SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2016 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door YUR op 18-01-2016 20:06:48 ]F means you're fucked![]()
Heb je het nu over een van die schema's die ik postte?quote:Op zondag 17 januari 2016 19:40 schreef wyccie het volgende:
Jokkebrok, nu beginnen met de training kan prima. Je hebt al HM's gelopen, hebt genoeg conditie en traint regelmatig.
Ik begon een jaar geleden ook rond deze tijd met de training. Pijll zegt dat je een maand hebt om te taperen; ik zou er zelf nog een extra LDL bij doen.
En taperen? Ik denk dat ik me even moet inlezen![]()
![]()
De crux is dat je die 42 maar één keer doet. En van één keer een keertje overbelasten raak je echt niet geblesseerd. En ook in dat schema loopt je gewoon 600km in de voorbereiding.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, volgens die lui van Sportrusten kun je al een marathon lopen met max 14 km in je trainingen. Dat vond ik nog iets té aangezien ik blessures voorzie als ik mijn lichaam ineens dwing 42 kilometer en 195 meter te gaan lopen. Hoewel het wel kan natuurlijk.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Maximaal 2.30 lopen in de voorbereiding lijkt mij prima, maar dan zou ik wel zorgen dat je de snelheid hebt dat je de marathon in max 4 uur kunt lopen. Want ineens nog 2.5 uur verder dan je ooit gelopen hebt lijkt me niet te doen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hier heb je zeker een punt, maar de kans dat je vanwege pijn uitstapt lijkt me toch groter.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:25 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
De crux is dat je die 42 maar één keer doet. En van één keer een keertje overbelasten raak je echt niet geblesseerd. En ook in dat schema loopt je gewoon 600km in de voorbereiding.![]()
Pijn krijg je toch, hoe je training ook is. Dus ook dat is niet het geval.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hier heb je zeker een punt, maar de kans dat je vanwege pijn uitstapt lijkt me toch groter.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Gogo weer een doel, tof!
Ik vind het wel spannend hoor, een HM. Wat een afstand lijkt het ineens. Nog maar 7 weken!
![]()
Ja he, toen ik vanmiddag klaar was dacht ik ook.. Ooh en dan nu nòg 5,1km..quote:Op zondag 17 januari 2016 20:33 schreef GotC het volgende:
Gogo weer een doel, tof!
Ik vind het wel spannend hoor, een HM. Wat een afstand lijkt het ineens. Nog maar 7 weken!
![]()
Ik ben echt benieuwd hoe het gaat enzo, spannend, maar wel heel veel zin in.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Mooi, al die doelen hier en zeker leuk om erover te lezen.
Wordt een mooie CPC dit jaar zo
behalve voor mij dan, aangezien ik niet meedoe
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik twijfel ook nog of ik meedoe. Ligt eraan of ik wel of niet naar de 75 switch bij de Salland...quote:Op zondag 17 januari 2016 20:39 schreef Guard het volgende:
Mooi, al die doelen hier en zeker leuk om erover te lezen.
Wordt een mooie CPC dit jaar zo
behalve voor mij dan, aangezien ik niet meedoe
F means you're fucked![]()
quote:Op zondag 17 januari 2016 20:40 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik twijfel ook nog of ik meedoe. Ligt eraan hoe de 10km in Schoorl gaat en hoe het gaat met opbouwen van mijn kms/belastbaarheid.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja dat dusquote:Op zondag 17 januari 2016 20:36 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja he, toen ik vanmiddag klaar was dacht ik ook.. Ooh en dan nu nòg 5,1km..![]()
Ik ben echt benieuwd hoe het gaat enzo, spannend, maar wel heel veel zin in.Elke keer als ik een ldl loop, denk ik 'omg, dus nog 6/7/8 km, hoe dan
'.
Maargoed, een semi-wijze man zei tegen me: 'daar train je nu dus voor'. Dat is ook wel weer zo.![]()
Ik gebruikte je even als spreekpop!quote:Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Tssk...er is maar 1 vrouw die mij mag gebruikenquote:Op zondag 17 januari 2016 20:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik gebruikte je even als spreekpop!F means you're fucked![]()
7 weken is niet veel trouwens, dan is het nog maar 8 weken tot Sallandquote:Op zondag 17 januari 2016 20:33 schreef GotC het volgende:
Gogo weer een doel, tof!
Alsjeblieftquote:Op zondag 17 januari 2016 20:46 schreef Guard het volgende:
[..]
7 weken is niet veel trouwens, dan is het nog maar 8 weken tot Salland![]()
![]()
Daar zit zeker wat in. De weekafstand in zo'n schema is wel adequaat. De vraag is of het die ene duurloop van 35 km is die het hem doet, bij het al dan niet uitlopen van de marathon.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Maximaal 2.30 lopen in de voorbereiding lijkt mij prima, maar dan zou ik wel zorgen dat je de snelheid hebt dat je de marathon in max 4 uur kunt lopen. Want ineens nog 2.5 uur verder dan je ooit gelopen hebt lijkt me niet te doen..
Vandaag precies 1.37 gelopen op de Ruitenburg Halve Marathon, tevens PR
Verder was het dan ook het perfecte loopweer!
En in de training kom ik zelden boven de 12 km/uur (5:00 min/km) en dan voor maximaal 5 kilometer...![]()
Het is meestal ook niet één keer 35, ik heb voor mijn laatste marathon 6 keer boven de 25km gelopen..quote:Op zondag 17 januari 2016 21:34 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Daar zit zeker wat in. De weekafstand in zo'n schema is wel adequaat. De vraag is of het die ene duurloop van 35 km is die het hem doet, bij het al dan niet uitlopen van de marathon.
Vandaag precies 1.37 gelopen op de Ruitenburg Halve Marathon, tevens PR
Verder was het dan ook het perfecte loopweer!
En in de training kom ik zelden boven de 12 km/uur (5:00 min/km) en dan voor maximaal 5 kilometer...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ok, ik ga het proberen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De tl;dr staat al een stukje terug dus die zoek je maar ff op.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ja! Nu we het er toch over hebben, meteen maar even wat dingen vastgelegd!quote:Op zondag 17 januari 2016 20:06 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Ja, ga ik wel doen. Ga jij 'm nog lopen?ik merk dat ik dat doel gewoon nodig heb voor de motivatie. Dus YUR, mag ik in de OP?
En inderdaad, toch ook maar de Safari Run. Wyccie wees me erop dat het ¤ 5,00 scheelt als je niet naar de dierentuin gaat. Nog steeds niet goedkoop, maar vooruit dan maar![]()
1
2[b] 31 januari 2016 - [url=www.safarirun.nl]Safari Run (Arnhem)[/url][/b]
[*] Guppyfriend - 5 km
1
2[b] 6 maart 2016 - [url=www.baggerloop.nl]Baggerloop (Didam)[/url][/b]
[*] Guppyfriend - 6 km
1
2[b] 13 maart 2016 - [url=www.stevensloop.nl]Stevensloop (Nijmegen)[/url][/b]
[*] Guppyfriend - 5 km
1
2[b] 20 maart 2016 - [url=http://www.ciko66.nl/rondjenederland/]Rondje Nederland (Arnhem)[/url][/b]
[*] Guppyfriend - 5 km[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op zondag 17 januari 2016 21:37 schreef Murmeli het volgende:
Ok, ik ga het proberen
Top! Corniel was natuurlijk blij dat je je eindelijk aan zijn voorspeller hebt gehouden!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De tl;dr staat al een stukje terug dus die zoek je maar ff op.
Klinkt alsof je uiteindelijk toch heel vlak gelopen hebt?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op zondag 17 januari 2016 21:37 schreef Murmeli het volgende:
Ok, ik ga het proberen
Mooi verhaal! Tof dat het je gelukt isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De tl;dr staat al een stukje terug dus die zoek je maar ff op.kan mij wel iets voorstellen bij die mentale blokkades, blijft toxh een van de lastiger zaken van zo lang lopen vind ik.
![]()
@YUR mogen mossel en ik bij de Stevensloop erbij? Allebei 5 km. Voor de Drunense Duinen loop maak ik later even een code aan, nu te lui voor.![]()
![]()
Tussen 5.32/km en 6.07 denk ik. Die 6.07 Was een uitschieter omdat ik even stil stond. De daarna langzaamste km ging in 5.51. Dus kleine 20 sec verval dan. Best okay eigenlijk wel jaquote:Op zondag 17 januari 2016 21:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Top! Corniel was natuurlijk blij dat je je eindelijk aan zijn voorspeller hebt gehouden!
Klinkt alsof je uiteindelijk toch heel vlak gelopen hebt?
@DavetheNL: ja, ik merk dat een hm bij mij mentaal pittig blijft. Zeker omdat ik steeds probeer een goede tijd te lopen. De CPC ga ik dat niet doen en bij de meijendelloop deed ik dat ook niet en dan is het een stuk leuker
En @iedereen: thanks voor de complimenten
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Op zondag 17 januari 2016 20:40 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik twijfel ook nog of ik meedoe. Ligt eraan of ik wel of niet naar de 75 switch bij de Salland...![]()
![]()
![]()
Murmeli ook nogmaals gefeliciteerd!Heel mooi doorgezet en een verdiende sub2!
![]()
![]()
Bam! Goed bezig!quote:Op zondag 17 januari 2016 21:38 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja! Nu we het er toch over hebben, meteen maar even wat dingen vastgelegd!ik merk dat ik dat doel gewoon nodig heb voor de motivatie. Dus YUR, mag ik in de OP?
En inderdaad, toch ook maar de Safari Run. Wyccie wees me erop dat het ¤ 5,00 scheelt als je niet naar de dierentuin gaat. Nog steeds niet goedkoop, maar vooruit dan maar![]()
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]![]()
![]()
Ik ga eindelijk ook weer lekker. Na de 26km van gisteren vandaag nog 19km gelopen met 3x4km op 3'45/km. Redelijk pittige training, maar ging erg goed en heb het niet heel zwaar gehad. Hartslag had nog iets lager gekund, maar de vorm gaat in ieder geval weer vooruit. 45km gelopen dus dit weekend en gewoon totaal geen last van mijn benen, lekker is dat. Doet de krachttraining denk ik toch ook goed z'n werk.
Inderdaad nog maar 8 weken tot de Sallandtrail, gaat wel supersnel moet ik zeggen. Dus dat worden nog wat lange duurlopen de komende tijd.
![]()
Ja! Zin in!quote:
Murmeli, tof verslag!hoe is je knie nu?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Helemaal vergeten te kijken of er mensen van hier meededen in het Vondelpark![]()
Weer Angel-A gemist, gaat volgende keer niet meer gebeuren !
Ik lees dat iedereen weer stevig aan het lopen is geweest, keep it up![]()
Goed hoor Murmeli![]()
![]()
Veel succes met de trainingquote:Op zondag 17 januari 2016 22:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ingeschreven voor Rotterdam marathon.![]()
![]()
![]()
![]()
Succes in ieder geval, ben benieuwd!quote:Op zondag 17 januari 2016 22:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
![]()
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Thanksquote:Op zondag 17 januari 2016 22:32 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Succes in ieder geval, ben benieuwd!
Anders ik wel. Loop er al een aantal weken over te twijfelen en op die 'bevestig' knop drukken viel niet mee. Maar ja, ik weet ook zeker dat ik spijt krijg als ik weer een jaar moet wachten, dus gewoon de gok maar genomen. Ik ga er gewoon vanuit dat ik hem uitloop. Al moet ik die streep over kruipen.
Ben wel niet zo'n actieve poster hier, maar mag ik in de OP?4
1
2[b] 10 april 2016 - [url=http://www.nnmarathonrotterdam.nl/]Rotterdam marathon[/url][/b]
[*] J0kkebr0k - marathon
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2016 22:41:12 ]![]()
De volgende keer herken ik je meteen ipv thuis pas en op de foto!quote:Op zondag 17 januari 2016 22:30 schreef thelaudprince het volgende:
Helemaal vergeten te kijken of er mensen van hier meededen in het Vondelpark![]()
Weer Angel-A gemist, gaat volgende keer niet meer gebeuren !
Ik lees dat iedereen weer stevig aan het lopen is geweest, keep it up![]()
Goed hoor Murmeli
(Foto al gezien in het vorige deel?)![]()
Komt vast goed! Gewoon rustig starten, makkelijkste is met hartslagband en daarop focussen. Als je iets van je zones af weet in ieder geval. Vooral heel blijven in de voorbereiding en lekker veel kilometers maken.quote:Op zondag 17 januari 2016 22:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Thanks
Anders ik wel. Loop er al een aantal weken over te twijfelen en op die 'bevestig' knop drukken viel niet mee. Maar ja, ik weet ook zeker dat ik spijt krijg als ik weer een jaar moet wachten, dus gewoon de gok maar genomen. Ik ga er gewoon vanuit dat ik hem uitloop. Al moet ik die streep over kruipen.
Ben wel niet zo'n actieve poster hier, maar mag ik in de OP?4
[code] 10 april - NN Marathon Rotterdam(plaats)
• Jokkebrok - marathon[/code ]Probeer in de duurlopen ook wat blokken met marathontempo te doen, niet alleen maar heel langzaam lopen. Of de laatste 6-8km bijvoorbeeld op marathontempo om te leren lopen met vermoeide benen.
![]()
Stoer! Succes met de training!quote:Op zondag 17 januari 2016 22:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
![]()
![]()
Ja, ik had al een linkje gekregen via facebook maar thanksquote:Op zondag 17 januari 2016 22:39 schreef Angel-A het volgende:
[..]
De volgende keer herken ik je meteen ipv thuis pas en op de foto!
(Foto al gezien in het vorige deel?)![]()
![]()
Toe maar, elke week wat te doen! Ik verheug me alweer op je baggerfotoquote:Op zondag 17 januari 2016 21:38 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja! Nu we het er toch over hebben, meteen maar even wat dingen vastgelegd!ik merk dat ik dat doel gewoon nodig heb voor de motivatie. Dus YUR, mag ik in de OP?
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]![]()
![]()
Ik dacht dat je geen facebook had. Mooie foto trouwens.quote:Op zondag 17 januari 2016 22:41 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Ja, ik had al een linkje gekregen via facebook maar thanks![]()
Wisselend. Ff lief voor wezen dan maarquote:Op zondag 17 januari 2016 22:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja! Zin in!
Murmeli, tof verslag!hoe is je knie nu?
Jij hebt ook weer leuke plannen!
@DavetheNL: cpc heeft als nadeel dat het weer heel raar kan doen. Maar het Is wel heel gezellig. Vandaag Was pas mijn 3e op zich, dus ook niet zoveel. Maar ook een keer 25 gedaan en afgelopen half jaar meerdere trainingen van rond de 20 km, dus de afstand zelf Is minder eng geworden.
Ben benieuwd hoe t je gaat bevallen, je 2e en hopelijk doet het weer dan lief
@J0kkebr0k: gaaf, veel succes. Waarschijnlijk kom ik wel kijken
Maart is altijd een beetje overkill bij mijquote:Op zondag 17 januari 2016 22:44 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Toe maar, elke week wat te doen! Ik verheug me alweer op je baggerfoto
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Graciasquote:Op zondag 17 januari 2016 22:45 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Ik dacht dat je geen facebook had. Mooie foto trouwens.![]()
I love Amsterdam btw, m'n 3 snelste 10k wedstrijden allemaal in Amsterdam![]()
![]()
Bedankt voor je tips!quote:Op zondag 17 januari 2016 22:40 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Komt vast goed! Gewoon rustig starten, makkelijkste is met hartslagband en daarop focussen. Als je iets van je zones af weet in ieder geval. Vooral heel blijven in de voorbereiding en lekker veel kilometers maken.Probeer in de duurlopen ook wat blokken met marathontempo te doen, niet alleen maar heel langzaam lopen. Of de laatste 6-8km bijvoorbeeld op marathontempo om te leren lopen met vermoeide benen.
Weet ongeveer met welke hartslag ik lekker loop en dat ook lang vol kan houden. Ligt tussen de 150 en 160 in ongeveer. Marathontempo ligt volgens deze calculator op 6.04 min per kilometer
@Angel-A en Murmeli: Bedankt
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2016 22:51:13 ]![]()
Lijkt me gezien je andere tijden erg rap voor een eerste marathon. Vooral je hm staat niet zo scherp en een marathon is wel echt veel zwaarder dan dat. Ik zou proberen 6.20 of 6.30/km te lopen en kijken of je dat wat kan versnellen.quote:Op zondag 17 januari 2016 22:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bedankt voor je tips!
Weet ongeveer met welke hartslag ik lekker loop en dat ook lang vol kan houden. Ligt tussen de 150 en 160 in ongeveer. Marathontempo ligt volgens deze calculator op 6.04 min per kilometer
@Angel-A en Murmeli: BedanktSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Mijn voorbereiding voor Rotterdam is goed begonnen met een lekkere HM in Maassluis. Hoewel ik vrijwel de hele wedstrijd alleen liep, kon ik vanaf het begin een goed tempo lopen. Verder fijne omstandigheden doordat er geen wind stond en het zonnig was. Helaas kon ik de laatste 5km mijn tempo vasthouden, maar aan dat gebrek aan duurvermogen zal de komende weken nog wel gewerkt worden
Uiteindelijk een halve minuut onder de doeltijd: 1:17:29 en thuisgekomen bleek dat ook nog eens goed voor een 3e plaats bij de M35. Ben erg tevreden met dit resultaat![]()
![]()
Ja, daar heb je gelijk in. Goed opgemerktquote:Op zondag 17 januari 2016 22:54 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Lijkt me gezien je andere tijden erg rap voor een eerste marathon. Vooral je hm staat niet zo scherp en een marathon is wel echt veel zwaarder dan dat. Ik zou proberen 6.20 of 6.30/km te lopen en kijken of je dat wat kan versnellen.
Dit schema rolt er uit de generator van Runners World:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 68% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2016 23:00:12 ]![]()
Leuk, jij hebt hem dus ook gelopenquote:Op zondag 17 januari 2016 22:58 schreef Mr.B. het volgende:
Mijn voorbereiding voor Rotterdam is goed begonnen met een lekkere HM in Maassluis. Hoewel ik vrijwel de hele wedstrijd alleen liep, kon ik vanaf het begin een goed tempo lopen. Verder fijne omstandigheden doordat er geen wind stond en het zonnig was. Helaas kon ik de laatste 5km mijn tempo vasthouden, maar aan dat gebrek aan duurvermogen zal de komende weken nog wel gewerkt worden
Uiteindelijk een halve minuut onder de doeltijd: 1:17:29 en thuisgekomen bleek dat ook nog eens goed voor een 3e plaats bij de M35. Ben erg tevreden met dit resultaat
Snelle tijden trouwens op de halve van Maassluis, als ik naar de mediane tijd kijk.![]()
quote:Op zondag 17 januari 2016 22:58 schreef Mr.B. het volgende:
Uiteindelijk een halve minuut onder de doeltijd: 1:17:29 en thuisgekomen bleek dat ook nog eens goed voor een 3e plaats bij de M35. Ben erg tevreden met dit resultaat
Wat een tijd! Gefeliciteerd man!
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2016 23:01:36 ]![]()
Wat Murmeli zegt. Die calculator voorspelt bij jouw 10km-tijd ook een HM van 1:57, en daar kom je ook lang niet aan. Dus tenzij je nog nooit een snelle HM geprobeerd hebt, zou ik voorzichtig zijn.quote:Op zondag 17 januari 2016 22:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bedankt voor je tips!
Over je laatste schema, uit Runnersworld: naar mijn smaak begint dit op een te laag niveau; als je nu al een ldl van 23 kan lopen, hoef je niet helemaal terug naar 18km/week. En ik zou dus zelf ook een aantal keer 30+ lopen. Maar dat is controversieel.![]()
Dat laatste heb ik nog nooit geprobeerd. Ik heb ze alleen maar zo relaxed mogelijk geprobeerd te lopen.quote:Op zondag 17 januari 2016 23:01 schreef pijll het volgende:
[..]
Wat Murmeli zegt. Die calculator voorspelt bij jouw 10km-tijd ook een HM van 1:57, en daar kom je ook lang niet aan. Dus tenzij je nog nooit een snelle HM geprobeerd hebt, zou ik voorzichtig zijn.![]()
Holy moly wat een tijd!!! Gaaf! Gefeliciteerd en op naar Rotterdamquote:Op zondag 17 januari 2016 22:58 schreef Mr.B. het volgende:
Dan zou ik eens kijken wat je daar kan. Niet jezelf dood lopen maar wel je best doen, zeg maar.quote:Op zondag 17 januari 2016 23:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik nog nooit geprobeerd. Ik heb ze alleen maar zo relaxed mogelijk geprobeerd te lopen.
De trainingstempo's hierboven vind ik er goed uit zien. 2X per week trainen is voor jou je maximum? Dat Is wel nog een reden om je m rustig te starten. Uitlopen Is hoe dan ook een prestatie, en bijv rond de 4,5 uur lijkt me zeer ok voor een eerste keerSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hoppa, mooie tijd weer gelopen!quote:Op zondag 17 januari 2016 22:58 schreef Mr.B. het volgende:
Uiteindelijk een halve minuut onder de doeltijd: 1:17:29 en thuisgekomen bleek dat ook nog eens goed voor een 3e plaats bij de M35. Ben erg tevreden met dit resultaatGefeliciteerd met je 3e plek, maar dus niet op het podium gestaan aangezien je al thuis was...
Zonde.
Ben benieuwd naar jouw Marathon!
Op zich is een een halve minuut/km verval t.o.v. je 10km tijd op de Marathon nog wel te doen, kan dus best wat snellerquote:Op zondag 17 januari 2016 22:54 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Lijkt me gezien je andere tijden erg rap voor een eerste marathon. Vooral je hm staat niet zo scherp en een marathon is wel echt veel zwaarder dan dat. Ik zou proberen 6.20 of 6.30/km te lopen en kijken of je dat wat kan versnellen..
![]()
Is niet mijn maximum. Zou ook 3 of 4 keer per week kunnen. Dit rolt er echter uit. Liever loop ik meer.quote:Op zondag 17 januari 2016 23:08 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dan zou ik eens kijken wat je daar kan. Niet jezelf dood lopen maar wel je best doen, zeg maar.
De trainingstempo's hierboven vind ik er goed uit zien. 2X per week trainen is voor jou je maximum? Dat Is wel nog een reden om je m rustig te starten. Uitlopen Is hoe dan ook een prestatie, en bijv rond de 4,5 uur lijkt me zeer ok voor een eerste keer![]()
Jij ook gefeliciteerd met die mooie sub2 uur!quote:Op zondag 17 januari 2016 23:03 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Holy moly wat een tijd!!! Gaaf! Gefeliciteerd en op naar Rotterdam
@jero: ik was met een groep en we hadden geen zin om nog lang daar te wachten. De prijs wordt geloof ik nog nagestuurd
@schaal10: ja er wordt altijd hard gelopen in Maassluis. Net als bij veel wedstrijden in het Westland![]()
Wat een mooie prestaties zijn er weer geleverd dit weekend!![]()
Murneli's sub 2, mr. B die de HM net een fractie sneller loopt.![]()
Aangezien ik ook in training ben voor mijn eerste M kijk ik met extra belangstelling naar de schema's van J0kkebr0k. Naar mijn idee staan er in het ene schema wel heel veel lange duurlopen (weken achter elkaar van respectievelijk 28, 30 32 en 30 km). Ik ben bang dat ik dat niet ga redden.![]()
Niet ga redden, in de zin van, dat kan je niet, of die tijd kan je niet vrijmaken?quote:Op zondag 17 januari 2016 23:15 schreef McTwente het volgende:
Wat een mooie prestaties zijn er weer geleverd dit weekend!![]()
Murneli's sub 2, mr. B die de HM net een fractie sneller loopt.![]()
Aangezien ik ook in training ben voor mijn eerste M kijk ik met extra belangstelling naar de schema's van J0kkebr0k. Naar mijn idee staan er in het ene schema wel heel veel lange duurlopen (weken achter elkaar van respectievelijk 28, 30 32 en 30 km). Ik ben bang dat ik dat niet ga redden.![]()
In het geval van het eerste zou een marathon lopen onlogisch zijn, pijll.
Ik neem aan dat hij geen LDL gaat doen als hij de kinderen heeft.![]()
Moet zeggen dat die "schema op maat pagina" redelijk optimistisch is met verwachte eindtijden.quote:
Gewoon niet op letten op die tijd, finish is belangrijkste. Mooie is wel dat je nu wat houvast hebt voor tempo tijdens je training. Gewoon daarmee beginnen en kijken hoe dat uitpakt.
En als het niet lekker loopt, dan pas je het gewoon wat aan.
Succes ermee
Zag hem al voorbijkomen op Strava, mooi gelopen wederom!quote:Op zondag 17 januari 2016 22:58 schreef Mr.B. het volgende:
Uiteindelijk een halve minuut onder de doeltijd: 1:17:29 en thuisgekomen bleek dat ook nog eens goed voor een 3e plaats bij de M35. Ben erg tevreden met dit resultaatMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Succes! Benieuwd naar hoe je de lange trainingen en de uiteindelijke M ervaart!quote:Op zondag 17 januari 2016 22:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
![]()
![]()
Dat laatste. Al weet ik het eerste ook niet 100% zeker zolang ik het nog niet gedaan heb natuurlijk. Maar daar ben ik niet zo bang voor.quote:Op zondag 17 januari 2016 23:42 schreef pijll het volgende:
[..]
Niet ga redden, in de zin van, dat kan je niet, of die tijd kan je niet vrijmaken?
Ik zou dan een aantal duurlopen op avonden moeten lopen na het werk. De helft van de weekenden valt al af qua duurlopen, dus ik moet een beetje creatief zijn.![]()
Dat klopt inderdaad. Dus het zou bij mij dan meer worden: lange duurloop als ik ze niet heb en anders op maandag zo'n 15-20 km.quote:Op maandag 18 januari 2016 06:50 schreef wyccie het volgende:
In het geval van het eerste zou een marathon lopen onlogisch zijn, pijll.
Ik neem aan dat hij geen LDL gaat doen als hij de kinderen heeft.![]()
Dan zou ik voor 3X in de week gaan, denk ik.quote:Op zondag 17 januari 2016 23:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Is niet mijn maximum. Zou ook 3 of 4 keer per week kunnen. Dit rolt er echter uit. Liever loop ik meer.
Goeiemorgen trouwens. Wat ligt mijn bed lekker zeg! Ben veel te laat voor mn werk. Eens ff kijken of ik geen afspraken mis zo![]()
Beetje dom om geen vrije ochtend te nemen na een hmHeb dan toch behoefte aan meer slaap...
Een halve marathon loop ik vrij vlak en dus zonder al te veel verval. Ben benieuwd hoe dat bij een hele zal gaan. Denk dat daar wel meer verval om de hoek komt kijken. Ik ga donderdagavond mijn eerste loop a.d.h.v. het schema doen. Ben benieuwd.quote:Op maandag 18 januari 2016 07:27 schreef Guard het volgende:
[..]
Moet zeggen dat die "schema op maat pagina" redelijk optimistisch is met verwachte eindtijden.
Gewoon niet op letten op die tijd, finish is belangrijkste. Mooie is wel dat je nu wat houvast hebt voor tempo tijdens je training. Gewoon daarmee beginnen en kijken hoe dat uitpakt.
En als het niet lekker loopt, dan pas je het gewoon wat aan.
Succes ermee
Uitlopen ga ik hem zeker, of er moet iets geks gebeuren, maar daar ga ik niet vanuit.![]()
Dankjewel. Ik zal hier af en toe wel een statusupdate posten.quote:Op maandag 18 januari 2016 07:45 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Succes! Benieuwd naar hoe je de lange trainingen en de uiteindelijke M ervaart!Morning. Ik ken het. Had er ook last van. Het is ook nog eens blue monday vandaagquote:Op maandag 18 januari 2016 08:49 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dan zou ik voor 3X in de week gaan, denk ik.
Goeiemorgen trouwens. Wat ligt mijn bed lekker zeg! Ben veel te laat voor mn werk. Eens ff kijken of ik geen afspraken mis zo![]()
Beetje dom om geen vrije ochtend te nemen na een hmHeb dan toch behoefte aan meer slaap...
Maar 3x kan inderdaad ook, hoewel ik het denk ik toch maar op deze manier ga proberen. Doe ook nog een paar avonden krachttraining, dus dat kan ik dan mooi blijven doen.![]()
Oja, dat kan je dan mooi combinerenquote:Op maandag 18 januari 2016 09:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dankjewel. Ik zal hier af en toe wel een statusupdate posten.
[..]
Morning. Ik ken het. Had er ook last van. Het is ook nog eens blue monday vandaag
Maar 3x kan inderdaad ook, hoewel ik het denk ik toch maar op deze manier ga proberen. Doe ook nog een paar avonden krachttraining, dus dat kan ik dan mooi blijven doen.![]()
Ik bleek om 10.30 in Utrecht een cursus te hebben dus heb ff de vaart erin gezet en ben nu onderweg. Geen last van blue Monday, alleen van mijn knie.
Denk dat ik mijn startbewijs voor de night trail maar even van de hand ga doen. Dat is over 2,5 week al en ik wil even goed herstellen en geen risico nemen om over 2 weken mijn benen te breken![]()
Ga ik gewoon effe lekker relaxen de komende tijd. En voor de 33 km trail trainen
quote:Op maandag 18 januari 2016 09:41 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Oja, dat kan je dan mooi combineren![]()
Ik bleek om 10.30 in Utrecht een cursus te hebben dus heb ff de vaart erin gezet en ben nu onderweg. Geen last van blue Monday, alleen van mijn knie.
Denk dat ik mijn startbewijs voor de night trail maar even van de hand ga doen. Dat is over 2,5 week al en ik wil even goed herstellen en geen risico nemen om over 2 weken mijn benen te breken![]()
Ga ik gewoon effe lekker relaxen de komende tijd. En voor de 33 km trail trainenCursus. Daar kom je vlot achter dan.
![]()
Had gisteren toch ook wel wat last van mijn knie na die halve van zaterdagmiddag. Gelukkig is het nu zo goed als verdwenen. Nog wel wat stijve kuiten.
In 2,5 weken moet je toch wel kunnen herstellen btw of liever gewoon zo min mogelijk risico?![]()
Ja. Ik ben nogal vergeetachtigquote:Op maandag 18 januari 2016 09:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]Cursus. Daar kom je vlot achter dan.
![]()
Had gisteren toch ook wel wat last van mijn knie na die halve van zaterdagmiddag. Gelukkig is het nu zo goed als verdwenen. Nog wel wat stijve kuiten.
In 2,5 weken moet je toch wel kunnen herstellen btw of liever gewoon zo min mogelijk risico?
Fijn dat je weer hersteld bent! En das hoopgevend voor mij. Ik hoop later in de week al weer wat te kunnen lopen. Klein stukje ofzo.
Ja, het zal dan misschien wel hersteld zijn, maar ik ben ook niet goed voorbereid en dan vind ik t risico wat groot. Vind mijn 2 trails in maart en mei belangrijker en in maart ook nog de cpc hm. Die hoeft niet sub2, gewoon 2.05 lijkt me prima daarvoor, maar blijft 21 km.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hehe.. succes met de cursus!quote:Op maandag 18 januari 2016 09:53 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja. Ik ben nogal vergeetachtig
Fijn dat je weer hersteld bent! En das hoopgevend voor mij. Ik hoop later in de week al weer wat te kunnen lopen. Klein stukje ofzo.
Ja, het zal dan misschien wel hersteld zijn, maar ik ben ook niet goed voorbereid en dan vind ik t risico wat groot. Vind mijn 2 trails in maart en mei belangrijker en in maart ook nog de cpc hm. Die hoeft niet sub2, gewoon 2.05 lijkt me prima daarvoor, maar blijft 21 km.
Moet zeggen dat het lijkt alsof ik sneller herstel dan na mijn vorige halve M. Toen had ik op de een of andere manier meer last van stijfheid en pijntjes. Goed teken
Verstandige beslissingen. Succes met herstellen dan maar he.![]()
![]()
Ik heb afgelopen oktober ook mijn eerste marathon gelopen in Eindhoven. Ik zat met dezelfde twijfels die jij hebt/had. Ik had ervoor ook HM afstanden gelopen en dacht dat het zou moeten kunnen.quote:Op maandag 18 januari 2016 10:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hehe.. succes met de cursus!
Moet zeggen dat het lijkt alsof ik sneller herstel dan na mijn vorige halve M. Toen had ik op de een of andere manier meer last van stijfheid en pijntjes. Goed teken
Verstandige beslissingen. Succes met herstellen dan maar he.
Ik weet zeker dat je een marathon kan lopen, mits je in de voorbereiding de afstanden loopt. Het gevaar lag hem bij mij in het blessurevrij blijven. Ik stelde mezelf een tijdsdoel, waardoor ik in mijn (korte) voorbereiding te enthousiast was en met blessures ging kloten. Voor jou en mij is het het belangrijkste volgens mij gewoon om de afstanden te maken zonder dingen te forceren. Snelheid is daarbij van miniscuul belang.
Dus als je blessurevrij blijft weet ik zeker dat jij 10 april gewoon gaat finishen. Ik ben er ook bij in Rotterdam. Het euforische gevoel dat je hebt zodra je de finish over rent/rolt/kruipt werkt verslavend!![]()
Succes in ieder geval. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: