die zitten daar gewoon in een zeecontainer met alle gemakken van een modern kantoor voorzien.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:55 schreef Lemming22 het volgende:
Voordat we de cijfers induiken... Is het voor de productie van het programma überhaupt mogelijk om binnen een dag een hele opdracht met cijfers op te zetten (vergeet daarbij ook bijvoorbeeld het drukwerk niet) die een dag eerder door de kandidaten gebruikt zijn, inclusief postcodes, verwerkt in een cryptische codering? En dat allemaal in een land waar niet op elke straathoek een professionele drukkerij zit. Lijkt mij een flinke, risicovolle opgave waarvan ik betwijfel of ze die willen nemen.
Er valt wel wat voor te zeggen dat je zulke "handigheidjes" zo in the heat of the moment niet snel bedenkt lijkt me toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:40 schreef Montagui het volgende:
Nog even wat anders m.b.t. die kajak opdracht en de cijfers.
Het is zaak voor de mol om de nummers om te roepen, want als je even goed naar de nummers kijkt dan roep je door de megafoon (of die is eigenlijk niet eens nodig) "alle cijferreeksen met een 0 er in zijn goed" + de cijferreeks beginnend met 1999.....en dat is voor iedereen makkelijk te onthouden.
Maar als mol wil je natuurlijk verwarring zaaien door juist wel cijferreeksen te gaan noemen....
Uiteraard, dat is heel goed mogelijk. Maar stel dat een 'kandidaat' het wel opmerkt, dat zou je als mol willen voorkomen lijkt me. Dus dan voor de zekerheid maar het heft in eigen hand nemen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:44 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Er valt wel wat voor te zeggen dat je zulke "handigheidjes" zo in the heat of the moment niet snel bedenkt lijkt me toch?
Remy?quote:Op woensdag 27 januari 2016 02:41 schreef Poepz0r het volgende:
Het spel vind plaats achter je rugKijk eens wie er achter Toprak zit?
[ afbeelding ]
Remy?quote:Op woensdag 27 januari 2016 02:41 schreef Poepz0r het volgende:
Het spel vind plaats achter je rugKijk eens wie er achter Toprak zit?
[ afbeelding ]
Taeke zijn bedrijf zit iig op postcode 1052. Waarschijnlijk is dat ook zijn woonadres.quote:
Klaas zit ook achter haarquote:Op woensdag 27 januari 2016 09:20 schreef NoXia het volgende:
[..]
Remy?
[..]
Remy?
Net zoals Tim achter Rop, Annemiek achter Marjolein, Remy achter Toprak, Klaas achter Ellie, Taeke en Airen achter Cécile zit.
Niet zo heel spannend dus
nehquote:Op woensdag 27 januari 2016 02:37 schreef Poepz0r het volgende:
De titels van de afleveringen slaan altijd op de Mol uiteindelijk en niet op een afvaller of wat dan ook. Mede door de hints die al eerder genoemd zijn kan het niet anders of Klaas is de mol. Hier de titelhints:
Titel: Wijsmaken
De titel van de aflevering is wijsmaken. Klaas wordt in de metro wijsgemaakt dat hij een muzikant moet zoeken, maar dit blijkt toch niet zo te zijn. Wellicht wijst de titel dus naar Klaas
Titel: Het laatste woord
De titel “het laatste woord, letterlijk” kan verwijzen naar Klaas. In het klooster krijgen Klaas en Cécile wijsheden te horen, waarvan de laatste woorden molboek, oordeel, legenda, contra en focus zijn. De laatste letters daarvan vormen samen klaas. De eerste letters van deze 5 woorden vormen mol cf. Cf is de afkorting van het Latijnse woord conferatur, wat vergelijk betekent. Totaal wordt dit dus Mol vergelijk Klaas, oftewel Mol = Klaas.
Titel: Zeg het zelf
Klaas zegt iets in de trant van 'de mol kan het best met een deel van het ¤1000 briefje als een kip zonder kop rondlopen en ons uitlachen'. Dat is precies wat hij doet, hij 'zegt het zelf' wat zijn molactie is.
Titel: Minder dan je denkt
Klaas die minder jokers (1) heeft dan de groep denkt (3).
Tim en Klaas kunnen het moeilijk allebei zijn, dus jaquote:Op woensdag 27 januari 2016 18:58 schreef amaranta het volgende:
Zijn er ook nog mensen die niet denken dat klaas de mol is???
* amaranta in ieder geval
Je bent tenminste al een beetje voorbereid.. De shock als jouw mol niet de mol blijkt te zijn ( je was niet de enige die JW verdacht)quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:10 schreef Moira. het volgende:
Ik zit op Klaas omdat ik 't eigk gewoon niet weet.
Mja, zal wel weer een Jan-Willempje worden
Ja precies, ik hang sinds al die shocks en teleurstellingen tegenwoordig maar een beetje aan het begin van een tunnel, maar durf er om die reden nooit meer in te stappenquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:20 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Je bent tenminste al een beetje voorbereid.. De shock als jouw mol niet de mol blijkt te zijn ( je was niet de enige die JW verdacht)![]()
![]()
![]()
Ja dat denk ik ook. Er zitten er vast wel een paar tussen, maar grofweg het meeste is altijd bullshit.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:20 schreef amaranta het volgende:
En als Klaas de mol blijkt te zijn, dan zal geen van deze tips eigenljik echte tips zijn.
Ik vind het allemaal echt nét te ver gezocht.
Titels van de afleveringen zijn altijd hints naar de mol, dus wat is daar raar aan?quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:20 schreef amaranta het volgende:
En als Klaas de mol blijkt te zijn, dan zal geen van deze tips eigenljik echte tips zijn.
Ik vind het allemaal echt nét te ver gezocht.
Kan.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Titels van de afleveringen zijn altijd hints naar de mol, dus wat is daar raar aan?
Titels van afleveringen zijn altijd vaag genoeg dat ze naar meerdere personen zouden kunnen wijzen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Titels van de afleveringen zijn altijd hints naar de mol, dus wat is daar raar aan?
Ja, maar de hoofden zeiden niet klaas. Ze zeiden LKAAS.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:40 schreef opreis het volgende:
Ik zit op Klaas en juist om de Klaas cf mol hint. Zo ver gezocht vond ik hem niet. Die opdracht gaat sowieso terugkomen als hints waarmee de mol gevonden kon worden. Of wij hem juist geinterpreteerd hebben (en of we dat ook kunnen met alles wat wij te zien hebben gekregen is een tweede). Maar ik denk dat dit een zeer plausibele hint is.
Bij Case is the mole klopte de volgorde ook niet meteen hoorquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, maar de hoofden zeiden niet klaas. Ze zeiden LKAAS.
Bij die van Case is the mole ofzoiets, klopte het wel. Hier staat voor mij gewoon geen klaas.
Hier moet ik toch wel een beetje vanquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, maar de hoofden zeiden niet klaas. Ze zeiden LKAAS.
Bij die van Case is the mole ofzoiets, klopte het wel. Hier staat voor mij gewoon geen klaas.
dan verschillen wij daarover van meningquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Hier moet ik toch wel een beetje vanen
Elk hoofd kwam uiteindelijk met een andere letter (door de laatste letter van het laatste woord uit hun verhaaltje te pakken). Wat ze zeiden hangt dan af van de volgorde van hoe je de hoofden tegenkomt. Het had net zo goed SLAAK, KALAS of wat dan ook kunnen zijn. Wij weten niet welk hoofd op welke plek op de "route"(ga je met de klok of tegen de klok in?) staat. Het kan dus best dat de volgorde Klaas was, of misschien juist niet, maar dan nog vind ik het niet dat deze hint afgeschreven moet worden daarop als je de letters zou moeten husselen
Vreemde move voor een mol inderdaad. Enige verklaring is het vertrouwen winnen. Maar zijn medekandidaten lijken hem op basis van de uitzendingen niet echt te wantrouwen, dus dat zou niet nodig moeten zijn op dit moment.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:46 schreef Parthenocissus het volgende:
Ik geloof ook niet dat Klaas de mol is. Waarom geef je als mol het geld weg, waar je hoofd op staat. Denk ook dat het een Jan Willem wordt.
Vertrouwen winnen. Plus dat hij dan juist in de positie komt om geld bijvoorbeeld te stelen. Als je zelf penningmeester bent is dat TE opvallend. Het is juist helemaal geen gekke move van een mol.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:46 schreef Parthenocissus het volgende:
Ik geloof ook niet dat Klaas de mol is. Waarom geef je als mol het geld weg, waar je hoofd op staat. Denk ook dat het een Jan Willem wordt.
En ik denk dat ze nooit achter de oplossing van het mozaïek zullen komen, simpelweg te weinig briefjes.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Vertrouwen winnen. Plus dat hij dan juist in de positie komt om geld bijvoorbeeld te stelen. Als je zelf penningmeester bent is dat TE opvallend. Het is juist helemaal geen gekke move van een mol.
Dat sowiesoquote:Op donderdag 28 januari 2016 06:03 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
En ik denk dat ze nooit achter de oplossing van het mozaïek zullen komen, simpelweg te weinig briefjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |