschien is dat veel, maar je wil natuurlijk ook niet ontmoedigen dat mensen een succesvol bedrijf starten. Daar hebben we de belasting al voor.
Denk dat de maatschappij zich niet moet richten op het verlagen van inkomens, maar het stimuleren van non-profit doelen en bedrijven die niet winst als belangrijkste doel hebben, maar ook echt iets bijdragen. Er zijn nog niet genoeg bedrijven die zich daadwerkelijk inzetten voor de armere lagen van de wereld en ze niet uitbuiten maar helpen met het opbouwen van een goed bestaan en het verschaffen van een redelijk loon. Fair trade e.d. moet dan wellicht de standaard worden.
Denk dat je dan veel verder komt dan met het stellen van maximum inkomens. Daar gaan die lagere inkomens er namelijk niet van op vooruit.
Maar ja, zie non-profit maar eens groot worden in dit kapitalistische systeem.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |