abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159067301
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:30 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Dat zou een chille samenleving zijn, goed voor het milieu ook. Minder productiviteit (8>
Geen idee waar jij met de samenleving naartoe wil, maar dat gaat nergens naartoe merk ik wel.
pi_159067345
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:32 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Geen idee waar jij met de samenleving naartoe wil, maar dat gaat nergens naartoe merk ik wel.
Ik wil niks met de samenleving. Dat is het verschil. Jij wilt mensen verplicht een bepaalde levensstijl aanmeten, van mij mag het vrijwillig. Als 70% van de burgers de hele dag stoned wil zijn, prima. Niet dat dat zou gebeuren overigens.
pi_159067529
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:34 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik wil niks met de samenleving. Dat is het verschil. Jij wilt mensen verplicht een bepaalde levensstijl aanmeten, van mij mag het vrijwillig. Als 70% van de burgers de hele dag stoned wil zijn, prima. Niet dat dat zou gebeuren overigens.
Met die instelling zouden we toch nooit zover zijn gekomen als nu, hoewel we op sommige vlakken ver achteruit zijn gegaan.

En waarom zou dat niet kunnen gebeuren, dat zoveel mensen aan de drugs zouden gaan als er helemaal geen remmingen waren.
pi_159067609
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:46 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Ik denk dat dat komt door jarenlange indoctrinatie door de media en het onderwijs hier. Abortus is ok, homos en adoptie? Tuurlijk. We zijn allemaal een soort van klonen van elkaar geworden. Zelfde meningen, zelfde gedachtegang, goedgekeurd door de hogere machten.

(Overigens kom ik ook precies naast ghandi terecht net als bijna iedereen hier). :')
De meesten van ons denken hetzelfde over themas als homorechten, emancipatie, abortus en legalisering van drugs. Je zou weleens een punt kunnen hebben.
pi_159067658
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:40 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Met die instelling zouden we toch nooit zover zijn gekomen als nu, hoewel we op sommige vlakken ver achteruit zijn gegaan.

Nee, de autoritaire instelling heeft goed gewerkt. Stalin, Hitler, Mao, Pol Pot :{

Allemaal mensen die vonden dat ze hun mening konden opdringen aan een ander, en die vonden dat ze de samenleving verplicht konden omvormen..

Katholieke kerk, middeleeuwen. Toen de wetenschap een kans kreeg en kapitalisme vrij was gingen we juist snel vooruit.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:40 schreef Odaiba het volgende:

En waarom zou dat niet kunnen gebeuren, dat zoveel mensen aan de drugs zouden gaan als er helemaal geen remmingen waren.
Slechts 4% van de Nederlanders gebruikt regelmatig wiet terwijl het vrij verkrijgbaar is. Psychedelische middelen zoals paddo's en truffels zijn ook vrij verkrijgbaar en bijna niemand gebruikt ze regelmatig. Wat jij zegt gaat dus niet gebeuren.
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:44:43 #131
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159067679
quote:

[..]

Prima, je bent een kluizenaar. Koop een hutje in een afgelegen gebied en succes.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_159067716
Probleem met het libertarisme is dat het buitengewoon inefficiënt zal zijn (namelijk geen enkele centrale aansturing van wat dan ook, dus continu stoppen voor tolpoortjes bijvoorbeeld, alles afzonderlijk afrekenen, en bovendien zal de basis te smal zijn om een fatsoenlijk zorgsysteem voor armlastigen van te bekostigen) en dat het geen rekening houdt met verborgen maatschappelijke kosten.

Leuk als iedereen op z'n eigen stukje heilige grond mag doen en laten wat die wil en dat er zo min mogelijk regels zijn maar vervuiling van lucht, grond en water houdt geen rekening met erfgrenzen bijvoorbeeld.

Maar laten we hier niet het zoveelste libertarische topic van maken. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_159067730
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:44 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Prima, je bent een kluizenaar. Koop een hutje in een afgelegen gebied en succes.
Ad hominem argumenten hebben geen waarde :W
pi_159067743
quote:

[..]

Jij wilt het libertarisme invoeren, wat neerkomt op het opleggen van een systeem waarbij de meerderheid van de mensen slechter uit is. Me dunkt dat je je meent te moeten bemoeien met anderen...
Maar goed, dit is erg off topic verder.
pi_159067800
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:46 schreef 99.999 het volgende:

Jij wilt het libertarisme invoeren, wat neerkomt op het opleggen van een systeem waarbij de meerderheid van de mensen slechter uit is. Me dunkt dat je je meent te moeten bemoeien met anderen...
Je kunt pas spreken van "opleggen" als er sprake is van dwang, zoals nu het geval is in het huidige systeem. Maar ik kap er mee, dit zou in het libertarisme topic moeten.
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:50:48 #136
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_159067850
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De meerderheid van de mensen bestaat uit zielige stumpers die ten koste van anderen moeten leven? Kom op. Dat geloof je toch zelf niet?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_159067893
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:44 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Nee, de autoritaire instelling heeft goed gewerkt. Stalin, Hitler, Mao, Pol Pot :{
[quote]0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:44 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Allemaal mensen die vonden dat ze hun mening konden opdringen aan een ander, en die vonden dat ze de samenleving verplicht konden omvormen..

