Die van 2014 is als pdf te vinden op de website van de AIVD.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:23 schreef depuzzelman het volgende:
[..]
Waarom worden deze eigenlijk niet meer gepubliseerd? Ik meen dat in 2013 alle voorgaande versies online stonden, en nu niet meer (die van 2014 is meen ik enkel aan inleveraars gegeven). De huidige situatie geeft mensen die in het bezit zijn van eerdere puzzels toegang, omdat redelijk wat vragen (de methode niet de inhoud) geinspireerd zijn op die van vorige jaren, sommige zijn inmiddels echte klassiekers
Ok, om voorzichtig te beginnen: wat vond iedereen de lastigste? Op 18 na danquote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:32 schreef Debora87 het volgende:
Maar wat mij betreft zou het nu dus juist wel tijd zijn voor de nabespreking, dat was alles wat ik zei.
Het heeft gewerkt en ik vond de puzzel daarom dit jaar ook veel leuker en uitdagender!.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:32 schreef Debora87 het volgende:
Vorig jaar heb ik de discussie geopend en dit jaar hield het openbaar hints weggeven na posts van oa CarloV en mij op.
van voor 2011 bedoel je!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:43 schreef puzz3l44r het volgende:
Edities van voor 2012 wat moeilijker vindbaar...![]()
Alles wat ik niet heb is vooralsnog moeilijk, zijn meestal oja dingen, 18 is ook wel een beetje een doorbraakpuzzel, wel mooi dat een rechtlijnige (als in: je weet wat je moet doen) puzzel zo moeilijk kan zijn. Ik vond de monsterpuzzel echt prachtig in elkaar gezet, moeilijk, maar door kleine stapjes vooruitgang telkens toch weer motivatie om door te gaan, waardoor het uiteindelijk lukte.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:41 schreef puzz3l44r het volgende:
[..]
Ok, om voorzichtig te beginnen: wat vond iedereen de lastigste? Op 18 na dan
https://www.aivd.nl/publi(...)nbv-kerstpuzzel-2011quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:47 schreef puzz3l44r het volgende:
ja de opzet is dit jaar heel goed gelukt.
Ik zal wel suf zijn maar de pagina waar de 2011 ooit op stond is er niet meer bij de aivd.
Bij mij zat de mooiste "van niks naar oplossing" bij 3B. Ik was de krant aan het lezen, las iets over een of andere auteur. Dacht toen aan een andere auteur. Realiseerde me dat die iets geschreven had over iets dat misschien relevant was. Bleek het niet te zijn. Wel input voor een Google opdracht naar dat Iets. En pats-boem, ik had de vraag volledig opgelost. Kicken.quote:Wij hadden vorig jaar de beruchte Eldstedenvraag goed, blijkbaar als een van de weinigen toen, en dat was echt een kwestie van 1 associatie. Zo lastig was hij dus niet, en wellicht was dat bij de bovenstaande vragen ook zo...?
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:06 schreef puzz3l44r het volgende:
Same. P... P... P... 3a!.... P.... P.... en ineens viel het kwartje. Ik ging steeds het rijtje van dingen af die in 2015 stopten, verdwenen, achtergelaten werden etc. Ik weet ook nog precies hoe het ging, ik dacht nl. "goh het is al donker aan het worden, ik mag wel opschieten met inleveren" en dat donker triggerde me.
Zat er nog een systeem in 3b, zoals bij a of c? Want dat ontging me dan weer.
SPOILER: 3bOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
SPOILER: 3bOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:06 schreef puzz3l44r het volgende:
Zat er nog een systeem in 3b, zoals bij a of c? Want dat ontging me dan weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:11 schreef MMunkun het volgende:
[..]Snap ik volledigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
aivd2015: 1 2b 3 4 6 7 10 11 12 13 14ab 15 16 17 20 21a 23 25(235) 26 27
Ik wed dat je achteraf helemaal uitgeteld wasquote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:45 schreef tigah het volgende:
Ik heb de monsterpuzzel geprobeerd alleen te doen, maar toen ik op een gegeven moment een denkfout maakte, ben ik alles nog eens met mijn vriend nagelopen. Alleen dat stuk heeft al uren gekost ;-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |