quote:
Op dinsdag 12 januari 2016 16:04 schreef Debora87 het volgende:"Ook vragen we alle
deelnemers nadrukkelijk geen antwoorden uit te wisselen op publieke fora voor
het uiterste tijdstip van inlevering."
Ik zie het probleem met antwoorden uitwisselen nu eigenlijk juist niet...?
Vergelijk het een beetje met spoilers van Game of Thrones vermijden.
Voor sommige mensen wordt het plezier aanmerkelijk bedorven door spoilers. En of je nu voind dat die mensen het allemaal een beetje te serieus nemen of niet, het kost je niks er wat rekening mee te houden.
Op een gegeven moment is alles ver voorbij en dan maakt het niet meer uit of het allemaal op straat ligt; niemand zal nog klagen als je nu spoilt wie JR nu precies vermoordde in Dallas.
Bovendien is er toch wel wat prestige gemoeid met de wedstrijd (en dat is het) winnen. Het is dan niet zuiver als er deelnemers zijn die op oneerlijke wijze meedingen. De makers vinden zelf dat 4 personen de max team size is, dit forum telt er zeker 100.
Vorig jaar werd er voor het eerst en masse op dit forum meegepuzzeld. Het aantal inzendingen explodeerde en er was een groot aantal vragen dat door iedereen beantwoord was omdat ze hier gespoiled waren. Dat maakt de wedstrijd een stuk minder de perstigewedstrijd die het altijd was.
Nu zitten we in een soort grace period tussen de deadline en het moment waarop de officiele antwoorden naar buiten komen, Ik vind het wel netjes als we mensen nog wat tijd geven verder te puzzelen ook al valt er niks meer te winnen.
quote:
Wij gaan niet winnen overigens, helaas. 1 teamgenoot heeft uren programmeerwerk in de monsterpuzzel zitten maar kreeg hem helaas niet rond, een ander haakte toch af, en de derde kwam tot een punt of 5, tegenover tientallen vorig jaar. Zelf rond de 50, maar zonder de monsterpuzzel zijn we sowieso al kansloos gok ik.
Ik hield een stappenplan bij. Nummer elke stap/conclusie en zet bij elke conclusie ook de nummers van eerdere conclusies die je er voor gebruikt hebt.
( "33: A is 1 (17) en B is 7 (23), en A+C=B (12) dus C=6")
Ik ben een beetje OCD dus dat geeft mij extra plezier bij zo'n opgave. Maar het heeft ook praktisch nut - als je een fout ontdekt (bijvoorbeeld A is helemaal geen 1) kun je heel eenvoudig alle 'vergiftigde' latere conclusies (zoals 33) identificeren en het maximum aan resultaten behouden ("van Q ben ik nog zeker want daar had ik die foute conclusie niet voor nodig").
Ik kwam tot 187 stappen. Daarbij ben ik gestopt met een deelpuzzel zodra er geen onbekende letters meer in zaten. De kakuro en de Jigoku hoef je maar half op te lossen. Maar met zoveel stappen is de kans op een fout gewoon heel reeel.
aivd2015: 1 2b 3 4 6 7 10 11 12 13 14ab 15 16 17 20 21a 23 25(235) 26 27