Katholieke kerk, middeleeuwen. Toen de wetenschap een kans kreeg en kapitalisme vrij was gingen we juist snel vooruit.
Je noemt ook wel weer gelijk de lieverdjes van de klas op hé. Waarom noem je niet de goede dictators uit de geschiedenis op? Die ken je waarschijnlijk niet, want dat wordt niet verteld op school.

quote:
Slechts 4% van de Nederlanders gebruikt regelmatig wiet terwijl het vrij verkrijgbaar is. Psychedelische middelen zoals paddo's en truffels zijn ook vrij verkrijgbaar en bijna niemand gebruikt ze regelmatig. Wat jij zegt gaat dus niet gebeuren.
2 miljoen op 17 miljoen vind ik nog best wel een aantal. Het is aan al onze hulporganisaties dat die groep niet veel groter is.
pi_159067898
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:50 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De meerderheid van de mensen bestaat uit zielige stumpers die ten koste van anderen moeten leven? Kom op. Dat geloof je toch zelf niet?
Nee, de meerderheid van de mensen zou er in een libertarisch systeem ruim op achteruitgaan. Dat is wel overduidelijk. Waarbij er dan ook minstens zoveel dwang is als nu.
op alle fronten een verslechtering van de omstandigheden dus.
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:52:58 #139
379943 Paper_Tiger
pi_159067913
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:48 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Je kunt pas spreken van "opleggen" als er sprake is van dwang, zoals nu het geval is in het huidige systeem. Maar ik kap er mee, dit zou in het libertarisme topic moeten.
99.999 is een troll en hij haat vrije keuze voor burgers. Hij heeft een enorme afkeer van libertariers. In het dagelijks leven is het overigens een sympathieke vent.
pi_159067931
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:50 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

En jij zelf niet zeker.
  woensdag 13 januari 2016 @ 14:11:17 #141
379943 Paper_Tiger
pi_159068441
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:53 schreef Odaiba het volgende:

[..]

En jij zelf niet zeker.
Ik geloof dat de meeste mensen prima voor zichzelf kunnen zorgen.
pi_159068562
pi_159068922
pi_159069286
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 13 januari 2016 @ 14:46:35 #145
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159069364
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:52 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

99.999 is een troll en hij haat vrije keuze voor burgers. Hij heeft een enorme afkeer van libertariers. In het dagelijks leven is het overigens een sympathieke vent.
Laten we de libertarismediscussie hier stoppen, daar is het topic niet echt voor bedoeld.
pi_159069947
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:11 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik geloof dat de meeste mensen prima voor zichzelf kunnen zorgen.
Ga jij je eigen vreten maar verbouwen dan, je eigen kleren naaien, enz, enz.
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:15:01 #147
379943 Paper_Tiger
pi_159070187
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:06 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ga jij je eigen vreten maar verbouwen dan, je eigen kleren naaien, enz, enz.
We hebben geld om in die behoeften te voorzien. Ik doe wat ik kan en vraag een ander voor mij te doen wat ik niet kan. Voor jezelf zorgen betekent niet als een kluizenaar leven hoewel het idee van je eigen eten verbouwen me wel enorm aanstaat. Off grid leven is mijn ambitie.
pi_159070452
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:15 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

We hebben geld om in die behoeften te voorzien. Ik doe wat ik kan en vraag een ander voor mij te doen wat ik niet kan. Voor jezelf zorgen betekent niet als een kluizenaar leven hoewel het idee van je eigen eten verbouwen me wel enorm aanstaat. Off grid leven is mijn ambitie.
Het maakt mij niet uit hoe afhankelijk of onafhankelijk je wilt leven, je zult altijd andere mensen nodig hebben.

Daarom vond ik deze uitspraak van jouw niet echt nodig

quote:
De meerderheid van de mensen bestaat uit zielige stumpers die ten koste van anderen moeten leven?
Je bent niet meer of minder, beter of slechter, als je hulp vraagt of sommige dingen niet zelf kunt doen.
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:28:11 #149
379943 Paper_Tiger
pi_159070507
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:25 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Het maakt mij niet uit hoe afhankelijk of onafhankelijk je wilt leven, je zult altijd andere mensen nodig hebben.

Daarom vond ik deze uitspraak van jouw niet echt nodig

[..]

Je bent niet meer of minder, beter of slechter, als je hulp vraagt of sommige dingen niet zelf kunt doen.
De vraag is zoek je elkaar op op basis van vrijwilligheid en wederzijdsvoordeel of op basis van dwang?
pi_159071417
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 00:49 schreef Vanillekwark het volgende:
Kom hier dan.

[ afbeelding ]
Daar kwam ik ook ongeveer terecht, één vakje meer naar onderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')